TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- BeTA DJ Room @ Tropicana *Latest News*
Pages (3): [1] 2 3 »

Posted by _Jedi on Jan-16-2005 19:04:

BeTA DJ Room @ Tropicana *Latest News*

Beta DJ Room @ Tropicana
------------------------

Sommige onder jullie hadden of hebben al wat opgevangen dat ik bezig was/ben ivm met een zaaltje in Tropicana (Geraardsbergen) die voor Beta-Forum DJ's ter beschikking zou staan, muziek concept =Trance - Progressive Trance (ofcourse), de mogelijkheid geven om jonge talenten van het forum playtime te geven, en zelfs met de gekende goeie samenwerking die er heerst op het forum iets leuks te kunnen doen. Na een 3 - tal gesprekken lijkt het idee weer in de ijskast te belanden maar het staat het manganement nog steeds open voor idee�n, maar om zo beetje uit te leggen wat de struikelpunten liggen en misschien later nog worden opgelost vertel ik toch zo beetje hoe het zit. Tot hiertoe vind ik het vooral jammer voor de DJ's van het forum. En dat sommige waarschijnlijk al hoopten op setjes in een dergelijke zaaltje...

Story =

Woensdag (voorlopig) laatste gesprek gehad ivm met het idee met Annebel & Yves (concept management Tropicana)

1) Wat?

Een kleine versie van de 2de zaal zou tot de Beta's ter beschikking kunnen staan, hoewel het management nog liever de volledige 2de zaal gebruikt dan een moeilijk in te richten 2de zaal die eerder chilly zou moeten overkomen. Bij vorige events .. steeds heel frisse temperaturen, openings uren = 0u -> 5u
Bij vorige parties werd het zaaltje eerder gebruikt als een frisse ontvluchting van de massa in de eerste zaal.

2)Wie?

Demoke opsturen naar mij of Tropicana, Enkelen heb ik al eens gehoord maar ik zou iedereen wel een kans geven om er eens te spelen.

2) Wanneer?

Wanneer er events met veel reclame worden georganiseerd zou dit mogelijk zijn, niet op resident-nights. Het probleem is wel dat sommige events in samenspraak zijn met party-promotors (zoals int verleden met TWA, Special T, Gigdis, Sony Music, ...) en een extra zaaltje voor de Beta's staat dan niet in het samenwerkingscontract.

Een eerste mogelijkheid ging zelfs op 5 februari zijn met DJ Fever!
Resident DJ Koen viert dan zen verjaardag met guests in de main room o.a. Philip (La Rocca, Shaft, Ex-Illusion)

2) Financieel

Aangezien het management me vroeg hoe ik de DJ's (JULLIE BETA-DJ's DUS) zou gaan betalen, zocht ik eigenlijk nog naar een oplossing=

Een sponsor? (niet makkelijk voor een klein concept en moet de affiches, flyers altijd aangepast worden)

Een extra inkom voor het zaaltje?
Praktisch nog te doen, maar de clubbers zijn in vlaanderen al heel kritisch, en aangezien ze al binnen zijn zie ik dan velen gewoon vertoeven in de eerste zaal. Alsof je voor The Level extra zou moeten betalen in Illusion?

Uit eigen zak? (wil ik wel als jullie geen zotte bedragen vragen, maar dat wou het management dan weer niet, dat ik dat uit eigen zak betaal)

Posted by Jasperovitsj on Jan-16-2005 19:09:

Om een concept te lanceren zou ik gerust de eerste keer gratis willen draaien. Als het een succes is en er komt meer van kunnen we nog altijd zien hoe het financieel verder verloopt. Als het geen succes wordt hebben we toch een leuk BETA-feestje gehad, en das ook al wel wat waard!

En wat is nu juist het struikelblok voor hen?

Posted by Kaidreas on Jan-16-2005 19:12:

mja, ik peins ook wel dat ge hier niet op de prijzen moeten gaan letten ze. zouden er niet genoeg beta's zijn die gewoon gratis willen draaien.
Mja, tis wel een leuk voorstel in iedergeval

Posted by _Jedi on Jan-16-2005 19:23:

1)Vooral het financiele ivm met de DJ's.

2)Een moeilijk punt is ook dat de party-promoters plots iets extra's krijgen waar ze reclame voor moeten maken dat ze misschien zelfs niet willen.

De mensen kennende zouden ze de Beta's heel graag ontvangen, dat betwijfel ik niet, maar misschien dat zeliever hebben, en misschien moeten we dat eens doen, dat de Beta's een Party-Promoten in Tropicana.
Zelf ne guest booken in de main hall in combinatie met 2 Beta's DJ's. (Max 3 guests op ne avond)
Een mooie titel, een schoon flyer/affiche ontwerpen en reklame maken? Ik denk dat ze dat liever hebben dan dat ik al heb gaan zagen voor dat 2de zaalke.

