TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Arise heeft jullie hulp hard nodig!!
Pages (2): [1] 2 »
Arise heeft jullie hulp hard nodig!!
Na een gesprek met de directie van Doornroosje is er beslist dat wij terug moeten naar 1 zaal. Door de lage opkomst van 28 januari kregen wij te horen dat we nog 1 maal de kans krijgen om een feest te organiseren. Dit wordt uiteraard 27 maart, dus de easter party gaat gewoon door. MAAR.... we mogen nu nog maar 1 zaal gebruiken dat houd dus in dat wij genoodzaakt zijn om iedereen die de kans zou krijgen om een keer voor ons te draaien moeten teleurstellen. Doornroosje eist van ons dat wij minimaal 300 bezoekers moeten binnen krijgen om nog in de verdere toekomst daar de zaal te mogen huren. Als dit wel lukt, dan zal het weer na overleg met hun de tweede zaal erbij komen. Wij hebben er alles aan gedaan om nu gewoon die tweede zaal te mogen gebruiken. Maar ze werken helaas niet mee. Ik snap het helemaal aan de kant van Doornroosje maar wij hebben ook gezegdt dat dit gewoon moet groeien.
Wij hopen dus ook op jullie steun 27 maart. Als we de 300 halen dan is er voor de meeste van jullie dus ook weer de gelegenheid om weer te draaien in Doornroosje. Zou dus zonde zijn als het nu al over zou zijn. Niet alleen voor ons maar ook voor de vele talenten die hier op TA rond hangen. We hebben al vele demo's mogen ontvangen en ik kan verklappen dat er niet een bij zit die buiten de bood valt. Niveau is dus behoorlijk aan de hoge kant
We gaan dus nu ok een voorverkoop houden en hebben de prijs dan ook verlaagd. Alleen aan de deur blijft het 10 euro. Voorverkoop wordt dan 7,50 euro.
Alvast bedankt voor jullie steun en als jullie nog sugesties hebben dan zien wij dat graag.
wellicht een idee om gewoon veel kaarten weg te geven...?
Ik neem aan 300 betalende bezoekers? Mja ik zou zeggen.... promoot ur ass off. Toen voor Trance.nu hebben we ook alle winkels afgestruind in de grote steden, wezen flyeren. Magazines en websites aangeschreven. Zorg dat de prijs/kwaliteit verhouding klopt. Kijk ook in de agenda welke andere grote feesten er zijn in je eigen categorie. Maak een aansprekende website.
Dit soort topics op een forum zijn een beetje vaag toch? Ik bedoel als het feest aansprekend is en de promotie goed dan komen de mensen toch wel.
Maar goed, succes toegewenst. Deze feesten zijn wel belangrijk om jonge talenten te helpen etc.
grtz
Maar dat is het nu juist. Mensen willen alleen maar grote namen zien, terwijl wij juist de kans geven aan dj's die minstens net zo goed zijn. Blijkbaar wordt je juist daarvoor gestraft.
| quote: |
| Originally posted by Marc.....S Maar dat is het nu juist. Mensen willen alleen maar grote namen zien, terwijl wij juist de kans geven aan dj's die minstens net zo goed zijn. Blijkbaar wordt je juist daarvoor gestraft. |
ik ga zeker proberen er bij te zijn! zou zonde zijn als jullie 't hoofd niet boven water kunnen houden...
Ik kan nog niet beloven dat ik erbij ben, maar het stond in principe al op de planning 
tsja
meer geld aan de dj's etc spenderen en minder aan de promo
dat heeft die editie laatst in de vereniging de das om gedaan toch?
succes in ieder geval
| Originally posted by eieregooie Ik kan nog niet beloven dat ik erbij ben, maar het stond in principe al op de planning |
| Originally posted by ahp2002 Ik neem aan 300 betalende bezoekers? Mja ik zou zeggen.... promoot ur ass off. Toen voor Trance.nu hebben we ook alle winkels afgestruind in de grote steden, wezen flyeren. Magazines en websites aangeschreven. Zorg dat de prijs/kwaliteit verhouding klopt. Kijk ook in de agenda welke andere grote feesten er zijn in je eigen categorie. Maak een aansprekende website. Dit soort topics op een forum zijn een beetje vaag toch? Ik bedoel als het feest aansprekend is en de promotie goed dan komen de mensen toch wel. Maar goed, succes toegewenst. Deze feesten zijn wel belangrijk om jonge talenten te helpen etc. grtz |
| Originally posted by Marc.....S Maar dat is het nu juist. Mensen willen alleen maar grote namen zien, |
heeft dit hier vaker gezegt.
)
[QUOTE]Originally posted by New Wave
"Ook met een vrij onbekende line-up kom je al aardig ver.
Promoten is inderdaad fucking belangrijk."
Promoten hebben we met de Vereeniging ook flink gedaan, tot vervelens toe. Maar zolang je niet genoeg bezoekers binnen haalt kan je geen goeie naam neer zetten. We hadden voor deze editie Joop en Antiphus willen boeken. Maar ook dat gaat dus helaas niet door.
"Voor Addiction zijn we heel stad Utrecht rondgegaan, zeist, De Uithof (klein beetje) De Bilt, Bildhoven. En dat was eigenlijk nog veel te weinig. Kijk eens naar Studentenkranten van universiteiten in de buurt. Daar kan je tegenwoordig voor een prikkie een kleine advertentie zetten."
Wat wij dus niet hadden gedaan maar wat zeer belangrijk is, is flyeren op feesten in de buurt en dus ook flyeren in de Dorenroosje zelf. Studenten flats enzenzenzenz."
Ook dit is allemaal al gebeurt.
"Ook is de plaats van een feest zeer belangrijk. Elke streek heeft zo zijn voorkeuren. Utrecht is techno/goa/acid in de ondergrond zeer populair. In Amersfoort is haardstyle weer populair. In Ede is hardcore weer populair."
Dit is dus het grote probleem van Nijmegen. Hier willen ze alleen maar hardstyle. Maar dat past niet in ons concept, plus daar komt bij dat hardstyle nou niet echt sfeervol is met al dat gebeuk.
We willen dus absoluut niet afstappen van de trance en progressive.
Pas als je ons hardstyle dj's ziet boeken dan zijn we bezig om de zakken te vullen. En dat is juist wat we niet willen. Ook wij doen het net zoals de meeste hier het voor de hobby. We willen graag wel wat winst maken hoor maar dat is nou juist alleen omdat we dan met elke feest een beetje naam kunnen boeken. Want ik kan verklappen dat bijna alle dj's niet staan te draaien onder de 900 euro.

