TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Beste Belgische producer van 2004
Pages (2): [1] 2 »

Posted by CygnusX on Dec-07-2004 11:19:

Beste Belgische producer van 2004

Wie van de Belgische "groten" heeft er naar jouw mening het best geproduced en geremixed dit jaar?

MIKE : Absolute, Active Sight, Intruder (met Armin), Dame Blanche (met John 'OO' Fleming), Liquid Overdose, Fascinated, Twixt 2004, Electric Eclipse, R.E.S.P.E.C.T., A Leaden Day (Remix), ...

Fred Baker : Active Sight, Red Karma, Petibonum, M.I.B., One More Day (Red Karma), Confirmation, Liquid Overdose (Remix), Blackout, Dark Alliance, Unification (Remix), ...

Laurent V�ronnez : Airwave, Fire & Ice, Antidote, Capetown, Sunray (Remix), Everlast (Remix), Yamakasi, Dreamland (met Miss Ann), ...

Mijn stem gaat naar Fred Baker. De andere 2 vond ik ook goed, maar Fred steekt er boven uit. 'Confirmation' vind ik een bom en 'Take The Day As It Comes' is 1 van mijn favorieten van dit jaar en ik heb nog altijd het gevoel dat dat nummer vooral door hem gemaakt is. De 2e plaats is gedeeld

PS: Als je iemand anders kiest, post het en dan voeg ik die persoon toe aan de poll.

Posted by Bertn on Dec-07-2004 12:00:

ik vind dat MIKE en airwave niet zo sterk geproduced hebben als andere jaren... en fred baker, mjaa die doet het niet slecht maar hij heeft ook geen classic of zo gemaakt he...

ik zal voor MIKE kiezen, maar eigenlijk vind ik dat belgische producers dit jaar geen zon fantastisch producersjaar hebben gehad.

Posted by Jakhira on Dec-07-2004 12:07:

Pole Folder

Posted by djcresto on Dec-07-2004 12:38:

heb toch op mike gestemd. Vooral minder remix gedaan dit jaar mijn zijn producties waren over het algemeen weer vrij sterk. Fractal Structure mag misschien nog aan de lijst toegevoegd worden, hoewel hij slechts met 1 track scoorde tot nu toe.

Posted by TOR on Dec-07-2004 16:17:

kan eigenlijk niet kiezen.. heb voor Mike gestemd (uit principe ), maar in feite is er niet zoveel verschil geweest tussen hem en Lolo.
Mike heeft hier en daar toch een paar onafgewerkte/onvolledige producties uitgebracht.
Lolo was iets meer geraffineerd en gevarieerd in zijn werk, maar hij heeft weinig producties die er echt bovenuit staken.

Fred Baker is goed doorgebroken dit jaar, maar zijn stijl is iets te arminized voor me.

Pole Folder heb ik weinig van gehoord dit jaar.. het is uitkijken naar hun album begin volgend jaar

en Fractal Structure is nog niet lang genoeg aanwezig om een gevestigde waarde te zijn en aldus kans te maken op de titel "beste Belgische producer 2004"

Posted by Phortastic on Dec-07-2004 16:19:

Cygnus je vergeet MIKE zen alias SFX nog...
Ook een vinyl van uitgekomen dit jaar, waarvan ik 1 track trouwens zeer sterk vond. Wel techno based maar bom imo.
Ik stem dan ook op MIKE alhoewel ik de andere ook niet slecht vond dit jaar.

Posted by Buoyant on Dec-07-2004 18:44:

Heb voor L-vee gestemd omdat ik toch een klein tikkeltje meer van zijn sound houd.

houden we Estuera ook een klein beetje in de gaten voor de komende tijd, hij moet nog wat respect verdienen maar zal de komende tijd nog heel wat van zich laten horen heb ik me laten vertellen ...

Posted by Jasperovitsj on Dec-07-2004 18:48:

Ik heb voor dit jaar op Mike gestemd, maar volgend jaar zal het waarschijnlijk wel Pole Folder worden, met zijn album en een paar nieuwe remixes...

Posted by Real on Dec-07-2004 18:51:

MIKE, maar eigenlijk ook een dikke pluim voor Fred Baker.

Die confirmation alleen al

Fractal Structure (no offence) lijkt me maar een ��ndagsvlieg

Posted by Dark Apostle on Dec-07-2004 18:57:

Heb weer voor MIKE gestemd, ja ben stillekes er een fundamentalist in aan het worden. Zijn colabs met John helpen wel natuurlijk, zeker dit jaar na John zijn set op AiB

Posted by Belgian Bonzai on Dec-10-2004 01:34:

Zeer zeer moeilijk.
M.I.K.E. 85% Hij blijft mijn oren strelen maar soms laat ie kansen liggen in tracks om er een briljant nummer van te maken, mooie deviatie naar het techy spectrum, maar uflifting vind ik em nog het mooist.
Airwave 80% Die maakt elk jaar enkele meesterwerken, dat is toch genieten. Had em liever de WTGW-richting zien opgaan. 1992 Flight is bijna werldklasse maar When Things Go Wrong is het helemaal.

Fre Baker, wel die heeft schitterende nummers gecocomponeerd, wil daar meer van zien. Groot talent met eigen werk, bijna de stijl die me aanspreekt.

Posted by DeSpErAtOs-X on Dec-10-2004 09:23:

ik vond MIKE wat zwakjes dit jaar ... remix van twixt ... ok , niet slecht , maar nieuwe ideas is toch stuk moeilijker ..., en het was wat minder als vorige jaren, ... spijt me guys

Fractal Structure heeft goed spul afgeleverd, maar ik denk dat ze wat vast gaan zitten qua 'vernieuwende sound' naar volgend jaar toe
(datzelfde hoor ik trouwens nog steeds constant over men eigen producing ... dus da is wel degelijk belangrijk)

ik ga voor Fred ...

