TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Space
Pages (3): [1] 2 3 »

Posted by TOR on Jan-07-2005 20:17:

Space

dit is een foto van de Hubble-ruimtetelescoop uit 1996.

op de foto zijn 2500 sterrenstelsels te zien over een gebied met een oppervlakte van 1/30.000.000 van de totale oppervlakte van het hemelgewelf.

de meeste sterrenstelsels gelijken op onze Melkweg (spiralen). in zijaanzicht heeft die een breedte van 100.000 lichtjaar.

makes you think, doesn't it?

Posted by Jasperovitsj on Jan-07-2005 20:23:

En dan te geloven dat er mensen zijn die denken dat wij alleen in het heelal zijn...

Ok�, wij zijn met onze 50 000 jaren van bestaan als mensheid maar een nanoseconde in de dag van het universum, maar dan nog is het hele universum zoooooooo ongeloofelijk groot dat er op ergens op diezelfde nanoseconde nog wel leven MOET zijn...en volgens mij moeten we daarvoor niet eens zo ver zoeken, als je bekijkt hoeveel sterren er in onze melkweg alleen al zijn.

Posted by TOR on Jan-07-2005 20:34:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
En dan te geloven dat er mensen zijn die denken dat wij alleen in het heelal zijn...

dat is net zoals met God.. zolang er geen aanwijzingen zijn, is het er niet.

on topic: ik val echt bijna flauw als ik een dergelijke foto zie. 30.000.000 x 2500 is trouwens gelijk aan 75 miljard sterrenstelsels voor het volledige hemelgewelf

dit zijn nu eens dingen waar ik echt stil van word.

Posted by The_G0dfather on Jan-07-2005 20:38:

Idd, telkens ik naar zo'n aflevering gekeken heb op national geographic ben 'k weer ff overtuigd (tot ik het weer allemaal vergeet en aan niemand meer kan uitleggen wrom precies er elders zeker leven is anyway das iets anders).

Overigens ik HAAAAAAAAT [klint als die smurf] liberty TV. Gvd kweeni oeveel minder NGC,enkel en alleen om ons jaloers te maken met reizen die we toch niet kunnen betalen, all� ik iig niet.

Posted by Xilver on Jan-07-2005 20:46:

Alleen in het heelal... nja da kan ni volgens mij, moet toch nog ergens anders leven zijn...

Het heelal draait echt niet rond ons alleen

Posted by Jasperovitsj on Jan-07-2005 20:48:

quote:
Originally posted by TOR

dat is net zoals met God.. zolang er geen aanwijzingen zijn, is het er niet.

Met onze huidige stand van de wetenschap kunnen niet echt bewijzen dat er buitenaards leven is natuurlijk
Maar als ge de omvang van het heelal bekijkt, dan moet het toch statistisch mogelijk - in mijn ogen zelfs waarschijnlijk - zijn dat er ergens rond ��n van de miljarden x miljarden x miljarden sterren een planeet onstaat waarop net dezelfde toevalligheden en anomalie�n gebeuren die voor leven zorgen? Dat kan al in onze eigen melkweg het geval zijn, het kan ook in de Andromeda-nevel zijn of evengoed in de Hercules-cluster aan de andere kant van het heelal.
En dat dit zelfs op hetzelfde moment als ons bestaan gebeurt zou volgens mij nog steeds kunnen. In het heelal is de tijdsdimensie natuurlijk h��l uitgestrekt, maar dan nog. Alles draait er rond cycli van ontstaan en vergaan, dus er kan op elk mogelijk moment leven ontstaan...
We kunnen het niet bewijzen en we zullen er waarschijnlijk ook nooit mee in contact kunnen komen, maar is dat reden genoeg om het te ontkennen? Mij lijkt het gewoon freaky en beangstigend dat wij de enige levende en denkende wezens in het heelal zouden zijn...het is niet dat we zo speciaal of uniek zijn

Posted by Xilver on Jan-07-2005 20:50:

quote:
het is niet dat we zo speciaal of uniek zijn

Eej joenge spreekt voor uzelf eh

Posted by Mystique on Jan-07-2005 20:55:

Ja ok we zijn nietig en klein ...
Maar sssssst, voel mij dan zo slecht altijd... gedacht dat wij maar iets heel heel klein zijn van iets dat ....groot is

Posted by Mystique on Jan-07-2005 20:57:

quote:
Originally posted by The_G0dfather

Overigens ik HAAAAAAAAT [klint als die smurf] liberty TV. Gvd kweeni oeveel minder NGC,enkel en alleen om ons jaloers te maken met reizen die we toch niet kunnen betalen, all� ik iig niet.

