TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Trance Reviews - Januari/Februari 2005
Pages (2): [1] 2 »
trance reviews januari - februari
hier...
Goed dat ge dit threadje gemaakt hebt, Gert 
Yes - Owner Of A Lonely Heart (Max Graham Sidechain Remix)
Trancy/Proggy remake van een dikke rock-hit uit mijn geboortejaar ('83). Eerst vond ik het idee wat gek, maar nu luister ik er regelmatig naar. De originele instrumenten en vocals zijn behouden. Het zou me niet verwonderen als deze het commercieel goed gaat doen.
8/10
PS: Volgens MixMag November 2004 zou Armin deze gaan remixen, weet iemand hier meer over?
Kompressor - Black Onyx (Green Martian Remix)
Al een paar keer vermeld in 'Right Now'. Stevige, duistere hardtrance, die gegarandeerd brokken gaat maken op menige dansvloeren. In de stijl van 'Green Martian - Ladies & Gentlemen', maar een pak beter imo. Rond de 6e minuut breekt de hel helemaal los.
8/10
Nick Thompson - Spice Fire
Maandag 24/1 wordt deze gereleased op ColdHarbour selections vol. 4 van Markus Schulz. Het is progressive trance, hoewel de BPM wel redelijk hoog ligt
.
De piano-melodie is simpel, maar tegelijk ook enorm heerlijk. Een z��r catchy plaat.
9/10
EnMass - Beyond Horizon/Needle Damage
Beyond horizon is een energetic/uplifting trancer van EnMass. De eerste helft van de plaat is zeer melodisch, tegen het einde krijg je een stevige zwevende buildup
Needle damage vind ik persoonlijk iets beter. Deze is veel rustiger dan Beyond Horizon (in tegenstelling tot wat de titel eigenlijk doet vermoeden .. ) De melodie is ook hier enorm simpel, maar catchy. Deze plaat is misschien wat "langdradig" voor sommigen, aangezien er niet echt een opbouw in zit.
Beyond Horizon 7,5/10
Needle Damage 8/10
Andain - Beautiful Things (Markus Schulz's Shadows Of Coldharbour Remix)
Heeft deze nog uitleg nodig? Zalige track, enorm sterke remix van Beautiful Things. Dat deze maar snel in de rekken ligt 
9/10
Fred Baker vs Nyram - Confirmation
Al iets langer bekend. D� revelatie van Tiesto In Concert (naast Phynn - Lucid
) Iedereen kent deze al, dus geen introductie nodig.
9/10
Duende - Amor De Dios
Een heerlijke melodische plaat van Duende. Misschien een beetje "cheesy". Het zou zo in ASOT passen/gepast hebben
, me dunkt.
Er is ook een jet set remix die ik niet al te sterk vind.
Original: 8/10
Jet Set Remix: 5,5/10
die Jet Set Remix is gewoon Duende zelf hoor 
En kvind de remix persoonlijk beter eigenlijk 
| quote: |
| Originally posted by Real Nick Thompson - Spice Fire Maandag 24/1 wordt deze gereleased |
| Originally posted by Belgian Bonzai Hey, was da vandaag nie da 'From Here To Nowhere' uitkwam, of heel dat album? |

| Originally posted by Jasperovitsj Yup ![]() Kga die album sampler gelijk is bestellen denk ik. Het album echter ni peins ik, want buiten de nieuwe track heb ik alle nummers al op vinyl en op CD, zou stom zijn om dan nog eens 15� uit te geven voor iets wat ik al heb... |
| Originally posted by Phortastic 'From Here To Nowhere' is album van Nick Thompson ofwa? |
| Originally posted by Jasperovitsj Neeje, de nieuwe Plastic Boy |

Vascotia - Verona
Opvolger van Calibro, leuke uplifting trancer, beter dan gemiddeld, maar niet van't kaliber van Calibro.
7.5/10
Hammer & Bennett - Language
Stevige progtrance, die basslijn doet het 'm voor mij. Ei draaide 'm gisteren nog op de DMCX-party, live klinkt het heel vet. Het nummer was nog vetter geweest zonder de typische progtrance-belletjes in het midden van het nummer.
8/10
Thanks voor deze topic...
Ben totaal niet meer mee laatste weken
Examens...
Iemand paar goede tracks die online koopbaar zijn? Thanks!
Greetz
Pheatus
| Originally posted by Pheatus Thanks voor deze topic... Ben totaal niet meer mee laatste weken Examens... Iemand paar goede tracks die online koopbaar zijn? Thanks! Greetz Pheatus |
| Originally posted by CygnusX Hammer & Bennett - Language Stevige progtrance, die basslijn doet het 'm voor mij. Ei draaide 'm gisteren nog op de DMCX-party, live klinkt het heel vet. Het nummer was nog vetter geweest zonder de typische progtrance-belletjes in het midden van het nummer. 8/10 |
| Originally posted by Pumaz De Santiago Ni�o remix is retevet |
,RRRRRR
| Originally posted by Pumaz De Santiago Ni�o remix is retevet |
| Originally posted by TOR moet die nog es checken.. het origineel valt goed mee, afgezien van de typische mcprog tjingel tjangel. |
* Mirco De Govia and Ronski Speed - Asarja (Mirco De Govia Mix)
Not bad, not bad at all, typisch uplifting nummertje, met veel melodie zoals we van Mirco gewoon zijn. Niet zen sterkste nummer, maar zeker ni slecht. 7.5/10
* Mirco De Govia and Ronski Speed - Asarja (Ronski Speed Mix)
Klink nagenoeg hetzelfde, alleen vind ik Mirco's mix toch iets beter, Mirco weet meer emotie te cre�ren in zen mix imo.
