TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Wireless Internet + router


Posted by Creamfields23 on Feb-09-2005 20:10:

Question Wireless Internet + router

Ik heb sinds mijn verhuizing besloten om geen gaten te boren en draden door het huis door te trekken, maar ik heb gekozen voor de aanschaf van en router met wireless verbinding.

Alles leuk en aardig en wat info opgevraagd bij bekenden en die garandeerden mij dat het allemaal perfekt zou werken.

Nou mooi niet dus

Ik heb problemen met het binnenhalen van grote files, telkens als ik 40 mb binnen heb valt mijn verbinding weg. De router blokkeert als het ware. Dit zuigt enorm omdat ik zo dus geen sets meer kan downen.

Heeft iemand anders hier ervaring mee of wat handige Nederlandse links.

BTW voor de kenners ik heb een sitecom WL_26 router en ik gebruik een dynamische ip ivm een @home internet aansluiting.

En nu duimen dat iemand wat meer info heeft


Posted by franzelare on Feb-09-2005 20:55:

(y)

de hele buurt mee laten internetten op jou bandbreedte


Posted by MennoB on Feb-09-2005 20:58:

Re: Wireless Internet + router

quote:
Originally posted by Creamfields23
Ik heb sinds mijn verhuizing besloten om geen gaten te boren en draden door het huis door te trekken, maar ik heb gekozen voor de aanschaf van en router met wireless verbinding.

Alles leuk en aardig en wat info opgevraagd bij bekenden en die garandeerden mij dat het allemaal perfekt zou werken.

Nou mooi niet dus

Ik heb problemen met het binnenhalen van grote files, telkens als ik 40 mb binnen heb valt mijn verbinding weg. De router blokkeert als het ware. Dit zuigt enorm omdat ik zo dus geen sets meer kan downen.

Heeft iemand anders hier ervaring mee of wat handige Nederlandse links.

BTW voor de kenners ik heb een sitecom WL_26 router en ik gebruik een dynamische ip ivm een @home internet aansluiting.

En nu duimen dat iemand wat meer info heeft


Ik neem aan dat je je router goed dicht hebt zitten anders krijg je het geval als beschreven in de post hierboven

Verder zou ik het niet weten, ik heb hier zelf een router voor kabel en werkt perfect (gaten zaten overigens al in de muur )

Laat het eens nakijken door een computernerd


Posted by Creamfields23 on Feb-09-2005 21:04:

Yes inderdaad iemand anders in de omgeving heeft ook wireless internet.

Ik heb hem dubbel beveiligd met WEP-KEY + MAC Control

De snelheid is ook wel te pruimen.

www.mordax.nl downspeed: 472 kbps en 60 kbps up

Alleen snap ik niet waarom de router die grote files niet aan kan?


Posted by Blik on Feb-10-2005 14:03:

hebben zelf thuis ook wireless internet, je moet hem ook niet teveel beveiligen aangezien dat ook bandbreedte wegvreet. 64 bits beveiliging is genoeg.

Kan zijn dat de verbinding eigenlijk te zwak is, en dat die gewoon soms wegvalt, gebeurt op mijn kamer ook wel eens


Posted by eXos on Feb-10-2005 14:39:

Ik heb hier zelf ook Linksys Wireless LAN & een Linksys W-Lan 54 Mbps PCI card

Werkt prima, ff wat poorten forwarden op je router & thats it. Werkt prima hiero


Posted by emre on Feb-10-2005 16:11:

quote:
Originally posted by eXos
Ik heb hier zelf ook Linksys Wireless LAN & een Linksys W-Lan 54 Mbps PCI card

Werkt prima, ff wat poorten forwarden op je router & thats it. Werkt prima hiero


Die heb ik ook --> hoe zit dat met Soulseek ed? Ik ondervind wat problemen (volgens mij ivm firewall in wireless router) maar heb geen ideen wat ik eraan kan doen ... beetje PC n00b


Posted by Creamfields23 on Feb-10-2005 17:00:

quote:
Originally posted by emre
Die heb ik ook --> hoe zit dat met Soulseek ed? Ik ondervind wat problemen (volgens mij ivm firewall in wireless router) maar heb geen ideen wat ik eraan kan doen ... beetje PC n00b


Je hebt geluk dat je iemand hebt die dezelfde router + plus wireless kaart heeft.

Ik heb een router die in geen een forum word besproken met betrekking tot het poortforwarden.

Ik heb wel wat links voor je:

Een zeer goede portforward info site


Een site met een lijst van poorten die door applicaties gebruikt worden


En nog wat meuk


To Exos:

Ik heb mijn DMZ Host ofzo iets volledig openstaan. Dit gaf mij de mogelijkheid om Direct connect weer volledig te kunnen gebruiken.
Alleen weet ik niet wat het inhoud en of voldoet aan dat portforwarden.

