TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Eftersnack Springbreak Cruise!!!
Pages (7): [1] 2 3 4 5 6 7 »

Posted by Amnezia on Feb-27-2005 01:11:

Cool Eftersnack Springbreak Cruise!!!

jahupp d� va �nnu en kryss avklarad och som alltid var det sjukt kul ute p� sj�n
s�g lite d�ligt me ta's denna g�ng dock....f�rutom Ac som ja �kte me � steve som man alltid ser lite h�r � var s� va det staz, doter,esset och ny p� listan �r laszlo som man hamna hyttgranne me...�ppnar d�rren � utanf�r sitter grabben i full hockeyutrustning typ domination...

I musikv�g tycker jag �zze dag 2 var klart b�st...galet set han och Likwit drog till me...grymt me + i kanten
blev lite besviken p� herr Van Dyk som de 2 f�rsta timmarna k�rde ett r�tt tr�kigt set me vissa f� undantag...lite b�ttre blev det de ca sista 40-50 minuterna d� han drog in b�de For an angel (original), nothing but you och ett par till "klassiker" jag inte kommer ih�g namnet p� s�ga vad man vill om hur utjatade dessa l�ter m� vara men f�rst vid dessa blev publiken rabiesvild och de �ngtligen blev lite st�mmning p� golvet...."P�lle" k�ndes ganska fr�nvarande under hela setet, hur mkt publiken �n skrek � klappade h�nderna tills de va bl� s� reagerade han knappt, �tminstonde va han visa utot...men tack vare de sista 40 f�r han godk�nnt iaf..

Inkfish spelade ocks� ett v�ldigt bra set, dock fick de en v�ldigt otacksam tid att spela p�..f�rst ut p� main, s� va v�ldigt glest p� golvet...synd me tanke p� kvaliten p� musiken...=)

bilder och ett 10-tal filmsnuttar fr�n pvd och �zze kommer upp imorrn lr liknande...s�ngtajm f�r mig nu....
dags � b�rja ladda f�r valborgskryssen i slutet av april snart

Posted by CJ InterCity on Feb-27-2005 01:51:

PVD har alltid varit fr�nvarande i sina dr�mv�rldar, det �r just det som g�r honom s� unik. fast ett leende d� och d� hade inte skadat men men, roligt att du/ni hade kul

Posted by staz on Feb-27-2005 02:11:

tyckte pvd lriade grymt.. massa sk�na melodiska l�tar med piano osv..
�zze+likwit va bra ocks�.. hade skoj som fan iaf.

WTF @ fascisterna dock, kontroller b�de f�re OCH efter denna g�ng, grisar som glodde en i �gonen. vad blir det h�rn�st, obligatorisk helkroppsr�ntgen eller?

Posted by Hauken on Feb-27-2005 20:35:

ja.. se min kommentar i andra tr�den.

F�RJ�VLIGT med denna gris-raid p� b�ten. Hur mkt sanning tror ni det ligger i att Silja s�ger upp sina avtal med MondayBar efter detta? J�vligt skeptisk till hur man kan vara s�ker p� att ungef�r 1000 ungdomar var narkotika p�verkade ocks�. Dom g�r verkligen allt f�r att stoppa EDM! N�r gjorde man en rassia p� spybar sist?

Posted by jofawe on Feb-27-2005 20:44:

jag gillade kryssen

bilder p� http://supa.mine.nu med inlogget tranceclubber / trance samt p� www.tranceclubber.com

Posted by Amnezia on Feb-27-2005 22:15:

n�gon som vet ett l�tt och enkelt prog � �ndra format p� film i??? kameran spela ju in i quicktime..t�nkte �ndra till avi innan jag postar dom.....=)

angrazziagrejen s� visst, de va en grymt massa kontroller denna g�ng men mest lack blir jag end� p� de som �ventyrar de kommande kryssarnas framtid... idioter..

samtidigt blir man ju bara tr�tt p� polisen och deras fantasigissningar...1000pers av 1700...alkoholp�verkade kanske...men drogp�verkade knappast....om man �ven r�knas som drogp�verkad som full kanske man borde l�gga ner all krogverksamhet

aja lite bilder iaf...www.fotogalleriet.se/alb6073

filmer kommer snart..

Posted by Sorrow on Feb-27-2005 22:30:

Hann inte se �zze och Stian, men de �r j�vligt duktiga.

Inkfish k�rde ett stabilt set, som sagt oturlig tid, men han gjorde det b�sta av situationen.

