TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Ny låt, lyssna snälla?


Posted by NooN on Nov-08-2004 21:10:

Ny låt, lyssna snälla?

Så, då försöker jag få lite respons igen.

Oscillator - Desert

Lite kommentarer och tips tack

//R.


Posted by Cloudburst on Nov-13-2004 12:36:

Ok, först vill jag ursäkta mig för jag lyssnade och tänkte kommentera, men måste ha glömt av det.

Tycker om percussion/hihats, mycket fint gjorda, snygg layering. Du bygger upp låten fint. Däremot är det svagaste kortet i låten enligt mitt tycke melodierna. Faller inte mig i smaken. Låter dessutom väldigt Reason-aktigt. Dock är pianot bra, den gillar jag.


Posted by DjAviander on Nov-14-2004 15:28:

Lyssnar för tillfället..

Kommentarer: (Uppdaterar eftersom )
Gillar percussions och hihat, mycket snyggt och proffsigt ljud!

Tycker dock att synthen känns lite plastig.. .
Pianot är snyggt och låter proffsigt, men skulle dock vilja ha det lite högre, eftersom det nu känns som att det drunknar i de övriga ljuden

Not really my cup of tea, men kommentera låten kan jag


(Mina förra kommentarer försvann då min webläsare dog :P)


Posted by ScuL on Nov-14-2004 17:41:

Produktionsmässigt inte alls dåligt men det är inte riktigt min stil
Kanske borda lägga till lite vokaler


Posted by NooN on Nov-14-2004 20:29:

Tack för feedbacken grabbar!

quote:
Originally posted by Cloudburst
Ok, först vill jag ursäkta mig för jag lyssnade och tänkte kommentera, men måste ha glömt av det.

Tycker om percussion/hihats, mycket fint gjorda, snygg layering. Du bygger upp låten fint. Däremot är det svagaste kortet i låten enligt mitt tycke melodierna. Faller inte mig i smaken. Låter dessutom väldigt Reason-aktigt. Dock är pianot bra, den gillar jag.


Haha Det var ju rätt kul att det låter Reason-aktigt eftersom att jag producerar i FruityStudio 4.0!

ScuL:
Hehe, du tycker väl att jag ska lägga in en extremt tung kick och en distad offbeat-bas kan jag tänka mig :P Jag har faktiskt tänkt på vocals, har dock problem att hitta nån som vill sjunga åt mig :P

Tack än en gång


Posted by Cloudburst on Nov-14-2004 20:36:

quote:
Originally posted by NooN
Haha Det var ju rätt kul att det låter Reason-aktigt eftersom att jag producerar i FruityStudio 4.0!


Då har nått gått fruktansvärt fel nånstans!




Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.