TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Hulde voor ID&T!
Pages (5): [1] 2 3 4 5 »
Hulde voor ID&T!
Uit de Telegraaf:
| quote: |
| Teruglopende bezoekersaantallen dwingen feestorganisator ID&T de prijzen voor evenementen met tien procent te verlagen Bovendien wil ID&T diskjockeys die steeds grotere bedragen vragen voor een uurtje plaatjes draaien, gaan boycotten om de toegangsprijs laag te houden. *knip* De actie is onderdeel van een groot offensief van ID&T om per 1 januari de toegangsprijzen voor evenementen terug te dringen. "In vijf jaar tijd is een kaartje voor Innercity gestegen van 65 gulden naar 52 euro", vertel Stutterheim. "Uitgaan is bijna niet meer te betalen met die belachelijke bedragen." Stutterheim erkent dat zijn bedrijf daar mede de oorzaak van is. "Daarom moeten we als ID&T de hand in eigen boezem steken. Als een van de marktleiders op dit gebied vind ik dat we een punt moeten maken: het is genoeg!" |
Re: Hulde voor ID&T!
| Originally posted by SnuggLe Maar....daarnaast is het ook gevaarlijk. Check het eerste gedeelte van 'djs boycotten'. Krijgen we dan alleen de standaard goedkopen namen? Namen die geen fuck voorstellen? De toppers blijven weg van ID&T feesten? Of is dat JUIST een kans voor upcoming dj's????? Een 'shakedown' onder de djprijzen, zodat die omlaag gaan? Wat gaat er gebeuren... |
Tsja eigen schuld dikke bult 
maarre voor 26 pleuro vaar innercity hmmmmmmmzzzzzzzz
best wel aantrekkelijk hehe
Ik ben blij dat eindelijk de top is bereikt wat mensen voor een feest willen uitgeven en dat de markt eindelijk een signaal geeft dat de prijzen te zot zijn geworden en dat men gewoonweg geen kaarten meer wil kopen met zulke achterlijke prijzen voor een feest.
Hopelijk zal deze prijsdaling overal gaan plaatsvinden. Maar wat Snug al zei, is 10% wel aan de lage kant, maar tis een begin.
| Originally posted by magrec maarre voor 26 pleuro vaar innercity hmmmmmmmzzzzzzzz best wel aantrekkelijk hehe |
Zou ID&T Tiesto ook gaan boycotten omdat hij teveel vraagt?

Laat ze maar besparen op de vvk-fee (ligt niet aan ID&T, maar oke) of op de shows om feesten heen. Het gaat niet om de show, het gaat om de muziek, om de sfeer!
| Originally posted by magrec maarre voor 26 pleuro vaar innercity hmmmmmmmzzzzzzzz best wel aantrekkelijk hehe |

Alhoewel Deep Dish voor 26 euro niet veel is. Of mag ik mee op jou kaartje als 2e persoon Sjinees?
Re: Hulde voor ID&T!
| Originally posted by SnuggLe In hetzelfde bericht staat te lezen dat het slecht gaat met de kaartverkoop van Innercity. Daarom is het nu 2 halen 1 betalen, en iedereen die al een kaartje heeft mag 1 iemand meenemen. Goede actie (minder voor de Exposure). |
Ik vond het al een hele tijd een beetje vreemd . Het gaat slecht in Nederland . Bijna iedereen heeft het moeilijk , iedereen merkt het ...behalve de danceindustrie . Die maakt nog steeds volop winst .
Ben wel benieuwd wat ID&T met de prijzen van Sensation gaat doen . Al met al vind ik het maar een verkooppraatje . Jaren lang de prijzen omhoog stuwen , en nu dat niet meer blijkt te werken , met een mooi praatje komen dat ze de hand in eigen boezem steken .
