TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- RootSpirit Online Radio

Posted by Real on Jan-20-2005 10:00:

RootSpirit Online Radio

Elleuw

Ik wil hier efkes RootSpirit Radio komen promoten. Tis een nieuwe be/nl internetradio. Alle soorten EDM worden er gedraaid, maar op de moment vooral Trance & Techno.
Om een ideetje te geven, dit zijn de laatste sets die uitgezonden werden:
Phynn - In The Mix
Jordan - Trance at Home
Dimitri - Dj2Dj at Chill Out
Kosmik - Dj2Dj at Chill Out
Fred (frednova? ) - Dj2Dj at Chill Out

Het eerste wat ik hier kom doen is: luisteraars ronsele Een nieuw radiostation heeft natuurlijk niet vanaf de eerste dag 150 luisteraars, dus ik kom vragen om es moeite te doen om af en toe te luistere Als ge het goed vindt, wees niet te lui om er wa reclame voor te maken

Het tweede wat ik kom doen: er zijn nog DJ's nodig ! De wekelijkse schedule is nog lang niet vol. Het zou handig zijn als er wa mensen "resident" kunnen worden; dus wekelijks een setje LIVE streamen. Er is ook de mogelijkheid om een vooraf opgenomen setje te uploaden op een ftp, die wordt dan in de playlist gezet. Als ge interesse hebt om DJ te worden, kom es kijken op het irc channel: irc://kryten.fl.us.darkmyst.org/rootspirit-radio . Als ge geen mIRC ofzo hebt, druk gewoon op "Chat" op de site

De site is: http://radio.rootspirit.com/
Rechtstreekse stream: http://radio.rootspirit.com:8000/listen.pls

Denk er es over na he mensen

EDIT: ochja ik draai elke dinsdag 20h-22h

Posted by Jakhira on Jan-20-2005 10:12:

Ik ben niet echt op zoek naar een vaste show, maar ik wil wel een mixje af en toe eens uploaden als da mag?

Het gaat dus om progressive house wel, weet ni of da goed is?

Posted by Real on Jan-20-2005 10:16:

quote:
Originally posted by Pumaz
Ik ben niet echt op zoek naar een vaste show, maar ik wil wel een mixje af en toe eens uploaden als da mag?

Het gaat dus om progressive house wel, weet ni of da goed is?

Ja natuurlijk Kheb u een pm gestuurd met de ftp.

Liefst in 128kbps .mp3, desnoods 96kbps... Geen .ogg ofzo

Posted by Pheatus on Jan-20-2005 10:26:

Als ge wilt upload ik ook af en toe es een mixje.
Welke genre liefst? Trance? Of ook eens nen retro mix (met niet enkel trance-retro wel te verstaan).

Greetz
Pheatus

Posted by Jasperovitsj on Jan-20-2005 10:32:

Funny, khad een week of 3 geleden ook een mail gestuurd toen ik op de site las dat ze nog DJ's zochten, maar nooit geen antwoord gekregen.
Ik kan wel ni Live streamen, dus resident kan ik al ni worden, maar als ge wilt kan ik ook gerust af en toe wat progressive setjes uppen.

Posted by Real on Jan-20-2005 10:38:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Funny, khad een week of 3 geleden ook een mail gestuurd toen ik op de site las dat ze nog DJ's zochten, maar nooit geen antwoord gekregen.
Ik kan wel ni Live streamen, dus resident kan ik al ni worden, maar als ge wilt kan ik ook gerust af en toe wat progressive setjes uppen.

Vreemd Kheb u de ftp gepm'd. Upload maar zoveel ge wilt

quote:
Originally posted by Pheatus
Als ge wilt upload ik ook af en toe es een mixje.
Welke genre liefst? Trance? Of ook eens nen retro mix (met niet enkel trance-retro wel te verstaan).

Greetz
Pheatus

Ge moet het zelf weten. Wa retro kan geen kwaad denk ik, da heb ik nog nie veel op de radio gehoord
FTP in pm

Posted by BZRK on Jan-20-2005 12:36:

Ik zal het maar bij af en toe luisteren houden
Ge moet er mij gewoon aan helpen herinneren den dinsdag

Posted by dj Zevan on Jan-20-2005 13:28:

ik wil ook wel ns af en toe n setje uploaden
kan wel niet live-streamen

Posted by The_G0dfather on Jan-20-2005 14:13:

ik ga er alvast naar luisteren

Posted by Tiger777 on Jan-20-2005 14:45:

quote:
Originally posted by dj Zevan
ik wil ook wel ns af en toe n setje uploaden
kan wel niet live-streamen

zelfde hier...

