TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Svenska folket
Pages (10): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »
Svenska folket
Jag t�nkte att eftersom Svenska folket som Aendy b�rjade med inte riktigt h�ller m�ttet eftersom det vart s� mycket skitsnack och man orkar inte l�sa om alla...s� h�r startar jag en ny d�r alla nya personer ska skriva in sig...
H�r ska man bara skriva en kort presentation... det �r ju roligare att kunna h�lla reda p� folk och "k�nna" vandra b�ttre"...Ok?
ALLA NYA SKRIV OM ER SJ�LVA!!! Ni andra som vill skriva n�got nytt eller �ndra s�g till s� tar jag bort er s� att ni kan skriva in er igen.
INGA ANDRA INL�GG UT�VER PRESENTATIONERNA - TACK \ mindshooter
| quote: |
| Originally posted by Aendy T�nkte vi kunde ha en personligare inforuta f�r oss svenska TA:s. Kan v�l f�rs�ka plita ner lite om er Aendy: Andreas aka Anden aka Ormen aka Trassel aka Tu�e. F�dd -78 Ursprungligen fr�n Sk�ne, Lund numera STHLM. Pluggar p� IH. Inte dricka, r�ka eller knarka. Tycker b�st om den dr�martade trance-stilen. Kung p� on�digt vetande, fr�mst inom film. Bangar inte f�r att dra till Heaven n�r jag blir riktigt sugen p� att dansa. Allm�nt dryg! |
| Originally posted by rayDreamer Nick: rayDreamer Namn: Fredrik Pettersson F�dd: Upplands V�sby, STHLM F�delse�r: 1980 Bor: Uppsala Favorit DJs: Tiesto,Ferry,Armin och PvD. Favoritl�t: Push - Universal Nation Nu studerar jag lite Photoshop och Flash p� distans...sitter hemma � glassar med datan hela dagarna Ska b�rja JAVA och XML i oktober.�r allm�nt n�rdig. |
| Originally posted by Gaby nickname: Gaby namm: Gabriela F�delse�r: 1977 bor: stockholm, v�sterort Jobbar p� Ericsson, sitter framf�r datorn hela dan och d�rf�r �r in loggad varje dag. �r nog den som vet minst om datorer av er s� ni f�r leda mig... Lyckostunder av mitt liv: -�lskar att dansa s� jag �r ute och klubbar s� fort det ges tillf�lle. -Har f�tt f�r mig att jag ska bli DJ s� jag jobbar p� det med min k�ra denon d�rhemma. -�lskar att dyka och ska f�rs�ka bli divemaster asap. |
| Originally posted by reveal Johan, aka Lungan 21 �r Lund l�ser datateknik p� LTH IRLpolare med Anden epic/uplifting/dream regerar Tiesto/Corsten/Buuren �r l�tt b�st |
| Originally posted by x-dream Ser att det �r dax att skriva lite om sig sj�lv..... Namn:Mattias �stman �lder:24 �r Bor:Skara Jobb:Scan Lyssnar:P� det mesta inom trance/techno B�sta l�ten:Jones&Stephenson-The first rebirth B�sta dj�s:Tiesto, Pvd, Marco V, Fergie,Judge Jules, Picotto and Sven vath Trevligast just nu:Min datorn Det var lite om mig... |
| Originally posted by Jre Tjo!! Nickname : Jre (Initialer) Namn: Robert �lder: 23 Bor: Jkpg Jobbar: Skanova Networks Lyssnar p�: Trance, House, Techno Spinnar: Trance Equip: 2St Sl1200 + Stanton Trackmaster II 1st Pioneer DJM 500 2st Pioneer CDJ500 Ltd Dj�s: Marco V, Tiesto, Pvd , Van Buuren G�r ig�ng p�: V-Three - Zulu, VDM - No Hesitation Hett tips: IKEAS backar �r grymt bra att ha sina 12" Vinyl Plattor i billiga som fan �r de ocks� |
