TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Gielen eller Cosmic gate?

Posted by Aendy on Dec-14-2004 21:29:

Gielen eller Cosmic gate?

Mondaybar har ju omsr�stning om vem de ska ta hit f�r att spela p� trettondagstrancen. Vem v�ljer du?

Ja, jag vet att f�r vissa �r detta som att v�lja mellan pest eller kolera, skit d� i att r�sta och posta hur mycket dessa tv� alternativ suger.

Sj�lv vill jag g�rna ha en repris p� f�rra g�ngens trettondag s� det blir Gielen f�r min del!

Posted by Johan (DJ Irish) on Dec-14-2004 21:48:

Cosmic Gate blev det f�r min del d� jag tycker deras set som helhet �r n�rmre det jag gillar sj�lv. Gielen kan spela precis vad som helst ibland, vilket i sig inte �r d�ligt men ibland blir det f�r mycket av s�dant jag inte f�rtjust i (vocals och annat knepigt )

H�rde n�got CG set fr�n oktober och det var bra �s. Speciellt nu n�r de lagt om till ite mer tech-k�nsla �ver sina l�tar.

Posted by staz on Dec-14-2004 22:30:

f�r mig �r det v�nster eller h�ger sida av himlen s� jag r�star inte.

Posted by dbl on Dec-14-2004 22:45:

cosmic gate eftersom jag inte sett dem

Posted by RebeL9 on Dec-14-2004 23:06:

en fr�ga bara. valde man mellan dessa f�r att de var billigast eller f�r att de lockar flest folk? i s�na fall kunde man ju tagit hit Scooter, de drar v�l mer folk �n n�gon annan.

Posted by ScuL on Dec-15-2004 00:13:

cosmic gate.. jag tycker faktiskt att Gielen �r en clown och CG ligger n�rmare till min smak

Posted by SteveTranz4ever on Dec-15-2004 00:32:

Cosmic Gate

[min motivering]
Gaylen har vart h�r n�gra g�nger i Sverige (4) samt att jag tycker Cosmic spelar b�ttre... Gielen k�r f�r m�nga topp-hits i ett och samma set samt leker f�r mycket och det �r inte s� cleant heller.... just my opinion...
Cosmic har ju heller aldrig f�tt k�nna p� Sthlms publiken... (Tidigare i en "skolmatsal" med 16�rs gr�ns i J�nk�ping)
[/min motivering]

quote:
Originally posted by RebeL9
en fr�ga bara. valde man mellan dessa f�r att de var billigast eller f�r att de lockar flest folk? i s�na fall kunde man ju tagit hit Scooter, de drar v�l mer folk �n n�gon annan.

Inte riktigt s� va men jag f�rst�r vad du siktar mot...

Posted by Jeremy H on Dec-15-2004 00:43:

Re: Cosmic Gate

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
[min motivering]
Gaylen har vart h�r n�gra g�nger i Sverige (3) samt att jag tycker Cosmic spelar b�ttre... Gielen k�r f�r m�nga topp-hits i ett och samma set samt leker f�r mycket och det �r inte s� cleant heller.... just my opinion...
Cosmic har ju heller aldrig f�tt k�nna p� Sthlms publiken... (Tidigare i en "skolmatsal" med 16�rs gr�ns i J�nk�ping)
[/min motivering]
(...)

Kulturhuset �r ingen skolmatsal! Men f�rst�r din po�ng
F�redrar ox� Cosmic, men skulle g�rna haft lite andra alternativ

Posted by CJ InterCity on Dec-15-2004 05:52:

Re: Gielen eller Cosmic gate?

quote:
Originally posted by Aendy
Ja, jag vet att f�r vissa �r detta som att v�lja mellan pest eller kolera, skit d� i att r�sta och posta hur mycket dessa tv� alternativ suger.

