TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Pim Fortuyn: De grootste Nederlander
Pages (2): [1] 2 »

Posted by Asperge on Nov-15-2004 22:31:

Pim Fortuyn: De grootste Nederlander

Wat vinden we ervan?

Ik vind het jammer, het is wat in de show ook al gezegd is een signaal en niet de grootste Nederlander dat gewonnen heeft. Willem van Oranje had mijns inziens moeten winnen!

Posted by @win on Nov-15-2004 22:34:

Kunnen we iedereen die op PF heeft gestemd niet het land uitzetten? Wat een debielen

Jacobine Geel verwoorde het op het einde heel goed...

Posted by BaRTeZ on Nov-15-2004 22:35:

Wat een ongelooflijk grote groep kanslozen leven er toch in dit land

Als ik Willem van Oranje was, zou ik me (net als 'de grootste nederlander aller tijden') ergens anders laten herbegraven.

Posted by basvh on Nov-15-2004 22:36:

Heb dit al in andere thread gepost maar hier nog maar keer:

Het grappigste van alles was nog het volgende:
Willem Drees is 3e geeindigd en zijn woordvoerder voor dat programma was linkse rakker Wouter Bos. Deze linkse jongen die voor het volk is en wat minder voor de hoge inkomens.Wouter Bos van PvdA, de partij die heel het schoolsysteem naar de tyfes heeft geholpen.

Nu zat daar in het programma de achterkleinzoon van willem drees. Die jongen heeft bij mij op een particuliere school gezeten in Utrecht. Beetje zeggen dat zijn volkse opa maar 1 moet worden terwijl hij als gooise kakker toch echt niet in de bijstand zit. Integendeel zelfs.

Ik vond het wel een mooi contrast: Vadertje drees oprichter van de pvda en zorgstelsel <-> achterkleinzoon balletje uit het gooi die niet naar openbare school gaat.

Posted by jp on Nov-15-2004 22:42:

Michiel de Ruyter is een echte held, Fortuyn niet. Maar goed, het blijkt maar dat 'we' hem niet zijn vergeten. Misschien dat de politiek hier lering uit zal trekken...

Posted by kolkiewolkie on Nov-15-2004 22:49:

zie reply in klaag/zeurdraad

veel naiviteit blabla

Posted by Massive84 on Nov-15-2004 23:54:

tja, ik vind dit zo dom.

Het idee om de grootste Nederlander te kiezen..tja, ik snap niet waarom mensen dit zo belangerijk vinden dat ze ook echt gingen stemmen.

Posted by SnuggLe on Nov-16-2004 06:29:

Tsja, te sneu dit.
Maarja, hetzelfde als de DJ-Mag2004, je hebt er geen ruk aan. Populariteitspoll, poll voor de domme massa, poll waarbij diegene die het meeste mensen kan activeren (wat de LPF heeft gedaan) wint....

Posted by MaGiK54 on Nov-16-2004 06:40:

Ik ga me hier nog geeneens over uitlaten en dat zegt waarschijnlijk al genoeg over hoe ik er over denk.

Posted by basd on Nov-16-2004 07:41:

quote:
Originally posted by MaGiK54
Ik ga me hier nog geeneens over uitlaten en dat zegt waarschijnlijk al genoeg over hoe ik er over denk.

x2

Posted by Cosmic on Nov-16-2004 09:51:

quote:
Originally posted by basd
x2

x3

Posted by eXos on Nov-16-2004 09:57:

Over een week praat niemand er meer over

Posted by M_Peror on Nov-16-2004 10:27:

Dat hoop ik ook, want dit slaat eigenlijk nergens op.

Je kunt pas grote Nederlanders kiezen als je het allemaal historisch gezien een beetje in perspectief kunt plaatsen. Je kunt altijd veel later pas zeggen wat er achteraf belangrijk is gebleken (gebeurtenissen of personen). Ik betwijfel ten zeerste of mensen over een halve eeuw nog steeds op Fortuyn zouden stemmen... nou dan vind ik de titel "aller tijden" een beetje overdreven.

Ze hadden gewoon een grens moeten stellen. Alleen maar Nederlanders die al minstens 50 jaar dood zijn of zo. Dan krijg je pas een beetje reeel beeld.

