TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Wat is je favoriete genre binnen EDM ?
Pages (2): [1] 2 »

Posted by Phortastic on Jan-22-2005 15:06:

Invisible Grin Wat is je favoriete genre binnen EDM ?

Omdat EDM (electronic dance music) zo uitgebreid is en ik toch wel merk dat er veel mensen in dit forum niet alleen naar trance luisteren heb ik dit polletje opgestart.

Je duidt gewoon aan wat je favoriete genre is binnen EDM. Er is slechts 1 keuze mogelijk dus kies verstandig. Ik weet dat bijna iedereen naar meer dan 1 genre binnen EDM luistert maar kies je meest geliefde genre.

Ik ben wel eens benieuwd wat de resultaten gaan zijn.

Ik zal zelf de pol starten. Ik heb gekozen voor Progressive trance/house. Ik luister echter ook naar een pak andere genres, waaronder trance, house, electronic, beat, club en zelfs ambient.
Maar waar ik de laatste tijd het meest van hou en het meest naar luister is toch progressive trance/house. Vandaar mijn keuze.

Posted by CygnusX on Jan-22-2005 15:20:

Trance

En als favoriet subgenre van trance : uplifting

Posted by pooley on Jan-22-2005 15:56:

groove?

Posted by Dark Apostle on Jan-22-2005 16:01:

Wat met Industrial, EBM, IDM, Hardcore, Hardstyle en Electro?

Posted by Phortastic on Jan-22-2005 16:03:

quote:
Originally posted by Dark Apostle
Wat met Industrial, EBM, IDM, Hardcore, Hardstyle en Electro?

electro staat er tussen?
en ik kan geen 40 opties derin zetten. (kan ik in theorie wel, maar vind ik wat overdreven )
Hardstyle zou ik bij trance zetten.
En hardcore da noem ik gene muziek, sorry ;x
de rest ken ik niet ;x

@pooley: groove hoort bij house (imo).

Posted by Zehra on Jan-22-2005 16:13:

Trance!

In mindere mate progressive (trance)

Posted by Dark Apostle on Jan-22-2005 16:25:

quote:
Originally posted by Phortastic
en ik kan geen 40 opties derin zetten. (kan ik in theorie wel, maar vind ik wat overdreven

tssss, oftwel doede ne poll goed oftewel doedem niet

quote:
Originally posted by Phortastic En hardcore da noem ik gene muziek, sorry ;x

En wat betreft EBM en Industrial niet kennen, dat is een gat in uwe cultuur. EBM is de voorloper van EDM (ondertussen volledig gemoderniseerd door groepen zoals Suicide Commando, Hocico, Evil Toy....en de creatie van het het schaamteloze Futurepop-genre), de belgische pioniers waren niemand minder dan Front 242, The Klinik, etc en hedendaagse industrial wordt gekenmerkt door machinale geluiden en rythmes. Industrial vind je nu terug binnen de Metal (Rammstein, Nine Inc Nails), Electro/Goth (S.I.N.A., Converter, Combichrist) en Hardcore (Ophidian, Catscan, Hellfish, Radium)

Maar als je Industrial zegt in Nederland denken vele aan Industrial Hardcore en in Belgi� denken we meer aan Industrial Electro, Belgi� heeft in mijn ogen hier het groter gelijk omdat Industrial het products is van de vraag naar een hardere EBM vorm ergens eind jaren '80, begin '90.

PS: EBM staat voor Electronic Body Music

Posted by FUSyke on Jan-22-2005 16:27:

Favoriet hoofdgenre: Trance

Maar dit splitst zich op in uplifting, energetic & tech Trance

Tribal & Tech House mag ook voor mij

Posted by Phortastic on Jan-22-2005 16:32:

quote:

En wat betreft EBM en Industrial niet kennen, dat is een gat in uwe cultuur. EBM is de voorloper van EDM (ondertussen volledig gemoderniseerd door groepen zoals Suicide Commando, Hocico, Evil Toy....en de creatie van het het schaamteloze Futurepop-genre), de belgische pioniers waren niemand minder dan Front 242, The Klinik, etc en hedendaagse industrial wordt gekenmerkt door machinale geluiden en rythmes. Industrial vind je nu terug binnen de Metal (Rammstein, Nine Inc Nails), Electro/Goth (S.I.N.A., Converter, Combichrist) en Hardcore (Ophidian, Catscan, Hellfish, Radium)

Maar als je Industrial zegt in Nederland denken vele aan Industrial Hardcore en in Belgi� denken we meer aan Industrial Electro, Belgi� heeft in mijn ogen hier het groter gelijk omdat Industrial het products is van de vraag naar een hardere EBM vorm ergens eind jaren '80, begin '90.