Ja haat da ook, altijd prachtige hotels, stranden, ... en dan die prijzen

Posted by Zehra on Jan-07-2005 22:00:

kwil op vakantie

Posted by Jasperovitsj on Jan-07-2005 22:08:

^ Reisje naar Mars?

Posted by Xilver on Jan-07-2005 22:15:

quote:
^ Reisje naar Mars?

pff Mars is pass�

Rollercoaster ride op de ringen van Saturnus, da's pas kicken

Posted by _Jedi on Jan-07-2005 22:17:

kheb altijd gelooft in buitenaards leven.... ook al kan ik het niet bewijzen.

Toch wanneer je een not-believer vertelt van het oneindig aantal sterren en planeten die er zijn en die we nooit allemaal zullen ontdekken of kennen, dat tussen al die planeten en sterren alleen op de aarde leven is, is ondenkbaar en onvoorstelbaar.

Nee ik kijk niet teveel sci-fiction!

Wat dat Liberty.TV betreft, tja kvind dat ook wel kl*te dat ze veel tijd ingenomen hebben van NGC, maar hier hebben we voor vijfTV begint een snoepje Discovery Channel, dus dat maakt da beke goed!

Posted by TOR on Jan-08-2005 09:28:

quote:
We kunnen het niet bewijzen en we zullen er waarschijnlijk ook nooit mee in contact kunnen komen, maar is dat reden genoeg om het te ontkennen?

neen, maar er is ook geen enkele reden om het aan te nemen. dat zou maar al te absurd zijn. ja, het is mogelijk. maar we weten het gewoon niet. punt. de mens moet es leren toe te geven dat hij niet alles kan kennen ipv tot voorbarige conclusies te komen. mogelijk of zelfs waarschijnlijk staat niet gelijk aan waar.

quote:
Originally posted by Mystique
Ja ok we zijn nietig en klein ...
Maar sssssst, voel mij dan zo slecht altijd... gedacht dat wij maar iets heel heel klein zijn van iets dat ....groot is

idem. vandaar de -smiley in mijn eerste post.

Posted by Belgian Bonzai on Jan-08-2005 09:44:

quote:
Originally posted by The_G0dfather
Gvd kweeni oeveel minder NGC

Moet es NGC intypen in google afbeeldingen ,staat voor New General Catalog.

Extract uit mijn msn-profiel onder hobbies & interesses (upd 27-12-2004):
"De natuur bewonderen (in de brede zin; ik word bv. ook wel efkes stil van http://hubblesite.org/gallery/wallpaper/ )."

18 februari heb ik trouwens examen Galactische Sterrenkunde, dus als er vragen zijn...

Dat er elders leven is, ben ik van overtuigd. Dat er elders intelligent leven is al v��l minder.

Posted by Dark Apostle on Jan-08-2005 11:44:

Geloof ik in buitenaards leven, zeker
Is er buitenaards leven, waarschijnlijk
Gaat de mensheid het ooit vinden, miss
Gaat de mensheid ooit er contact mee hebben, weinig waarschijnlijk

Degeen die onderons van tijd tot tijd hard fiction lezen zullen wel weten hoe gestoord intergalactisch reizen is in termen van tijd. Meeste fysici/schrijver weten maar al te goed hoe moeilijk het is om ooit meer dan 1 lichtjaar ver te geraken. Zolang wij (of een andere ras) geen manier vinden om de weten van de fysica te buigen zullen we nooit contact hebben.
Het contact kan trouwens enorm hard tegenvallen, want het kan zijn dat de wezen zo anders zijn dat we ze miss niet eens degelijk kunnen waarnemen (microscopisch intelligent leven, etc)

Posted by Jasperovitsj on Jan-08-2005 11:47:

quote:
Originally posted by Belgian Bonzai

18 februari heb ik trouwens examen Galactische Sterrenkunde, dus als er vragen zijn...