Maar ja daar komt veel bij kijken, reklame kosten (flyers, affiches,.. drukken) sponsors zoeken, DJ betalen, reklame kunnen maken,.. flyeren.
Kheb er al in Tropicana serieus zien floppen met hun 'idee�n', concepten, maar er zijn er ook die aardig wat hebben aan verdiend en dan een naam opbouwen.

Posted by Jasperovitsj on Jan-16-2005 19:28:

^ Serieuze risico's, tenzij ge natuurlijk een bekende DJ kunt vinden die voor een h��l zacht prijske komt draaien...Mike, Elof, Lolo, anyone?

En dan rest inderdaad nog de vraag: gaat ge die club volkrijgen met de muziek waar de BETA's voor staan?

Posted by _Jedi on Jan-16-2005 19:32:

quote:
Originally posted by Kaidreas
mja, ik peins ook wel dat ge hier niet op de prijzen moeten gaan letten ze. zouden er niet genoeg beta's zijn die gewoon gratis willen draaien.
Mja, tis wel een leuk voorstel in iedergeval

Ja misschien moet ik hun dat eens zeggen dat sommige dat wel willen gratis komen doen, misschien eens een poll doen.

Zou je in de Beta DJ Room in Tropicana Gratis willen komen draaien?
*Ja
*Nee

Ik wil NIET en zeker het management wil NIET profiteren van jullie h�, vergeet niet er zijn altijd wel vervoerskosten, jullie kopen toch ook nog platen, CD's, .... die zijn ook niet gratis h�. Ok� tis een hobby maar toch!

Posted by Jasperovitsj on Jan-16-2005 19:35:

^ Tjah, voor ��n keer vind ik dat persoonlijk echt geen probleem. Als er natuurlijk een soort van vast concept uit voorkomt zou ik het wel niet fair vinden als alle DJ's altijd gratis zouden moeten draaien.
Maar stel dat het concept werkt en volk trekt, zou Tropicana dan zelf niet de DJ's kunnen/willen betalen op termijn?

Posted by _Jedi on Jan-16-2005 19:42:

^zeker intressant voorstel, moet ik onthouden voor een volgend gesprek.

Posted by Kaidreas on Jan-16-2005 19:46:

^mja... just a note ik was nie echt of men eigen aan het praten.
er is nog teveel werk aan men skills.. I really need some help
maja vervoerskosten, enz.. das ind wel een beetje logisch dan.

Posted by xcape on Jan-16-2005 19:48:

Ik ben ook altijd wel te vinden voor een keer gratis draaien.

Maar als het in de grote zaal is zal er naast de beta dj's zeker een grote naam moeten zijn. Ik weet niet wat er in de tropicana gewoonlijk gedraaid wordt. Maar ik weet uit ervaring dat het tegenwoordig niet gemakkelijk is het grote publiek warm te krijgen voor een trance-event met onbekende namen. Daarom ben ik eerder voorstander van de 2e zaal. Als we wat reclame maken, niet overdreven (om geen zotte kosten te maken), en we blijven lang genoeg met het concept doorgaan dan zal er zeker wel volk zijn dat daar zijn vaste stek vindt. Het is waarschijnlijk het best om het in het begin gewoon wat kleiner en gezellig te houden. Dan is er geen grote massa volk nodig is om het concept te doen slagen.

Posted by eieregooie on Jan-16-2005 19:51:

Idd... als het slaagt, dan verdient Tropicana daar toch aan neem ik aan? En in dat geval lijt het me dat zij dan ook kunnen betalen... Desnoods alleen een onkosten vergoeding (benzine).

On the other hand... Als beginnende DJ moet je gewoon zoveel mogelijk doen, of je er nou voor betaald krijgt of niet... Dus ik zou het heel vreemd vinden als iemand hier zou zeggen dat ie het niet voor niets zou doen... (als er dan iemand mag klagen ben ik het wel, want ik zou ver moeten rijden == veel benzine geld , dus jullie mogen niet zeuren )

Posted by _Jedi on Jan-16-2005 19:58:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
^ Serieuze risico's, tenzij ge natuurlijk een bekende DJ kunt vinden die voor een h��l zacht prijske komt draaien...Mike, Elof, Lolo, anyone?

En dan rest inderdaad nog de vraag: gaat ge die club volkrijgen met de muziek waar de BETA's voor staan?

Voila .. beter zou ik het niet kunnen zeggen!

2004 =

*) In Progress (Mei) Avond & zaal 2 met Dave Swayze & Miguel (La Bush) progressive trance!=
Flopt!

Zelfde avond, zaal met de residents met groove guests = succesje

*)Birthday van Tropicana (mei) grote 2de zaal met Airwave, Yves Deruyter & Frednova .. jammer genoeg zeer weinig volk, na Airwave gingen de weinigen in de main room vertoeven. Yves Deruyter was te laat door verre rit uit Nederland, maar speelde voor een bescheiden groepje fans.