pish pash! b�d rular ju var inte s� kr�sna folk, det kunde som sagt v�gt mellan Scooter & G�nther... eller n�t ser man p� saken fr�n det h�llet �r ju b�de Gielen och CG grymma. jag har sett b�da men gielen va najsigast s� honom vill jag se igen

Posted by SteveTranz4ever on Dec-15-2004 08:33:

Re: Re: Gielen eller Cosmic gate?

quote:
Originally posted by CJ InterCity
pish pash! b�d rular ju var inte s� kr�sna folk, det kunde som sagt v�gt mellan Scooter & G�nther... eller n�t ser man p� saken fr�n det h�llet �r ju b�de Gielen och CG grymma.

Vad jag tror Rebel9 j�mf�rde nu var Scooter vs. Gielen vs. CG.

quote:
Originally posted by CJ InterCity
jag har sett b�da men gielen va najsigast s� honom vill jag se igen

Ahhh trevligt... v�lkommen till Stockholm

Posted by Versace on Dec-15-2004 09:46:

cosmic gate är det som gäller, som steve säger -> de bör få känna på stockholmspubliken...

Posted by staz on Dec-16-2004 00:18:

CG fick min r�st nu f�r som steev sa.. + h�rd musik �r satans nice att dansa till.

Posted by Hauken on Dec-16-2004 00:26:

Gielen var v�l ingen "hit" senast direkt s�... Cosmic!

Posted by DjAviander on Dec-17-2004 16:01:

Har h�rt r�tt lite av Gielen och det jag h�rt �r jag r�tt skeptisk till.. Inte sett honom dock.
Jag tycker dock att CGs set �r tyngre och lite sk�nare. Deras set fr�n Trance Energys 10 �rs jubileum �r mums ..

Posted by MacNac on Dec-17-2004 23:37:

Dunno

Hoppas p� Gielen. h�rt dock att han lattjar lite f�r mycket under setet. Cocmic gate �r ryssar va?

Posted by dbl on Dec-18-2004 00:55:

fast ingen kan ju s�ga att gielens "johan gielen" l�t �r kass eller n�tt.. hahahaha.. kommer inte ih�g vart han k�rde den nu.. men va ju s� kass va.. k�rde den i typ 1 timme i slutet p� hans s�tt.. haha

Posted by SteveTranz4ever on Dec-18-2004 09:17:

quote:
Originally posted by MacNac
Hoppas p� Gielen. h�rt dock att han lattjar lite f�r mycket under setet. Cocmic gate �r ryssar va?

L�gg �gg !

Cosmic Gate �r fr�n Tyskland... dom �r dessutom redan bokade och klara f�r trettondagen Fast det �r iof. bara Bossi som kommer

L�s mer h�r...
http://www.doghouseboys.com/events/20050106.asp

Posted by CJ InterCity on Dec-18-2004 10:13:

quote:
Originally posted by MacNac
Cocmic gate �r ryssar va?

du skojar va?

*kollar almanackan* nej fan, det �r inte 1 april idag

Posted by SWE_TRANCE on Dec-18-2004 13:08:

Har sett Gielen 3ggr och Cosmic Gate 1ggr i den "omtalade skolmatsalen" i Jkpg
Vill hellre se/h�ra CG igen om jag f�r v�lja.
Men jag �ker inte upp till sthlm enbart f�r att f� se dom igen.

Posted by MacNac on Dec-18-2004 17:16:

Smiling Frog

ok, dem e Kanske tyskar d�.. hade iof varit coolt om de var ryssar..
Deras l�t "Exploration of Daze" �r grym!

Posted by RebeL9 on Dec-19-2004 00:28:

ROFL!
Exploration of Space heter den DDDDDDDDDDDDD

Posted by MacNac on Dec-22-2004 17:34:

Party Hat

Lugna sig nu va.. skulle bara skoja till det lite.
Fan, nu kom jag p� det, blandade ihop cosmic gate med PPK -dom �r ryssar iaf.. eller!? jo, det �r dom.