Adam Sheridan var ok. Imponerade inte p� mig dock.. N�gra mixar var grymma, n�gra mindre bra.

Paul van Dyk var kunglig. Underbart att h�ra en DJ d�r alla mixar sitter snyggt, precis d�r de ska, och i tonalitet med l�ten innan. Var nog f�rresten Marc van Lindens mix p� For an angel han spelade. Speaking of ID's, n�gon som har koll p� n�st sista l�ten han k�rde, dvs efter hans mix p� Born Slippy?

I �vrigt var det tyv�rr lite bristande kvalitet p� de jag h�rde spela, �ven om jag inte h�rde alla andra.

Arrangemanget var dock kanon, tycker jag.

Shoutouts till v�ra hyttgrannar som spelade Satellite ca. sju g�nger i timmen, samt till grannen p� andra sidan som helt seri�st stod och sj�ng p� E-Type's "This is the way" i duschen. Detta f�ranledde min flickv�n att skratta s� att hon n�stan ramlade ur sin s�ng.

Posted by Amnezia on Feb-27-2005 22:51:

born slippy va kunglig � f� h�ra..l�ten efter va det den me manlig vocal i???..kan ha en kort filmsnutt fr�n den...som sagt beh�ver ett st�lle � l�gga upp filmerna p� f�rst... den han avsluta me?? han lria ju den 2 ggr sista 20 typ........

btw tror de va hoss laszlo dom lira traffic 9 ggr i rad kl 8 p� morgonen n�r man f�rs�kte vila lite..� efter de typ 5 andra tiesto produktioner innan de va dags f�r traffic igen � innan hardstylen gick ig�ng igen....

Posted by AC. on Feb-27-2005 23:02:

Missade tyv�rr TA-meetupen (som det inte verkade bli mycket av iaf?)
Hade hur som helst kul som bara den.
N�sta g�ng blir det en lugnare approach till spriten...hrm
Trist med all negativ publicitet i media men k�nns r�tt ointreasnt i att spekulera vad f�lderna blir, vi l�r m�rka det f�rr eller senare hur som helst.

Posted by staz on Feb-27-2005 23:22:

Ang raiden har jag f�ljande funderingar/�sikter/f�raningar.

1. Silja kommer nog till 99% avbryta samarbetet med monday bar, det e s� det funkar, silja cheferna vill tj�na pengar, om inte en �tg�rd g�rs fr�n h�g h�jd d� s� verkar f�retaget oseri�st och kan tappa respekt osv pga det.

2. Intresset f�r edm kommer inte att minska p� kort sikt och d�rf�r kommer efterfr�gan efter liknande fester inte att minska, och det kommer fortfarande finnas en marknad �ven om t.ex. det inte blir kryssningar av detta slag p� ett tag.

3. Trist att polis tull osv jagar sm�fisk och l�ter det g� ut �ver den st�rre massan. Utav dom 33 intagningar de gjorde s� beh�ll dom endast en person misst�nkt f�r n�got mer �n ringa narkotikabrott (han som sj�lvmant upps�kte l�kare f�r att han trodde att kondomerna han svalt hade spruckit.) - Allts�, den enda de fick fast f�r n�got mer seri�st �n ringa brott var n�gon som l�mnade in sig sj�lvmant.

4. Skumt hur de kan uppskatta att typ 60% (1000 av 1700) av personerna ombord var narkotikap�verkade, och att media sen manglar ut det som ren fakta, trots att dom endast tagit in 33 personer, varav jag inte l�st hur m�nga av dem som verkligen var skyldiga till n�got brott. Allts� 33 / 1700 = som h�gst 1,9 %, en �verdrift med typ 3000% i f�rh�llande till faktan.

5. Kryssningen har en �ldersgr�ns p� 20 �r. Personerna ombord �r inte minder�riga. Hade det vart minder�riga ombord hade jag kunnat f�rst� anledningen till en liknande razzia, att f�rhindra att unga hamnar snett osv. Men n�r medel�ldern p� kryssen f�rmodligen �r kring 25? borde man inte kunna lita p� att de flesta kan ta sitt eget ansvar �ver sina liv d�, och om polisen nu �r ute efter den d�r i m�ngden som g�r sig skyldig till ett st�rre brott s� kan dom kanske undvika att l�ta det g� ut �ver alla andra. Personligen s�g jag inte ett sp�r av br�k eller dylikt, och inte n�gon som f�ll d�d ner heller, d�rf�r ser jag inte riktigt syftet i att jaga sm�fiskar i ett hav av grov kriminalitet, man m�ste kunna lita p� att folk som har �ldern inne f�r att rycka in i krig och gifta sig kan klara av att p� ett ansvarsfullt s�tt g�ra som de vill med sina egna kroppar.

