TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Medische Thread
Pages (3): [1] 2 3 »

Posted by Gladius on Jan-13-2005 11:32:

Medische Thread

naar aanleiding van de gert z'n neusdruppelverslaving dacht ik dat het misschien leuk was om elkaars ziekten/verslavingen/blessures/... mede te delen.

Ikzelf heb al vanaf m'n geboorte astma. Had er vroeger vrij veel last van (int midde van de nacht opstaan om aan zo'n apparaat met een maskertje te hangen...), daarna was het gewoon puffers en uiteindelijk heb ik nu gelukkig praktisch geen last (neem nog wel nen turbohaler, soort puffer), komt vooral door de sport.
Vroeger had ik ook veel last van uitslag (eczeem), nu ook gelukkig veel minder.

Qua blessures heb ik eigenlijk nog niet veel gehad. Heb vroeger m'n pols eens gebroken, en enkele jaren geleden heb ik m'n knieschijf uit de kom gekregen (knie tegen knie) tijdens de voetbal. brrr dat was pijnlijk, gelukkig stak de knieschijf nog int vel, weliswaar een paar centimeters naar rechts =p (rechterknie). Maar dat revalideren was iets van nix, op een 2-tal maanden tijd kon ik terug normaal lopen.

Posted by djcresto on Jan-13-2005 12:03:

Ik doe nu al meer dan 15 jaar actief aan sport en heb zo goed als geen blessures gehad. Dit seizoen had ik een ontsteking op men nekspieren die me 3 weken aan de kant hield. Dat was zo wat men zwaarste blessure uit. Op 7 jaar voetbal ook ooit 1 keer het veld moeten verlaten tijdens de rust. Toen kon ik ook 2 weken nie spelen. Voor de rest mistte ik op al die jaren bijna nooit een training of wedstrijd. Kmoest al serieus ziek zijn.

In men jonge jaren had ik wel veel last van oorontstekingen. In het middelbaar en het hoger was ik maar weinig ziek. Sinds ik werk ben ik toch wel zo een 2x per jaar ziek. Vooral te wijten denk ik aan het "zwaarder" leven van ne werkmens. Enja dan is er nog mijn neusdruppelverslaving

Posted by TOR on Jan-13-2005 12:05:

nog niet veel noemenswaardige blessures gehad..

- een zestal jaar geleden een aantal weken met mijn rechterarm in het gips. ik wou na lange tijd nog es de rolschaatsen bovenhalen.. bad idea
- drie jaar geleden met mijn rechterduim in een vleessnijmachine gezeten. een praatje slaan met collega's als je salami aan het snijden bent, is dus sterk af te raden. gelukkig was er niet al te veel af en was the missing piece op een paar maanden tijd teruggegroeid.

Posted by Lady_LizzY on Jan-13-2005 12:09:

Ik ben tot nu ook nog gespaard van zware kwetsuren.
Buiten verstuikte enkels, polsen en peesontstekingen is er mij nog niet veel overkomen.
Heb enkel last van een zwakke maag. Is enkel een probleem als ik te veel drink, ik heb geen katers, alleen maar maagontstekingen

Posted by Freezel on Jan-13-2005 12:12:

- Gebroken elleboog
- Gebroken sleutelbeen
- Gebroken pols
- Gebroken vingers
- Linkerschouder uit de kom
- Knieschijf verdraaid
- Kniebanden gescheurd

Was vroeger nogal druktemakertje met buiten spelen en op het voetbalveld

Posted by Wildfir3 on Jan-13-2005 12:14:

kheb wel al 't een en 't ander voorgehad

1. als ik jong was nekeer een spade in mijne pink gekregen tijdens het kampen bouwen Gelukkig was het topke der ni af, en kon alles genaaid worden en zo van die dingen

2. in de lagere school ook vaak last gehad van oorontstekingen, en ingroeiende teennagels

