TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- De Nationale IQ-Test 2005
Pages (3): [1] 2 3 »

Posted by Cosmic on Jan-17-2005 20:47:

Exclamation De Nationale IQ-Test 2005

Woensdag is er weer de Nationale IQ-Test op BNN, van 20.25 - 22.25.

Ik ga meedoen. Ik dacht het zou leuk om met zoveel mogelijk NL-TA's mee te doen en zo te kijken wie de slimste is en wie de domste

Dus post je score hier (no cheating!!).

Nominaties voor de slimste en domste NL-TA: hehe.

Slimste: ikzelf of Snuggle natuurlijk
Domste: Remy D of New Wave natuurlijk

Posted by Partyhardy! on Jan-17-2005 20:51:

Ah thanks voor de tip. Vorig jaar wist ik niet dat het was en schakelde ik te laat in, ga dit jaar wel mee doen

Posted by New Wave on Jan-17-2005 20:56:

Re: De Nationale IQ-Test 2005

quote:
Originally posted by Cosmic

Misschien gedragen we ons wel als een stelletje mafkezen maar misschien zijn wij wel de slimste. We willen alleen niet zo bijdehand/uit de hoogte/te serieus posten als de rest van de personen op dit azijnpissend forumpje.

Posted by robin on Jan-17-2005 21:11:

Voor de formaliteit:

Link naar de site van BNN

En klik hier om mee te doen via internet

*Ik neem aan dat op de 2e link morgen avond details komen te staan over meedoen via internet, dat staat er tenminste op de bovenste link, houd dit in de gaten, vorige jaar moest je volgens mij eerst je email adres bevestigen enzo (dat je niet te laat ben )

Posted by SnuggLe on Jan-17-2005 21:16:

Re: De Nationale IQ-Test 2005

quote:
Nominaties voor de slimste en domste NL-TA: hehe.

Is dat cynisch of serieus bedoeld?

quote:
Originally posted by New Wave
Misschien gedragen we ons wel als een stelletje mafkezen maar misschien zijn wij wel de slimste. We willen alleen niet zo bijdehand/uit de hoogte/te serieus posten als de rest van de personen op dit azijnpissend forumpje.

Jij bent ook bijna de domste Tim, geef maar toe!

Maareh..wel leuk dit, kijken of ik tijd heb.
Maar wat het mooie is, was een boek aan het lezen over Emotionele Intelligentie, EQ dus. Schijnt dat dat veel meer zegt over 'succes in je leven' enzo. Dat hebben test bewezen, emotionele intelligentie is net zo belangrijk zo niet belangrijker. En dat terwijl toch alle test (CITO-toets etc) alleen maar uitgaan van getallen. Eigenlijk best jammer. Mensen die misschien niet slim zijn worden daardoor afgewezen op alle fronten (school/opleiding), maar zouden net zo succesvol kunnen zijn. Fuck het systeem dus.....

Mensen die dat willen lezen: zeer droog maar interesant boek van ene Coleman (titel / naam even kwijt, boek ligt niet hier). Zal eens een paar leuke citaten hier neerzetten, is echt interessant!

Test van vorig jaar zat ik trouwens ergens in de 120 ofzo, geen idee wat precies. Maar het ligt echt aan welke test je maakt. Je zou ook een IQ test van internet kunnen plukken, dat we die gewoon allemaal gaan maken. Plus: mensen met een laag IQ zullen dat toch niet zeggen hier.

Posted by New Wave on Jan-17-2005 21:22:

Re: Re: De Nationale IQ-Test 2005

quote:
Originally posted by SnuggLe
Jij bent ook bijna de domste Tim, geef maar toe!

We zullen zien

En aangezien je vraag aan Cosmic-Gay of het cynisch bedoeld was, kunnen we concluderen dat je nu al onder de 100 zit

Posted by robin on Jan-17-2005 21:28:

quote:
Maar wat het mooie is, was een boek aan het lezen over Emotionele Intelligentie, EQ dus. Schijnt dat dat veel meer zegt over 'succes in je leven' enzo.

De EQ etc tests en dergelijken kwamen vaak in de weken na de IQ test.. misschien dit jaar ook weer?

