TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- [TV] Canvas - Dansen op de vulkaan (22:55hr)
Pages (2): [1] 2 »
[TV] Canvas - Dansen op de vulkaan (22:55hr)
Dansen op de vulkaan - Woensdag 12 januari 2005 22u55 CANVAS
Ze trekken een sexy rokje aan en naaldhakken. Ze verven hun haar en maken zich op. Ze dansen de nacht door tot laat in de ochtend. De raveparty�s, de technofuiven, de zomerparades, de feestjes met seks en wilde uitspattingen, ze vinden dat allemaal gewoon fantastisch. Hun lichaam voelt zo licht aan, en lekker. Zo warm en knus.
Eil�n, Helen en Carina zitten zwaar aan de partydrugs. Ecstasy, speed. Ze beginnen ermee uit nieuwsgierigheid. De pilletjes doen hen de raves beleven als krankzinnige joyrides, als verliefdheid, maar dan duizend keer sterker. Vanaf dan is hun leven nooit meer helemaal hetzelfde. Feesten wordt een levensfilosofie om bewust te ontsnappen uit de saaiheid van het dagelijkse leven van school en werk.
Maar hun geromantiseerde houding tegenover drugs verandert hun leven. Ze worden er agressief van. Ze hebben slaapproblemen. Soms verminken ze zich. Ze hebben last van flash backs. Hun vriendjes worden gewelddadig als ze pillen slikken. Ze worden bezitterig, en soms slaan ze er op los. Ze worden betrapt en dan geraken ze in de cel.
Tine sterft aan een overdosis en laat haar moeder Gro alleen achter. Op een nacht vindt Gro haar dochter op de grond. Het meisje kan haar nog zeggen dat ze twee XTC pillen heeft genomen. Plots slaat ze met haar hoofd tegen de muur. Gro ziet haar dochter wegglijden. De lach in het oog, zegt Gro, dat was Tine. The Smile in the Eye is de titel die Piotr Kuzinski oorspronkelijke aan deze documentaire heeft meegeven.
Interesting! 
Nog een uurke of 3 filosofie studeren en dan toch maar eens naar dit programma kijken denk ik.
enkel tv1 op kot, stomme kabeltv werkt niet terwijl hij zou moeten werken, bovendien wil m'n antenne alleen tv1 weergeven, versta er de ballen van, normaal is canvas ook te zien met een antenne.
als ik onze pa zen fatte pens kan verschuiven, en het kaske kan afpakken zal ik wel is kijken... 
| quote: |
| Originally posted by Jasperovitsj Interesting! ![]() Nog een uurke of 3 filosofie studeren en dan toch maar eens naar dit programma kijken denk ik. |
Gisteren aankondiging gezien en geintereseerd, maar ondertussen al vergeten, maar in de tussentijd weer aan herinnerd, waarvoor dank.
tis mor juist bezig of ze maken de droge associatie
"Je vindt trance goed, dus je pakt bollen" pfff het irriteert me nu al 
| Originally posted by Dark Apostle tis mor juist bezig of ze maken de droge associatie "Je vindt trance goed, dus je pakt bollen" pfff het irriteert me nu al |
| Originally posted by dj Zevan inderdaad was wel n beetje te verwachten |
| Originally posted by Dark Apostle Bij een degelijke reportage hoort men vooroordelen weg te laten en niet in de 5 eerste minuten ff een statement neet te zetten van wat jij denkt, dat is jambers stijl |
Sjah, buiten de kleine insinuaties over drugs en muziek, vond ik het best wel goed. 'Voor de mensen die niks meegemaakt hebben'... Mja, die hebben blijkbaar dan toch geen drugs nodig om een goe leven te leiden. Die dat ze trouwens in den bak gestoken hadden... Jeezes, die had blijkbaar toch al een vrij sponzig stel 'hersenen'
Anyways, triestig om zien hoe mensen zo weinig zelfrespect kunnen hebben
Heb toch gemengde gevoelens ivm de reportage.