Maar goed ...wij profiteren er toch wel van 
Re: Re: Hulde voor ID&T!
| Originally posted by basd Hoe gaan ze het eigenlijk aanpakken als door deze actie uiteindelijk (bijna) alle kaartjes nog verkocht worden, en diegenen die al een kaartje hebben gekocht, of dan nog kopen, nemen ook allemaal nog iemand mee? Dan wordt het wel een beetje druk heb ik het idee. Of hebben ze daar wel al iets voor bedacht? |

Dat is precies wat ik me dus ook afvroeg.. Nou ja, we horen het wel 
Toch wel een zeer goeie zaak dit, die prijzen waren de laatste tijd echt te belachelijk. Nu maar hopen dat innercity niet 1 grote chaos word, met allemaal teleurgestelde mensen die hun vrienden niet mee naar binnen mogen nemen.
Re: Re: Hulde voor ID&T!
| Originally posted by basd Hoe gaan ze het eigenlijk aanpakken als door deze actie uiteindelijk (bijna) alle kaartjes nog verkocht worden, en diegenen die al een kaartje hebben gekocht, of dan nog kopen, nemen ook allemaal nog iemand mee? Dan wordt het wel een beetje druk heb ik het idee. Of hebben ze daar wel al iets voor bedacht? |
19-11-2004
Column Duncan Stutterheim, ID&T
Innercity 2004, Las Vegas: Quit of Dubbel?
Ik heb mijzelf de laatste dagen afgevraagd waarom we zo weinig kaarten verkopen voor Innercity. Sensation, Mystery Land en Ti�sto in Concert waren dit jaar helemaal uitverkocht. Innercity is op 18 december in de RAI in Amsterdam. Was het feest vorig jaar niet goed? Jawel, het was een vet feest en ook helemaal uitverkocht met 42.500 bezoekers. Ikzelf vond het de beste Innercity ooit. Ligt het aan de line up dit jaar? Nee, met onder andere Erik Morillo, Marco V, Dana, Roger Sanchez, Deep Dish en Chuckie zit dat wel goed. Ligt het dan misschien aan het thema Las Vegas? Dat kan toch niet? Ik ben zelf met een fotograaf naar Las Vegas gevlogen om prachtige foto�s te maken die op de schitterende flyer zijn gebruikt, op de site en die ook in het decor zullen worden verwerkt. Het thema is top. Waar ligt het dan aan?
Het is, denk ik, simpel: men wil wel, maar ik vraag te veel geld voor een kaartje.
Een kaart voor Innercity kost 55 euro. Laatst las ik op een website een verhaal van een jongen die beschreef wat een feest hem kost: 55 euro kaart, 30 euro trein, geld voor een nieuw shirt om aan te trekken, 30 euro drankjes en sigaretten. Die jongen was al het geld dat hij per maand overhield, kwijt aan het feest. Daar komt nog een keer het effect van de euro bij. Alle prijzen zijn nu in euro�s, maar de salarissen of studiefinancieringen zijn niet verdubbeld. Ook valt Innercity natuurlijk in de toch al dure decembermaand.
De hele Nederlandse markt is volgens mij veel te duur aan het worden. Madonna in het Gelredome: 72 euro, voor twee uur show. Robbie Williams in de Arena hetzelfde verhaal. Als je met zijn twee�n naar het Nederlands elftal wil in het stadion ben je al gauw 150 euro kwijt. Champions League wedstrijdje van Ajax? 68 euro, graag. Het is teveel en ID&T heeft er zelf ook aan meegedaan.. Kaartje Innercity: 52,25 euro, alstublieft. Ticketboxfee, 3,25 euro erbij. Dat is 55,50 euro. Ik was al bijna vergeten dat dit ruim 120 oude Hollandse guldens zijn.
De prijzen van onze kaarten zijn in de afgelopen jaren langzaam maar zeker gestegen. We hebben weliswaar ook zelf steeds meer geld uitgegeven aan decor, licht, geluid, show. Ook de huur van de locaties, de gages van de DJ�s, de kosten van security, alles is omhoog gegaan. Iedereen dacht dat de bomen tot in de hemel zouden groeien. Het gevolg is nu dat we heel veel geld uitgeven om een goed feest neer te zetten met een perfecte show, een geweldig decor en een dikke line-up en alles erop en eraan, maar daardoor is het kaartje ook heel veel duurder geworden en het is bijna niet meer te betalen voor de bezoeker.
