TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Eftersnack : MondayBar Lucia Cruise 2004
Pages (2): [1] 2 »

Posted by SteveTranz4ever on Dec-10-2004 19:51:

Eftersnack : MondayBar Lucia Cruise 2004

Ja va fan s�ger man... �ter igen en galen kryss som g�r till histor�en som en av dom b�ttre...

Jace... v�rmer upp med sk�n trance och d�refter tar Orkidea �ver och lyftar oss till nya h�jder.
Cor Fijneman levde upp till vad jag f�rv�ntat mig och spelade galet bra.

Scot Project.... men satan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111111 one one one ett ett ett
Ord �r �verfl�diga !!!!!!
Fick iaf min gamla "U (I got a feeling)" fr�n �96 signad.
http://liquidsunsets.mine.nu/scot.jpg

Picotto... as bra men inte lika h�rt som jag hade hoppats p�.

Johnny Boy: Killen tappade tv� proppar i skallen och �ste v�rre �n man kunde anat, vi snackar inga j�vla 110bpm utan n�ra p� Beyer-galet p� slutet...

Posted by ScuL on Dec-10-2004 20:08:

Ja allts� min stora idol p� denna kryssning Scot Project.. fy fan allts�. I b�rjan tyckte jag det kunde haft varit lite h�rdare men p� de sista 25 minuter gjorde han s�ker det.
F�rst sin nya skiva L (Loving You), sen FM (Feeling Me) och Arome - Hands up (Scot Project rmx) !! Efter den var det slut men han f�rs�kte lira en skiva till, O (Overdrive) tyv�rr kom en Mondaybarj�vel in som st�ngde ner ljudet...

Stonefield p� klockan 8 var ocksa r�tt schysst. Fin hardtrance med till slut Hennes & Cold - The second trip (Scot Project remix) FIN FIN FIN! Killen efter han var ocks� schysst.. hardhouse NRG typ Mickey hette han. F�r �vrigt f�re Stonefield denna j�vel som lirade SCHRANZ fan vad han knallade p�.. 170 bpm typ!! muhahaha

Picotto var jag lite besviken p�, det k�nde som han lirade lugnare �n vanligt. Han kan lira stenh�rd men gjorde inte det. Har sett han typ 4 g�nger nu men ingen av dessa g�nger var han lika bra som p� Innercity 2001 (dar har jag sett han live)..

F�rresten har jag tr�ffat lite nytt folk p� denna kryssning, bl.a. Laszlo och Daniey. Jenny och Stefan s�g jag oxo s�klart. Ska uppdatera IRL tr�det. Oxo Brommapojken, Rob Angel och PeterK fr�n TC.
Dessa killar hade massiva ljudsutrustningar i deras hytter. Brommapojken bonkade p� med stenh�rd techno, schranz och hardtrance. Och Rob Angel & Peter K lirade hardstyle till sist. De hade tom 2 CD-spelare och en Pioneer DJM600 mixare!!

Schysst kryssning allts�, bara andra dagen var lite tr�kigt..
Har inte tagit s� m�nga bilder men det l�ser sig f�r att det finns m�nga som hade kameror �nd�..!

Posted by Aendy on Dec-10-2004 20:55:

Shit!

8 timmar i Panoramabaren dag 1 med fullt �s, ingen i v�rlden hade orkat med det men jag gav det iaf ett gott f�rs�k. Tyv�rr vek sig benen inf�r sista timmen med Scot project men fyfaen vilken kalasstart p� b�sta kryssningen musikm�ssigt hittils. B�st f�rsta kv�llen var Cor Fijneman med ett riktigt lysande avsnitt i slutet av hans set. Dock finns det en kung av Mondaybar kryssningarna; Johnny Boy regerar fullst�ndigt. Vid tv� tillf�llen har han avslutat en kryssning jag varit p� och b�da tv� g�ngerna har jag konstant g�shud. Tycka vad man vill om house men s� som JB presenterar den s� bombar den allt och det var just vad Johnny Boy gjorde den sista timmen. Egentligen hade jag inget kvar att ge d� mina ben k�ndes som potatismos men det beh�vdes inte. Johnny borde f� avsluta alla kryssar!

Ska f�rs�ka �vertala min syster, f�rstag�ngskryssaren, att skildra sina upplevelser men nog tror jag att hon kommer utveckla n�gonslags abstinens, precis som oss andra, till n�sta kryss.

Posted by Gate 42 on Dec-10-2004 21:48:

Jag hade v�ldigt h�ga f�rhoppningar p� DJ Scot Project och var orolig f�r att jag kanske skulle g� av b�ten en liten bit besviken �ver att han inte levt upp till dem.

Men kl 04:00 stod man uppe p� panorama golvet med en nerv�s blick och utan vetskap om att man de 2 n�stkommande timmarna skulle uppleva en av de tyngsta och mest medryckande spelningen i sitt 22-�riga liv. DJ Scot Project �r KUNG! Inget snack om saken!

