TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Vrouw rijdt overvaller doood
Pages (6): [1] 2 3 4 5 6 »

Posted by Siesta on Jan-18-2005 15:57:

Vrouw rijdt overvaller doood

quote:
Bij een overval op een automobiliste op de hoek van de 3e Oosterparkstraat en Linnaeusstraat in Amsterdam-Oost is een van de twee daders vanavond om het leven gekomen. Het gaat om een 19-jarige jongen.

Het slachtoffer van de overval, een 43-jarige vrouw, werd in haar auto overvallen. Twee jongens op een brommer openden het portier en beroofden haar van haar tas. Na het voorval ging de vrouw de achtervolging in en reed op de overvallers in. Hierbij kwam de jongen om het leven. De vrouw is aangehouden en naar het politiebureau gebracht. De omgeving is voor onderzoek afgezet, het ANP wist te melden dat het in de buurt momenteel erg onrustig is.

wat vinden we hier van?

ben bijna geneigd te zeggen, eigen schuld dikke bult. aangezien het in oost-amsterdam is, trek ik mijn conclusies . maar kan er naast zittennatuurlijk

Posted by Magicbas on Jan-18-2005 16:04:

Ik las het vanmorgen in de Volkskrant.
En ondanks dat het natuurlijk totaal verkeerd is wat er is gebeurd kruipt het "tja had je maar niet dat tasje moeten pakken" idee...

Ik ben er zelf niet bijgeweest natuurlijk, maar dan staat er vervolgens in dat artikel nog wat quotes van rondhangende marokkaantjes in de trand van: "zij gaat branden" en "haar familie moet dood"...Tja, dan sta ik toch weer ff stil bij het feit dat dit uit hun mond komt hoor...

Aan de andere kant, als het nou een marokkaan van 45 was met een eigen winkeltje ergens, en er komt een kaaskop van rond de 20 iets jatten....en hij (de marokkaan) gooit de kaaskop een dikke steen na, waardoor die overlijdt.

Hoe kijken we er dan tegen aan...

Posted by Passiva on Jan-18-2005 16:04:

Mja. Ze gaat hier zelf de fout in door de overvaller dood te rijden. Nu heeft ze naar mijn mening ook geen recht van spreken meer. Stomme fout!

Posted by Magicbas on Jan-18-2005 16:09:

Tuurlijk, zij moet gewoon de gevangenis in, geen twijfel over mogelijk...tis gewoon het vreemde gevoel wat ik bij de situatie krijg

Posted by moogwai on Jan-18-2005 16:09:

quote:
Originally posted by Magicbas
En ondanks dat het natuurlijk totaal verkeerd is wat er is gebeurd kruipt het "tja had je maar niet dat tasje moeten pakken" idee...

Zo denk ik er ook over. Natuurlijk staat dit in geen verhouding met de daad, maar ja...

Posted by AirPole on Jan-18-2005 16:11:

Wat ik tot nu toe geleerd heb:

De vrouw zou een beroep op de schulduitsluitingsgrond 'Noodweerexces' kunnen doen, waardoor zij rechtens niet schuldig zou zijn, en ontslagen zou worden van alle rechtsvervolging.

Is een klein minpunt voor haar bij:
Je kan alleen met succes een beroep doen op deze schulduitsluitingsgrond als je DIRECT iets zou doen ten tijde van het het hele gebeuren. Aangezien zij de daders nog eens zelf achterna is gegaan en zij toen de dader doodgereden heeft, kan zij dus niet gebruikmaken van deze schulduitsluitingsgrond....

Als zij dus bijvoorbeeld TOEN ze overvallen werd een van die jongens had doodgemept, dan had zij een kans gehad om vrijuit te gaan, ze ging er zelf echter nog weer achteraan......

Wat is het toch een leuke studie

Cheers

Posted by MaGiK54 on Jan-18-2005 16:13:

Hebben jullie er wel eens over nagedacht wat een tasjesroof tot gevolg kan hebben.... Allebei mijn oma's zijn berooft van hun tasje, beide zijn heel lelijk gevallen en hadden zichzelf dood kunnen vallen......

Posted by jp on Jan-18-2005 16:18:

Er kan geen beroep op noodweer worden gedaan en was dit al noodweer dan is deze noch propotioneel noch subsidiair.