Main Room met residents, Hatrixx & JP, .. succes!

*)A Trip To Eternity : (April)
Zaal 2 met DJ Fire & Tomek (draaide toen nog veel trance, draait nu danscaf� styl), stel je voor het volk van Second Sun in een zaal van 1000 man...

Zaal 1 Residents : Succesje.

Trancenamen lokken in Oost-Vlaanderen geen volk (meer).. zeer jammer.

Elof draaide op een retro night in de main hall, veel trance-classics en die dingen slagen aan natuurlijk omdat ze die kennen.

Trouwens velen en ook ik heb het management vorig jaar nog gezegd, als je je club met een 2de zaal wilt vol krijgen, book bekende Dj's die hardere dingen draaien, harddance, jump, hardtrance,.. en wat blijkt op het einde van vorig jaar en in begin van dit met Trancescape, Massiv, DJ Stone, ...ewel Ik vraag me af waar al dat volk de vorige weekends dan zat! Jammer maar helaas voor trance-progressive trance.

Posted by _Jedi on Jan-16-2005 20:06:

quote:
Originally posted by xcape
Ik weet niet wat er in de tropicana gewoonlijk gedraaid wordt?

Ik amuseer me er altijd heel goed, ik ken er natuurlijk de mensen en tegenwoordig is dat ook wel een belangrijke factor, ze passen hun wel aan de tijden van nu. Niet te groot meer denken, de gouden jaren dat de clubs volliepen zijn voorbij, tis aanpassen of verzuipen. Ok� de muziek=

Vooral Groove, Club & Retro/ Hier en daar wat Trance.

Some Track ID's van DJ Free-Fall (Resident) van 15/1/'05
---------------------------------------------------------

Above & Eeyond - No One On Earth (Gabriel & Dresden Mix)
Filterheadz - Yimanya
E Space - Just a Little Vox Noise
Q-Ic & Ghost - Desire (Go Higher)
Mory Kante - Yek� Yek� (Hard Groove Mix)
Thomas Schumacher - Tainted Shall
Eric Prydz - Call On Me
Tom Novy - Your Body
Dave McClullen - B*tch
A�Studio Featuring Polina - S.O.S. (Skylark Vocal Remix)
Andain - Beautifull Things
Duke - So In Love With You
Mike Mayo - Evolution
Armand Van Helden - MyMyMy
Saved at Sunset - Oh superman
Alter Ego - Rocker
Andrea Mendez - Bring Me Love
Duke - So in love with you
Fuel - If you leave me now
Groovewatchers - Nana Song
Linus Loves - night music
Drivers Seed ft. Mac Ramon - You don't really matter
My presicious Diamond
Amuka - Appreciate me
Afrikali - Out of The Jungle
orielle - all I Want

Posted by Jakhira on Jan-16-2005 20:08:

Ik wil nu niet moeilijk doen, maar uit mijn ervaringen heeft de Tropicana al jaren problemen met volk te lokken. Af en toe loopt het wel eens goed maar als je het vergelijkt met een paar jaar geleden staan ze nu nergens vind ik...

Btw, ik nomineer Jasper om op te warmen

Posted by _Jedi on Jan-16-2005 20:23:

quote:
Originally posted by Pumaz
Ik wil nu niet moeilijk doen, maar uit mijn ervaringen heeft de Tropicana al jaren problemen met volk te lokken. Af en toe loopt het wel eens goed maar als je het vergelijkt met een paar jaar geleden staan ze nu nergens vind ik...

Vergelijken met vroeger is zinloos, andere tijden, ander concurrentie, andere mentaliteit, andere muziekstylen die populair waren, andere generatie, economische crisis, ....enz.

Recente woorden van een bekende guest DJ "1998-2001 was de topperiode voor alle clubs, Tropicana is heus niet alleen dat het niet meer is zoals vroeger"

Af en toe goed.. juist Special-T, Unzensored, NYE & First Working Day stond het volk er op mekaar gepropt.. en dan daarna??
Raar zenne tis precies alsof ze soms vergeten dat dat alle weken open is...
En ja .. hoe dom het is "Volk lokt Volk".

Tis nu iets beter, tvolk dat binnenkomt blijft, altijd sfeer, .. hopen dat het nu zo blijft of nog verbetert.

Posted by Jakhira on Jan-16-2005 20:29:

Je hebt gelijk, nogal een nutteloze commentaar nu ik erover nadenk.
Het nachtleven in Belgi� en de mentaliteit van 'de uitgaande jeugd' hier stoort mij gewoon, maar dat is een andere discussie.