3. in 't middelbaar nekeer mijn ligamenten gescheurd bij 't voetballen, en daar een halfuur met zware pijn op lopen voort sjotten... ni zo een goe idee -> zes weken gips

4. een goeie maand geleden uiteindelijk naar den dokter gegaan na maandenlang te hebben gesukkeld met mijne rug (constante pijn, maanden aan een stuk)... toen bleek da mijne rug helemaal scheef gegroeid is en dat er ni veel aan te doen is, enkel kine... maar 't rare is dat sinds ik da weet, ik veel minder last heb van mijne rug, en ZONDER naar de kine te gaan

Posted by Xilver on Jan-13-2005 12:47:

Vroeger ook veel last van oorontstekingen. Voor de rest ben ik altijd een heel gezonde jongen geweest.

Twee jaar geleden ben ik wel geopereerd aan een dubbele liesbreuk, waarna er wa complicaties waren opgetreden (bloeduitstortingen op niet nader genoemde plaatsen ) maar daar was ik na een paar weken vanaf. Af en toe heb ik er nu nog wel last van, maar niks serieus.

Verder nog nooit iets gebroken of in 't ziekenhuis gelegen.

Kheb wel een slaapstoornis, ik heb regelmatig (ne keer of twee per maand) last van slaapverlamming, ofte sleep paralysis. Dat moet ge maar eens opzoeken, maar 't is iets heel freaky

Posted by dj Zevan on Jan-13-2005 13:02:

Ik ben totnutoe gespaard gebleven van grote complicaties

ooit in het 4de leerjaar ns n hersenschudding gehad, met hoofd op de rand vh bad gevallen
qua gezondheid heb ik ook niet echt te klagen, de laatste 2 maanden heb ik wel wat meer last van mn spijsvertering, kan niet zoveel meer verdragen als ervoor, misschien doordat ik redelijk wat ben afgevallen
verder zit er altijd wel 1 neusgat verstopt, vooral snachts last van, moet ook geregeld neusspray gebruiken, maar probeer dat toch te beperken, schijnt dat ge dat maar max 10dagen achterelkaar moogt gebruiken, zou vernauwing van (bloed)vaten knn veroorzaken
en in de zomer bij droog weer heb ik gemakkelijk last van mn keel, de laatste jaren telkens n 1 of 2 zware keelontstekingen gehad tijdens de zomer

Bij de voetbal heb ik ook nog geen echt zware blessures gehad,
ooit 5 weken niet mogen meedoen wegens scheur in lies
en vorig jaar 6 weken niet mogen spelen wegens verrekking van knieligamenten, daar heb ik toch wel n half jaar mee gesukkeld
en van mn lies heb ik de laatste tijd ook terug meer last, wsch door het vele lopen

Posted by Jasperovitsj on Jan-13-2005 13:59:

Ik ben een fragiel manneke

- Al m'n vingers en beide polsen al in verschillende ongelukjes verstuikt, gekneusd of gebroken - of tussen de autodeur
Het ging zelfs zo ver dat telkens ik op de Spoed arriveerde, de dokters zeiden: zijde daar weer!?

- Door een genetische afwijking (een slechte rug is bijna een kenmerk geworden van alle leden van m'n familie langs vaders kant) heb ik enkele wervels in m'n rug die niet correct gevormd zijn. Daardoor zitten de spieren en pezen ook niet correct aangehecht, waardoor ik constant rugpijn krijg. Toen ik 15 was kreeg ik een laatste groeischeut en is het probleem echt accuut geworden. Gevolg: verplicht een half jaar moeten stoppen met sport en kine volgen, en dan was het nog niet echt beter. Nu gaat het relatief beter omdat ik gestopt ben met groeien en in de loop van de jaren sterke buik- en rugspeiren heb aangemaakt. Maar ik ga de rest van m'n leven wel met rugpijn blijven zitten. Ik kan bijvoorbeeld niet lang in dezelfde houding blijven staan of zitten, want na een uur sterf ik van de pijn. En ik moet ook enorm oppassen met hoe en wat ik optil...
Kans is heel re�el trouwens dat ik later de ziekte van Bechteref ga krijgen - it runs in the family -, waardoor mijn rugwervels beginnen verkalken en aaneengroeien.

