TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- För oss som längtar till Ibiza
För oss som längtar till Ibiza
Årets Godskitchen closingparty på amnesia
http://www.spaced.co.uk/tv/vids/god...dskitchenT1.wmv
Nice! Ibiza..
Kom att tänka på en grej. Varför hittar man aldrig några live spelningar (mp3) från Ibiza?? Typ allt kommer från Holland Live @ Trance energy, Club Eau de Hauge, Dance Department osv.
Hmm..
FAN VA JAG LÄNGTAR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hmmmmm.....
Sverige - November - kallt - mörkt.
Känns som jag bokar biljetten redan nu
Apropå det där med live sets från Ibiza....
Jag kan tänka mig att de vill värna om den egna skivförsäljningen. Klubbarna är ju ganska kommersiella. Du får ju inte ens ha med dig kamera in.
Greetz
NordLight
jag tror att man inte för ha kamera med sig är för att folk ska kunna få festa i fred och inte hamna i bild...det därför är det så kändistätt!
I LOVE IBIZA!!!!
Är det bara jag som e lite orolig för om det ens kommer finnas några Iviza resor med svenska reseföretag nästa sommar?
I år var det juh mycket dålig eftefrågan, sveskar åker uppenbarligen hellre till Kos och Cypern och super sig aspackade och lyssnar på schlager och Markoolio (...)
Finns det något annat sätt att ta sig dit? Kanske med någon obskyr resebyrå eller någon utländsk?
Hur tänkte ni som ska dit göra?
Brukar boka en flygbiljett hos Iberia. Det kostar typ 3000-4000 :- tur och retur. På senare tid har jag haft turen att kunna bo hos kompisar som hyrt villor under sommaren...Jag rekommenderar alla att försöka bo i kåk om man är några stycken. Jag tycker bästa läget är mellan Eivissa & Salinas, men om man åker själv eller bara två kan man komma i kontakt med hotell -& lägenhetsuthyrare via nedanstående sajt.
Ibiza info
Have fun
NordLight
Glömde säga en sak !
Vad du än gör.... bo inte i San Antonio! Café del Mar är förvisso nice, men personligen står jag inte ut med val-safarin bland fulla, feta engelsmän...
Free Willy !
NordLight
P.s. Alla bra ställen ligger intill Eivissa ändå... D.s.
Det är sant! Ibizas största nackdel--> bara feta engelska fotbollshuliganer. Hörde att på ön under sommaren är 75% av öns befolkning engelsmän. Jag gillar england, men just dessa krökande blekfeta solsemestrare går en faktiskt otroligt mycket på nerverna..
AMEN! 
| quote: |
| Originally posted by NordLight Brukar boka en flygbiljett hos Iberia. Det kostar typ 3000-4000 :- tur och retur. På senare tid har jag haft turen att kunna bo hos kompisar som hyrt villor under sommaren...Jag rekommenderar alla att försöka bo i kåk om man är några stycken. Jag tycker bästa läget är mellan Eivissa & Salinas, men om man åker själv eller bara två kan man komma i kontakt med hotell -& lägenhetsuthyrare via nedanstående sajt. Ibiza info Have fun NordLight |
Om man har lite längre semester så kan man åka till Barcelona och festa lite där och sen ta färjan till Ibiza...
Även om San Antonio är kackigt, så förstår jag inte var man annars ska bo. Om man inte bor där eller i Ibiza stad(lite mycket dragqueens och sånt för mej) var ska man då bo?? Blir det inte lätt lite dött eller finns det något schysst ställe jag har missat??
| quote: |
| Originally posted by Gaby Vet du vem man kan kontakta ifall man vill hyra en villa? Vi är ett stort gäng som ska åka dit och hade tänkt oss nåt sånt. Pls help! Dina kompisar kanske vet? |
| quote: |
| Originally posted by King of Clubs Även om San Antonio är kackigt, så förstår jag inte var man annars ska bo. Om man inte bor där eller i Ibiza stad(lite mycket dragqueens och sånt för mej) var ska man då bo?? Blir det inte lätt lite dött eller finns det något schysst ställe jag har missat?? |
. Om villa stuker blir lite för dyrt finns det ju massor med lägenheter runt playa d'en bossa, även många lågprishotell. Och det är inte så långt från själva stan. + att SPACE & Bora Bora playan ligger där.
Det låter schysst att bo där. ska berätta för polarna. Är det väldigt dyrt att hyra lägenhet??
fan , såg nåt "folk som festar på ibiza"-program (eller nån sån ö) igår på tv... jävlar vad man blir sugen alltså... helt sanslöst
Generellt så är allt på Ibiza svindyrt. Om du vill komma billigt undan avseende boende, så bör du nog kolla lägenheter redan nu. Jag vet inte riktigt vad du får betala. Bäst du kollar själv...
Greetz
NordLight
Redan nu? Det var som faan. Alright, tack!
Sist jag åkte dit hoppade vi bara på en sista minuten och hamnade på ett hotell i utkanten av san antonio med BARA osköna engelsmän som grannar, fy faan, den gubben går jag inte på igen..
Ni som ska dit, har ni alltså redan fixat boende redan??
Inte än men jag jobbar på det... vi är nog ett gäng på 8-10 pers så jag håller på och letar...fan va' dyrt det är!!! Undrar om det inte är lite billigare att helt enkelt köpa resa med lite dyrare hotell helt enkelt... har hört från polare att då slipper man fulla odrägliga engelskmännen och får bara sköna personer som är där för att festa och inte för att bli packad så billigt som möjligt...
Om dom slutar med resor från Sverige så borde det nog gå med bokning från ett annat land? Är det 100 att man kommer att sluta med resorna dit den här sommarn?
Det brukar alltid finnas något av de svenska charterbolagen som har resor/flygstolar till Ibiza. Jag hör varje år att svenska bolag skall sluta flyga dit, men det finns alltid någon som gör det ändå.
Jag kan förstå att flygbolagen överväger att lägga ner... tänk dig att komma ner till Ibiza med dina barn och ligga jämte 2000 dansande freaks på playan. Inte familjesemester direkt...
Greetz
NordLight
Håller de på att lägga ned charterflighterna?? När jag åkte var ingen +30 och "arrangörerna"/reseledarna försökte få med en på en massa skräpbarer i san antonio hela tiden. Typ Lille Havsfrue och Nordkap. Då kan man ju lika gärna åka till mallorca eller kos. Dom kom och väckte en på rummet kl. 12 och kastade en drink i näven på en direkt. Dom där ska man passa sig för..
Ni som har varit där...
Vilken är favvo klubben på ön? Restaurang? Ställe att hänga på dagarna? Strand?
Favvo klubben: Godskitchen, Amnesia ! samt terassen på Space på
söndagar strax innan och under stängningsperioden.
Favvo afterhours: DC10 (Grymt bra - precis som Space var en gång
i tiden).
Favvo restaurang: 2001 Bambudda Grove, 2000 L'elefant (San Rafael).
Favvo häng dagtid: I kuvösen på sjukan... eller i sängen.
Favvo playa: Sa Trincha (Salinas).
Greetz
NordLight
Favvo club: Space på söndagar....
Favvo afterhours: Pallade inte riktigt med något mera efter 8...
Favvo restaurang: hmm... grillen i hörnet när jag pallade mig dit
Favvo häng dagtid: duschen
Favvo playa: Finns det sånt? *2 h på en vecka*
Jag festade så hårt på en vecka så egentligen så missade jag nästa allt... Den här sommarn så ska jag nog lyckas lite bättre... det är helt omöjligt att bara vara där en vecka, man hinner bara slå ut sig själv!
Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.