TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Welk programma om een radiostream te rippen ?


Posted by SaBi on Jan-12-2005 09:04:

Welk programma om een radiostream te rippen ?

Hey luitjes ,

Welk programma gebruiken jullie om een internet radio stream te rippen ? Ik ben op zoek naar zo'n programma , en dan het liefst met schedule mogelijkheid
Ik kijk uit naar jullie reacties


Posted by Partyhardy! on Jan-12-2005 09:27:

Thumbs up

Ik gebruik altijd Total Recorder, werkt makkelijk en perfect


Posted by magrec on Jan-12-2005 09:37:

Wavelab werkt ook goed of soundforge.


Posted by Ben_Lei on Jan-12-2005 11:01:

ik gebruik een winamp plug-in. Werkt perfect.


Posted by SaBi on Jan-12-2005 12:32:

quote:
Originally posted by Ben_Lei
ik gebruik een winamp plug-in. Werkt perfect.


Heeft ie ook schedule mogelijkheden ?


Posted by Esrem on Jan-12-2005 12:36:

He handig, dit wilde ik ook net weten.


Posted by New Wave on Jan-12-2005 12:38:

Ik gebruik Cool Edit pro.

Prima, proggie.

Heeft er trouwens iemand wat gigs aan ruimte om wat sets te shearen?
Heb nog wat awakenings setjes.

Mail even want als je PM stuurd dan krijg ik een geluid via mijn geluidskaart. Zit op dit moment wat op te nemen


Posted by Opti on Jan-12-2005 12:41:

quote:
Originally posted by New Wave
Heeft er trouwens iemand wat gigs aan ruimte om wat sets te shearen?
Heb nog wat awakenings setjes.

Mail even want als je PM stuurd dan krijg ik een geluid via mijn geluidskaart. Zit op dit moment wat op te nemen


Sorry! That user has specified that they do not wish to receive emails through this board. If you still wish to send an email to this user, please contact the administrator and they may be able to help.


Posted by New Wave on Jan-12-2005 12:44:

quote:
Originally posted by Opti
Sorry! That user has specified that they do not wish to receive emails through this board. If you still wish to send an email to this user, please contact the administrator and they may be able to help.


Mwjha dus? Ik ga niet mijn e-mail hier neerzetten. Iemand kan ook in deze thread vragen wat mijn e-mail is en dan stuur ik ze een PM.


Posted by Opti on Jan-12-2005 12:50:

quote:
Originally posted by New Wave
Mwjha dus? Ik ga niet mijn e-mail hier neerzetten. Iemand kan ook in deze thread vragen wat mijn e-mail is en dan stuur ik ze een PM.



Als je vraagt om te mailen zou het wel handig zijn om een e-mailadres te geven Zeg dan gewoon "vraag om mijn e-mailadres"


Posted by New Wave on Jan-12-2005 12:51:

quote:
Originally posted by Opti
Als je vraagt om te mailen zou het wel handig zijn om een e-mailadres te geven Zeg dan gewoon "vraag om mijn e-mailadres"


net uitgelegt via msn, Geen commentaar.


Posted by MennoB on Jan-12-2005 17:50:

Heeft niets te maken met opnemen van Internetradio, maar wel over Internet radio, dus wilde daar geen nieuwe tread over beginnen. Maar kan je als je een ftptje hebt (ServU) ook een soort van internetradio maken?

Want via msn kan je maar met 1 iemand een audiogesprek voeren...


Posted by magrec on Jan-12-2005 18:12:

quote:
Originally posted by MennoB
Heeft niets te maken met opnemen van Internetradio, maar wel over Internet radio, dus wilde daar geen nieuwe tread over beginnen. Maar kan je als je een ftptje hebt (ServU) ook een soort van internetradio maken?

Want via msn kan je maar met 1 iemand een audiogesprek voeren...


shoutcast is het makkelijkst volgens mij...


Posted by AirPole on Jan-12-2005 18:22:

quote:
Originally posted by magrec
shoutcast is het makkelijkst volgens mij...




Ik heb dat programma zelf ook eens uitgeprobeerd bij een maat van me, en ik moet zeggen dat het aardig ingewikkeld was


Posted by magrec on Jan-12-2005 18:59:

quote:
Originally posted by TranceZoner
Ik heb dat programma zelf ook eens uitgeprobeerd bij een maat van me, en ik moet zeggen dat het aardig ingewikkeld was


Owh ik weet er ook niet veel vanaf maar zo moeilijk leek het mij niet.