Posted by Sorrow on Feb-27-2005 23:28:

Amnezia: n�, l�ten innan den med vocals.. Och det var Satellite, inte Traffic.

Staz: h�ller med varje ord du skrev i posten. Har inget att till�gga.

Posted by Amnezia on Feb-27-2005 23:44:

quote:
Originally posted by Sorrow
Amnezia: n�, l�ten innan den med vocals.. Och det var Satellite, inte Traffic.

haha vavars..bodde du me d�r??lr vare ni som dunka hardstyle tills man fick damp av � va i hytten ..satellite vet ja inte hur den g�r men har ac som alibi om att dom lira traffic minst 9ggr i rad..� sen h�r man en kille " neeej va g�ru st�ng inte av, ja gillar den l�ten..� s� sl�s den p� �ven en 10e g�ng"

okej..den l�ten minns ja inte..vet du va den me vocals heter?? den sista...cheesy men najs

staz: h�ller me allt du sagt....dock tror ja scenen skadas mer �n va man kan tro om kryssarna skulle f�rsvinna...e i storts�tt allt vi har inom klubbscenen och som �r s� pass stort utomlands s� �ven de st�rsta vill hit och f� spela p� dessa...tex som nu va det ju ett av kraven f�r att PVD skulle komma hit att det var en anorlunda lokal..
eftersom v�r scen �r v��ldigt liten s� �r det just kryssarna som vi kan locka de stora namnen med och vore ett stort steg bak�t f�r oss om vi nu blir utan fler

Posted by Aendy on Feb-27-2005 23:54:

En punkt m�ste jag inv�nda mot i Staz post. Varf�r f�rs�ker folk skylla p� polisen. De mest fanatiska verkar totalf�rbannade p� att ens polis underst�r sig att ha en kontroll n�r folk g�r ombord. De som folk ska rikta sin ilska mot �r den lilla klick som inte fattat, som tvunget ska sabba f�r majoriteten genom sitt beslut att hantera substanser som faktiskt �r f�rbjudna enligt lag. Sedan till sist, det j�vla pundhuvudet som sv�ljer en kondom med knark i, han �r ju s� l�ngt ifr�n v�r typ som man kan komma. Han har tv� alternativ, antingen att genomf�ra en b�tf�rd med en k�dis i magen, f�r naturens g�ng tar n�got l�ngre �n 23 timmar. Alternativt s� f�r han inta laxerande medel f�r att f� ut skiten under kryssningens f�rlopp men jag k�nner ingen riktig EDM-addict som frivillig st�ller s� p� ett dansgolv med r�nneskita. Sen n�r han flygs akut av f�rjan, tro faen han drar p� sig intresse fr�n polisens h�ll �t trancekryssningen. J�vla idiot rakt av. Har v�ntat p� denna dag d� en mindre bemedlad varelse ska f�rst�ra det roliga f�r mig, �t helvete med alla knarkare (som i min v�rld �r alla som ens provat illegala droger)

Posted by CJ InterCity on Feb-28-2005 00:08:

en kompis till mig skulle h�ngt med p� n�sta kryssning, men efter det han l�st och sett p� nyheterna har han f�tt f�r sig att kryssningen var en total katastrof och det vimlade av drogade �verallt som st�llde till med problem. jag har sv�rt att tro detta, s� s�g mig, st�mmer hans nuvarande syn p� kryssningen, eller har han flugit i taket �ver ingenting?