Imo werd er teveel een sfeer geschept dat ze op het slechte pad kwamen door de muziek en niet echt doordat ze met de verkeerde mensen in contact kwamen.
Maar wat me het meest ergerde was de kerel die de reportage inleidde. Hij flans daar vanalles uit ivm trance, hoe griezelig en eng die stijl wel niet is (die mens is duidelijk nog niet in mijn EDM CD collectie gaan snollen) en dat hij zich niet kon inbeelden dat je er van kon genieten zonder iets te pakken.
Ik heb in al die jaren dat ik naar events gaan nog nooit iets gepakt of alcohol gedronken (ten eerst omdat ik met de auto was en ten tweede ik ga er naartoe voor de muziek en de sfeer). AiB Outdoor was het eerste event waar ik 1 of 2 pintjes heb genuttigd. Ik hem toen nogtans enorm van J00F zijn set genoten en naar die kwiet zijn standaarden is dat die duistere harde trance
Mon bon, het komt van de zender die zegt dat belgie ook 2 bekende DJ's heeft: Bossanova en Too Many DJ's. (Ja ik ben dat nog steeds niet vergeten
)
| Originally posted by Dark Apostle Mon bon, het komt van de zender die zegt dat belgie ook 2 bekende DJ's heeft: Bossanova en Too Many DJ's. (Ja ik ben dat nog steeds niet vergeten ) |
| Originally posted by Tiger777 Ej ketje, niks tegen Canvas he! Da was de VRT die dat ooit eens gezegd had! GROOOT vershil. Canvas maakt kwaliteit zoals: Per seconde wijzer, De grote vragen, Republica enzovoort. Dus dimmen he! |
| Originally posted by Tiger777 Ej ketje, niks tegen Canvas he! Da was de VRT die dat ooit eens gezegd had! GROOOT vershil. Canvas maakt kwaliteit zoals: Per seconde wijzer, De grote vragen, Republica enzovoort. Dus dimmen he! |
ik hou het op hersendood
Nu kan ik mij DIE banner niet meer zo goed voor de geest meer halen...dus...
BOVENHALEN DIE HANDEL!
Nee ma, all�, canvas is goed...voor de actieve meerwaardezoeker...Percies voor mij dus!
Toch vele beter dan diene VTM...;welk kwaliteitsprogramma hebben die nu all�?
| Originally posted by Tiger777 welk kwaliteitsprogramma hebben die nu all�? |
| Originally posted by Jasperovitsj Ik heb hier slechts 3 woorden aan toe te voegen: In De Gloria |
| Originally posted by Dark Apostle Matroesjkas (of hun poging tot een ingenieuze triller op basis van het Familie/Wittenkerke-receps) en Oekanda (zwakke rip-off van britse abuserde humor zoals in The Fast Show, Smack The Pony, etc) Het was een geen slecht reportage, ik kan er alleen heel slecht me om dat ze onterecht een muziekgenre aanvallen. Zeker als ik het dan nog graag hoor. |
| Originally posted by djcresto Ik heb nog nooit iets horen zeggen over drugs op graspop |

| Originally posted by djcresto achja de edm scene zal altijd wel geassocieerd worden met drugs. Toen er een aantal jaar geleden 1.500.000 bezoekers op de love parade waren was het belangrijkste item dat er 14 dealers opgenomen waren. Dan denk ik wtf, 14 op 1500000? Ik heb nog nooit iets horen zeggen over drugs op graspop, rock werchter en dergelijke hoor. Dat stoort mij toch altijd een beetje. |
| Originally posted by Dark Apostle Oekanda (zwakke rip-off van britse abuserde humor zoals in The Fast Show, Smack The Pony, etc) |
joa, de Jaspaar ierboven eeft een punt
| Originally posted by Jasperovitsj Ik heb hier slechts 3 woorden aan toe te voegen: In De Gloria |