Posted by M_Peror on Jan-13-2005 08:23:

Ik gebruik Net Transport van Xi. Ik kan er de meeste streams mee vangen (ook real etc). Nederlandse taalpakketten. Kan ook schedulen vlgs mij (nooit getest though).

Internetsite (op dit moment) http://lycos26486.l97.lycos.com.cn/default.htm

Shareware, maar zonder hinderlijke beperkingen in de gratis.


Posted by SaBi on Jan-13-2005 13:24:

Oke , bedankt voor jullie reacties . Ik ben aan de slag gegaan met Total Recorder en ik moet zeggen dat dat een vrij compleet programma is en dat het naar behoren werkt


Posted by robin on Jan-13-2005 13:29:

quote:
Originally posted by TranceZoner
Ik heb dat programma zelf ook eens uitgeprobeerd bij een maat van me, en ik moet zeggen dat het aardig ingewikkeld was


Uiteindelijk wel werkend gehad?

Het is vrij simpel hoor.. maar de uitleg die je bij de files krijgt is nou niet dat je zegt...


Posted by robin on Jan-13-2005 14:05:

1.
download De winamp plugin
2.download De server plugin (aangezien je zelf voor server speelt)
3 Installeer beide.
4 Ga naar je program files dir > SHOUTcast. Open sc_serv (in notepad)

Ik krijg hier nu een hele berg veel te lange regels. druk ctrl+f om te zoeken naar de instellingen die we moeten gaan veranderen

- 'Maxuser' (na 2 keer next kom je bij 'MaxUser=32' verander de 32 in het gewenste aantal maximum luisteraars, houd rekening met de kwaliteit waarop je wilt gaan uitzenden)
- 'Password' (na 3 keer kom je bij 'Password=changeme' verander chanceme in het gewenste password, dit heb je nodig bij het instellen van de winamp plugin
- 'portbase' (na 2 keer kom je bij PortBase=8000 dit is de poort waar je op wil uitzenden, als je dit veranderd let er op de jou nummer EN het nummer daarboven (in dit geval 8001) beschikbaar zijn.

De overige settings zijn niet zo van belang (ga ik niet uitleggen tenminste, als je ze nodig heb, heb je hier zelf ook wel verstand van)

- Sluit het notepad document, wijzigingen OPSLAAN.

- start 'sv_serv' (ms-dos schermpje opent, gewoon laten staan)

- Open winamp, en druk ctrl+p 'plugins > dsp/effects'open 'Nullsoft shoutcast source' en ga naar de tab 'output' klik op output 1, wijzig eventueel port en password naar je eigen gekozen pass & port, ga nu naar de tab encoder, selecteer onder 'encoder settings' de gewenste kwaliteit (hou hierbij dus weer rekening met je upload snelheid en het aantal luisteraars dat je verwacht.. Tab input, laat winamp staan als je uitzend vanaf een winamp playlist, selecteer soundcard input als je wilt uitzenden vanaf je line-in. De overige instellingen daar moet je zelf maar invullen.

- Ga terug naar tab output en klik op connect.

Nu zou alles moeten werken

** werken de download links niet, zoek ze via www.shoutcast.com***

"welke link geef ik aan mijn luisteraars?"

http://jou-ip:jou-poort (ik zal nu even mijn shoutcast aanzetten, dus bijvoorbeeld http://62.58.245.63:8000, die url voer je in in winamp (of soortgelijk programma) onder 'open url' winamp sneltoets ctrl+L)

"wat is mijn ip?" >> www.whatismyip.com


Posted by MennoB on Jan-16-2005 13:45:

Okee bedankt zal kijken of het werkt!


Posted by MennoB on Apr-08-2005 15:23:

Hmm, bij mij doet dit het dus niet als ik die url van mij aan een maat van mij door geef. Kan dit komen omdat we allebij een router hebben met een ingebouwde firewall?

Op msn kan ik mijn audio ook niet verbinden met hem, en bestanden verzenden gaat net zo traag als mijn Ford Fiesto 1.1!



Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.