Volgens mij gaat ta best hoog scoren in deze test, veel mensen in het hbo of op universiteit etc

Posted by SnuggLe on Jan-17-2005 21:29:

Re: Re: Re: De Nationale IQ-Test 2005

quote:
Originally posted by New Wave
We zullen zien

En aangezien je vraag aan Cosmic-Gay of het cynisch bedoeld was, kunnen we concluderen dat je nu al onder de 100 zit

LoL, dan zit ik nog altijd 40 punten boven jou

Posted by dj_spare on Jan-17-2005 21:29:

ik ga ook meedoen

Posted by New Wave on Jan-17-2005 21:31:

Re: Re: Re: Re: De Nationale IQ-Test 2005

quote:
LoL, dan zit ik nog altijd 40 punten boven jou

Je zult versteld staan

Posted by Cosmic on Jan-17-2005 22:20:

quote:
Is dat cynisch of serieus bedoeld?

Serieus

Even voor de goede orde, wat nou welke IQ inhoudt:

IQ Description % of Population

130+ ---> Very superior ---> 2.2% ofwel de Einsteins onder ons
120-129 ---> Superior ---> 6.7% ofwel de genien onder ons
110-119 ---> High average ---> 16.1% ofwel de 'studenten' onder ons
90-109 ---> Average ---> 50%,ofwel de Mavo-tjers en MBO-ertjes
80-89 ---> Low average ---> 16.1%,ofwel de simpele zielen onder ons
70-79 ---> Borderline ---> 6.7% ofwel de Tokkies onder ons
onder 70 --->Extremely low ---> 2.2% ofwel de Josti's onder ons

Posted by Blik on Jan-17-2005 22:23:

iq test klopt voor geen kont van BNN, ik had vorig jaar 137 als IQ, en het gemiddelde van het land lag op 109 ofzo

(had dan wel 549 voor cito-toets, dus dom ben ik ook niet )

Posted by Asperge on Jan-17-2005 23:11:

quote:
Originally posted by Blik
iq test klopt voor geen kont van BNN, ik had vorig jaar 137 als IQ, en het gemiddelde van het land lag op 109 ofzo

Die IQ test slaat idd echt op stront! Vorig jaar had mijn hele klas ongeveer 130+ (was dan wel een tweetalig 6 vwo klas). Niet echt realistisch. Zelf had ik 133 ofzo.

Posted by eieregooie on Jan-17-2005 23:55:

Re: Re: Re: De Nationale IQ-Test 2005

quote:
Serieus

Even voor de goede orde, wat nou welke IQ inhoudt:

IQ Description % of Population

130+ ---> Very superior ---> 2.2% ofwel de Einsteins onder ons
120-129 ---> Superior ---> 6.7% ofwel de genien onder ons
110-119 ---> High average ---> 16.1% ofwel de 'studenten' onder ons
90-109 ---> Average ---> 50%,ofwel de Mavo-tjers en MBO-ertjes
80-89 ---> Low average ---> 16.1%,ofwel de simpele zielen onder ons
70-79 ---> Borderline ---> 6.7% ofwel de Tokkies onder ons
onder 70 --->Extremely low ---> 2.2% ofwel de Josti's onder ons

T scheelt idd welke test je doet... de laatste tests die ik gedaan heb kwam ik altijd uit tussen de 127 en 132... Ik heb ook een keer een hele lange zware test gedaan, end ie gaf niet echt een iq, maar een resutaat tov andere mensen die de test hadden gedaan... Daar zat ik bij de bovenste 5%, dus wat dat betreft lijkt dit dan wel weer aardig te kloppen...

Overigens vind ik het niet zo gek dat een hele klas goed scoort, jullie zitten allemaal op hetzelfde opleidings nivo toch? Bij de eerste BNN IQ test varieerde het in mijn klas (ja, toen zat ik nog hbo ) van 113 tot 117... waarbij ij zelf 117 had (en dat laat dus weer zien wat een verschil er dus kan zitten tussen de resultaten...)