Voorbeeldje. Voor de top 100 aller tijden op de radio hebben ze toch ook een grens van nummers die minstens drie jaar oud zijn of zo? Anders kiezen teveel mensen voor de populaire tracks van het moment, en je weet toch pas achteraf welke nummers echte klassiekers worden.

Posted by NoisyNeil on Nov-16-2004 12:20:

quote:
Originally posted by @win
Kunnen we iedereen die op PF heeft gestemd niet het land uitzetten? Wat een debielen

Jacobine Geel verwoorde het op het einde heel goed...

Een half miljoen mensen het land uit? Sparen we wel mooi ruimte mee op

Jammer dat Pim op 1 stond, uit die lijst is Antoni van Leeuwenhoek het meest nuttig geweest als je het mij vraagt. Door hem is onderzoek naar veel soorten ernstige aandoeningen makkelijker geworden en zijn er levens gered Net als die man van het kunsthart, ergens rond nummer 20 genoteerd? Hoe heete hij ook alweer... Wolff?

Posted by Matthijs on Nov-16-2004 13:33:

Tsja echt onzinnig zo'n verkiezing inderdaad. De meeste mensen hebben gewoon niet het vermogen om alles in het juiste historische perspectief te plaatsen, waardoor je een uitslag als deze krijgt. Daarbij komt dat Fortuyn feitelijk helemaal niet zo veel voor Nederland betekent heeft, aangezien hij vermoord werd voordat hij zijn invloed echt kon laten gelden.

Posted by HBtje on Nov-16-2004 14:07:

tja

Nederland wordt inderdaad steeds triester..........

Posted by 6iki_Snake on Nov-16-2004 15:37:

Eens over Willem van Oranje en Fortuyn. Fortuyn heeft niets bereikt. Terwijl Willem van Oranje de landsvader is.

Posted by basvh on Nov-16-2004 16:23:

quote:
Originally posted by 6iki_Snake
Terwijl Willem van Oranje de landsvader is.

jah maar het was wel weer een duitser.

Kijk ten eerste is het een kansloos programma. Ten tweede is het net zoals Snuggle zeg een soort djmag lijst. Hoe kan je een Anne Frank met een Cruijf vergelijken. Niet dus.
Ze hadden het programma beter de 10 grootste Hollanders kunnen noemen.

Wat ik daarentegen wel geinig vind is dat verschillende linkse media en personen zoals Marcel 'links lullen, rechts vullen' van Dam hier toch een grote fuck you krijgen.

Over het feit dat sommige mensen zeggen dat alleen maar domme mensen op Pim hebben gestemd slaat natuurlijk nergens op. Is bij elke sms en telefoon stem een compleet persoonlijk profiel meegekomen ofzo? Staat er in elke sms het IQ, EQ, salaris en politieke kleur?
Nee dus.

Het is maar een tv programma, het is niks officieels. Waarom zo serieus er op reageren?

Posted by M_Peror on Nov-16-2004 17:42:

Ik hoorde net iets op tv dat de KRO de uitslag heeft gecorrigeerd en nu toch Willem van Oranje de grootste is. Iets met een computerfout bij het tellen...
Dat zou me toch wel een flater zijn zeg, als ze nu de uitslag van gisteravond moeten gaan corrigeren nadat de hele landelijke media eroverheen zijn gevallen.

Posted by HBtje on Nov-16-2004 17:51:

LOL !!!!!

behoorlijk kansloos maar wat mij betreft wel een betere uitslag

Posted by basvh on Nov-16-2004 18:00:

volgens andere bronnen veranderen ze het weer niet.

Tis een soort uitslag alla bush 4 jaar terug

Posted by SnuggLe on Nov-16-2004 18:59:

quote:
Originally posted by HBtje
tja

Nederland wordt inderdaad steeds triester..........

Het begint met VER en eindigt op HUIZEN!

Posted by Jappio on Nov-16-2004 22:03:

quote:
Originally posted by SnuggLe

of INBURGEREN

of OPROTTEN

Posted by Cosmic on Nov-16-2004 22:08:

quote:
Originally posted by SnuggLe

Mensen verhuizen naar het buitenland omdat hier zoveel buitenlanders zijn...

Posted by jp on Nov-16-2004 22:16:

Er is niks mis met Nederland, haar cultuur en haar inwoners. Het is het gebrek aan goed leiderschap

Pages (2): [1] 2 »