F�r mig var detta den b�sta kryssningen hittills, av n�gra anledningar...

1) Jag h�ll mig p� mattan, blev inte s� lurig i knoppen s� att jag inte kunde komma ih�g vilka l�tar som spelades under kv�llen.
2) Scot Project levererade �berm�nskligt!
3) Och s� avslutades det hela med en sprakande spelning av Johnny Boy.

Men nu �r det h�g tid f�r lite tystnad och s�mn...

Posted by SteveTranz4ever on Dec-10-2004 21:55:

Mina bilder finns nu uppe p� http://www.liquidsunset.org

Posted by -=Kotten=- on Dec-11-2004 10:13:

Folk tycker Scot e bra...blir ju n�stan r�dd...vart e v�rlden p�v�g n�nstans egentligen...

Fanns det som det brukar n�n flyer d�r det stog om n�sta kryss?

Posted by ScuL on Dec-11-2004 11:37:

Allts� jag anser att det h�r var en steg fram�t f�r h�rd musik i Svenska EDM scenen. Hoppas att trenden forts�tter s� h�r
H�rde ocks� v�ldigt sk�na kommentarer p� golvet

Posted by Funfrock on Dec-11-2004 11:43:

Resan b�rjade inget vidare eftersom jag blev plockad av tullen. Blev f�rst lite orolig efter dem skr�ckhistorier jag har h�rt om folk som inte hunnit med b�ten, men det l�ste sig iaf.

Kan inte mer �n h�lla med er andra om att Scot Project var resan h�jdpunkt. Och Orkidea var inte helt fel han heller.

Var tyv�rr r�tt m�r dag 2 och med en krossad stort� efter scot project. S� blev lite flippande till Johnny Boys klassiker men annars satt jag mest och n�jt av st�mmningen.

Vad hade dem f�resten gjort med bakis buffen?!? vem vill ha julbord till frukost

Posted by lonne on Dec-11-2004 19:35:

quote:
Originally posted by -=Kotten=-
Folk tycker Scot e bra...blir ju n�stan r�dd...vart e v�rlden p�v�g

Tjackis trance, n�r den �r som v�rst!

Posted by Daniey on Dec-11-2004 20:05:

Hade det kanonkul! Lika kul att se s� m�nga leenden som vanligt p� dessa kryssar!Man �r r�tt sliten efter�t nnu men det �r det v�rt

Tr�ffade ScuL f�r f�rsta g�ngen �x� =)

Posted by ScuL on Dec-11-2004 20:11:

Ahja vi snackade inte riktigt l�ng f�r att det fanns lite mkt folk i terminalen.. jobbigt o snacka. T�nkte snacka lite mer p� b�ten men har inte sett dig d�r faktiskt hehe!

Posted by Daniey on Dec-11-2004 20:20:

S�g inte dig heller ScuL efter terminalen!Jag gick runt en del s�!

Posted by SteveTranz4ever on Dec-12-2004 12:00:

quote:
Originally posted by lonne
Tjackis trance, n�r den �r som v�rst!
Usch vilka f�rdomar

Sk�nt att ha bred musiksmak kan jag s�ga...
prog.trance, trance, hardtrance, techtrance, techno, breaks, hardhouse, acid, hardstyle + mer.
Blir s� mycket mer att njuta av och mindra att gn�lla p�

F�r se om man v�gar se vad man filmat snart ocks�...
Fan n�n j�vla idiot lyckades p� n�t j�vla vis sno b�de mitt presspass & solbrillor. Har h�rt m�nga som blev bestulna under kryssen... Fan att folk inte kan skilja p� ditt & mitt...

Posted by Baruth on Dec-12-2004 12:48:

Monday Bar rules!!

Kryssningen va bra, mycket bra.. Orkidea och Fijneman �verraskade mig med deras set p� ett v�ldigt positiv s�tt. Och Scot Project �ste p� som bara den. N�gon som va p� Picotto? Valde bort han f�r att va p� trance golvet ist�llet. K�rde han n�gra klassiker eller?
Johnny Boys avslutande set va slutligen en v�ldigt bra final p� hela kryssningen.
�r det n�gon som vet vad hans 2 sista l�tar som han spela heter?? Dom va riktig riktigt grymma!

Tacksam f�r svar!

Posted by Funfrock on Dec-12-2004 13:26:

var en sv�ng p� picotto i slutet och har f�r mig att en av dem sista l�tarna var hans egna New time new place. L�ten med "gameboy" sound i.

Posted by Laszlo on Dec-12-2004 21:05:

Hemma igen....fan vilken resa allts�

Den b�rjade inte s� bra d� jag efter varit ute i bilen och h�mtat ett par skivor blev indragen av tv� civilkl�dda snutar f�r misstankar om jag skulle varit drogp�verkad. Efter en del tjabb och en genomg�ende kroppsvisitation sl�ppte de mig, sen var det bara partaj f�r heeeeeeeeeeeeeeela slanten.....