Bash me niet om dit te zeggen, maar het is veel beter in de underground

Posted by Pheatus on Jan-17-2005 12:14:

Hi Jedi,

kvind wel een zalig idee! Ik wil gerust ook komen draaien hoor, zelfs gratis de eerste keren.
Het enige waarover we goed moeten nadenken is het concept, da's belangrijkste. Er zitten hier genoeg mensen op dit forum om eens de koppen mee samen te steken en iets 'massives' uit te bouwen. Nuja, kan zijn dat ik 'iets' te optimistisch ben, maar kheb er echt zin in!
Het idee van die 2de zaal vind ik wel tof. Vooral omdat je hiermee het soort 'underground' gevoel cre�ert. Elke week een vast stekje voor beTA DJ's (waaronder Elof eigenlijk ook ), en doordachte promotie maken. Ik denk niet dat we iedereen moeten warm maken hiervoor. Kbedoel, we moeten iets kunnen organiseren en enkel reclame maken voor de mensen die trance appreci�ren. Als we die mensen 'meekrijgen', zullen die automatisch mensen meebrengen volgende keren. Daarmee denk ik dat niet noodzakelijk grote kleppers de eerste keer moeten aanwezig zijn.
Ik baseer m'n reclame-ideetje infeite op een techniek dat ik geleerd heb bij het maken van een businessplan (waarmee we vorig jaar Best Businessplan van Vlaanderen gewonnen hebben) -> deze techniek handelt over Innovators, Early Adaptors, etc... Kortom: ge moet de innoverende mensen (dus degene die niet bang zijn van iets te ondernemen) op je kar krijgen! Als die het 100% zien zitten, kan het concept werken.

Bon, genoeg gezeverd
'tis misschien wat ver gezocht, but it's just an idea...

Greetz
Pheatus

Posted by Jasperovitsj on Jan-17-2005 14:58:

quote:
Originally posted by Pheatus

Ik baseer m'n reclame-ideetje infeite op een techniek dat ik geleerd heb bij het maken van een businessplan (waarmee we vorig jaar Best Businessplan van Vlaanderen gewonnen hebben) -> deze techniek handelt over Innovators, Early Adaptors, etc... Kortom: ge moet de innoverende mensen (dus degene die niet bang zijn van iets te ondernemen) op je kar krijgen! Als die het 100% zien zitten, kan het concept werken.

Innoveren, geen probleem voor dit forum.
Maar de middelen om de innovering te bekostigen, das een ander paar mouwen...

Posted by djcresto on Jan-17-2005 16:18:

trouwens de belgische clubwereld en het volk valt niet voor innovatie, mainstream all the way

Posted by DeSpErAtOs-X on Jan-17-2005 16:29:

iedereen(lees: de meerderheid) wil dezelfde platte boel these days ... bende meeloperkes allemaal ...

en die playlist staat me anders wel aan ... ... alejah, da is wa ik these days koop & draai

Posted by Pheatus on Jan-17-2005 16:35:

allemaal waar wat jullie zeggen, maar daarom zou het ook de 2de room kunnen zijn h�, de 'underground'-sfeer. Mensen die ge�nteresseerd zijn zullen daar zitten (en feesten gelijk de beesten )... kan zijn dat zo na verloop van tijd mensen die muziek beginnen appreci�ren en meer durven komen naar de 2de room, vrienden meebrengen, en de bal is aan het rollen. Nuja, kan zijn dat ik het idd iets te optimistische zie maarja zo ben ik nu eenmaal...

Posted by Kaidreas on Jan-17-2005 16:41:

^ik denk inderdaad dat het te optimistisch is. want anders zou r'n b niet de enige hype zijn. ik bedoel heb jij al eens u muziek aan u vrienden laten horen? nog niet veel positiefs gehoord eigenlijk. dus waarom zou het nu veranderen.
maar kwil u droom niet afbreken e jos.

Posted by Jakhira on Jan-17-2005 16:44:

Het klinkt te raar voor woorden: een underground trance feestje

Posted by djcresto on Jan-17-2005 16:47:

quote:
Originally posted by Pumaz
Het klinkt te raar voor woorden: een underground trance feestje

*fuck you proghead*

al eens de vraag gesteld, hoeveel beta's zouden er bv wekelijks naar tropicana afzakken mocht dat concept er zijn. De eerste keer zullen het er misschien veel zijn. Maar na verloop van tijd...? Niet iedereen woont bv vlakbij Geraardsbergen. En als zelfs al de beta's niet zouden komen waarom zouden anderen erop springen?

Posted by Jakhira on Jan-17-2005 16:59:

quote:
Originally posted by djcresto
fuck you proghead

You know I'm right

Ik snap hier eigenlijk precies de bedoeling niet meer, zoals sommigen van jullie erover praten is het precies de bedoeling een groot concept op te bouwen, in de plaats van eens gelukkig te zijn da ge eens in een dancing moogt draaien.

Pages (3): [1] 2 3 »