Posted by Xilver on Jan-20-2005 15:59:

Ik wil wel live streamen, maar voor de zekerheid dat de stream niet uitvalt, zal dat 96kbps zijn vrees'k.

Posted by Blue Sky 99 on Jan-20-2005 16:15:

Ik wil ook af en toe wel eens een setje uppen ...

Posted by dj Zevan on Jan-20-2005 17:26:

kunnen misschien 1 of 2x per week een vast beta-uur doen, om dj's van ons beta-forumke n kans te geven
zo kan iedereen vh beta-forum die niet kan live-streamen toch n kans krijgen

Posted by djcresto on Jan-20-2005 17:47:

quote:
kunnen misschien 1 of 2x per week een vast beta-uur doen, om dj's van ons beta-forumke n kans te geven

mooi idee, maar waarom niet elke avond? we zijn hier toch met genoeg?

Posted by Jasperovitsj on Jan-20-2005 19:28:

quote:

+1

Tzou ook leuke promotie voor ons forumke en onze party zijn!

Posted by dj Zevan on Jan-20-2005 19:30:

inderdaad, misschien ook gemakkelijker om dan dj's te selecteren voor eventuele toekomstige beta-parties

Posted by Jasperovitsj on Jan-20-2005 19:32:

quote:
inderdaad, misschien ook gemakkelijker om dan dj's te selecteren voor eventuele toekomstige beta-parties

You read my mind

Posted by Dj LPG on Jan-20-2005 20:13:

Ik wil ook wel af en toe een setje uploaden maar dan wel na de examens Mss dat ik ook kan livestreamen, maar ik weet niet wat daar allemaal voor nodig is enzow... Dus als je me wat meer uitleg kan geven, PM je maar

Posted by Real on Jan-21-2005 08:52:

quote:
Originally posted by Dj LPG
Ik wil ook wel af en toe een setje uploaden maar dan wel na de examens Mss dat ik ook kan livestreamen, maar ik weet niet wat daar allemaal voor nodig is enzow... Dus als je me wat meer uitleg kan geven, PM je maar

Kom eens op irc op een avondje als ge tijd hebt. Tis in principe niet moeilijk, de shoutcast winamp-plugin hebt ge nodig, en uw mengpaneel moet verbonden zijn met uw Line-In.
De rest van den uitleg krijgt ge dan wel op irc. Contacteer Roffy, Noizz, Martinus of mij daar dan efkes

quote:
Originally posted by Xilver
Ik wil wel live streamen, maar voor de zekerheid dat de stream niet uitvalt, zal dat 96kbps zijn vrees'k.

Dan is het maar zo ...
Tzelfde voor u, kom eens op irc als ge tijd hebt

Al die anderen: check uw pm's voor de ftp

EDIT: dat BeTa uurtje lijkt me idd wel een schitterend idee. Zo kan iedereen eens zijn "kunsten" tonen

Posted by dj Zevan on Jan-21-2005 10:31:

Zijn er bepaalde voorwaarden voor het uploaden van setjes, buiten dan de 128kbps?

zoals bvb n set van 1u opdelen in 2x30min en zo uploaden, of mogen we n set van 1u ineens uploaden?
mogen ook mixen van 80min of liefst van 60min of 90min?
moeten de setjes op de kop 60min zijn, of best n half minuutje korter, mogen ze ook iets langer, bvb 1min ofzo, zijn dan 60min?
zit er om t half uur iets vorm van reclame tussen of om het uur? (sorry, ken niks van die internet radios of daar ook iets reclame of dergelijks in voorkomt)

ik weet t, t zijn wsch domme vragen, maar k had t toch graag geweten

Posted by Real on Jan-21-2005 10:38:

nope, ge moet nergens rekening mee houden

die setjes worden gebruikt om voor muziek te zorgen tijdens de uren dat er niemand draait.

de enige vereisten zijn: 128kbps (desnoods 96kbps), .mp3, & het moet gemixed zijn

Posted by dj Zevan on Jan-21-2005 10:45:

okay
thx om dat even duidelijk te maken, zullen we er ns werk van proberen te maken