TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Fire & Ice houden het voor bekeken

Posted by TOR on Feb-18-2005 15:31:

Arrow Fire & Ice houden het voor bekeken

quote:
THE END OF FIRE & ICE
After a long & fruitful collaboration the 2 producers from Fire & Ice have deccided to stop the Fire & Ice project, but to thank the fans, we have decide to do a second Best Of EP 1 and after that a new single (the last single) called Let There Be Light including a big remix by Primer, backed with an online album including all the Fire & Ice hits. Both producers will continue to work together for the DJ Fire project. More info soon for this album which will become available for pre-orders in just a few weeks!

vreemde beslissing, lijkt mij, aangezien Fire & Ice nog steeds een bekend project is binnen de trancewereld. en blijkbaar is er niets misgelopen tussen DJ Fire & L-Vee, want ze blijven nog steeds samenwerken. merkwaardig...

goed nieuws wel van dat album.. heb vele nummers op cd, maar niet de volledige versies. iets om naar uit te kijken!

Posted by Jasperovitsj on Feb-18-2005 15:38:

Das minder om te horen...

Nu ja, ik moet eerlijk zijn, de magie van de oude Fire & Ice was toch verdwenen in de laatste 2 of 3 releases, na San Antonio hebben ze me niet meer kunnen boeien, zowel met eigen producties als met remixes. Dus enerzijds vind ik het niet z� erg, aangezien het er toch niet op leek dat ze terug naar die oude sound zouden terugkeren. Daarom ook goed dat ze nog wel blijven samenwerken aan de DJ Fire tracks, die blijven me dan wel mateloos boeien!

Posted by Zehra on Feb-26-2005 23:09:

echt wel jammer. vond hun laatste producties ook wel zalig hoor...

Posted by Icone on Feb-27-2005 00:09:

Da's echt wel spijtig!! Kben wel geen fan van hun nieuwe sound (sinds hun remixen van o.a. "Freebase - Broken" e.d.), maar toch is het een grote naam die verdwijnt en heb ik heel wat tracks/remixes van hen uren aan een stuk beluisterd.

Nog efkes zo doorgaan en we zitten bijna nog enkel met die 'Brits-Ierse' platte trance opgescheept... Da gaan donkere jaren worden voor mij qua trance

Posted by Dark Apostle on Feb-27-2005 20:47:

quote:
Originally posted by Icone
Nog efkes zo doorgaan en we zitten bijna nog enkel met die 'Brits-Ierse' platte trance opgescheept... Da gaan donkere jaren worden voor mij qua trance

Wout, Cor, Regi, Ti�sto en DJ Jean zijn Brit noch Ier

Posted by Jasperovitsj on Feb-27-2005 20:59:

^ Ze zijn ook geen goeie producers, dus zo'n goed voorbeeld was het niet

Posted by Dark Apostle on Feb-27-2005 21:00:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
^ Ze zijn ook geen goeie producers, dus zo'n goed voorbeeld was het niet

We zitten er wel mee opgeschept

hoeweel, miss herpakt Ti�sto zich terug, zo slecht was zijn versie van Barbers Adagio For String niet en zijn laatst CD viel globaal gezien mee, alleen moet hij leren degeen krediet te geven die het verdienen

Posted by Icone on Mar-03-2005 11:56:

quote:
Originally posted by Dark Apostle
Wout, Cor, Regi, Ti�sto en DJ Jean zijn Brit noch Ier

Ik bedoelde artiesten zoals Mike Shiver, John O'Callaghan, Gareth Emery, Matt Hardwick, Greg Murray, etc etc (ze zijn met teveel om op te noemen). Vind ik allemaal ontzettend 'plattekes' en soms echt stijlloze trance muziek (trekt allemaal steenhard opeen). Nu hebde mij toch namen doen noemen se

Ni echt iets om naar uit te kijken vind ikzelf, als er vanop andere fronten geen nieuwe talenten hun kop boven water steken of een kans krijgen... In de UK is dat allemaal stevige vriendjespolitiek. Gelukkig zijn er nog wat Finnen, Zweden, Nederlanders enzo.

Posted by Dark Apostle on Mar-03-2005 16:21:

quote:
Ik bedoelde artiesten zoals Mike Shiver, John O'Callaghan, Gareth Emery, Matt Hardwick, Greg Murray, etc etc (ze zijn met teveel om op te noemen). Vind ik allemaal ontzettend 'plattekes' en soms echt stijlloze trance muziek (trekt allemaal steenhard opeen). Nu hebde mij toch namen doen noemen se

Buiten Gareth Emery, Matt Hardwick, Greg Murray zeggen dat andere namen mij niets, en ze klikken verschrikkelijk radio DJ achtig

Posted by Phortastic on Mar-03-2005 16:36:

quote:

so true!

Posted by TOR on Mar-03-2005 16:46:

ik vind dat er in de hele trance scene nog weinig zit eigenlijk. ik mis de laatste tijd vooral pit en goede melodie�n. de energie is precies verdwenen, en wat overblijft zijn softe belletjes en biepgeluidjes.

Posted by Jakhira on Mar-03-2005 16:48:

quote:
Originally posted by TOR
wat overblijft zijn softe belletjes en biepgeluidjes

Veel te veel squares imo...

I hate squares

Posted by Icone on Mar-03-2005 17:02:

quote:
Originally posted by Pumaz
Veel te veel squares imo...

I hate squares

ik ben er ook niet echt fan van... tenzij in basslines, daar zijn ze wel sterk in. Breng mij maar wat goeie vette sawleads en riffs

Posted by Jasperovitsj on Mar-03-2005 17:48:

quote:
Originally posted by TOR
ik vind dat er in de hele trance scene nog weinig zit eigenlijk. ik mis de laatste tijd vooral pit en goede melodie�n. de energie is precies verdwenen, en wat overblijft zijn softe belletjes en biepgeluidjes.

Tell me about it...

Na m'n initi�le anti-trance periode probeer ik de laatste maanden zowat terug naar trance te luisteren, maar dat slaagt echt dik tegen. Van de 20 tracks die ik beluister vind ik er misschien 2 de moeite waard...