TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Spandoek van Tiësto In Concert terug opgedoken


Posted by CygnusX on Feb-23-2005 21:47:

Spandoek van Tiësto In Concert terug opgedoken

quote:
Op 8 oktober werd het gigantische spandoek van Tiësto In Concert gestolen. Het doek is 16 meter hoog en 12 meter breed en hing aan een nog grotere stelling vlak voor de Ethias Arena. Het doek weegt bijna 100 kilo en kostte inclusief stelling en verlichting meer dan 10.000 euro.

Iedereen stond dan ook voor een raadsel toen op een ochtend geen spoor meer te bekennen was van het spandoek… Hoe was dat loodzware doek van een stelling van 18 meter gehaald en verdwenen alsof het niets was… De lokale pers sprong er meteen op en in het Belang van Limburg werd groot aangekondigd dat de persoon die het doek terug bracht of een nuttige tip kon bezorgen een gratis VIP tafel voor 4 personen kreeg voor Tiësto In Concert. Ook Donna, Stubru en een aantal kranten verspreidden het bericht, maar… alle nuttige tips bleven uit.

Een kleine maand geleden, bijna 3 maand na het evenement kregen wij onverwacht een telefoontje van de politie van Hasselt dat ze het doek op het spoor waren gekomen. De daders wilden blijkbaar van het spandoek af want het werd te koop aangeboden op E-bay voor 3000 euro. De politie had het plan om incognito een bod te doen op het doek, en zo de daders in te rekenen. Hiervoor kregen ze toestemming van de procureur. Maar er volgde geen gehoor op het mailtje en het bleek dat het hotmail adres al niet meer bestond. Was het doek al verkocht…? was de politie te laat…? het doek bleef in ieder geval spoorloos…

Maar nog geen week later bleek het spandoek ook op hebbes.be te worden aangeboden; daar kon de politie in de database kijken van de geplaatste post en hier bleek een mobiel nummer bij te staan. Na enig opzoekwerk kon de politie het juiste adres van het mobiele nummer achterhalen en de ouders van één van de daders wist (in volle paniek) het kotadres van zoonlief te vertellen.

De politie is dan met huiszoekingsbevel richting kot getrokken. En na lang bellen kwam een jongen met Tiësto T-shirt de deur open doen; ook bleek heel zijn kot vol posters te hangen. Duidelijk een grote fan! In eerste instantie bleef hij alles ontkennen, maar na enig aandringen van de politie gaf hij alles met een klein hartje toe.

Samen met een vriend had hij op een nacht het spandoek van de stelling afgeknipt. Hierbij hadden ze zowat hun leven geriskeerd door in het donker zonder beveiliging op de 18 meter hoge stelling te kruipen en het doek los te knippen. Toen het ding er af was kwamen ze tot de conclusie dat het eigenlijk veel groter was dan gedacht en dat ze er eigenlijk niets mee konden doen. Bovendien was het ook veel te zwaar om met twee naar hun kot te slepen. Daarom hebben ze hem naar een vlakbij gelegen lege gracht gesleept en daar onder een berg takken en gras verstopt. Enkele dagen later zijn ze hem komen ophalen met de vrachtwagen van het licht- en geluidsbedrijf waar ze beiden vakantie werk deden. In een flightcase achteraan het magazijn hebben ze het spandoek dan 3 maanden laten liggen. Ze hadden de tips in de krant gelezen maar waren bang dat de politie er zou worden bijgehaald indien ze het spandoek terug brachten. Daarom hebben ze het spandoek angstvallig verborgen gehouden en uiteindelijk te koop aangeboden omdat ze er zo snel mogelijk vanaf wilden en het hele avontuur achter zich wilden laten.

Omdat ze zo’n grote fans van Tiësto waren en het spandoek meer stress dan plezier bracht, hadden ze ook wel spijt dat ze het niet onmiddellijk hadden terug gebracht in ruil voor de VIP tafel. Uiteindelijk bleek wel dat ze netjes kaarten hadden gekocht voor Tiësto in Concert en dat ze het een fantastische avond vonden.

Omdat het uiteindelijk om een uit de hand gelopen kwajongensstreek ging die we in onze jonge jaren (waar we nog steeds wel een beetje inzitten) ook wel hadden kunnen doen heeft ID&T tot op de dag van vandaag geen klacht ingediend. Wel zijn de filmrechten van het hele verhaal voor veel geld verkocht aan een grote amerikaanse filmmaatschappij.

Tot zover de historie van de Tiësto In Concert spandoek.

Nu we het spandoek terug hebben, schenken we hem graag weg aan de persoon die ons kan bewijzen/vertellen dat hij/zij de grootste fan van DJ Tiësto is en ons tevens vertelt wat je juist wil doen met het unieke en reusachtige exemplaar van 16 op 12 meter. Mailen kan naar [email protected] tot en met 16 Maart, wees origineel!


