TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- marketing: informatie opstellen schappenplan
marketing: informatie opstellen schappenplan
Voor mijn stage moet ik een schappenplan opstellen. Nu ben ik op zoek naar literatuur / informatie over het opstellen van een dergelijk plan. De standaard dingen als aantal facings en hoogte in het schap heb ik wel, maar er zal ongetwijfeld meer over geschreven en gezegd zijn.
op internet heb ik bar weinig kunnen vinden. Is hier iemand die weet welke literatuur hier meer informatie over geeft?
of die een nuttige site weet?
Stuur alle supermarkten een mailtje met de vraag of zij wat informatie daarover hebben, ga langs bij de plaatselijke supermarkt en vraag of je een afspraak mag maken met de supervisor
ofzo
Is het niet zo dat febrikanten betalen voor schapruimte? Zowel in de breedte als de hoogte. Het is voor bijvoorbeeld Coca Cola beter om op grijphoogte en kijkhoogte te staan als ergens onderin een hoekje 
Weet je begeleider niet welke literatuur je moet hebben (zowel van bedrijf als school)?
retailmarketing heb ik hier wel wat boeken van..
Ik weet niet of er iets specifieks instaat over schappen (dacht het wel)
Retailmarketing ; Van der kind
Store wars, the battle for mindspace and shelfspace; Corstjens and corstjens
Iig dat boek van der kind zien te lenen daar staat nemelijk heel veel in. Zowel bekeken vanuit de fabrikant als de retailer.
| quote: |
| Originally posted by Freezel Is het niet zo dat febrikanten betalen voor schapruimte? Zowel in de breedte als de hoogte. Het is voor bijvoorbeeld Coca Cola beter om op grijphoogte en kijkhoogte te staan als ergens onderin een hoekje |
| quote: |
| Originally posted by Freezel Is het niet zo dat febrikanten betalen voor schapruimte? Zowel in de breedte als de hoogte. Het is voor bijvoorbeeld Coca Cola beter om op grijphoogte en kijkhoogte te staan als ergens onderin een hoekje |
| quote: |
| Originally posted by SnuggLe Ik denk eerlijkgezegd dat supermarkten die producten waar ze de grootste winstmarge op hebben op ooghoogte zetten. Dat lijkt me toch niet geheel onlogisch...... |
| quote: |
| Originally posted by magrec Mwoah met geld is heel veel te koop. Leuke colleges hierover gehad. De detaillist heeft gewoon meer macht..als jou product niet op de juiste plek komt dan verkoopt het product minder goed...dus het is de moeite waard om geld te betalen voor een goed plekkie. |
| quote: |
| Originally posted by Ding Chavez Of nog extremer nu met die prijsverlagingen; als jij je product niet geodkoper wil/kan aanleveren dan halen we het toch gewoon uit het assortiment... |
Haha, ja klopt! Heb hier ook colleges over gehad en boeken over gelezen
Een Albert Heijn heeft bijvoorbeeld echt veel te zeggen over Coca Cola in de schappen, veel meer dan men denkt. Speciale displays die alleen voor een specifieke keten worden gemaakt etc.
thanks.. het boek van van der kind heb ik in de kast staan.. die andere ken ik niet. het gaat in dit geval om een brouwer van speciaal bier die een nieuw bier in de schappen wil hebben. Hiervoor moet ik dan een schappenplan maken..
| quote: |
| Originally posted by arjoderoon het gaat in dit geval om een brouwer van speciaal bier die een nieuw bier in de schappen wil hebben. Hiervoor moet ik dan een schappenplan maken.. |
). Heb ik tenminste geleerd tijdens een college
haha ja... altijd handig, dat "out of the box" denken. Het zou ook andersom kunnen... het bier naast het maandverband 
het gaat vooral om een plan voor vrije slijters
geen luiers dus 
Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.