Bijvoorbeeld:

Direct connect vraagt:

(Watch Out! Opens a wide port range!)
IN TCP 375 - 425

Hoe vul ik dat hier onder in? Mijn router zwijgt Over IN en TCP


Posted by Tom Lont on Feb-10-2005 19:12:

Als je wireless gaat, zou ik toch ff kijken of je WPA aan kunt zetten, is een stuk veiliger dan WEP. Als je alleen WEP hebt, stel dan iig 128bit encryptie in, dat is toch wel het minimum.
Verder staat een DMZ (demilitarized zone) compleet open voor het internet, dus van enige beveiliging is geen sprake meer en ben je afhankelijk van de firewall op je dmz host.
Wat betreft meerder poorten openzetten kan je bij sommige routers een range gebruiken, dus zoiets invullen als 12000-12004. Als je geen TCP of UDP keuze hebt, dan staan beide protocollen open.


Posted by emre on Feb-10-2005 21:15:

Klinkt alsof ik Tom Lont straks om wat advies ga vragen als ik 2 pc's + laptop op wireless router aan ga sluiten en ik dan Soulseek etc niet meer aan de praat krijg


Posted by Tom Lont on Feb-10-2005 21:51:

Lol Soulseek is niet zo moeilijk. Stel in je router bij virtual server in dat je poort 2234 (TCP) openzet naar je pc in je netwerk.


Posted by Creamfields23 on Feb-11-2005 15:00:

Hey Tom bedankt voor de info over dat DMZ ik heb mijn probleem nu deels opgelost en de poorten geforward en de DMZ uit staan en DC loopt nog als een tiet

En ik heb nu ook hoogst waarschijnlijk de boosdoener voor het binnenhalen van grote files ontdekt. De virusscanner

Ik liet hem net op de achtergrond mijn schijf scannen en de verbinding werd meerdere keren verbroken. Dus die gaan we d'r ook zometeen effe afknallen die troep

P.S. Toch wel raar dat ik hier wijzer ben geworden dan menig ander forum.


Posted by Blik on Feb-11-2005 15:09:

we are n3rds


Posted by emre on Feb-11-2005 16:19:

quote:
Originally posted by Tom Lont
Lol Soulseek is niet zo moeilijk. Stel in je router bij virtual server in dat je poort 2234 (TCP) openzet naar je pc in je netwerk.




Ik weet een beetje van PC's maar deze teksten geven me een n00b gevoel zeg --> jij kan zeker een PM verwachten binnen 1 tot 2 weken


Posted by Tom Lont on Feb-11-2005 22:13:

Tnx, mooi dat je er wat aan had


Posted by emre on Mar-13-2005 19:00:

quote:
Originally posted by Tom Lont
Lol Soulseek is niet zo moeilijk. Stel in je router bij virtual server in dat je poort 2234 (TCP) openzet naar je pc in je netwerk.


Ik heb dus port 12741 opengezet (range 12740-12742) maar die firewall fuckt Soulseek nog steeds een beetje op .... moet ik nog een static IP aanmaken dan (meerdere pc's op 1 router nl.)?

Heb trouwens de beveiliging ingesteld op WEP 64 want dat was genoeg toch? Of moet ik verder nog beveiliging instellen?


Snelheid is wel goed trouwens --> weinig tot geen verlies van snelheid met meerdere PC's op 1 router (Linksys 54 met 2.4 Ghz)


Posted by Tom Lont on Mar-13-2005 19:25:

Ik weet ff niet waar je poort 12741 voor gebruikt, voor soulseek niet voor zover ik weet.

Heb je soulseek op windows XP sp2 draaien doe dan het volgende:

forward (in je linksys) poort 2234 naar het (vaste!) ip adres van je winxp pc. Je kunt bij bepaalde routers vaste ip adressen koppelen aan het mac adres van de netwerkkaart van je pc. Als dat niet lukt geef je op je pc een vast ip adres op. Denk er aan dat je maar 1 pc van soulseek gebruik kunt laten maken, omdat je een enkele poort maar kunt forwarden naar een enkele pc. Soulseek zal wel werken op andere pc's, maar pc's van buitenaf kunnen dan niet verbinden, omdat de forwarding naar die betreffende pc ontbreekt.

Zet in de xp firewall ook poort 2234 open.

Gebruik 128bit encryptie, ik haal daarmee 2,3MB/s, dus de linksys moet dat ook kunnen halen lijkt mij.


Posted by emre on Mar-13-2005 21:40:

Ik zal ermee aan de slag gaan --> iig hartelijk dank

btw Soulseek 155 geeft zelf die port 12741 aan als listening port en bij een test via Soulseek van de toegankelijkheid geeft ie ook aan dat deze open moet staan (misschien andere Soulseek versie via andere poort?) ...


Posted by Disney on Mar-14-2005 10:01:

Chech hier voor port forwarding:

http://www.portforward.com/cports.htm



Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.