Echter, er kunnen verzachtende omstandigheden zijn: verstandsverbijstering, opwelling etc

Als de daders geen vuur- of steekwapens hebben gebruikt vervalt ook dit.

Posted by AirPole on Jan-18-2005 16:23:

Daar heb je gelijk in, echter:

Verweer wordt geacht proportioneel te zijn, als ik dus iemand neerschiet terwijl hij met een mes voor me staat, kan ik geen beroep doen op noodweer.

Echter daar is het begrip 'NoodweerEXCES' weer voor uitgevonden, maar ook dit heeft ze verspeeld

Posted by TranceFool on Jan-18-2005 16:26:

``Ow en Ali was zo�n lieve jongen, hij deed geen vlieg kwaad``
Tuurlijk, die tas waaide zo in zn handen!
Heb er absoluut geen medelijden mee, misschien leren ze het eindelijk eens af! Je mag tegenwoordig niet eens meer je eigen spullen beschermen. Als je beroofd wordt moet je rustig naar de politie gaan waar je op een dikke stapel papier komt

Ik hoorde trouwens dat de vrouw is vrijgelaten door de politie omdat het echt om een ongeval ging. Die vrouw is alleen haar leven niet zeker ben ik bang.

Van heet weekend was het ook weer prijs:

quote:

ROTTERDAM, maandag
De Rotterdamse politie heeft grote moeite gehad om een groep jongeren tot bedaren te brengen, op het moment dat een 38-jarig Ridderkerks slachtoffer van zinloos geweld op de Rotterdamse Lijnbaan nog lag te vechten voor z�n leven.

Agenten moesten ruimte maken omdat ambulancemedewerkers anders hun werk niet konden doen.

De man was in de vroege zaterdagmorgen op straat neergeslagen, nadat hij zich in een nabijgelegen broodjeszaak had bemoeid met een woordenwisseling tussen enkele anderen. In de loop van zaterdag overleed hij.

Getuigen zeggen �kotsmisselijk� te zijn geworden van de houding van de groep uitgaansjongeren, voornamelijk van Marokkaanse komaf. Een omstander zou zelfs hebben gehoord dat een aantal mensen �ga maar dood, ga maar dood� zou hebben geroepen, maar andere getuigen en ook de politie kunnen dat niet bevestigen.

�Dit was te walgelijk voor woorden.
Ik heb het er nog steeds moeilijk mee, zeker nu ik weet dat die man een paar uur later is gestorven�, aldus een hevig ge�motioneerde omstander.

Een aantal getuigen kwam samen met enkele vrienden rond half vier �s morgens uit een Ierse pub, toen hij een man op straat zag liggen.

�Hij lag op z�n rug, het was net of hij was uitgeteld. Twee agenten zaten naast hem, ��n hield zijn hand tegen z�n hals om te voelen of zijn hart nog klopte. Af en toe schokte zijn lichaam, heel akelig om te zien�, verklaarde een van hen.

Volgens een omstander was de sfeer in het begin niet fijn: �Een stuk of twintig, dertig van die gozers van een jaar of negentien, twintig, die altijd op de Lijnbaan rondhangen, waren er omheen komen staan. Ik wilde zelf nog met die gasten op de vuist om te zorgen dat ze weggingen, maar we waren maar met een paar, dus dan doe je niks. Ook de politie kon in eerste instantie helemaal niets doen, pas later kwamen er meer agenten. Toen was de rust voorbij.�

De ruzie tussen de man uit Ridderkerk, die samen met een vriend was wezen stappen, en de twee daders was ontstaan in de broodjeszaak Sandwichhouse. Op het moment van de woordenwisseling zat de zaak vol en waren er twee meisjes aan het werk.

�Die man die nu dood is, wilde het opnemen voor een ander, met wie die twee daders woorden hadden�, vertelt een medewerkster van de Sandwichhouse. �Op een gegeven moment gingen die man en zijn vriend weg en leek de boel gesust. Later bleek, dat ze op straat waren verder gegaan.� De twee zwaar aangeslagen medewerksters van de broodjeszaak hebben de hele verdere nacht op het politiebureau doorgebracht.

Volgens de getuigen zijn ambulancebroeders zeker tien minuten bezig geweest om het 38-jarige slachtoffer te reanimeren. Toen hij in de ambulance werd geladen, keerde de rust weer terug.

Rust
De twee daders waren toen al aangehouden in de hal van het Centraal Station. Dat gebeurde via cameratoezicht. Het gaat om een 21-jarige Hagenaar en een 20-jarige man uit Den Hoorn in het Westland.