PS: EBM staat voor Electronic Body Music

aha
mja ik beperk het tot EDM he

Posted by Kaidreas on Jan-22-2005 17:02:

quote:
Electro/Goth (S.I.N.A., Converter,

electro/goth? is gewoon van elektro heel veel weg van goth, of is dat nog en ander genre buiten elektro.
want elektro en goth----> ik zie het verband niet echt

ik heb progressive trance & house genomen.
ik luister nog naar trance, als er goede dingen tussen staan.
ma tegen woordig gaat men voorkeur naar funky house (geen groove) en ook niet te deep.
house met leuke vocals en met phatte beats

Posted by Dark Apostle on Jan-22-2005 17:12:

quote:
Originally posted by Kaidreas
electro/goth? is gewoon van elektro heel veel weg van goth, of is dat nog en ander genre buiten elektro.
want elektro en goth----> ik zie het verband niet echt

de reden dat electro en goths samen gaan komt door de jaren 80 wanneer de toen bestaande gothic-scene in aanraking kwam met wave en electro-pop.
Ondertussen behoort Medieval, Dark Ambient, Dark Techno, Metal, Industrial, etc ook tot de gothic-scene dankij een aantal afgesprongen richtingen en andre scenes die aanrakingspunten hebben met de gothic scene zoals de rivet-head (industrial), metal-head (metal), candy-raver (futurepop, dark techno, hard tech, ebm), etc

Sinds heden heeft de trancenicht ook zijn toetreding gevonden hier in Belgi� (ikke) en aan de remixen/remakes releases van VNV Nation, Apoptygma Bezerk, Anne Clark, Covenant, Front 242, Devision, The Cure, Wolfsheim, etc te zien ben ik niet de enigste.

Ik dacht toch dat ik al eens deze hele zever had uitgetypt, of zaag ik nu al zoveel dat ik niet alleen nimeer weet waarover ik al heb zitten zeveren, maar ook dat ik niet kan herinneren waarover ik nog moeten beginnen zeveren? ....damn

Posted by Jasperovitsj on Jan-22-2005 18:09:

Progressive

Maar daar reken ik ook prog breaks bij, en de grens tussen pure house en prog house is vaak ook heel dun. Maar das net het fijne van "progressive", het heeft elementen uit zoveel stijlen, en dat maakt het zo interessant

Posted by Dark Apostle on Jan-22-2005 18:18:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Progressive

Maar daar reken ik ook prog breaks bij, en de grens tussen pure house en prog house is vaak ook heel dun. Maar das net het fijne van "progressive", het heeft elementen uit zoveel stijlen, en dat maakt het zo interessant

Ik heb een beetje het gevoel dat de hele electronische muziek scene terug wat naar homogeniteit zoekt.
Op het album van The DJ Producer, een hardcore producer, staan er enkel tracks op die na hun break klinken als pure ambient (boeiend album trouwens).
Ook tracks die uplifting zijn hebben soms breakbeat stukjes en wat tegenwoordig als progressive wordt verkocht gaat ook alle richtingen uit kwa stijl en inhoud.

Posted by Jasperovitsj on Jan-22-2005 18:22:

quote:
Ik heb een beetje het gevoel dat de hele electronische muziek scene terug wat naar homogeniteit zoekt.

quote:
Ook tracks die uplifting zijn hebben soms breakbeat stukjes en wat tegenwoordig als progressive wordt verkocht gaat ook alle richtingen uit kwa stijl en inhoud.

Is dat niet contradictisch?

Posted by Buoyant on Jan-22-2005 18:47:

Trance, als uplifting as possible please

P.S. nu het toch over genres gaat,hoe noem je de muziek van NU-NRG eigelijk ?

Posted by Kaidreas on Jan-22-2005 18:52:

NRG----> maw heel snelle uplifting trance?

Posted by Phortastic on Jan-22-2005 21:19:

Nu NRG = Trance

Posted by Gladius on Jan-22-2005 22:35:

trance, gevolgt door ambient (&chillout trance) en breakbeats

Posted by djcresto on Jan-22-2005 23:37:

nu nrg = uplifting trance

ik koos hier ook voor trance uiteraard.

Op dance4mation loopt ongeveer dezefde poll. Rare is dat daar trance veruit het populairst is.

Posted by Jasperovitsj on Jan-22-2005 23:40:

quote:
Originally posted by djcresto
Rare is dat daar trance veruit het populairst is.

Heel raar inderdaad

Het zit daar vol met Ghoststyle jumperkes en Afterclubbommekes-hoeren, over trance wordt er ni zo veel gepraat dacht ik...

Posted by BZRK on Jan-22-2005 23:55:

Trance, maar als iemand me de grens me Progressive eens duidelijk kan leggen, dan kan ik misschien nog veranderen.

Genres, zo'n lastige materie

Posted by Jasperovitsj on Jan-22-2005 23:58:

^ De tunes in uw sig zeggen al veel

Myst is progressive/progressive trance
Why am I alone is house/progressive house
ABITC is ook progressive
De King Unique remix zou ik electro-house noemen

Posted by djcresto on Jan-22-2005 23:58:

quote:
Originally posted by BZRK
Trance, maar als iemand me de grens me Progressive eens duidelijk kan leggen, dan kan ik misschien nog veranderen.

genres zijn ook niet belangrijk, wat jouw oren leuk vinden dat is belangrijk. Progressive trance is vooral trager en rustiger dan gewone trance.

Posted by BZRK on Jan-23-2005 00:02:

Dan houd ik et maar op tracks en minder op genres
thx

Posted by Phortastic on Jan-23-2005 02:05:

quote:
Originally posted by BZRK

ge hebt verkeerd gestemd dan GVD (aan uw sig te zien)

no harm done

btw diene Nick Thompson is progressive/progressive trance (die was J nog vergeten te vermelden ).
En myst en die nick thompson zijn idd serieuse schijven

Pages (2): [1] 2 »