| Originally posted by Dj_Irish Nick: DJ Irish Riktigt namn: Johan Nilsson F�dd: 1976 Bor: Lund Studerar: Magister�ret p� systemvetenskapliga programmet vid Lunds Universitet. Examen n�r som helst (f�r man hoppas). Fast i trance-tr�sket sedan: 1993 Spinner (sedan '96): Trance, Hard Trance, Progressive Trance Favoritl�t: Jones & Stephenson - The First Rebirth Favorit Djs: Paul van Dyk, Sasha & Digweed, Sven V�th, Gary D, m.fl. Hemsida: www.assortedtrance.com Sj�lv best�ller jag majoriteten av skivorna fr�n Juno Records, www.juno.co.uk. Billiga och p�litliga med ett sortiment som inte existerar i Sverige. |
| Originally posted by SteveTranz4ever Var ett j�dra tag sen jag var h�r p� trancEaddict forumen, ser att vi svenskar �ntligen f�tt en egen avdelning. Har ju surfat runt p� trancEaddict n�t �r men vart meddlem sen April. Nick: SteveTranz4ever Mitt namn d� : Stefan Sundheden F�dd:1974 Bor:2.5 mil norr om sthlm Jobbar:Vid odenplan inom dator,kopierings branchen Festar p�:Tidl�s p� s�der & div natt klubbar i sthlms city �lskar trance och all musik som har lite rythmer is sig, s� som all techno, house, drum n base, 2 step, garage m.m. Har en j�dra massa trance men det mesta finns p� CD s� beh�ver ni n�t s� fr�ga g�rna mig. Sitter p� T3 s� de e inga problem f�r mig � ladda �ver lite. Kolla efter mig p� Kazaa d�r jag g�r under nickname Dj_Steve c-ya |
| Originally posted by NordLight D� var det dags f�r mig att k�ra en kort presentation d�... Nick: NordLight Mitt namn d� : Niclas Lundqvist F�dd:1972 Bor: �stermalm, Stockholm Jobbar: City G�r ut: Bara p� Caf� Opera - skojar bara... G�r faktiskt inte ut s� mycket l�ngre, eftersom utelivet i Sverige suger. Brukar �ka till Amsterdam, Barcelona & Ibiza med j�mna mellanrum. Diggar: H�rd, m�rk, progressive trance. Greetz NordLight |
| Originally posted by 303 Nick: 303 Namn: Nick F�dd: Sent 70-tal Bor: Sthlm Utg�ng: Fr�mst Stureplan Fav DJ: Tiesto, Corsten, Gielen Spann plattor en g�ng i tiden, har dock lagt av (�ngrar idag s�klart), k�r lite mixar p� datorn... |
| Originally posted by NetWeaver Nick: NetWeaver Namn: Thomas F�dd: Gr�nland F�delse�r: 1978 Bor: Ystad Jobbar som anvsvarig It-tekniker i en kommun, har MCSE + div. cert. inom n�tverk,Cisco m.m. D� en stor del av mitt jobb tillbringas med att v�nta p� div. saker spenderar jag en hel del tid p� n�tet helst med det jag gillar mest Trance/Techno ! G�r �ven en del hemsidor mest asp/databas baserade s�dana tycker sj�lv jag �r v�rdel�s p� design n�mligen s� det brukar andra st� f�r ! Tar till vara p� varje chans som kommer att g� p� "rave" finns tyv�rr inte s� mycket h�r i Sverige som i K�penhamn d�r jag annars bott 10 �r innan jag flyttade hit igen ! |
| Originally posted by cviper . Nicknm : CViper Namn: Markus �lder: 17 Bor utanf�r gbg... G�r p� gymnasiet (2:an) . Lyssnar p� lite olika trance l�tar, just nu mest l�tar ifr�n Streetparade 2001 official & live compilation (i z�rich*) Annars s� programmerar jag p� min fritid (c/c++, i opengl, winsock, windows , direct x, ...), ...*) bodde i z�rich f�rut... i typ 13 �r |