Posted by Wildfir3 on Dec-10-2004 09:30:

marco bailey

Posted by diddi on Dec-10-2004 10:43:

L-vee voor mij!!!

Cloud 69 - Seventy Weeks of hoe heet dat spul... verslavend!!

gReetz

Posted by dj Zevan on Dec-10-2004 10:48:

geen gemakkelijke keuze

naar mijn mening heeft mike n zwakker jaar achter de rug, veel onge�nspireerde tracks, voor mij stak enkel twixt 2004 en de eerste active sight vinyl er echt boven uit

fred heeft er een behoorlijk jaar opzitten, vond zijn remixen van red karma behoorlijk goed en natuurlijk ook de eerste active sight vinyl, maar voor de rest moet hij zich toch nog bewijzen voor mij

fractal structure heeft maar 1 plaat uitgebracht en moet zich nog volledig bewijzen, de kans dat t n 1dagsvlieg is bestaat natuurlijk

als progressive liefhebber zou ik voor pole folder kiezen, maar ook van hem heb ik hiervoor te weinig gehoord dit jaar, alhoewel protected en zn remix van silky dirty heel sterk waren, het is vooral uitkijken naar volgend jaar

dus blijft enkel l-vee over, hoewel ik vind dat hij ook geregeld saaie producties maakt, steken er toch n paar liedjes echt met kop en schouder bovenuit, zoals Ladyblue, mijn favoriete trancenummer van het jaar, emotie van de eerste tot de laatste seconde

Posted by Meltoz on Dec-10-2004 16:01:

L-vee for Me...

Sven liet daar iets vallen over Lady Blue en ben het echt volledig eens met hem, is voor mij ook het trancenummer van dit jaar en dan nog Seattle Calling, Why?, Para Siempre en die heerlijke remix van Clear Blue Als hij voor jullie nie zo'n sterk jaar achter de rug heeft wil ik wel is horen als hij e mega goe jaar heeft... So AIRWAVE al the way for me

Posted by Freezel on Dec-10-2004 16:02:

Voor mij ook zeker Laurent Zeer veel goede platen dit jaar (Lady Blue, Why etc), maar ook zijn GDJB en Trance.nu set van afgelopen november waren echt enorm goed

Posted by CygnusX on Dec-22-2004 15:11:

Fred Baker vs. The Keyboard Kids - All Of Us

Fred bevestigt hiermee zijn eerste plaats voor mij
Voor diegenen die het willen horen, het is het achtergrondnummer op www.fredbaker.be

Posted by djcresto on Dec-22-2004 16:28:

quote:
Originally posted by CygnusX
Fred Baker vs. The Keyboard Kids - All Of Us

Fred bevestigt hiermee zijn eerste plaats voor mij
Voor diegenen die het willen horen, het is het achtergrondnummer op www.fredbaker.be

klinkt een beke plattekes imo, wel niet slecht

Posted by Belgian Bonzai on Dec-22-2004 16:45:

Ik vinnet zeer nice klinken, ben benieuwd wat er na diene break komt, hopelijk zo'n zot episch lawaai.

Posted by CygnusX on Dec-22-2004 17:16:

quote:
Originally posted by Belgian Bonzai
Ik vinnet zeer nice klinken, ben benieuwd wat er na diene break komt, hopelijk zo'n zot episch lawaai.

De opbouw van het nummer is vrij stevig, zoals MIB - Keep Pushin', maar dan zachter. Na een paar minuten stoppen die beats nogal plots en hoort ge zweverige strings om de vingers van af te likken. Die strings verdwijnen langzaam, terwijl de melodie (die ge op de site hoort) zachtjes naar de voorgrond komt. De melodie blijft lang doorgaan terwijl er verschillende elementen voorbij komen. Tegen het einde toe komen de hardere beats van het begin terug en verdwijnt de melodie langzaamaan.

BB : Ik heb een setripje. Wil je die hebben?
Now Playing: Fred Baker Vs The Keyboard Kids - All Of Us (Cut From Jaron Exposure Set) - ���EnigmaT Cut���

Posted by Icone on Dec-22-2004 17:53:

Ge ziet hoe rap ze mij al vergeten zijn he tss... zelf FS staat er al tussen

Ik heb gekozen voor 'ik kan niet kiezen' - Belgi� heeft me al enkele jaren ni echt meer aangesproken op het gebied van trance (of enig ander genre)... 'plattekes' is het juiste woord.

Posted by Kaidreas on Dec-22-2004 18:33:

quote:
Originally posted by Meltoz
L-vee for Me...

Lady Blue

inderdeed vette plaat. maar die remix van clear blue--> wtf is da.. pure crap vind ik.

anyways, Ik kies voor onze mike, ik ben wel fan van zen basslijnen eigenlijk

Posted by Wes on Jan-02-2005 14:14:

Geef mij toch maar M.I.K.E. Hij heeft mss niet teveel geproduced, maar wel prachtwerk afgeleverd En dan vooral met Active Sight samen met Fred Baker, gewoon omdat dit echt mijn stijl is wat trance betreft, dus is ook mijn persoonlijke en bescheiden mening

Posted by Phortastic on Jan-02-2005 14:32:

quote:
Originally posted by Kaidreas
inderdeed vette plaat. maar die remix van clear blue--> wtf is da.. pure crap vind ik.

lol wtf man, diene airwave remix van clear blue is ongelooflijk massive!
Wacht ma tot ge da live hoort, das gewoon flippen. Vind ik de beste remix van clear blue trouwens.

Pages (2): [1] 2 »