Spenderade sammanlagt ungef�r 10 minuter p� panoramagolvet - jag bossatte mig ist�llet p� det stora golvet - Picotto �r och f�rblir kung. Visste inte vart jag skulle ta v�gen d� han avslutade med New time, new place....lovely...fick ocks� mina plattor signerade

Andra dagen var, som vanligt, �nnu b�ttre...Johnny Boy visste de flesta redan vad han g�r f�r - han gjorde v�l knappast n�gon besviken...

B�st musikm�ssigt var dock Nihlad Tule i Future Loungen - han fick tyv�rr den otacksamma tiden fr�n 0500-0600 - precis innan de andra tv� golven st�ngde....precis n�r han l�mnade �ver rodret till n�ste nisse s� b�rjade folk som vanligt vallf�rda till det golvet...

Mest minnesv�rt fr�n kryssningen var dock n�r Haugfors droppade "A-Studio - SOS [Skylark Vocal Remix]...gl�djen visste ta mig fan inga gr�nser allts�...

Tr�ffade ocks� Scul f�r f�rsta g�ngen....tusen tack till honom f�r att han var sn�ll nog att k�pa TIC2 DVD:n �t mig...ska ta och kolla p� den NU.

Mina bilder finns f�r allm�n besk�dan h�r: http://www.djlaszlo.com/gallery/thumbnails.php?album=10

Posted by SteveTranz4ever on Dec-12-2004 21:26:

Laszlo din buse --> http://www.djlaszlo.com/gallery/alb...ss/IMG_0693.JPG

Posted by Laszlo on Dec-12-2004 21:43:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Laszlo din buse --> http://www.djlaszlo.com/gallery/alb...ss/IMG_0693.JPG

Har ingen om vem tjejen �r. men s�t var hon allt

Felet med de h�r kryssningarna �r att det inte �r det l�ttaste att f�ra en diskussion p� dansgolven, tack vare den h�ga ljudniv�n... ===> http://www.djlaszlo.com/gallery/alb...ss/IMG_0799.JPG

Posted by reveal on Dec-12-2004 21:59:

quote:
Originally posted by Laszlo
Har ingen om vem tjejen �r. men s�t var hon allt

Felet med de h�r kryssningarna �r att det inte �r det l�ttaste att f�ra en diskussion p� dansgolven, tack vare den h�ga ljudniv�n... ===> http://www.djlaszlo.com/gallery/alb...ss/IMG_0799.JPG

Sa dom inte att de skulle h�lla niv�n p� 105 dB?

Posted by ScuL on Dec-12-2004 22:01:

Om hon �r vem jag tror hon �r s�g hon faktiskt riktigt fin ut.
P� slutet av kryssningen s�g jag att henne byttade tel.nr med en annan kille f.�.

Posted by Laszlo on Dec-12-2004 22:12:

quote:
Originally posted by reveal
Sa dom inte att de skulle h�lla niv�n p� 105 dB?

Jag stod och iaktog killen som m�tte ljudniv�n en kort stund - v�rdet hoppade upp och ner i ganska rask takt, efter en stund stannade det - minns inte riktigt vad v�rdet var, men det var l�ngt under 122 dB i alla fall...

och f�rresten - nu n�r vi n�mner det - ljudniv�n mycket l�gre p� stora golvet denna kryssningen. Vart fan var h�gtalarna som satt p� "v�ggarna" i h�rnen, precis under r�cket till andra v�ningen...? Jag kanske har missat det, men har Monday Bar f�tt skit f�r att de spelat f�r h�rt m�nne?

Posted by FredAcler on Dec-13-2004 09:17:

WOW sicken kryss det var. En massa trevligt folk och bra musik n�stan hela resan igenom.
B�st p� hela kryssen var Cor helt klart , men herregud vilken avslutning JohnnyBoy drog av

Posted by lonne on Dec-13-2004 14:36:

En hel del sk�na voyeur bilder fr�n laszlo`s sida...

http://www.djlaszlo.com/gallery/dis...lbum=10&pos=139

Posted by Laszlo on Dec-13-2004 15:01:

quote:
Originally posted by lonne
En hel del sk�na voyeur bilder fr�n laszlo`s sida...

http://www.djlaszlo.com/gallery/dis...lbum=10&pos=139

haha - k�tbockar d�r.. har n�gra enstaka som �r mer v�gade, de valde jag dock att inte l�gga upp...

vad betyder voyeur egentligen, f�rresten?

Posted by ScuL on Dec-13-2004 15:05:

voyeur

English entry word
voyeur

Swedish translation
voyeur, f�nstertittare (substantiv)

Pages (2): [1] 2 »