De familie van de Ridderkerker heeft aangegeven voorlopig met rust te willen worden gelaten. Op de plek, waar de man werd doodgeslagen, is helemaal niets te zien. De burgemeesters van Rotterdam en Ridderkerk hebben hun medeleven betuigd aan de familie. �Dit is een verschrikkelijke daad�, aldus de Ridderkerkse burgemeester

Echt te belachelijk voor woorden. Er zijn nog meer krantenberichten over zulk soort acties onder �bepaalde bevolkingsgroepen� van vorige week, maar dan is gelijk het hele topic vol
Opbokken met die gasten!

Posted by New Wave on Jan-18-2005 16:27:

Las het ook in de krant.

Al het geweld is niet goed dus dit ook niet. Beide partijen zaten bij dit incident verkeerd. Jatten hoort niet, iemand aanvallen met de dood tot gevolg ook niet.
Al denk ik dat zeer veel mensen ook proberen die scooter van achteren te grazen te nemen. Je bent gewoon pisneidig als iemand je spullen jat.

De politie gaat er trouwens van uit dat het een ongeluk betreft:

quote:

Het incident waarbij gisteren in Amsterdam de 19-jarige tasjesdief Ali B. werd doodgereden lijkt een tragisch ongeval te zijn geweest zegt de politie. Volgens een woordvoerder ontstond door nog onbekende oorzaak een aanrijding met de bromfiets toen het slachtoffer van de tasjesroof, een 43-jarige vrouw, de rovers achtervolgde. De auto ramde op een verkeersdrempel drie paaltjes en kwam tot stilstand tegen een boom. Ali B. kwam klem te zitten tussen auto en boom, belandde onder de auto en overleed ter plekke. De andere tasjesrover nam de benen.

Vrienden van het slachtoffer zeggen dat de vrouw meermalen over het lichaam is heengereden, maar volgens de politie is dat nonsens. De vrouw zit overigens nog wel vast. Ali B. stond bij vrienden bekend als notoire tasjesrover.

Na het incident ontstond gisteravond in de Derde Oosterparkstraat een grimmige sfeer toen een groepje deels Marokkaanse jongeren begon te schelden en tegen de afzetting schopte.

Posted by jp on Jan-18-2005 17:09:

quote:
Ali B.

Trouwens, volgens mij woont Proximeisje in de 3e Oosterparkstraat

Posted by Matthijs on Jan-18-2005 17:13:

Ik kan geen medelijden met die jongen hebben, hoewel het natuurlijk te ver gaat iemand voor een diefstal moedwillig dood te rijden (mocht dit het geval geweest zijn). Misschien was het inderdaad een ongeluk, ik zou denk ik ook achter ze aan zijn gereden mocht mij dit zijn overkomen.

Posted by raoel on Jan-18-2005 17:28:

Ik kan geen medelijden hebben met die jongen, maar keur het niet goed als zoiets moedwillig wordt gedaan. Dat lijkt me echter niet het geval. Het "klemrijden" nam de vrouw alleen iets te letterlijk. Vrouwen achter het stuur...

Zonder dollen, die vrouw moet natuurlijk gestraft worden, maar het eigen schuld, dikke bult overheerst toch wel een beetje.

Posted by Siesta on Jan-18-2005 17:38:

als ze het in marokko deden zijn ze geloof ik hun handen kwijt ofzo, of hoe zit dat precies. laat dit iig een goede waarschuwing zijn voor doe marokaantjes

Posted by Tim81 on Jan-18-2005 17:55:

Tja, dit kan natuurlijk nooit haar bedoeling zijn geweest... Maar in Nederland mag je nog steeds niet zelf 'recht spreken'. Het zal een aparte zaak worden in de rechtszaal...

Posted by eieregooie on Jan-18-2005 17:58:

Aan de ene kant vinnik t die kerel z'n eigen schuld... Aan de andere kant is het te gek voor woorden dat je iemand dood rijdt omdat ie je GuCcI tassie gejat heeft...

Posted by SnuggLe on Jan-18-2005 18:04:

Geen medelijden, maar stom van die vrouw....ze is wel schuldig.

D'r gebeuren wel meer gekke dingen, denk aan die steen op de auto vanaf het viaduct in Rijswijk.

