TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Airbase
Pages (3): [1] 2 3 »

Posted by Kongo_kim on Dec-17-2004 09:37:

Unhappy Airbase

http://www.airbase.nu/

j�kla trista nyheter....

Sveriges b�ste tycker jag.

Posted by RebeL9 on Dec-17-2004 09:42:

verkligen inte Sveriges b�ste. Kan p� rak arm komma p� 20 svenska producenter som �r b�ttre =)
Synd att Airbase slutar precis n�r han f�r f�rsta g�ngen gjort en l�t som fallit mig i smaken (One Man Army - The Anthem)

Posted by Connector on Dec-17-2004 11:21:

quote:
Originally posted by RebeL9
verkligen inte Sveriges b�ste. Kan p� rak arm komma p� 20 svenska producenter som �r b�ttre =)

F� h�ra d�

Posted by dbl on Dec-17-2004 12:56:

envio slutar ocks� prodda trance om ni inte visste det... ska b�rja med n�n disco house eller n�tt s�nt.. heh

Posted by RebeL9 on Dec-17-2004 13:05:

quote:
Originally posted by Connector
F� h�ra d�

i ingen speciell ordning

1. Son Kite
2. Ticon
3. Human Blue
4. 12 Moons
5. Miranda
6. Tegma
7. Noma
8. S>Range
9. Lazar
10. Andromeda
11. Chromosome
12. Vibrasphere
13. Filteria
14. Etnoscope
15. Shaman
16. Dreamweaver
17. Miraculix
18. Rouzbeh Delavari
19. Atmos
20. DJ Anti

fler? :-)

Posted by Snakebyte on Dec-17-2004 14:27:

quote:
i ingen speciell ordning

1. Son Kite
2. Ticon
3. Human Blue
4. 12 Moons
5. Miranda
6. Tegma
7. Noma
8. S>Range
9. Lazar
10. Andromeda
11. Chromosome
12. Vibrasphere
13. Filteria
14. Etnoscope
15. Shaman
16. Dreamweaver
17. Miraculix
18. Rouzbeh Delavari
19. Atmos
20. DJ Anti

fler? :-)

De flesta i den listan (om inte all?) pysslar inte precis med samma sorts trance som airbase gjort. Som vi alla vet s� �r trance en bred gengre med flera undergrupper.

�ven om jag inte alls �r med i n�n elitlista som denna, s� kan jag s�ga att jag ox� har haft tankar p� att byta stil, som jag n�mnt tidigare h�r p� forumet. Jag kommer forts�tta jobba med kommersiell musik, men just n�r det g�ller lite h�rdare trance och s� s� kommer jag experimentera mer med psy/progg osv...

Man kanske skulle kunna s�ga att det �r synd att airbase "l�gger om sina rutiner", men jag anser att det kan nog bara vara bra. Det han har gjort hittils har varit grymma grejjer, men om han bara utvecklar sig aningen s� blir han �nnu grymmare. Utveckling �r vital i musikbranchen och just nu p�g�r en fet reform i alla l�ger av branchen. Den kommer att se helt annorlunda ut om n�gra �r, b�de ljudm�ssigt och som bissniss, och det startar nu.

Well, det var vad jag ville ha sagt

Posted by n0bben on Dec-17-2004 14:33:

tycker Airbase har bara st�tt o stampat och �tervunnit samma (plastiga) sound en l�ng period nu, s� jag f�rst�r att han vill pyssla med annat

hur han kan tycka att genom att �verg� till en stil som sneglar mot BT/Hybrid m.fl, �r detsamma som att bli mer kommersiell �r dock ett mysterium f�r mig (�ven om BT ballat ur bra p� senare tid)

Posted by NooN on Dec-17-2004 14:40:

Tycker det �r bra att han byter stil. De senaste produktionerna har varit i stort sett bara skit. Den enda som har fallit mig i smaken den senaste tiden �r den som han la ut gratis under aliaset Orson Bailey. "Hypno" eller vad den hette.

Och det finns m�nga svenska producenter som �r b�ttre och mer kreativa �n Airbase. Jan Gustafsson (Inzite, Empyreal Sun) �r grym, likas� Eric Lidstr�m (Sturmkraft, Civil Citizen m.m.) och sj�lvklart Endre m.f.

Sverige har en god framtid inom branchen tror jag. �ven utan Airbase

Posted by RebeL9 on Dec-17-2004 15:45:

quote:
Originally posted by Snakebyte
De flesta i den listan (om inte all?) pysslar inte precis med samma sorts trance som airbase gjort. Som vi alla vet s� �r trance en bred gengre med flera undergrupper.

ja och? Trance som trance. De �r �nd� b�ttre i mitt tycke.

Posted by Snakebyte on Dec-17-2004 16:10:

quote:
ja och? Trance som trance. De �r �nd� b�ttre i mitt tycke.

Jag sa inte att de inte var b�ttre :-D Ville bara peka med mitt l�nga finger lite

Posted by SkooB_E on Dec-17-2004 17:02:

quote:
Originally posted by dbl
envio slutar ocks� prodda trance om ni inte visste det... ska b�rja med n�n disco house eller n�tt s�nt.. heh

VAAAA?!?!?!?!?!?!?!? Va �r det f�r ett j�vla p�hitt?