| Originally posted by Vitryss P� uppmaning av vad som verkar vara forumets v�rsta party-pingla kommer en liten presentation av moi d�... ![]() Mannen bakom heter allts� Victor, bor i V�llingby, Stockholm. Deltidsjobbar p� ICA, b�rjar plugga p� Kombux i januari, och �r 19�r gammal. Tycker att trance blir �nnu b�ttre att dansa om man har den "d�r" drogen i kroppen. S� e det, like it or not, Lyssnar/Dansar helst p�/till uplifting trance. Favvo DJs �r v�l Armin och DJ Tiesto. B�sta l�t just nu: Headstrong - Escalator: |
Nick : Dj Memento (fast IRL har jag bytt till 'Dj Berocca')
Namn : Stefan Lisper
F�dd : Uppsala
Bor : Uppsala
�lder : 27 p� fredag 2/11
G�r : Examensarbetar just nu med lite javastuff. L�r upp mig sj�lv till dj p� fritiden och spenderar d�rf�r alla pengar jag har p� vinyl
G�r ut helst : D�ligt utbud i U-a och jag vet ej s� mycket om Sthlms klubbliv. Synd att rave-kommisionen skall vara s� anal
annars hade det nog funnits b�ttre/fler st�llen att g� ut p�
�lskar : N�r allting st�mmer s� sl�r dansa vad som helst med h�stl�ngder. De oslagbart lyckligaste/extatiska 3 timmarna i mitt liv var p� gamla Plastic@Palladium i Sydney d� beXta spelade (Fokused 3/11 var precis lika bra om inte b�ttre). Folk knackade mig p� axeln och undrade vad jag tagit f�r n�t
. Det b�sta med det var att jag faktiskt inte hade tagit n�t
Fav dj : T�esto, beXta, Rob di Stefano
Namn: King of Clubs, sm�t�ntigt visst, g�r egentligen under nicket "Virus", kan inte anv�nda det l�ngre. Blev obefogat utkastad (tror jag), men det �r en annan historia.. Heter Jens a.k.a. Virus a.k.a. Manglarn a.k.a. Wyatt a.k.a. Jesse a.k.a. Jones a.k.a. Jarmo..
Bor: Stockholm
�lder: 20
Sysslar: pluggar on�digt vetande och tankar CSN p� deg..
Lyssnar p�: typ all slags trance, Tiesto, Ferry, M.i.k.e, PvD, Dumonde, Armin m. fett m�nga fl.
L�ngtar: till Ibiza n�sta sommar.
SoLong!
Nick : Powell a.k.a KeddO
Namn : Tom Bjurman
F�dd : s�der sjukhuset
Bor : S�ders h�jder! (fast �nd� inte bajare)
�lder : 16 (1985)
G�r: just nu s� pluggar jag samh�ller inr Samh�lle p� br�nnkyrka gymn.. suger h�rt enligt mej..(g�r inte �verdrivet bra heller)
fritid: h�nger med polare och skaffar brudar
...
lyssnar: trance/trance/Trance och s� trance fast lite techno ox�...
fav dj: tiesto , pvd, gielen , !Moogwai! rockar h�rt + olivier lieb
Peace
Nick: Robstar
Namn: Robin
�lder:17
Bor:Sthlm
G�r: Producerar dance music, mest trance men �ven house,DnBz och techno.
Ja gick i br�nnkyrka men hoppade av, de va s� j�vla tr�kigt.
Fritid: See ovan.LOL! 
Lyssnar:P� de som e bra!
Andra boards som ja finns p�: Trance.nu, P4djs, DNCE, Sector one och lita andra st�llen.. hmm hmm
LaTeRzZzz.z..... 
je suis
nils
heter - Daniel Wilcox
finns i �rebro
f�dd 1986 in L.A. - California
IT/Media 3:e �ret, John Bauer
fritid - v�nner, musik, web-design
lyssnar mest p� james holden, petter, nathan fake, d-miurge, zabiela, kleinenberg, corsten
Kraith aka Mathias
Bor i Solna (Stockholm)
F�dd 1976
F�rdigutbildad civ.ing. men tamigfan arbetsl�s f�r det. 