Damn, wat voor een opleiding volgt gij?
Moet zalig zijn om ook zo'n vakken te hebben, niet?

Posted by Dark Apostle on Jan-08-2005 11:49:

BTW, als de Hubble organisch was, dan moest die toch al lang zitten trippen en flippen, zo hard me uwe neus op het oneindige worden gedrukt

Posted by TOR on Jan-08-2005 11:52:

quote:

denk dat het in zijn richting meer fysica is dan iets anders

eind februari gaat er in de Volkssterrenwacht van Gent een cursus kosmologie van start. als het niet teveel gericht is op fysica, overweeg ik toch om die te volgen.

meer informatie:
http://www.rug-a-pien.be/cgi-bin/ht...ge&page=cdeel2i

Posted by CygnusX on Jan-08-2005 12:11:

quote:
Originally posted by Belgian Bonzai
Dat er elders leven is, ben ik van overtuigd. Dat er elders intelligent leven is al v��l minder.

Zo denk ik er ook over

Posted by Belgian Bonzai on Jan-08-2005 13:18:

quote:

Burgerlijk natuurkundig ingenieur, major natuurkunde.
Dit was een keuzevak, zoals alles in het laatste jaar, leek me wel interessant.
'k Zal mijn examenrooster es posten in de examenthread zie.

Posted by Buoyant on Jan-08-2005 17:31:

quote:
Originally posted by Dark Apostle
Geloof ik in buitenaards leven, zeker
Is er buitenaards leven, waarschijnlijk
Gaat de mensheid het ooit vinden, miss
Gaat de mensheid ooit er contact mee hebben, weinig waarschijnlijk

Degeen die onderons van tijd tot tijd hard fiction lezen zullen wel weten hoe gestoord intergalactisch reizen is in termen van tijd. Meeste fysici/schrijver weten maar al te goed hoe moeilijk het is om ooit meer dan 1 lichtjaar ver te geraken. Zolang wij (of een andere ras) geen manier vinden om de weten van de fysica te buigen zullen we nooit contact hebben.

Daarom zou ik het denk ik ook liever niet weten, omdat we er toch nooit zullen geraken, ook al is het bij dichtsbijzijnde ster, dan doet het licht er denk ik nog een jaar of 4 over om die afstand te overbruggen, dus we zullen wel heel snel moeten rijzen om er ook te komen. Wat fysisch gezien kunnen wij dat ook niet echt aan geloof ik.
Dan maar hopen dat zij het wel kunnen

Posted by Nyah on Jan-08-2005 23:33:

quote:
Originally posted by Buoyant
Daarom zou ik het denk ik ook liever niet weten, omdat we er toch nooit zullen geraken, ook al is het bij dichtsbijzijnde ster, dan doet het licht er denk ik nog een jaar of 4 over om die afstand te overbruggen, dus we zullen wel heel snel moeten rijzen om er ook te komen. Wat fysisch gezien kunnen wij dat ook niet echt aan geloof ik.
Dan maar hopen dat zij het wel kunnen

bweh, ge moet maar get meer stargates kijken, jong
nee maar, ik geloof wel dat er meer leven is in dit heelal, ma of we dat ooit met zekerheid gaan kunnen weten? dunno...

Posted by Dark Apostle on Jan-09-2005 15:28:

quote:
Originally posted by Nyah
bweh, ge moet maar get meer stargates kijken, jong

Gater 4 Life o/

SG-9 Exploration Team Rox!!!!!

sorry, ben relatief hevige fan van SG-1

Posted by Nyah on Jan-09-2005 15:37:

quote:
Originally posted by Dark Apostle
Gater 4 Life o/

SG-9 Exploration Team Rox!!!!!

sorry, ben relatief hevige fan van SG-1

wat sorry?
ben er nu ook redelijk verslaafd aan, iedere dag minstens 1 aflevering -> nog veel voor de boeg, zit pas in seizoen 3 en daarna de atlantis afleveringen nog

Pages (3): [1] 2 3 »