TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Fredag vs Lördag
Fredag vs Lördag
Så vitt jag har märkt är fredagen Sveriges officiella fest-dag. Det gäller allt från att gå o rejva till gryningen, till att ta en öl med polara i baren runt hörnan. Det är nästan alltid på fredagar man gör sånt. Medans i andra länder (i alla fall i Europa) är lördagen den riktiga fest dagen.
Jag säger inte att det ena är rätt och det andra är fel, men jag måste säga att fredagar känns inte riktigt rätt att gå o festa på. Man har ju haft skola/jobb hela veckan och vill helst gå till sängs. På lördagen däremot är man utvilad och kan hålla igång mycket längre
Tja, har ni tankar om detta så tala ut för all del 
varför välja när man kan festa på båda? 
fredagen är bra för att då är äntligen veckan slut och det är skönt att fira den på nått sätt... lördagen är bra för att som du sa då är man mer utvilad... svårt val imo 
Är det alkohol inblandat så föredrar jag fredagar utan tvekan! Dagen efter brukar ju lida en hel del, o har man festat på fredag så har man en bakisfri dag, dvs söndag, på den helgen iaf 
Jag håller med jeremy, bra mkt bätre att vara bakis en lördag än söndag.
Sen vet jag inte om jag håller med dig Intercity.
Jag tycker att lördagar är den "riktiga" festdagen, fredagar känns mer som förfest 
ingen aning vilken dag som är bäst.. men beror nog på vart man bor lite skulle jag tro....
men jag kör på både fredag och lördag.... men jag e hellre bakis på söndagar faktiskt... lördagar gör jag hellre nått även om jag inte skulle festa.. men söndagar kan jag ligga o slappa hela dan utan att må dåligt över det typ.....
men sen oandra sidan så blir jag inte speciellt bakis längre *peppar peppar ta i trä* 
lördagar blir svårt om man brukar hålla på till 8-9 på morgonen
Blir helt omöjligt o somna inom vettig tid på söndag kväll 
Fan - det är ju dött lopp här alltså. Fredagar föredrar jag på Campus eftersom det är då Stallet har öppet (och på tisdagar). På lördagar är det Sivans som har öppet, men det stället gillar jag inte så mycket.
Avser jag att gå ut i Värnamo så är det däremot lördagar som gäller eftersom det då är 22-årsgräns på uteställena där, medans det är 18 på fredagar.
Jag röstar nog ändå på fredag eftersom vi har styrelsemöten varje söndag, och det är ingen höjdare att komma dit bakfull - vilket jag nästan alltid gör...
Fredagar är officielt sett som amatörernas afton.
Torsdagar knäcker!!
| quote: |
| Originally posted by lonne Fredagar är officielt sett som amatörernas afton. Torsdagar knäcker!! |
Igår blev jag som vanligt askalas .
FREDAG IDAG!
underbar dag..
| Originally posted by X-scream lördagar blir svårt om man brukar hålla på till 8-9 på morgonen Blir helt omöjligt o somna inom vettig tid på söndag kväll |
| Originally posted by X-scream lördagar blir svårt om man brukar hålla på till 8-9 på morgonen ![]() |
| Originally posted by lonne 8-9 på morgonen, antar att det inte är alkohol du håller dig vaken på, utan något central stimulerande. Skulle personligen aldrig klara av att vara vaken så länge om jag druckit hela kvällen. |
jag minns nyårsfesten 2003/2004 med Lexicon Avenue på Patcha i Budapest, vi höll på till 2 på eftermiddan 1 januari

| Originally posted by CJ InterCity jag minns nyårsfesten 2003/2004 med Lexicon Avenue på Patcha i Budapest, vi höll på till 2 på eftermiddan 1 januari |
| Originally posted by lonne Några av de bästa producenterna out there imo. |
| Originally posted by CJ InterCity dom körde nån flippad remix av Puff Daddy - Let's Get Ill som jag aldrig hört nån annansants... lät som om dom själv gjort om den eller jag vet inte... w00t! |
| Originally posted by lonne Det är med stor sannolikhet Deep Dish mixen, känner inte till någon annan. |
tycker det ofta beror på vilken stad man är i vilken dag som gäller. Mest ös på fredagar i en del och lördagar i en del. Precis som att det är olika om lill lördag är onsdag eller torsdag.
Själv föredrar jag lördagar.. mer utvilad då så att man klarar 12h+ festerna 
| Originally posted by lonne Det är med stor sannolikhet Deep Dish mixen, känner inte till någon annan. |
För mig är det altid lördagen som gäller på fredag är man ju trött från jobbet.
men i Holland har vi flera dagar där folk fester.
Torsdagkväll är altid studentkväll, då drar de till krogen och supar.
Fredagskväll är en vanlig utekväll men det finns mer som drar på Lördagskväll, finns också en hel del folk som drar båda dagar.
Sen har vi Söndag som dag för afterparties som oftast börjar kl10/11. och stänger kl 18.
^^ DE JÄVLA SVIN på mitt jobb har blokkerat TA.. försökte skriva denna inlägg under dagen sen fick jag 'This site has been blocked by your system-administrator' .. urgh 
ScuL du satte pricken på i-et där!!
synd att dom blockade TA, kanske du surfar för mycket på jobbet? 
Mitt moderbolag har 3600 medarbetere, jag är kanske inte den enda som använder TA
(Mina egna sites funkar fortfarande)
jag föredrar fredagen... just för att jag alltid haft så jävla tråkigt ute på lördagar.
DOCK är lördagarna perfekta för "hemmafester" dvs fjortisfester 
kalas!
å ikväll ska jag spela brädspel och titta in på en korridorsfest där en viss deeeeejaaaaay ska lira ..
Laszlo, får jag inte höra BB feat LO - Balla da li blir jag besviken :P
| Originally posted by jofawe å ikväll ska jag spela brädspel och titta in på en korridorsfest där en viss deeeeejaaaaay ska lira .. Laszlo, får jag inte höra BB feat LO - Balla da li blir jag besviken :P |