TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Ramp in Azië
Pages (4): [1] 2 3 4 »
Ramp in Azië
Aangezien er nog geen thread is over deze verschrikkelijke ramp, open ik hem maar. Wat zijn jullie gedachtes over deze ramp, hebben jullie bekenden in het rampgebied zitten en gaan jullie nog iets doneren tbv deze ramp.
Hoor op me werk wel dat er diverse collega's bekenden in het rampgebied hebben zitten en dat er ook een bekende vermist is van één van mijn collega's. Redelijk fucked up dus allemaal.
Ik kots trouwens ook van de beelden van diverse toeristen die gewoon weer op het strand liggen. Op hetzelfde strand zie je ook hulpverleners naar slachtoffers zoeken. Hoe egoistisch ben je dan om van het zonnetje te genieten na zo'n ramp. Het minste wat je kan doen is de getroffen mensen helpen, dat zou ik waarschijnlijk hebben gedaan in zo'n situatie. Ik weet dat je je moeilijk in andere mensen kan plaatsen en wellicht zou ik ook heel anders reageren als ik in zo'n situatie zou zitten.
De gemeente Hoorn heeft 1 euro per inwoner gedoneert inmiddels en roept alle gemeentes op dit voorbeeld te volgen, dit houdt in dat er 16 miljoen euro opgehaald kan worden. Dit vind ik een erg goed iniatief. Ik ben zelf van plan om op mijn werk te gaan praten om een inzamelactie te starten.
De beelden spreken voor zich. Ongelovelijk dat die vloedgolf zelfs de Afrikaanse kust heeft getroffen, het totale gebied is echt duizende kilometers groot. Afgezien van de aardbving in China 20 jaar geleden is dit de grootste natuurramp sinds lange tijd 
| quote: |
| Originally posted by jp De beelden spreken voor zich. Ongelovelijk dat die vloedgolf zelfs de Afrikaanse kust heeft getroffen, het totale gebied is echt duizende kilometers groot. Afgezien van de aardbving in China 20 jaar geleden is dit de grootste natuurramp sinds lange tijd |
Damn wat een golven en modderstromen zeg!!!
Volgens mij kunnen de meeste mensen daar niet zwemmen, afgezien van de vissers misschien. Met een meter water en een aardige stroomsterkte hou je je hoofd dan niet lang boven water. Overigens zullen ook behoorlijk wat mensen omgekomen zijn omdat hun huis ingestort is.
En dan komen binnen zeer korte tijd andere problemen zoals ziektes, tekort aan schoon drinkwater, plunderingen van hulpgoederen e.d.
M'n oom en tante zijn van de zomer op huwelijksreis geweest in Thailand. Afgelopen zondag met kerst hadden ze toevallig die vakantiefoto's nog op hun camera staan. Supermooi daar allemaal, maar als je dan die foto's van Phuket vergelijkt met hoe het nu is
Ik hoop in ieder geval dat het Westen genoeg geld en hulpgoederen zal sturen en dat het ook bij de juiste mensen terecht gaat komen. Dat wil nog weleens misgaan.
En daarnaast vind ik het een plicht van het Westen om alle landen die nog geen waarschuwingssysteem hebben daarvan te voorzien. Het kost ons toch geen drol en in de toekomst kunnen er zoveel mensen mee gered worden.
http://www.pbase.com/issels/phuket_tsunami&page=all
Te lompe foto's......
Ben zelf ook in Thailand geweest, maar dan aan de westkust.
Er zijn 200 duikers vermist. Damn man, zelf ook gedoken daar, hoe kut moet het zijn als zoiets over je heen komt als duiker zijnde?
In de Telegrafa stond een zielige foto van een jongetje dat zijn ouders en broers kwijt was.....
Overigens stonden daarna berichten dat "Een toerist en zijn thaise vrouw hadden een kind opgevangen". Als je van het sextoerisme weet daar, krab je je wel even 2x achter de oren bij zo'n bericht....
In sri lanka doet msn het weer!
Zit nu met dat meisje te msnen!
| Originally posted by basvh Vorig jaar in Bam was het toch ook goed raak? Wat me trouwens opviel: de eerst beelde van die nederlander op het dak lieten een paar grote golven zien maar niet echt super groot ofzo of heel erg ernstig. Ik vroeg me dan ook af hoe het dan zou komen dat er zoveel slachtoffers zijn gevallen totdat ik daarnet wat beelden vanaf Atjeh zag tijdens de ramp. Damn wat een golven en modderstromen zeg!!! |
Meisje dat ik dus ken zat aan de noordelijke kant van het westelijk gedeelte van sri lanka en daar was eigenlijk niks van de situatie te merken. Geen hoge golven, geen modderstromen helemaal niks. Alles staat er nog. internet doet het gewoon, msn doet het.
Prijzen op dit moment zijn super laag dus volgens haar, ze zei al van als je ff langs wil komen moet je het nu doen.