Ik denk niet dat je als beginnende organisatie het publiek kan verwijten dat ze alleen maar grote namen willen. Al het begin is moeilijk. Zoals New Wave al aangaf moet je gewoon doorgaan met hetgene waar jullie voor staan. Na een paar edities zijn er vanzelf een groep bezoekers die meerdere edities zijn geweest en het erg relaxte feesten vinden. Zoiets heeft tijd nodig. Je kan dus niet verwachten als beginnende organisatie dat je de hele tent vol krijgt met onbekende DJ�s, zoiets heeft tijd nodig, maar dan moet je wel aan je concept vasthouden 
| Originally posted by TranceFool Ik denk niet dat je als beginnende organisatie het publiek kan verwijten dat ze alleen maar grote namen willen. Al het begin is moeilijk. Zoals New Wave al aangaf moet je gewoon doorgaan met hetgene waar jullie voor staan. Na een paar edities zijn er vanzelf een groep bezoekers die meerdere edities zijn geweest en het erg relaxte feesten vinden. Zoiets heeft tijd nodig. Je kan dus niet verwachten als beginnende organisatie dat je de hele tent vol krijgt met onbekende DJ�s, zoiets heeft tijd nodig, maar dan moet je wel aan je concept vasthouden |
| Originally posted by New Wave Juustem. Wat ook eigenlijk achteraf lullen is: was misschien begonnen bij 1 zaal. Just voor de safe. Je wist dat de vorige editie ook niet druk was. Dan moet je er bij voorbaat van uit gaan dat bij een nieuwe locatie het aantal bezoekers ongeveer hetzelfde zal blijven. 1 zaal vol is meestel leuker dan 2 lege zalen. Hopen dat de volgende vol raakt, een hobby is voor de fun, niet voor de frustratie en de bezorgdheid. |
Ahhkee, je betaald voor de volledige locatie. Ik dacht dat je per zaal kon kiezen. mwjha, dan is het logisch dat je alles open pleurt.
| Originally posted by Marc.....S Als jezelf geen feesten organiseert kan je het bijna wel op je buik schrijven dat je ooit ergens komt te draaien behalve op je zolder kamertje of voor een handje vol vrienden. |
Op die manier kan je ook mensen laten draaien. Kijk naar een Nexus. Die begonnen ook klein en kregen bekendheid. Op het laatst hadden ze een grote locatie helemaal vol maar ze hebben daar wel jaren over moeten doen. Maargoed, we houden er over op
Succes met volle zalen trekken
| Originally posted by New Wave Ahhkee, je betaald voor de volledige locatie. Ik dacht dat je per zaal kon kiezen. mwjha, dan is het logisch dat je alles open pleurt. Doe dan net zoals wij met Addiction. Klein zaaltje. 105 man binnen. Onze laatste Line-up was top. (Eye-riz, Leander, verdine bel) Goeie talenten van TA en een zaaltje vol. Leuk voor de hobby. Geen winsten maar wel zeer goeie reacties. En daar doe je het voor Op die manier kan je ook mensen laten draaien. Kijk naar een Nexus. Die begonnen ook klein en kregen bekendheid. Op het laatst hadden ze een grote locatie helemaal vol maar ze hebben daar wel jaren over moeten doen. Maargoed, we houden er over op Succes met volle zalen trekken |
Top jongens, alvast bedankt

Tientje aan de deur is een prima prijs 
| Originally posted by Phortje zou ik een optie kunnen krijgen op een plek in je auto? |

| Originally posted by Tomaz Juist, ik organiseer de 19e ook een klein feestje (waar ik overigens eigenlijk nog een topicje over moet starten op TA...). Ook zo rond de 100 man. Met TA-ers op de line-up: Passiva, Cellec, Joost van den Berg! Maar genoeg spam. Ik hoop echt dat het jullie lukt, en ik ga m'n best doen om er bij te zijn! |
| Originally posted by eieregooie Dat kan ![]() |

Beter ga ik zo'n bordje scoren ergens 
| Originally posted by Marc.....S Het maakt niet uit dat zaal 2 open gaat voor ons kwa geld. Het gaat Doornroosje om dat het beide vol moet zijn en ons gaat het erom dat we in de toekomst meer feesten daar gaan organiseren. Maar dat kan alleen als we 27 maart minimaal 300 man binnen halen. Anders is er voor ons geen toekomst meer op een lokatie als Doornroosje. Zij willen juist meer omzet binnen halen voor de horeaca. De huur moeten we toch betalen of we nu 2 of 3 zalen open hebben. Die inkomsten hebbben ze sowieso al binnen. Dus ik snap eigenlijk niet waar hun probleem ligt. Huur is binnen en de horeca is voor hun een extra'tje.... Maar wij hebben ook liever dat we 1 zaal ram vol hebben. |
| Originally posted by eieregooie Als het om de 19e a.s. gaat mag je wel opschieten met die thread |