TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Var parta i Stockholm?
Var parta i Stockholm?
Jag vill g� ut och dansa loss men vet ej var det spelas bra trance & h�rd trance/house. Var skall man g� ut i Sthlm? Vad s�gs om en rangordning av alla st�llen i Sthlm plus lite info om varja?
Dom helger d� det inte finns speciella fester s� kan man ju rekommendera TIP TOP p� fredagar och Vertigo p� l�rdagar.
Det var ett tag sen jag bes�kte Tip Top men det har alltid varit kul d�r. Tyv�rr s� �r dansgolvet lite f�r litet men musik �r gudomlig.
Tyv�rr s� har Vertigo blivit lite tr�kigt efter flytten till gamla Collage, men n�r Eddy spelar s� �r det drag, trancegolvet rockar fortfarande men dansgolvet �r inte lika sk�nt som det var p� Penny Lane.
bara h�ng p� TA s� kommer Gaby att ber�tta var det h�nder grejor 
Ha ha ha ha ... kul att g�ra n�n nytta!!!
En liten fr�ga... �r det n�gon h�r som brukar g� p� dom "hemliga" festerna?
De hemliga ute i skogen p� sommaren? Eller bryta festerna i lokaler?
K�nner massa folk som g�r p� dem....men har aldrig g�tt sj�lv...inte blitt av bara, sen e det juh ingen ljuss�ttning och s� direkt....och det vill iaf jag ha.
Det �r sant som det �r sagt, Eddy �r grym. tycker han lirar lite f�r mycket gamla grejer ibland bara. Men, man ska inte klaga. Om ett st�lle lirar poppig vocal house s� �r det ofta schysst i f�rh�llande till vad de flesta st�llena i stan spelar..
Tip-Top= Gay (jag �r hyffsat f�rdomsfri, men det �r v�rt att n�mna), men schysst musik.
Torsdagar p� Clara (revolution, revelation eller vad klubben heter)=
Tokbra musik!! Tung Trance /Hard House d�r nere (bl.a. DJ Scot project)
Mer progressive och lugnt uppe (bl.a. Tiesto).
Lite tunt p� folk n�r jag var d�r, synd. Ta er dit s� vi blir fler!
Oki... jag vet ni kommer flama mig nu, men helt �rligt, om jag �r rikthigt j�la danssugen s� bangar jag faen inte f�r att dra till Heaven p� en fredag och sl� loss med club-kidsen. Oki... st�llet �r v�l s�d�r, men va faen... de spelar �lskv�rd musik.
| quote: |
| Originally posted by Aendy Oki... jag vet ni kommer flama mig nu, men helt �rligt, om jag �r rikthigt j�la danssugen s� bangar jag faen inte f�r att dra till Heaven p� en fredag och sl� loss med club-kidsen. Oki... st�llet �r v�l s�d�r, men va faen... de spelar �lskv�rd musik. |
Jag vet, borde v�l sk�mmas f�r det, men jag kan inte f�rneka att det �r j�ligt kul att dra dit n�gra polare och st� och dominera p� dansgolvet. Och de spelar grymt dansv�nlig musik... ungef�r som att g� p� ett aerobic pass :)
va guligt...
men jag ska nog inte s�ga mycket heller eftersom jag inte har varit d�r senaste �ren... fast jag brukar tycka att det r�cker med att kolla p� publiken som st�r i k� till st�llet...
har aldri varit p� heaven faktiskt.. lr iaf inte p� asl�nge
l�ter som man kanske skulle g� dit iaf
jag �lskar att dansa j�rnet me folk som bara st�r o gapar
| quote: |
| Originally posted by Aendy ungef�r som att g� p� ett aerobic pass |
bra mycket roligare �n styrketr�ning iaf
Vad har dom f�r stil p� musiken p� Heaven?
det undra jag ox�... Heaven har v�l den jobbigaste publiken i hela stan, eller ?
Det var en riktigt schysst beskrivning faktiskt: Som ett aerobicspass..
Sist jag var d�r, typ ett �r sen l�t det som om DJ�n sl�ngde p� en kackig gammal samlingsskiva typ "Super Summer Party Trance �97" och sj�lv gick och tog en drink i baren!
Det kanske �r andra bullar nu, vad vet jag..