Bijn mijn C�to toets had ik extreem goed gescoord Ik had 1 fout over alle toetsen... Scores enzo weet ik niet meer, das te lang geleden EQ test heb ik geloof ik nog nooit gedaan... Wel een keer zown persoonlijkheids test... Volgens dat ding ben ik een SIAT: Submissive Introvert Abstract Thinker

(ja, ik vind tests leuk )

Posted by SnuggLe on Jan-18-2005 06:24:

quote:
Originally posted by Blik

Dat wil ook geen fuck zeggen, had ik ook. En zoals ik zei: IQ zegt echt niet alles! Als je de geestelijke ontwikkeling hebt van een mongooltje, of lekker je hele leven bij je ouders woont in het uiterste puntje van Groningen.... dan kan je EQ (of wat dan ook) een heel stuk minder ontwikkeld zijn. Krijg je van die echte n3rds-ideeen: heel slim, maar totaal contact-gestoord.

Posted by Phortje on Jan-18-2005 14:09:

'k zal eens kijken of ik tijd heb morgenavond!
Vorig jaar kon je die test via internet ook later nemen toch?
Maar eens kijken of ik nog zo slim ben als vorig jaar

Posted by moogwai on Jan-18-2005 16:06:

Ik denk dat ik morgen ook weer eens mee ga doen.

Er staat ook zo'n test op de BNN site.. die is echt makkelijk (10 uit 10). Maar dat zijn ook maar 10 vragen, bij zo'n test is concentratie ook erg belangrijk. Ik kan me goed voorstellen dat je in de studio veel lager zult scoren dan lekker relaxt thuis voor de TV.

Posted by Tim81 on Jan-18-2005 18:08:

Ik zag in Veronica Magazine dat Regillio Tuur vorig jaar 81 scoorde en Tatjana Simic maar liefst 76! Chris Zegers daarentegen haalde 127 punten...

Als iedereen morgen met deze test meedoet kan je in ieder geval die resultaten vergelijken! Want zoals je weet, resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst!!

Posted by nwopper on Jan-18-2005 19:16:

Ik doe ook mee! Nog nooit gedaan, dus nu moet ik er maar eens aan geloven

Posted by jp on Jan-18-2005 19:32:

Je bent niet blond dus dat is al een voordeel

Overigens... er zijn ook slimme blondjes. Golden retrievers bijvoorbeeld

Posted by arjoderoon on Jan-18-2005 20:42:

quote:
Volgens dat ding ben ik een SIAT: Submissive Introvert Abstract Thinker

hmm dan kom je toch in de nerd hoek terecht? of zie ik dat verkeerd?

van die mensen in witte jassen die zo abstract zijn dat ze geniale dingen verzinnen maar er vervolgens geen f*ck mee opschieten omdat er een slim mannetje is dat hun idee commercieel uitbuit?

Posted by Cosmic on Jan-19-2005 18:03:

Nog even....pen en papier bij de hand!

Posted by Tim81 on Jan-19-2005 18:06:

helaas zo trainen, kan je hem ook naderhand maken via internet??

Posted by robin on Jan-19-2005 18:38:

quote:
Originally posted by Tim81
helaas zo trainen, kan je hem ook naderhand maken via internet??

Vorig jaar wel.

Posted by eieregooie on Jan-19-2005 18:46:

quote:
Originally posted by arjoderoon
hmm dan kom je toch in de nerd hoek terecht? of zie ik dat verkeerd?

van die mensen in witte jassen die zo abstract zijn dat ze geniale dingen verzinnen maar er vervolgens geen f*ck mee opschieten omdat er een slim mannetje is dat hun idee commercieel uitbuit?

Een search hier op het forum leverde het volgende op:

MASTERMIND
(Submissive Introvert Abstract Thinker )

Ruben
Like just 8% of the population you are a MASTERMIND (SIAT). You can be silent and withdrawn, but behind your reserved exterior lies an active mind that allows you to analyze situations and come up with creative, unexpected solutions. Normal people call this "scheming." Don't learn German.

Anyway, your sense of style and originality are your strengths, and people will respect your judgment once they get to know you. If you learn to be a little more personable, you could be a great leader--you've definitely got the "vision" thing down. Just make sure all the plotting you do behind those eyes of yours is healthy.

Pages (3): [1] 2 3 »