Bron : ID&T.be

Hier staat het zoekertje in kwestie

Hehe, die kerel zal het niet vlug een 2e keer doen, peins ik


Posted by Kaidreas on Feb-23-2005 21:59:

hahahahaha damn grappig verhaal.
hun leven riskeren voor ne spandoek.. ws kei zat, zo'n dom idee.. het had het mijne kunnen zijn


Posted by The_G0dfather on Feb-23-2005 22:53:

hehe, ja heb dat ook gelezen op de site, best wel grappig.
'k zou het eiglijk ECHT wel willen hebben hoor dat spandoek maja 'k kan ni echt bewijzen dak de grootste tiesto fan ben, vind hem gewoon beregoed ... ze moeten het me gewoon geven zonder lastig te doen gvd


Posted by Belgian Bonzai on Feb-24-2005 13:44:

Ik ben al fan sedert 'The Tube'. Wie doet beter?


Posted by Creamfields23 on Feb-24-2005 15:14:

Re: Spandoek van Tiësto In Concert terug opgedoken

quote:
Originally posted by CygnusX
Wel zijn de filmrechten van het hele verhaal voor veel geld verkocht aan een grote amerikaanse filmmaatschappij


Het moet niet gekker worden


Posted by Zehra on Feb-26-2005 23:03:

grappig. denk nie da ge veel aan zo een spandoek hebt, tenzij de muren van je kamer meer dan 16 meter hoog is dus khoef het echt nie te hebben...


Posted by Icone on Feb-27-2005 00:15:

Grappig verhaal

Wat sommige mensen er toch allemaal ni voor overhebben he.

quote:
Originally posted by Belgian Bonzai
Ik ben al fan sedert 'The Tube'. Wie doet beter?


Stray Dog - Mirror?


Posted by Belgian Bonzai on Feb-27-2005 00:31:

quote:
Originally posted by Icone
Stray Dog - Mirror?

Released: 1999

The Tube
Released: 1996

[www.discogs.com]

Thank you, come again


Posted by Nabistai on Feb-27-2005 00:41:

Ik ben maar fan geweest van 98 tot 01 dus ik mag het ook al vergeten zeker?


Posted by X-Tune on Mar-06-2005 22:02:

Ik kan er niets mee doen.


Posted by Buoyant on Mar-06-2005 22:05:

nee, wij ook niet (met jou)


Posted by X-Tune on Mar-06-2005 22:21:

quote:
Originally posted by Buoyant
nee, wij ook niet (met jou)


Dank je wel,
ga jij maar verder met je roze pop van je avatar spelen.


Posted by Zehra on Mar-06-2005 22:25:

quote:
Originally posted by X-Tune
Dank je wel,
ga jij maar verder met je roze pop van je avatar spelen.



my god... hoe lang heeft het u gekost om da te bedenken?


Posted by X-Tune on Mar-06-2005 22:28:

quote:
Originally posted by Zehra
my god... hoe lang heeft het u gekost om da te bedenken?


Dat maakt toch niet uit. Ik laat me niet doen door anderen.


Posted by Bertn on Mar-07-2005 11:49:

quote:
Originally posted by Buoyant
nee, wij ook niet (met jou)



sinds wanneer wordt hier zo vijandig gereplyd?? ik heb precies iets gemist in de maanden dak hier niet postte...


Posted by Jasperovitsj on Mar-07-2005 11:52:

quote:
Originally posted by Bertn
sinds wanneer wordt hier zo vijandig gereplyd?? ik heb precies iets gemist in de maanden dak hier niet postte...

Neeje, tis iets van de laatste 3 dagen.
X-Tune is nog maar net lid, en zijn lidmaatschap is euhm... niet echt onopgemerkt voorbijgegaan

Maar dat is allemaal al voorbij, don't worry about it


Posted by Bertn on Mar-07-2005 11:53:

hokee dan


Posted by Bertn on Mar-07-2005 11:54:

50 posts per dag?? hmm ik snap het al


Posted by Xilver on Mar-07-2005 13:16:

quote:
Originally posted by X-Tune
Dat maakt toch niet uit. Ik laat me niet doen door anderen.


get...
medical...
help


Posted by Phortastic on Mar-07-2005 14:50:

hahaha keifunny verhaal.
Kben wel fan, alhoewel lately toch wa minder. Maar sinds the tube in ieder geval ni. Wel bom nummer trouwens (the tube).
In 1996 was ik nog volledig Michael Jackson fan lol


Posted by X-Tune on Mar-07-2005 14:51:

quote:
Originally posted by Phortastic
In 1996 was ik nog volledig Michael Jackson fan lol


Toen was je nog minderjarig?


Posted by Phortastic on Mar-07-2005 14:59:

quote:
Originally posted by X-Tune
Toen was je nog minderjarig?


lol ge kunt toch tellen he?



Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.