Posted by Jeremy H on Feb-28-2005 00:12:

Tror tyv�rr ox� att Silja kommer att avbryta sitt samarbete med Monday Bar ...
Jag som aldrig kunnat �ka p� n�n heller.. vart skitdatum f�r min del �nda sen jag fyllde 20 ;(((((((

Posted by Amnezia on Feb-28-2005 00:21:

h�ller me Aendy...e f�r j�vla kasst att n�gra f� kan lyckas ta roliga ifr�n oss, och folk borde veta b�ttre n�r de vet att polisen har extra koll p� dessa fester och hur sk�r tr�den e som klubbarrang�rerna lever p� h�r i landet...f�r media minsta lilla � skriva om s� bl�ser dom upp det till 100 ggr v�rre.....

ang om hur det va p� b�ten kan ja s�ga iaf fr�n vad jag s�g s� s�g ja inget st�k lr n�got i den stilen p� hela resan...=) visst folk �r onyktra men inte mer �n varje helg p� vilket st�lle som helst runt om i landet...st�tte inte p� n�n som varken s�lde lr leta droger,d�remot vet man ju de f�rekommer men de vet man ju det g�r �ven p� krogen hemma det media kablat ut �r s���� ln�gt ifr�n sanningen s� det borde va olagligt att g� ut med s�nt i tv � tidningar...vill inte f�rsvara de som nu hade discopuckar � shit p� sig men media snackar skit ...vill minnas de va razzia p� springcruise me...�ven d� stod dom me hundar � sniffade runt och personer �kte fast...kom me i tidningen m.m och de va oacceptabelt d� med men end� varit 3kryssar efter det s� man kan ju hoppas de forts....men k�nns j�vligt dumt � �ventyra dom p� s�nt h�r skit...=)

Posted by Sorrow on Feb-28-2005 00:28:

Amnezia - nej, nej.. I v�r hytt var det bara folk med bra musiksmak (l�s: inte hardstylenissar)..

Posted by Hauken on Feb-28-2005 00:46:

H�ller med staz till fullo, mkt bra inl�gg.

Vad �r det du ogillar s� mycket med knarkare Aendy? �r det att dom inte respekterar dom lagar n�gon har spikat upp f�r dom eller substanserna i sig? Knarkare har funnits i alla tider och kommer alltid finnas. Dom finns �verallt p� alla dansgolv och till all musik.

Vad jag f�rs�ker s�ga �r att det inte �r unikt f�r kryssningen att det knarkas, det enda som �r unikt �r polisens insatser f�r att bek�mpa det. Kulturpoliseri, diskriminering eller vad man nu vill kalla det.

"Underst�r sig att ha kontroll..." Hur tycker du den kontrollen har varit n�r man g�r ut med ett f�r kulturen f�r�dande pressmeddelande om att 1000 personer var narkotika p�verkade? Dom har inte haft n�gon j�vla kontroll alls. Hade dom haft det, och f�rdelat den j�mt �ver events som t ex den rock konsert med judas priest som var samma natt eller p� ngn av krogarna p� stureplan hade detta inte skapat n�gra rubriker eller st�llt till med n�gra problem f�r MB eller Silja. Inga d�da, misshandlade eller omh�ndertagna, som sagt. Hur ofta �r 1700 "vanliga" personer p� stureplan eller s�pass sk�tsamma?

Jag skiter fullst�ndigt i vad folk proppar i sig s� l�nge dom inte f�rs�ker f� i mig n�got eller �r v�ldsam eller p� annat s�tt ett "problem".

Knarkarna har inte gjort n�got ont i sig. Dom har festat och jag har absolut inte st�rts av dom, det var en otroligt fin st�mning p� b�ten.

Om denna b�t hade avg�tt fr�n Amsterdam skulle det blivit n�gon razzia d�? S�kerligen mer knarkare, men s�mre kryssning, tr�kiga f�ljder efter�t osv.. skulle det blivit mer s�dant? Icke.

D�rf�r �r folk uppr�rda �ver polisens agerande.

Sen h�ller jag givetvis med dig om killen med kondomen. D�R har ni en s�n som polisen ska fokusera p�. Han kom inte f�r att dansa, han kom f�r att tj�na pengar och v�rva nya missbrukare. S�danna ska s�ttas dit.

Jag tog inga illegala droger utan endast legala under resan, g�r det mig till mer "bemedlad"? �ven om de i stort sett har samma effekt?

Trist som fan med detta

Men en j�vla kryss var det !! Helt fantastiskt underbar perfekt st�mning!! Smockat dansgolv, massor av trevligt �ppet folk, fest i varenda hytt

Ingen d�lig DJ �ven om jag missade n�gra av dom :/

Att st� och dansa till PvD och framf�rallt t ex underworld, for an angel, nothing osv i soluppg�ngen med massor av partyfolk och bra ljud var kanon! Mitten av settet b�rjade det dock k�nnas lite tj�tigt s� vi gick tillbaka ett tag, ramlade in i en trevlig hytt, fick i oss lite mer redbull sen var det bara k�ra igen 30 min senare