- Op kamp met de 14 jarigen bij de CM tijdens een bergwandeling m'n knie overbelast waardoor stappen een hel werd. Maar aangezien er geen andere weg naar beneden was dan te voet moest ik wel stappen. Ik ben 3 uur na de rest aangekomen, en de rest van de vakantie ni meer mee mogen gaan wandelen. Maar het kon erger: een ander meisje in onze groep had haar knie�n geblokkeerd en kon die gewoon niet meer plooien. Die heeft dus een week met gestrekte benen moeten zitten en liggen, iets anders kon ze niet doen...:s

- Op reis met de Gelmel enkele jaren geleden een paar dagen last van maagpijn en zwaar intern gerommel, maar ik dacht dat het gewoon lag aan het slechte eten en het weinige slapen daar. Na een paar dagen toch naar een dokter geweest, en die stuurde me meteen door naar het ziekenhuis => accute blindedarmontsteking. Diezelfde avond nog dringend geopereerd, anders was m'n blindedarm gesprongen. Daar 6 dagen in het ziekenhuis gelegen tussen arrogante, compleet onzorgzame franse k*tzusters die me niks gunden of niet hielpen wanneer ik iets vroeg. Ik vertelde ze (gedetailleerd, en in het Frans nota bene, die moeite deed ik dan wel) van m'n rugletsel en dat ik daarom kapot ging van de pijn. Maar niks h�, zelfs geen f*cking pijnstiller gekregen!! :whip

- Vorig jaar een cyste in m'n linkerknie die is gesprongen - tijdens de les nota bene - waardoor m'n hele knie vol zat met etter, slijm en andere vuiligheid. Buiten de ongeloofelijke pijn (geen stekende pijn, maar zo'n constante "sore" pijn) 3 weken mijn linkerbeen niet kunnen gebruiken, en pas na 3 maanden terug fatsoenlijk en pijnvrij kunnen gaan sporten.

- Vorige maand tijdens een zaalvoetbaltrainig onderuitgemaaid door een iets t� enthousiaste veldvoetballer. M'n enkelbanden verrekt, een week er amper op kunnen steunen. Toch nog gevoetbald dat weekend (anders spelerstekort, en ik h��t stil moeten zitten door blessures), en dat was g��n goed idee! Maar nu gaat het al beter, alhoewel het maar niet volledig lijkt te genezen...

- Over ziektes valt er ni zo veel te vertellen bij mij. Ik ben niet vaak ziek (leve de weerstand die ge van outdoor-atletiek krijgt), ena ls ik ziek ben is het vaak gewoon een griepje of keelonsteking die snel over is.

Posted by Lady_LizzY on Jan-13-2005 14:10:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
- Op kamp met de 14 jarigen bij de CM tijdens een bergwandeling m'n knie overbelast waardoor stappen een hel werd. Maar aangezien er geen andere weg naar beneden was dan te voet moest ik wel stappen. Ik ben 3 uur na de rest aangekomen, en de rest van de vakantie ni meer mee mogen gaan wandelen. Maar het kon erger: een ander meisje in onze groep had haar knie�n geblokkeerd en kon die gewoon niet meer plooien. Die heeft dus een week met gestrekte benen moeten zitten en liggen, iets anders kon ze niet doen...:s

Oeps, vergeten:
Ben ooit op cursus met leiding in volle snelheid met beide knie�n de grond op gegaan, waardoor ik een zware ontsteking op ze allebei heb gekregen. Door slechte diagnose van de dokter sukkel ik hier 5 jaar later nog steeds mee. En daarmee bedoel ik de diagnose 'Ge moet niet zo'n watje zijn, meiske. Al ooit gehoord van een pijnstiller?'
Maar het is zo'n gewoonte geworden dat ik het helemaal vergeet ;-)