We moeten terug naar de basis. Ook ID&T. Het gaat erom dat ik met ID&T mensen die daar van houden de mogelijkheid kan bieden om een fantastische nacht te beleven met muziek, show en vooral veel plezier met vrienden en vriendinnen. Natuurlijk moet ik als bedrijf er geld mee verdienen ook om de 70 mensen te kunnen betalen die ik in dienst heb en anders ga ik failliet en is er helemaal geen Innercity meer. Maar ook de verdiensten van ID&T zullen minder moeten worden als ik wil dat mensen naar Innercity kunnen komen.
Daarom zal ik alle prijzen van onze kaarten volgend jaar verlagen in plaats van verhogen. Ook zal ID&T stoppen met de kaartverkoop via de sigarenwinkels van ticketbox. De kaartverkoop zal in 2005 alleen nog via internet en telefonisch gaan. Daarmee kunnen we volgend jaar ook de administratiefee die de bezoeker aan de ticketorganisatie betaalt omlaag brengen.
Terug naar Innercity. Ik wil met ID&T een statement maken. Iedereen die al een kaart heeft gekocht mag gratis iemand meenemen. Iedereen die de komende maand een kaart voor Innercity koopt mag ook gratis iemand meenemen. Dus: met 1 kaart kun je met twee personen naar binnen. Het past wel bij Las Vegas: quit of dubbel!
Iemand op kantoor zei vandaag tegen mij: �Dit feest gaat je dan veel geld kosten�. Dat klopt, maar dat is dan maar zo. De hand in eigen boezem steken, wel een keer goed. Ik hoop dat ik hiermee voor diegenen die anders niet naar Innercity kunnen gaan toch de mogelijkheid bied om samen met een vriend of vriendin wel te gaan. Dan gaan we met zijn allen een vet feest vieren. En dat kunnen we in Nederland op dit moment wel gebruiken.�
Tot ziens en�. Welcome to Las Vegas!
Leuke vent die Duncan ; straks gaan we hem nog aardig vinden ook 
| Daarom zal ik alle prijzen van onze kaarten volgend jaar verlagen in plaats van verhogen. Ook zal ID&T stoppen met de kaartverkoop via de sigarenwinkels van ticketbox. De kaartverkoop zal in 2005 alleen nog via internet en telefonisch gaan. Daarmee kunnen we volgend jaar ook de administratiefee die de bezoeker aan de ticketorganisatie betaalt omlaag brengen. |
Wel een goeie PR-stunt.
| Originally posted by SaBi ... Iemand op kantoor zei vandaag tegen mij: �Dit feest gaat je dan veel geld kosten�. Dat klopt, maar dat is dan maar zo. ... |
| Originally posted by Disney Vraag me af of ie echt verlies maakt als het nu alsnog voor de helft van de prijs uitverkocht raakt. Zeg 20.000 man maal 26 euro is nog steeds dikke half miljoen euro. Kan me vergissen misschien... Heb geen idee eigenlijk wat een feest als IC kost om te geven. |
Helemaal geweldig....
Wij hadden al een heleboel kaartjes in totaal, ik kan nu waarschijnlijk een aantal vrienden/vriendinnen meenemen
heerlijk

Toch wel een leuke actie! Even kijken wie er mee wil 
Erg goede actie! Nu ga ik er denk ik wel naar toe 
Duncan is gewoon erg goed in conceptueel denken 
petje af, ik had het zelf niet beter kunnen doen 
De sigarenboer wist me te vertellen dat DV goed liep maar Innercity absoluut niet. Dat zal nu wel omdraaien 
Goeie actie van ID&T! Ik vind het eigenlijk al heel wat dat Mysteryland en Sensation nog uitverkocht raakten van de zomer (hoewel... vakantiegeld misschien). �26 voor een Innercitykaartje is in ieder geval een hele schappelijke prijs 
Het wordt alleen wel lastig kiezen zo tussen Exposure en Innercity.