TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Misschien domme vraag hoor, maar waar staat DUB voor

Posted by TranceFool on Oct-21-2001 18:23:

Question Misschien domme vraag hoor, maar waar staat DUB voor

Van veel platen wordt een Dub mix gemaakt en heel vaak klinken ze erg lekker. Ik wilde ff weten waar Dub mix nou eigenlijk voor staat. Zal wel hele domme vraag zijn, maar vertel het toch maar ff

Collusion - Mutual Consent (Dub mix) is zeeeerrr vet!! Thanx 2 pow

Latooorrrrrr

Posted by Flipper01 on Oct-21-2001 19:07:

Smiley DJ

Hmm, ik ben er ook wel benieuwd naar.

De deep dub mix van Such is life is ook heel vet!!

Posted by moogwai on Oct-21-2001 19:25:

Zou het zo ook niet weten.. misschien is 'dub' gewoon een andere naam als 'mix'.

Posted by Flippe on Oct-21-2001 19:51:

ik heb het vaak zien staan, maar wat het nu precies betekent, ik weet het niet.

Ik ben er iig benieuwd naar!

hoop dat iemand hier het antwoord weet!

Posted by Blik on Oct-21-2001 19:51:

quote:
Originally posted by moogwai
Zou het zo ook niet weten.. misschien is 'dub' gewoon een andere naam als 'mix'.

neej, want het is deep dub mix, dat is dan beetje dubbelop, maar ik zou het eigenlijk ook echt niet weten waarvoor het is

Posted by -=WVG=- on Oct-21-2001 20:46:

http://home.nordnet.fr/~jpmatton/pages/dub/dubfaq.html

lees maar...kweenie of het over hetzelfde DUB gaat

Posted by TimeportE on Oct-21-2001 20:47:

Keej zal ik het dan zeggen.. (heb het ook maar van glanis gehoord ..).. het staat voor minder of geen vocals.. maar zelf dacht ik ook dat het meestal voor hardere stings en syths staat.. maar in bijvoorbeeld collusion zitten geen vocals, dus daar zal het in de dub weer wat harder aan toe gaan (denk ik)..

Posted by Partyhardy! on Oct-21-2001 22:56:

Thumbs up

ja volgens mij staat DUB idd voor een wat "deepere" sound maar dat stukje van -=WVG=- omschrijft het volgens mij perfect! top gevonden -=WVG=-

Posted by TranceFool on Oct-22-2001 12:18:

Ja dub is idd dieper, iets 'duisterder' als je het zo mag noemen, meestal ook harder. Viel me mee dat iedereen raar stond te kijken dat ik het niet wist want dat zijn er dus nog meer. Ik weet zeg maar wel wat voor style het is, maar dacht dat het ook echt ergens voor stond

Posted by Dj Alpha on Oct-23-2001 10:09:

dub mix.. hmmm.. dubbel?
Dat een of andere gek 2 dezelfde platen opzet en openemen maar?

Posted by Miss Proximus on Oct-23-2001 10:31:

De dub uit WvG z'n link is wel iets anders. Je hebt nl ook een muziekstijl op zich die Dub heet, zoals daarin staat beschreven. Ik vergeleek het vroeger altijd een beetje met Speedgarage, alleen dan weer anders natuurlijk al die domme termen ook haha

Nou ja, zou wel weer een nieuwe hype zijn, aangezien die Deep Dub mixen opeens vet veel voorkomen...

Posted by Pjotr G on Oct-23-2001 11:18:

Dat van die minder vocals, ik dacht ook dat t zoiets is...maar van de andere kant...de Armand van Helden - Flowers (dub) heeft gewoon vocals....maar wel volgens mij alleen t refrein en de rest niet

Posted by Tall21 on Nov-05-2001 12:31:

Weet dat het al een oude thread is, maar volgens mij is dubben het over elkaar leggen van apart opgenomen stukken muziek.