TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Soundtracks
Pages (2): [1] 2 »
Soundtracks
Vorige week ben ik -geheel tegen mijn zin- met mijn vriendin meegeweest naar een klassiek concert van de harmonie, aangezien haar vader daar voorzitter van is, en haar zus daar ook bij speelt...
Ik was moe na een hele dag werken (zaterdagen, gotta love 'em), en dan nog naar die marteling gaan was teveel van het goede...
toen ik daar toekwam, en het begon, werd ik vrij hard overdonderd... ze speelden echt zalige muziek, voornamelijk filmmuziek, en ik heb er echt enorm van genoten... den dag nadien de gespeelde dingen gaan zoeken op internet en raar maar waar, mijn dagen worden gevuld door die dingen...
het ging dus voornamelijk om soundtrackmuziek. ze speelden dingen van brother bear, pirates of the carribean,...
dus mijn vraag! (damn, langen intro)
welke soundtracks vindt gij brilliant?
mijn korte lijstje:
-tarzan
-face off
-brother bear
Ik veronderstel dat je het op de 'score' muziek van films hebt, somminge films gebruiken 'source' muziek en ik denk niet echt dat dat iets voor een harmonie is.
Score: Lord of the rings (vooral deel 1)
Source: Pulp Fiction
Zowat alles van James Horner (Braveheart, Broken Arrow, The Rock, ...)
Pirates of the Caribbean
Waterworld: gene geweldige film, maar wel mooie muziek
American History X (klassieke gedeelte welteverstaan)
soundtrack van "the rock" is door hans zimmer hoor, als ik mij niet vergis
Shit ja, Broken Arrow ook ze 
Maar die's ook wel goed
James Horner is ook Titanic zeker, en Legends of the Fall (als ik me wederom niet vergis)
Excuse me, t is vrijdag voor iets he.
Heb al nen hele dag meetings gehad, ben dus ook niet meer zo fris
Muziek van LOTR ...
alle delen... vind ik echt heel goed.
En muziek van Jerry goldsmith (van star trek onder andere) 
http://www.imdb.com/name/nm0000025/...r />
;ft=3;fm=1
mensen: Hans Zimmer, James Horner, maar vooral Yann Tiersen (heb die ontdekt door Am�lie Poulain, en heb nu zo goed als al z'n cd's)
films: philadelphia, la meglio gioventu, Rocky
, Magnolia,.. hmm vergeet der nog veel, maar tzal dan meestal gaan om 1 liedje en niet al de muziek.
Band of brothers
requiem for a dream
Blackadder 
| quote: |
| Originally posted by Kaidreas Blackadder |
muziek van braveheart, LOTR, the lion king (heb daar ooit eens een cd van gekregen toen ik h��l klein was
)
muziek van requiem for a dream is lang in men hoofd blijven zitten, dus ook wel speciaal
| Originally posted by Jasperovitsj Tuuu tututtutu tu tuuuuu |
| Originally posted by Nyah muziek van braveheart, LOTR, the lion king (heb daar ooit eens een cd van gekregen toen ik h��l klein was )muziek van requiem for a dream is lang in men hoofd blijven zitten, dus ook wel speciaal |
naar Hans Zimmer - Theme from The Rock kan ik �cht luisteren zonder naar de film zelf te kijken
prachtige muziek
verder de theme van Requiem for a Dream natuurlijk 
de muziek van LOTR is uiteraard ook zalig, die kunt ge moeilijk slecht vinden
Ik vind de soundtracks van Tarantino-films altijd geweldig, maar veel klassieke muziek staat daar natuurlijk niet tussen.
| Originally posted by Jasperovitsj Ik vind de soundtracks van Tarantino-films altijd geweldig, maar veel klassieke muziek staat daar natuurlijk niet tussen. |

| Originally posted by Phortastic vind ik ook ja ![]() kill bill |
| Originally posted by Jasperovitsj Ik vind het gewoon geweldig hoe hij muziek in z'n films gebruikt in het algemeen! |
^een afgesneden oor.
een van de beste scenes ooit gemaakt imo 
ow ja, soundtrack van 'Aerosmith- I don't wanna miss a thing' van de film Armageddon, heb ik ook wel altijd heel mooi gevonden.
mooie lyrics ook:
"I could stay awake just to hear you breathing
Watch you smile while you are sleeping
Far away and dreaming
I could spend my life in this sweet surrender
I could stay lost in this moment forever
Well, every moment spent with you
Is a moment I treasure"
Z�ker LOTR, Braveheart ("DJ Sakin & Friends - Protect Your Mind" brengt vele herinneringkses terug...) en ook wat Hans Zimmer en James Horner (zoals bij Jurassic Park zeker he?) zoal brengen.
Persoonlijk vind ik de soundtrack van Terminator 2 (weet wel ni wie da geschreven heeft) ook wel redelijk meeslepend, kan ik wel bij wegdromen soms... Goeie actiefilm!
| Originally posted by Nyah ow ja, soundtrack van 'Aerosmith- I don't wanna miss a thing' van de film Armageddon, heb ik ook wel altijd heel mooi gevonden. mooie lyrics ook: "I could stay awake just to hear you breathing Watch you smile while you are sleeping Far away and dreaming I could spend my life in this sweet surrender I could stay lost in this moment forever Well, every moment spent with you Is a moment I treasure" |
juist weer 1tje ontdekt: Angelo Badalamenti - Mulholland Drive/Love Theme
orbital - beached

Howord Shore - May it Be
staat op de soundtrack van de The fellowship of the ring
Soundtracks van The Godfather (alle 3!) door Nino Rota, toch redelijk klassieke muziek en ist ni klassiek dan ist gewoon goddelijk goed.
edit:
30 secs van The Godfather - Love Theme