Posted by Siesta on Jan-18-2005 21:17:

check dit dan

quote:
In Amsterdam hebben enkele tientallen mensen deze avond de gisteren overleden Ali B. herdacht. De 19-jarige Ali kwam om het leven, nadat hij met zijn scooter klem kwam te zitten tussen een boom en een auto van de vrouw. Kort ervoor had hij haar tas gejat.

De aanwezigen spraken onder leiding van een imam van de nabijgelegen moskee een gebed in het Arabisch uit. Bij de herdenking waren geen familieleden van Ali aanwezig, maar wel een hoop van zijn Marokkaanse vrienden, bekenden en buurtbewoners. De spontane bijeenkomst verliep rustig.

Op de boom hangen A4'tjes met herinneringen aan de jongen. ""Ali je was een van de weinigen met een hart van goud. Dacht altijd groot over je toekomst. Een hardwerkende jongen met twee banen. Je einde van je leven was onrechtvaardig, maar nu ben je bij Allah. Je bent een soldaat en je zal niet vergeten worden want diep in ons hart blijf je altijd leven."

De exacte toedracht van het ongeval staat nog niet vast, maar vrienden van Ali zijn kwaad. "Hij schreeuwde het uit van de pijn en was amper herkenbaar", aldus een van zijn vrienden. "Ze had niet voor eigen rechter mogen spelen. Diefstal is niet te vergelijken met moord." Dat Ali een dief is, gelooft men in zijn vriendenkring niet. "Hij werkte hard voor zijn geld."

quote:
." Dat Ali een dief is, gelooft men in zijn vriendenkring niet. "Hij werkte hard voor zijn geld."

jaja, hij wou em zeker ff lenen

Posted by arjoderoon on Jan-18-2005 21:42:

eigen schuld dikke bult dan maar.. nu komt de nadruk te liggen op het feit dat die gozer dood is, terwijl ie zn poten niet thuis kon houden. Extreem geval van: wie niet horen wil, moet maar voelen.

die vrouw krijgt nu de volle lading.. t probleem hier in nederland:

de daders worden beschermd voor alles, t slachtoffer heeft helemaal niks.. geen mogelijkheden niks. je kunt niet eens je eigen spullen beschermen. Tis niet alleen maar een tasje dat je jat.. dr zit veel meer aan.. geld, emotioneel, psychisch..

ze moeten in nederland eens af van dat vage gedoe dat je je eigen spullen niet kunt beschermen. Zelfs als je in je eigen huis bedreigt word door iemand met een wapen.. en je hebt de mogelijkheid om de deur uit rennen ben je de lul als je die gozer zn hersenpan in slaat...

waar gaaaat het dan over???

Posted by nwopper on Jan-18-2005 22:23:

^Ben ik het mee eens

Posted by MaGiK54 on Jan-19-2005 13:20:

Kots misselijk word ik van die "vriendjes" van die monchool. In de telegraaf staat dat Ali een groot voorbeeld voor zijn vrienden was. Hoe moet ik "voorbeeld" beschouwen, hij was een goede rover en tasjesdief

Posted by basvh on Jan-19-2005 13:35:

AMSTERDAM - De 19-jarige Ali el B., die maandagavond in de Derde Oosterparkstraat in Amsterdam-Oost werd doodgereden door een vrouw die even daarvoor was overvallen, kwam die dag net bij de rechter vandaan. Hij moest voorkomen wegens een gewapende overval die hij op 11 mei 2004 bij de Xenos in de Kalverstraat zou hebben gepleegd. Dat bevestigde een woordvoerster van de rechtbank woensdag.

Ali had na zijn arrestatie vier maanden in hechtenis gezeten. De raadkamer van de rechtbank liet hem in september vrij omdat zijn broer hem een alibi voor het moment van de overval had gegeven.

Zijn we toch goedkoop van zn veelpleger af!

Posted by AirPole on Jan-19-2005 14:04:

Cynisch maar waar ja....

Tis toch godverdomme niet normaal: Je komt 'net' uit de rechtbank lopen en je verkiest alweer het verkeerde pad, die gasten gaan ook gewoon door he...

Posted by robin on Jan-19-2005 14:19:

Ik ben hier niet rouwig om

Enige probleem is wel dat als 'we' dit toelaten het snel opnieuw zal gebeuren.. en dan misschien met (nog) minder reden.

Pages (6): [1] 2 3 4 5 6 »