TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Wireless Internet + router
Wireless Internet + router
Ik heb sinds mijn verhuizing besloten om geen gaten te boren en draden door het huis door te trekken, maar ik heb gekozen voor de aanschaf van en router met wireless verbinding.
Alles leuk en aardig en wat info opgevraagd bij bekenden en die garandeerden mij dat het allemaal perfekt zou werken.
Nou mooi niet dus
Ik heb problemen met het binnenhalen van grote files, telkens als ik 40 mb binnen heb valt mijn verbinding weg. De router blokkeert als het ware. Dit zuigt enorm omdat ik zo dus geen sets meer kan downen.
Heeft iemand anders hier ervaring mee of wat handige Nederlandse links.
BTW voor de kenners ik heb een sitecom WL_26 router en ik gebruik een dynamische ip ivm een @home internet aansluiting.
En nu duimen dat iemand wat meer info heeft 
(y)
de hele buurt mee laten internetten op jou bandbreedte
Re: Wireless Internet + router
| quote: |
| Originally posted by Creamfields23 Ik heb sinds mijn verhuizing besloten om geen gaten te boren en draden door het huis door te trekken, maar ik heb gekozen voor de aanschaf van en router met wireless verbinding. Alles leuk en aardig en wat info opgevraagd bij bekenden en die garandeerden mij dat het allemaal perfekt zou werken. Nou mooi niet dus Ik heb problemen met het binnenhalen van grote files, telkens als ik 40 mb binnen heb valt mijn verbinding weg. De router blokkeert als het ware. Dit zuigt enorm omdat ik zo dus geen sets meer kan downen. Heeft iemand anders hier ervaring mee of wat handige Nederlandse links. BTW voor de kenners ik heb een sitecom WL_26 router en ik gebruik een dynamische ip ivm een @home internet aansluiting. En nu duimen dat iemand wat meer info heeft |
(gaten zaten overigens al in de muur
)
Yes inderdaad iemand anders in de omgeving heeft ook wireless internet.
Ik heb hem dubbel beveiligd met WEP-KEY + MAC Control
De snelheid is ook wel te pruimen.
www.mordax.nl downspeed: 472 kbps en 60 kbps up
Alleen snap ik niet waarom de router die grote files niet aan kan?
hebben zelf thuis ook wireless internet, je moet hem ook niet teveel beveiligen aangezien dat ook bandbreedte wegvreet. 64 bits beveiliging is genoeg.
Kan zijn dat de verbinding eigenlijk te zwak is, en dat die gewoon soms wegvalt, gebeurt op mijn kamer ook wel eens
Ik heb hier zelf ook Linksys Wireless LAN & een Linksys W-Lan 54 Mbps PCI card
Werkt prima, ff wat poorten forwarden op je router & thats it. Werkt prima hiero
| quote: |
| Originally posted by eXos Ik heb hier zelf ook Linksys Wireless LAN & een Linksys W-Lan 54 Mbps PCI card Werkt prima, ff wat poorten forwarden op je router & thats it. Werkt prima hiero |
| quote: |
| Originally posted by emre Die heb ik ook --> hoe zit dat met Soulseek ed? Ik ondervind wat problemen (volgens mij ivm firewall in wireless router) maar heb geen ideen wat ik eraan kan doen ... beetje PC n00b |
Als je wireless gaat, zou ik toch ff kijken of je WPA aan kunt zetten, is een stuk veiliger dan WEP. Als je alleen WEP hebt, stel dan iig 128bit encryptie in, dat is toch wel het minimum.
Verder staat een DMZ (demilitarized zone) compleet open voor het internet, dus van enige beveiliging is geen sprake meer en ben je afhankelijk van de firewall op je dmz host.
Wat betreft meerder poorten openzetten kan je bij sommige routers een range gebruiken, dus zoiets invullen als 12000-12004. Als je geen TCP of UDP keuze hebt, dan staan beide protocollen open.
Klinkt alsof ik Tom Lont straks om wat advies ga vragen als ik 2 pc's + laptop op wireless router aan ga sluiten en ik dan Soulseek etc niet meer aan de praat krijg 
Lol
Soulseek is niet zo moeilijk. Stel in je router bij virtual server in dat je poort 2234 (TCP) openzet naar je pc in je netwerk.
Hey Tom bedankt voor de info over dat DMZ ik heb mijn probleem nu deels opgelost en de poorten geforward en de DMZ uit staan en DC loopt nog als een tiet 
En ik heb nu ook hoogst waarschijnlijk de boosdoener voor het binnenhalen van grote files ontdekt. De virusscanner 
Ik liet hem net op de achtergrond mijn schijf scannen en de verbinding werd meerdere keren verbroken. Dus die gaan we d'r ook zometeen effe afknallen die troep
P.S. Toch wel raar dat ik hier wijzer ben geworden dan menig ander forum.
we are n3rds 
| quote: |
| Originally posted by Tom Lont Lol Soulseek is niet zo moeilijk. Stel in je router bij virtual server in dat je poort 2234 (TCP) openzet naar je pc in je netwerk. |
Tnx, mooi dat je er wat aan had 
| quote: |
| Originally posted by Tom Lont Lol Soulseek is niet zo moeilijk. Stel in je router bij virtual server in dat je poort 2234 (TCP) openzet naar je pc in je netwerk. |
Ik weet ff niet waar je poort 12741 voor gebruikt, voor soulseek niet voor zover ik weet.
Heb je soulseek op windows XP sp2 draaien doe dan het volgende:
forward (in je linksys) poort 2234 naar het (vaste!) ip adres van je winxp pc. Je kunt bij bepaalde routers vaste ip adressen koppelen aan het mac adres van de netwerkkaart van je pc. Als dat niet lukt geef je op je pc een vast ip adres op. Denk er aan dat je maar 1 pc van soulseek gebruik kunt laten maken, omdat je een enkele poort maar kunt forwarden naar een enkele pc. Soulseek zal wel werken op andere pc's, maar pc's van buitenaf kunnen dan niet verbinden, omdat de forwarding naar die betreffende pc ontbreekt.
Zet in de xp firewall ook poort 2234 open.
Gebruik 128bit encryptie, ik haal daarmee 2,3MB/s, dus de linksys moet dat ook kunnen halen lijkt mij.
Ik zal ermee aan de slag gaan --> iig hartelijk dank 
btw Soulseek 155 geeft zelf die port 12741 aan als listening port en bij een test via Soulseek van de toegankelijkheid geeft ie ook aan dat deze open moet staan (misschien andere Soulseek versie via andere poort?) ...
Chech hier voor port forwarding:
http://www.portforward.com/cports.htm
Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.