TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Club vs. event
Pages (2): [1] 2 »
Club vs. event
de meesten van ons hebben hier al verscheidene soorten feesten achter de rug. ik vroeg me nu af waar iedereen het liefst naartoe gaat, in welke context hij/zij het liefst EDM door de luidsprekers hoort. een gezellige club � la Asta of een groot spektakel � la Trance Energy? op mogelijkheden 3 & 4 mag niet worden gestemd. 
Onmogelijk te zeggen vind ik...
Een club is vaak gezelliger en intiemer, en er is vaak een betere synergie tussen publie en DJ en publiek onderling. Maar langs de andere kant zijn er ook mega-events waar er evenzeer een unieke synergie is, ook al bestaat het publiek daar uit 20 000 man ipv. 1000. Neem bijvoorbeeld Dance Valley dit jaar (de main stage dan, de andere tenten hadden meer een "club"-sfeer over zich): door de samenkomst van allerlei unieke en an sich misschien onbelangrijke factoren wordt het ��n fantastisch geheel. Maar bij Trance Energy was dat geheel er bijvoorbeeld niet. En er zijn evengoed clubnights waar er ook niks te beleven is en er ook geen gevoel van samenhang of soul is...
Ik denk gewoon dat het - voor mij althans - eerder een kwestie is van "right place right time" (en daarbij ook natuurlijk right company, right DJ, right public,...), dan een vast altijd-geldend onderscheid tussen clubs of mega-events. Ik heb al clubnights gehad waar er geen soul was, maar ik heb evengoed al mega-events gehad waar die er wel was. En amuseren doe ik me toch sowieso, echt last van grote drukte heb ik niet echt 
da hee die goe gezei!
btw, op TE had ik totaal geen last van de grote massa. we stonde daar toch vanvoor, en de interactie met de dj bleef toch vond ik.
I agree with J!
sorry voor de meeloperij
Kheb nie Jasper z'n hele post gelezen, maar t eerste wat ik dacht is beide!
Gewoon de combinatie en afwisseling maken het super! 
Event boven de club.
Ik kan meer genieten van het publiek rondom mij dan de dj, ik kijk nu eenmaal graag naar mensen en een grote massa in beweging zien en de energie daarvan voel is bij momenten kicken.
Nu moet ik wel toegeven dat de JOOF-set op AiB ook heel knus was en dat interactie met de DJ best fijn is, maar Clubs spreken met totaal niet aan omdat het vaak net iets algemener is dan een Event.
Event mikken op een bepaald publiek, Clubs moeten zien rond te komen en kiezen makkelijker voor hetgeen dat lekker draait (dance, rnb, futurepop,...). Ik weet ook wel dat er clubs zijn die meer gericht draaien, maar ik heb nooit echt veel moeten weten van Clubs/Discotheken.
| quote: |
| Originally posted by Dark Apostle Event boven de club. Ik kan meer genieten van het publiek rondom mij dan de dj, ik kijk nu eenmaal graag naar mensen en een grote massa in beweging zien en de energie daarvan voel is bij momenten kicken. Nu moet ik wel toegeven dat de JOOF-set op AiB ook heel knus was en dat interactie met de DJ best fijn is, maar Clubs spreken met totaal niet aan omdat het vaak net iets algemener is dan een Event. Event mikken op een bepaald publiek, Clubs moeten zien rond te komen en kiezen makkelijker voor hetgeen dat lekker draait (dance, rnb, futurepop,...). Ik weet ook wel dat er clubs zijn die meer gericht draaien, maar ik heb nooit echt veel moeten weten van Clubs/Discotheken. |
| Originally posted by eieregooie Moet je toch es een keertje een trance avondje in de Asta proberen |

| Originally posted by djcresto maar das een event in een club eh |
��n maal per week een club ,en 1x om de 2 maand een event ...
dat is perfect 
omgekeerd zou'k ma niks vinden ,events vind ik zo goed, omdat die maar af en toe voorkomen ...
Een event geeft zo meer een WOW gevoel, als je binnenkomt, je ziet de grote zaal, de lasertjes, dan wordt je overompeld als het ware. In een club kom je aan ga je lekker in de buurt van de dansvloer staan en kom je zeer geleidelijk in de goeie stemming. Natuurlijk alle feesten zijn anders en moeilijk te zeggen waarom sommige net zo goed of net niet goed zijn. Soms heb je zelf gewoon een slechte dag. Ik weet ��n ding, wij zijn een heel kritisch volkje 
geef mij maar een gezellige club zoals de asta
De enige goede clubs in Belgi� zijn nog Cherry Moon, Fuse en Caf� D'Anvers
heb nog maar naar paar grote events geweest (nu onlangs m'n eerste Trance-event) en kvond die stuk voor stuk machtig!! De clubs waar ik al geweest ben hebben elk z'n eigen charme enzo, en is best wel leuk gevoel. Vooral omdat je idd na tijdje je er thuis begint te voelen. Maar een event is toch iets speciaals hoor, heeft net dat ietsje meer IMO.