Het gedeelte na de break vind ik bij Mirco beter. 6/10
* Fractal Structure - Natural Signs
follow-up to lost sequence. Is niet slecht vind ik. Vooral de 2de break na ongeveer 6 min vind ik wel nice. Maar klinkt wat te standaard, hebben we al veel te vaak gehoord zo een tracks. 6.5/10
* Fractal Structure - A Feeling To Remember
B-kant is de beste vind ik, lekker driving trance trackje. Zeer nice, bassline is goed, nice melodie. 7.5/10
Al bij al wel lang ni zo goed als Lost sequence...
Als zen volgende release ook niet al te speciaal is, is het een 1dagsvlieg vrees ik 
Solarstone - Eastern Sea
Superkippenvelnummer!
Combineer het zomerse gevoel van '7 Cities' met de catchyness van 'Solarcoaster' en je hebt 'Eastern Sea'. Solarstone is terug op hun oude topniveau met dit nummer. Vorige week had ik van iemand een sample gekregen en ondertussen is het nummer dus uitgelekt en staat het al massaal op dc-hubs en mp3-websites (wat spijtig is eigenlijk omdat een offici�le release nog niet in zicht is).
9/10 en voorlopig mijn nummer 1 van 2005
Edit/Correctie : Ik zie net dat er in New Releases een thread over is gemaakt en dat Greenwave het deze avond in zijn radioshow gedraaid heeft. Je kan die set downloaden in de tracklistthread.
Edit : Sample
Phortastic: Ik vind de nieuwe nummers van Fractal Structure ook goed
Tis gelukkig anders dan Lost Sequence. Je ziet veel producers die doorgaan op een dezelfde sound, wat na een tijd saai kan worden, heeft deze belg gelukkig niet gedaan 
| Originally posted by Freezel Phortastic: Ik vind de nieuwe nummers van Fractal Structure ook goed Tis gelukkig anders dan Lost Sequence. Je ziet veel producers die doorgaan op een dezelfde sound, wat na een tijd saai kan worden, heeft deze belg gelukkig niet gedaan |
| Originally posted by CygnusX Natural Signs begin ik steeds beter en beter te vinden. Die b-kant heb ik nog niet gehoord. |
)
* Alucard Presents the 49th Line - Blue on Blue (Octagens' Solid Dub / Hydroids' Dream Mix)
Dit is Disc 2 van blue on blue. Op disc 1 komt de original mix met nog een paar remixen waaronder een Espen Mix en een George Hales mix.
Octagens' Dub: pumping trance stormer! Wat een energie, i like it
Octagen is een van de weinige trance producers die me toch nog regelmatig aanspreekt.
B-kant dan: hier hoor je voor het eerst de vocals van Jennifer Grimm, en ik moet zeggen die zijn zeer nice! Dit is een zeer laid-back trance remixje van Hydroid, maar tegelijkertijd ook zeer uplifting. Kvond de A-kant al niet slecht, maar dit ownt de A-kant toch wel. Heerlijke trance!
Ik ben zeer benieuwd naar de Original mix van Alucard... Tot dan is deze Hydroid remix zeker de moeite!
| Originally posted by Phortastic * Alucard Presents the 49th Line - Blue on Blue (Octagens' Solid Dub / Hydroids' Dream Mix) Dit is Disc 2 van blue on blue. Op disc 1 komt de original mix met nog een paar remixen waaronder een Espen Mix en een George Hales mix. Octagens' Dub: pumping trance stormer! Wat een energie, i like it Octagen is een van de weinige trance producers die me toch nog regelmatig aanspreekt. B-kant dan: hier hoor je voor het eerst de vocals van Jennifer Grimm, en ik moet zeggen die zijn zeer nice! Dit is een zeer laid-back trance remixje van Hydroid, maar tegelijkertijd ook zeer uplifting. Kvond de A-kant al niet slecht, maar dit ownt de A-kant toch wel. Heerlijke trance! Ik ben zeer benieuwd naar de Original mix van Alucard... Tot dan is deze Hydroid remix zeker de moeite! |
* Saltwater - Serenity (Alphazone Remix / Tom Porcell Remix)
Uit op Zenith Records soon.
A-kant: gelijkaardig met hun remix van The Legacy, maar het doet me toch veel minder. Klinkt te standaard, te voorspelbaar, melodie vind ik ook niet geweldig, bassline ook niet. No way near hun remix van the legacy...
Of deze stijl van trance zegt me niet meer zoveel als toen in 2003, dat kan ook. Alhoewel ik hun remix van The Legacy nog steeds bom vind!
B-kant: heel andere opbouw dan de alphazone remix. Deze mix ligt me veel beter dan de alphazone mix. Porcell laat de melodie beter tot zen recht komen, waardoor het me meer raakt. Het is ook een iets minder harde versie van Serenity.
Porcell remix > Alphazone remix.
* Silent Electra - For This Moment (Jochen Miller Remix) / Headliner
A-kant: OMFG
wat een vette, ietswat naar de hardtrance leunende, trance boem !!
ongelooflijke vette bassline en vette melodie. dit wil ik live horen in een club, en wel asap!
B-kant: drekt terug omdraaien en opnieuw naar de A-kant luisteren !