Posted by Jasperovitsj on Jan-13-2005 14:17:

quote:
Originally posted by Lady_LizzY
Oeps, vergeten:
Ben ooit op cursus met leiding in volle snelheid met beide knie�n de grond op gegaan, waardoor ik een zware ontsteking op ze allebei heb gekregen. Door slechte diagnose van de dokter sukkel ik hier 5 jaar later nog steeds mee. En daarmee bedoel ik de diagnose 'Ge moet niet zo'n watje zijn, meiske. Al ooit gehoord van een pijnstiller?'
Maar het is zo'n gewoonte geworden dat ik het helemaal vergeet ;-)

I know the feeling
Door dat incident en een jaar voetbal en atletiek combineren (woensdag van 16u tot 20u30 constant trainen, 2 wedstrijden per weekend, en dat als ga 14 zijt en in volle groei) zit ik nu ook met een permanent knie-probleem: ik kan niet op m'n hukken zitten. Gewoon niet. De pijn is dan ondraaglijk.

Posted by Zehra on Jan-13-2005 14:25:

en dan zeggen ze da sporten gezond is

Posted by Jasperovitsj on Jan-13-2005 14:29:

quote:
Originally posted by Zehra

Zonder sport zou ik nog steeds 10 kilo meer wegen dan ik nu doe, en bijgevolg een dikke pens hebben

Posted by Jakhira on Jan-13-2005 14:31:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Zonder sport zou ik nog steeds 10 kilo meer wegen dan ik nu doe, en bijgevolg een dikke pens hebben

teh shexy

Ik ga niet eens beginnen opsommen met mijn medische tegenslagen, veel te veel werk

Posted by emma on Jan-13-2005 14:40:

2 jaar geleden ben ik rond deze periode ziek geworden...
Had klierkoorts (= mononucleose/ de kusjesziekte) hierdoor heb ik 3 maanden thuis moeten zitten. Kon niets doen, vanaf ik ��n of andere inspanning deed werd ik doodmoe.
Was trouwens den eerste keer in mijn leven da'k blij was dat ik weer naar school kon gaan.

Posted by Gladius on Jan-13-2005 16:47:

quote:
Originally posted by emma
Was trouwens den eerste keer in mijn leven da'k blij was dat ik weer naar school kon gaan.

mai, dan moet het wel erg zijn geweest =). Jah klierkoorts schijnt iets ambetant te zijn, altijd moe enz. (vroeger dachtek hmmm die mensen kunnen nen helen dag slapen =)).

alsek da hier zo lees zijn der wel veel die vroeger oorontstekingen hebben gehad, weird, da heb ik nog nooit gehad denk ik.

Tom, leg dat eens uit van dat slapeloosheid enz, mss lijd ik er ook wel aan (heb der ook wel wa problemen mee).

Posted by Gladius on Jan-13-2005 16:49:

quote:

was jij da niet die na een nachtje feesten een paar dagen zo stijf als een plank was? =)

Posted by Zehra on Jan-13-2005 16:52:

quote:
Originally posted by Gladius
was jij da niet die na een nachtje feesten een paar dagen zo stijf als een plank was? =)

kan mss wel zijn maar kheb nog nooit in mijn leven blessures/verminkingen aan mn lichaam tgv sport/enzo gehad da was gewoon een commentaar op al de voorgaande posts

mn conditie is mss wel nie zo goe: maar kan zeker een nachtje doorfeesten tot 's morgens (zonder drugs)

Posted by Kaidreas on Jan-13-2005 16:59:

ik heb nergens last van, ben zelden ziek ook.
het enige wat ik wel heb, is dat ik eindeloos kan blijven slapen.
soms is het int weekend zelf zo erg dat ik geen daglicht zie