Nuja, my statement: feestjes bouw je zelf
...
Events doen me niks meer eerlijk gezegd ![]()
Ik zit niet graag tussen een massa mensen, ik zit niet graag in grote ruimtes en ik heb geen zin meer om uit mijn dak te gaan. I don't like massive things (op alle vlakken, ook muziek) 
Geef mij maar een kleine, donkere club waar je kan neerzitten als je wil en waar er een relaxed sfeertje is 
Ik weet dat het weer een trend is, maar ik ben het meest op mijn gemak in een afterclub 
Big events volledig.
kleine clubs is leuk en stuff. ma het storende eraan is: je hebt iedereen snel gezien... en kvoel me dan altijd zo bekeken, dan kunt ge u niet volledig geven, alle niet los gaan. en ja bij grotere evenementen, gebeuren er soms speciale dingen. meer aandacht aan het decor enz. en iedereen staat daar niet zo bij zen eigen vrienden.. tis gewoon 1 massa.
neem nu bv trance-energy die intro's op de main-stage voor elke dj. Ik vond dat dus super kewl..
en het leuke om daar nog eens aan terug te denken zijn bv t-shirts enz... spijtig dat ik er geen van trance energy heb gezien. Ik koop er van elk groot event 1tje... noem het voos ma ik vind het leuk, als je iemand tegenkomt dat er dan ook is geweest, begin je er direct over te babbelen---> super toch
ma kleine clubs hebben zeker ook iets. clubs zoals asta, industria, cafe'd anvers, speciale avonden in versuz. de rest zegt me niet zoveel, en dan is het ws om een goed in de drank te vliegen met de vrienden.
| Originally posted by Kaidreas en kvoel me dan altijd zo bekeken, dan kunt ge u niet volledig geven, alle niet los gaan. |
| Originally posted by Phortastic alle man, daar heb ik totaal geen last van. club of event... uit men dak ga ik altijd als het goe is. kheb btw club gestemd. kvind da gezelliger en der is meer betrokkenheid met de DJ vind ik. Soms toch |
.. das wel leuker. ma toch... het heeft iets minder voor me.
Geen vergelijking, I don't care!
Wanneer ik uitga, is het alleen om een DJ te bewonderen.
| Originally posted by FUSyke De enige goede clubs in Belgi� zijn nog Cherry Moon, Fuse en Caf� D'Anvers |
Mij zeggen die grote events weinig of niets meer, daarom dat ik ook al lang niet meer naar zoiets geweest ben. Kost veel (ja ok je 'ziet' er dan ook grote namen) maar das ook alles h�.
Meeste heb ik al gezien, ze draaien goeie muziek maar welke dj in een club niet?
Voor die 1 of 2 promos? Kom h�.
Kzou het wel nog willen doen natuurlijk, met een groep er naartoe trekken en u gewoon amuseren (betas). Maar soms steekt al dat show gedeelte volledig tegen, fuck it, it's for the music 
Clubs zijn gezellig, goeie muziek, leuk volk en nieuw volk dat je leert kennen.
Ach ja, een voorkeur is er ni echt, beiden zijn leuk maar is gewoon anders.
En wat sommigen hier zeggen, a la bekeken voelen ofzo, kom zeg, da hebt ge toch overal zeker. En zo belangrijk zijt ge ook ni da ge constant bekeken wordt ( gni
)
^hehehehe... whatever dude.
als ik zeg dat ik me bekeken voel, voel ik me bekeken. kzeg nie dat ik belangrijk ben.. en zal ik nooit beweren..... argh haalt niet uit om daar verder met u op in te gaan...
ja sorry pooley ge hebt 100% gelijk 
ik zou ook wel op events stemmen omdat je die echt wel kiest in keuze van de muziek die je wil horen, als je naar een club gaat is het vaak niet echt helemaal dat. jaja 'k weet wel je kan kijken wie er die avond komt maja, de meste zalige sets gebeuren blijkbaar op events, all� das mijn ervaring
Ik vind beide wel iets hebben. Club is natuurlijk voor de intieme sfeer, maar een groot feest zoals Trance Energy of Innercity geeft me echt een geweldig gevoel als je bijvoorbeeld masaal handengeklap hoort, geweldige lichtshows etc
Kleine feestjes zoals Trance.nu, Armada Nights, Versuz, BETA Party etc zijn me tot nu toe alleen maar positief bevallen, dat ligt bij grotere evenementen toch lager. Heeft dan echt te maken met voorzieninge, logistiek etc.
| Originally posted by Kaidreas ^hehehehe... whatever dude. als ik zeg dat ik me bekeken voel, voel ik me bekeken. kzeg nie dat ik belangrijk ben.. en zal ik nooit beweren..... argh haalt niet uit om daar verder met u op in te gaan... ja sorry pooley ge hebt 100% gelijk |