Lyssnar p� Uplifting, Epic, Progressive, Psy trance, DnB och lite techno/acid
Klubbar i Stockholm s� gott det g�r *sucka*
Om ni ser en kille som dansar i 180 km/tim med ett flin p� l�pparna s� �r det med stor sannolikhet jag, s� kom fram och h�lsa! 
b�ttre sent �n aldrig..
nickname: ravesquad
namm: Tim
F�delse�r: 1978
bor: s�der,sthlm
pluggar litteratur o ryska p� universitetet
det b�sta som finns e nog o dansa till trance med m�nnsikor man �lskar..
B�st nu: e PvDs Politics of Dancin
B�sta tranceminne: e nog loveparade97
all� all�!
tranceaddicts nya f�rsking �r v�l jag d�.
daniel kan man kalla mig f�r, det best�mde mina f�r�ldrar sig f�r att alla skulle g�ra n�mligen... nicknames byter jag lika ofta som riktiga datan�rdar byter underkl�der (ibland allts�)
f�ddes 1981 p� h�sten � bor nu i h�sselby i stockholm d�r�.
lyssnar p� det mesta inom techno, men eftersom det verkar vara trance som h�nger p� tapeten kan jag n�stan till�me specifiera mig lite grann...
monotont... g�rna!
h�rt... visst, varf�r inte.
huvudsaken �r att jag hamnar i det tillst�ndet man ska hamna i.. trans allts�. men eftersom publiken i sverige oftast �r under all f�rv�ntan och bryr sig mer om hur andra m�nniskor dansar �n att dansa sj�lva s� �r det inte s� l�tt att hamna i trans h�r l�ngre.
kanske f�r att jag har blivit lite f�r kr�sen eller kanske f�r att jag f�r en g�ngs skull har r�tt, inte vet jag 
men f�r att h�lla mig till �mnet...
alla som var p� VooV-experience nu i somras: s�n musik vill jag h�ra. monotont � lagom psykedeliskt.
vad g�r jag d�?
lagar folks trasiga internetuppkopplingar typ...
http://www.dampskadad.nu
om ni vill titta hur jag faktiskt ser ut (lite f�rgglad i ansiktet p� bilden bara, annars �r den ganska bra).
om det var n�got mer man kan skriva om sig sj�lv s� har jag missat hela po�ngen (man ska inte skriva n�r man �r s� tr�tt som jag �r nu)
p�ss�kram � fett med respekt till mindshooter
ok here we go again 
Namn: Hamid Khan Zafar
Nationalitet: Afghan (bosatt i Sverige sedan 14 �r tillbaka)
B�rjade lyssna p� trance: 1994
Favoritdjs: Armin van Buuren, DJ Tiesto, Talla 2XLC, Paul van Dyk
Favoritl�t just nu: Iio - Rapture (Riva remix)
Hejsan! Jaja presentation �r i ordningen...
Namn:Pelle.L
Nick: Dj_TW,Dj_ExOn,Hundgodis,Sweet Pea,Goding
(k�rt barn har m�nga namn
)
�lder:17 (18 5 juli)
Bor: GBG(Majorna)
Spinner: Melodic/Club
Lyssnar p�: Melodic,Progressive Trance,House och Techno
G�r I: 2:an, Samh�lle Ekonomi
G�r p�: Privata fester
Spinner p�: Privata fester
Onyttiga saker:Dricker,Snusar
Nyttiga saker: Styrketr�nar, lite boxning och taekwando!
�r allm�nt soft och sn�ll mot alla!
Nick: doter
Namn: Patrik Od�n
F�dd: 82
Intressen: Basket � Trance
Gillar � g�ra annars: Umg�s m v�nner, kolla p� film, �ka skidor, resa, festa, tr�ffa nya m�nniskor, kolla igenom n�te etc.
Allm�nt: Gick ut gymnasiet i somras m bra betyg =P Jobbar � tr�nar nuf�rtiden bara, g�r ut p� helgerna, �r singel...
Trance: Gillade mer Melodic f�rut, men nu gillar ja mer � mer progressive � �ven prog. house. FAvoritl�ten �r nog: Ti�sto - Suburban Train, favorit CDn �r nog: ITWT [003] Lars Holte lr PVD - PoD
D r�cker