Posted by Gladius on Jan-13-2005 17:05:

quote:
kan mss wel zijn maar kheb nog nooit in mijn leven blessures/verminkingen aan mn lichaam tgv sport/enzo gehad da was gewoon een commentaar op al de voorgaande posts

mn conditie is mss wel nie zo goe: maar kan zeker een nachtje doorfeesten tot 's morgens (zonder drugs)

heh voila meer moet da ni zijn eh =).
het is natuurlijk wel logisch dat mensen die niet aan sport doen (of een sport zonder veel contact) weinig of geen blessures hebben

Posted by Jasperovitsj on Jan-13-2005 17:40:

quote:

En dan te weten dat ik een heel goeie conditie heb, maar echt moeite heb met een hele nacht doorgaan, stomme rug...

Posted by Meltoz on Jan-13-2005 18:26:

Amai Jasper, as'k da allemaal zo lees zijde gij echt wel ne brokkenmaker Ocharme voor Zehra, wa gaat da meiske nog allemaal me U meemaken

En dan de Chris , tsjonge wa heeft diene allemaal ni gebroken gehad

Ben eigenlijk ni zo ziek, maar hebben hier ooit is me 4 (Ma, Pa, zus en Ik) allemaal is e maand thuis gezeten me e virus, gans in quarantaine Ma wel e voordeel, heb toen den Afrika Cup Voetbal helemaal kunnen volgen, was echt zalig
Heb eind 2003 m'n kruisbanden van m'n rechterknie afgescheurd, 9 maanden revalidatie echt geen lachertje, probeert maar is altijd even gemotiveerd te blijven Binnenkort gaan ski�n met de krokus, ben is benieuwd hoe't ga gaan me m'n knieke...

Posted by Gladius on Jan-13-2005 22:23:

9 maanden
2/3 maanden vond ik al teveel
pas op met da ski�n eh =)

Posted by Nyah on Jan-13-2005 23:31:

- vroeger altijd keelontsteking -> dokter wou me naar t ziekenhuis sturen om mijn amandelen te laten trekken, ma no way -> ben nog nooit int ziekenhuis geweest, buiten deze zomer voor een foto van men rotsbeenderen omdat ik ruis in mijn oren had en die spuit deed pijn (kan daar absoluut niet tegen, ook ni tegen bloed enz brrr)
- lichte hersenschudding op middelbaar eens omdat ik was flauwgevallen van ... een spuitje
- knie�n kraken, blokkeren soms en dan moet ik eens bukken, tot ze 'krak' zeggen -> meestal een enorme opluchting
- blessureke aan binnekant van mijn knie door atletiek verhaaltje, spike erin redelijk diep, mooi litteken aan overgehouden
- rode neus altijd als t koud is, of t regent (en neen niet van t drinken )... neus begint dan ook altijd te lopen
-dunne aderkes in men handen waardoor er in de winter geen bloed of wreed weinig toch door men handen stroomt waardoor ze wit en gevoelloos worden.. ma sinds men wantjes heb ik er veel minder last van
-als ik verkeerd zit, enorme maagkrampen, maja, das ni echt abnormaal, zal iedereen wel hebben als ie te lang in een verkeerde houding zit

Posted by CygnusX on Jan-14-2005 09:15:

- Vroeger een keer op een zondagmorgen heel slapkes wakker geworden, ik zag er bleek en mager uit... Op mijn voeten zag ge de beenderen... Naar de dokter geweest en die zei dat ik een heel zeldzaam virus had. Medicijnen gekregen en mijn mama moest mijn eten malen zodat het zo snel mogelijk verteerd en opgenomen werd. Zonder eten zou ik binnen 24u naar het ziekenhuis moeten gaan. Achteraf gezien geluk gehad dat ik naar de dokter ben gegaan, anders was het misschien erger afgelopen.
- Ik heb een serieus gevoelige huid, ik verbrand enorm vlug en heb ook bijna altijd wel ergens eczeem/uitslag op mijn lichaam.

Pages (3): [1] 2 3 »