TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- bt - force of gravity (whitesun DUB remix)

Posted by dbl on Dec-14-2004 10:54:

bt - force of gravity (whitesun DUB remix)

t�nkte jag skulle f�tt mer kommentarer p� den f�rst och f�tt g�ra lite �ndringar och s� i den.. men verkar ju inte som att det har h�nt �nnu.. s� l�gger upp den d�.. hehe

bt - force of gravity (whitesun dub remix)

dub:en e f�rresten gjord pga att det va s� m�nga som ville ha min remix utan vocalsen pga att dem inte gillar vocals i l�tarna.. s� gjorde en..
tog liiiiite tid.. haha.. men �nd�

edit:
here's my original remix with the vocals for those that haven't heard it
bt - FoG (whitesun remix)

Posted by Jarjar on Dec-14-2004 16:20:

S� du har vocalsen allts�? Or�ttvist, har letat efter dem hur l�nge som helst

Kanske �terkommer om l�ten n�r jag tankat

Posted by el_vez on Dec-15-2004 10:13:

lyssnade igenom den nu precis och t�nkte dela med mig av vad jag tycker:

"blippet" som kommer in vid 0:30 cirka och h�ller p� till 1:27 cirka
(g�r i 1/8 takt tror jag) tycker jag "sticker ut" lite mycket fr�n ljudbilden som annars �r mycket tight och bra (trummor bas etc mycket bra)
kanske skulle du jobba lite mer med n�gon effekt f�r att skapa lite mer
r�relse/variation i det m�nstret. tycker �ven detta st�r lite vid slutet av l�ten.

samma sak n�r du anv�nder "blippen" i b�rjan av breakdownet. d�r tycker jag de �r f�r omarkerade och kanske skulle framtr�da mer.

annars produktionsm�ssigt l�ter det j�vligt bra f�rutom just det jag p�pekade ovan. eventuellt beh�vs det en "hook" (kanske om du moddar "blippet" lite?) f�r att l�ten skall fastna ordentligt tycker jag, men det beror ju helt p� vad man vill skapa f�r typ av l�t och du kanske inte �r ute efter just detta.

som sagt �r jag j�vligt impad av produktionen i stort och hoppas att mina synpunkter kanske kan hj�lpa dig ytterligare.

Posted by dbl on Dec-15-2004 18:23:

nobben: inte slita p� vocalsen.. har redan gjort det

f�r dem som inte h�rt den s� har jag faktiskt gjort en remix med vocalsen f�rst... och eftersom den fick s�pass bra respons och det va s� m�nga som ville h�ra den utan vocalsen s� tog jag och gjorde lite �ndringar och sl�ngde ut dem....

gjorde den f�rsta remixen f�r �ver ett halv�r sen.. s� den e ganska "gammal" faktiskt

men la in en l�nk till vocal versionen i f�rsta posten f�r dem som inte h�rt den och vill h�ra