Snubben proddade juh den b�sta soft-trancen sen Chicane! Time To Say Good-Bye �r l�ten som har spelats mest av alla hos mej i �r!

SKANDAL!

Posted by Vizay on Dec-17-2004 17:06:

finns en j�ttetr�d om det h�r i produktionsforumet ocks�, d�r g�r folk s� l�ngt som att s�ga att det h�r �r slutet p� trance

i mina �gon �r detta utveckling. Om Ashkan vill h�lla p� med house f�r att han trivs b�ttre med det soundet s� �r ju det en personlig utveckling �t det b�ttre h�llet (sen kanske man ska till�gga att han inte sagt officiellt vad jag sett iaf att han l�gger ner trance helt, det verkar bara ligga p� is)

Samma sak med jesper, om han k�nner f�r att producera annat s� �r det bara possitivt i mina �gon, att utvecklas som person �r naturligt.

Posted by lonne on Dec-17-2004 17:41:

quote:
Originally posted by Vizay
finns en j�ttetr�d om det h�r i produktionsforumet ocks�, d�r g�r folk s� l�ngt som att s�ga att det h�r �r slutet p� trance

Om det st�mmer, s� �r det bland det sjukaste jag h�rt p� v�ldigt l�nge....

Posted by Christian �. on Dec-17-2004 18:08:

quote:
Originally posted by n0bben
tycker Airbase har bara st�tt o stampat och �tervunnit samma (plastiga) sound en l�ng period nu

H�ller med, men jag tycker �nd� att det �r lite tr�kigt att han l�gger av...

Posted by Johan (DJ Irish) on Dec-20-2004 12:23:

quote:
Synd att Airbase slutar precis n�r han f�r f�rsta g�ngen gjort en l�t som fallit mig i smaken (One Man Army - The Anthem)

Precis vad jag t�nkte!

Posted by Airbase on Dec-26-2004 15:04:

Vi f�r se vad det blir av det hela!

Posted by Vizay on Dec-26-2004 15:25:

quote:
Originally posted by Airbase
Vi f�r se vad det blir av det hela!

v�ntar med sp�nning f�r � h�ra vad det blir av det hela
du f�r se till � posta lite samples h�r n�r du har n�tt lyssningsbart sen

Posted by Christian �. on Dec-27-2004 02:14:

quote:
Originally posted by Vizay
v�ntar med sp�nning f�r � h�ra vad det blir av det hela
du f�r se till � posta lite samples h�r n�r du har n�tt lyssningsbart sen

mmm! h�ller med

Posted by NooN on Mar-02-2005 18:26:

�r det n�gon mer �n jag som h�rt Airbase nyaste produktion?

First & Andre - Widescreen

Tycker sj�lv att den �r f�rbannat sk�n! J�vligt sk�nt och originellt break m� jag s�ga

Posted by K-PAXian on Mar-02-2005 20:48:

quote:
Originally posted by NooN
�r det n�gon mer �n jag som h�rt Airbase nyaste produktion?

First & Andre - Widescreen

Tycker sj�lv att den �r f�rbannat sk�n! J�vligt sk�nt och originellt break m� jag s�ga

Var kan man lyssna?

Posted by NooN on Mar-03-2005 05:00:

Misja Helsloot har tydligen spelat de n�n g�ng. Hittade en ursaxning fr�n ett av hans set.

Posted by klappa on Mar-04-2005 12:19:

jippi

detta var i sanningen goda nyheter. Jag har f�r en tid vetat att att jezper skulle sluta producera trance men f�rst nu ser man en tr�d om det. Har aldrig gillat hans produktioner likas� envios det finns s�kert andra svenskar som kan pumpa ut mer gedigen trance.

Posted by Endre on Mar-04-2005 12:43:

hmm... scenen �r patetisk, f�rst�r varf�r de vill g�ra annat. Mina proddar kommer inte r�ra sig inom uplifting l�nge till, det kan jag nog med n�stan 100% s�kerhet s�ga. Men det kommer vara n�gon slags trance iallafall. Grejen med uplifting �r att melodier inte �r unika i all evighet, men sk�na grooves, beats och effekter kan alltid g�ras p� m�nga olika, skruvade s�tt. uplifting folk t�nker inte sj�lva l�ngre, de lyssnar p� ASOT n�r de vill g�ra en ny l�t, sen �r det klart.

Posted by reveal on Mar-04-2005 13:07:

quote:
Originally posted by Endre
t�nker inte sj�lva l�ngre, de lyssnar p� ASOT n�r de vill g�ra en ny l�t, sen �r det klart.

D� �r det v�l bara f�r er som proddar att sluta lyssna p� ASOT och b�rja t�nka sj�lva?

Posted by Endre on Mar-04-2005 13:52:

quote:
Originally posted by reveal
D� �r det v�l bara f�r er som proddar att sluta lyssna p� ASOT och b�rja t�nka sj�lva?

mja, vissa b�r nog g�ra s�. Jag lyssnar inte p� trance l�ngre, finns m�nga inspirations k�llor. Men aja, det �r ju upp till var och en hur dom vill g�ra.

Pages (3): [1] 2 3 »