Erg deze ramp, maar n beetje jammer dat ze op die link van Snuggle alweer aan het discussieren zijn wat nou erger is, deze ramp of 9/11... Stompzinnig gewoon..
| Originally posted by Arno F die golven die je op die filmpjes ziet zijn amnper Tsunami's te noemen |
Re: Ramp in Azië
| Originally posted by MaGiK54 De gemeente Hoorn heeft 1 euro per inwoner gedoneert inmiddels en roept alle gemeentes op dit voorbeeld te volgen, dit houdt in dat er 16 miljoen euro opgehaald kan worden. Dit vind ik een erg goed iniatief. Ik ben zelf van plan om op mijn werk te gaan praten om een inzamelactie te starten. |
| Originally posted by TranceZoner Erg deze ramp, maar n beetje jammer dat ze op die link van Snuggle alweer aan het discussieren zijn wat nou erger is, deze ramp of 9/11... Stompzinnig gewoon.. |
| From: Sue Nommy() Date: 29-Dec-2004 17:22 I know that more than 90 times the people killed on 9/11 were killed with this. You must however look at all the facts. 9/11 was caused by man, this was natural. On 9/11 3,000 people were killed, but they were AMERICANS, these are 3rd world people, they are not as valuable as Americans, if you use the ratio that I use, of 1 American to 10000 of these "dirty" people, then you can plainly see that 9/11 was a MUCH greater tragedy, and this event barely deserves mention. |
| Originally posted by robin From: Sue Nommy() Date: 29-Dec-2004 17:22 I know that more than 90 times the people killed on 9/11 were killed with this. You must however look at all the facts. 9/11 was caused by man, this was natural. On 9/11 3,000 people were killed, but they were AMERICANS, these are 3rd world people, they are not as valuable as Americans, if you use the ratio that I use, of 1 American to 10000 of these "dirty" people, then you can plainly see that 9/11 was a MUCH greater tragedy, and this event barely deserves mention. |
dat is toch wel het meest zwakzinnige stukje text dat ik ooit heb gelezen...
hoe fokking ziek kan je dan zijn in je hoofd om zoiets te bedenken 
Jezus wat een gek!!! zieke gast!
Was dit een post op TA?
Nee een post bij die foto's op Pbase
Veel indrukwekkend videomateriaal: http://jlgolson.blogspot.com/2004/12/tsunami-video.html
| Originally posted by TranceZoner WALGELIJK |
Hetgeen daar is gebeurd is echt niet te bevatten.
Toen ik de eerste beelden zag, kon ik best geloven dat er enkele hondereden tot duidenzen doden waren over dat hele gebied, maar niet veel meer dan dat.
Toen begon dat dodental te stijgen; ik kon er met mun kop niet bij. De beelden van dat water door het restaurant heen, dat leek me allemaal wel mee te vallen. Nu langzaamaan heftigere beelden binnen komen is pas te zien wat voor een kracht dat het water had. Mensen zijn honderden meters meegsleurd in een soep van water en alles wat het met zich mee nam en dan heb je als mens weinig te vertellen.
Ik wilde eergister misschien nog op pad om een staatslot te kopen, maar ik heb besloten om geld over te maken naar giro 555.
Komende dagen zal uit moeten wijzen hoeveel doden dat er gevallen zijn. Ik vrees dat het aantal nog enorm op gaat lopen en dat geldt ook voor het aantal Nederlandse slachtoffers.
We hadden nog geen kerst gevierd met cadeautjes enzo, dat hadden we uitgesteld, maar nu hebben we maar besloten 't geld dat we daarvoor uit zouden geven over te maken.
Zoveel mensen zijn hun leven of hun bestaan in een klap verloren, dat is gewoon niet te bevatten en elke keer dat je het journaal ziet blijkt dat de schade alleen maar erger en erger is dan voorheen gemeld. Verschrikkelijk... Ik vind het ook een erg goed initiatief trouwens van die moslimorganisaties om de moslimjongeren op te roepen hun geld hier aan te besteden in plaats van vuurwerk wat je toch maar weg knalt.
| Originally posted by raoel Ik wilde eergister misschien nog op pad om een staatslot te kopen, maar ik heb besloten om geld over te maken naar giro 555. |
Moet nog gaan storten, denk dat het ook iets van 50 euro met zijn 2en wordt.
Dat vuurwerk is zeker een goed plan. Er zijn toch te weinig verkooppunten dus veel mensen zullen niet in de gelegenheid vuurwerk te kopen.
Henk Westbroek roept al twee dagen op om het leger te sturen, omdat deze nu eenmaal veel kennis/materiaal/medische middelen hebben. Dan zou je moeten denken aan hospitaals, noodbruggen en het herstellen van kades en dergelijke. Ik vraag me alleen af dit wel haalbaar is
Er komt overigens een benefietavond op alle publieke en commerciele netten...
Haha , welke looser gaat zeggen dat dit een minder erge ramp is dan die van 9/11?
9/11 is gewoon een datum, niet meer en niet minder..
Rot toch op.
WTF!!!! Wat een onzettend stukje KUT tekst is dat zeg!!!!
Als die gast voor me stond terwijl hij dat zegt.....
Ongelofelijk!
1 amerikaan net zo veel als 10000 dirty people...
Naja,ik hoop maar dat het stijgen van het dodenaantal stopt, want het is echt te erg gewoon...
Mijn oom en tante zitten nu nog in Thailand. Ze zitten gelukkig wel in Bangkok dus niets aan het handje. Wel geschrokken natuurlijk, is meer dan logisch.
En die gast die dat stukje heeft geschreven weet blijkbaar niet dat er ook gigantisch veel europeanen zijn omgekomen. Dus die gast kunnen ze wat mij betreft voor een golf van 10 meter hoog zetten.......