Inkfish var lagom uppv�rmning dock v�ldigt d�lig uppslutning av folk Tidigt p� kv�llen, s� kanske inte s�d�r j�tte konstigt. Vidare till Eddie �ver det som verkligen fick en att g� ig�ng!! underbart!! och PACKAT med folk

hoppas nu bara att detta inte blev den sista... annars kanske Viking Line �r intresserade Gotlands f�rjorna kan ju vara ett alternativ

Posted by staz on Feb-28-2005 01:19:

hittade ett klipskt inl�gg p� monday bars forum;

quote:
Polisen har best�mt sig f�r att kryssningarna ska bort. Det spelar ingen roll om dem hade hittat 2 p�verkade eller 500 p�verkade personer p� b�ten. Jag f�rsvarar inte p� n�got vis dem som brukade illegala droger p� kryssningen, men det var knappast fler d�r �n vad det �r n�gon annanstans. Vi som var d�r vet att mer �n h�lften av passagerarna knappast var knarkp�verkade vilket polisen ifr�n sin sida p�st�r.

Polisen vet hur dem ska g�ra, dem bl�ser upp det hela s� tidningarna blir intresserade. Korrekt och saklig fakta spelar ingen roll, utan man drar till med n�got som s�ljer bra, det handlar ju trots allt om DROGER och det s�ljer. S� sm�ningom kommer fakta fram och det var inte alls s� farligt som media beskrev det hela. Men d� �r skadan redan skedd. Det har redan st�tt i tidningen och det �r dem rubrikerna som folk minns. Silja line blir r�dda och vill sj�lvklart undvika negativ publicitet. Negativ publicitet �r fortfarande negativ oavsett om det som skrivs st�mmer eller inte.

Det jag vill komma till �r att det inte hade spelat n�gon roll hur m�nga som brukat droger p� kryssningen. Allt som har med "rejv" att g�ra ska stoppas enligt polisen. Rejv = knark och klubbare = knarkare i deras �gon. Det �r polisen som �r hotet mot v�r kultur och v�r musikstil inte drogerna, f�r droger �r precis lika vanligt f�rekommande bland �vriga kulturer som hos v�r.
Det finns ju bra m�nga fler exempel p� knarkande popul�rmusiker och rappare m.m. �n vad det finns exempel p� knarkande Trance/technomusik skapare. Fast av n�gon m�rklig anledning �r de kulturerna socialt accepterade och trakasseras d�rf�r inte.

Tyv�rr brukar polisen f� som dem vill, titta bara p� Docklands�
Vi i Sverige kommer nog att f� leva med f�rtrycket och diskrimineringen ett tag till, i varje fall tills n�got g�rs p� politisk niv�.

Tack f�r ordet.

vidare �r jag helt s�ker p� att det inte finns n�gon annan l�sning p� detta problem �n, som aloha p� mb forumet s�ger, via politisk v�g. Att f� n�n som gillar att festknarka att sluta �r lika l�tt som att f� g�ran persson att �ppet g� ut med att han och anitra steen skulle g�tt p� skogsrejv och knarkat j�rnet.

Som jag ser det finns det endast 2 l�sningar p� problemet med kulturdiskrimineringen/festknarkandet/att trancen f�rknippas med droger, osv, och det ena �r en polisstat d�r t.ex. ordningsvakter f�r befogenhet att kroppsvisitera m�nniskor utan sk�liga misstankar, d�r man m�ste kontrollera varenda m�nniska fr�n topp till t� och p� s� s�tt helt enkelt g�ra det i princip uteslutet f�r folk att anv�nda narkotika p� annonserade fester (detta skulle dock inneb�ra att 99 oskyldiga skulle beh�va uts�ttas f�r att den hundrade skulle kunna hittas, och d� �r fr�gan hur stor nyttan �r i f�rh�llande till syftet. Det andra �r en lag�ndring alt. ny strategi fr�n polisens sida som f�r till f�ljd att polisen �ndrar arbetsmetoder samt prioriteringar, t.ex. inte s�tter dit folk f�r ringa brott utan m�jligtvis anv�nder dem f�r att leta sig h�gre upp i kedjan - dock �r detta inte heller n�n l�sning p� l�ng sikt, d� det s� l�nge det finns en marknad finns folk som �r redo att ta risker f�r att tj�na pengar - vilket i sin tur f�rmodligen bara skulle leda till korrumperad polis m.m.

Som jag ser det s� �r de enda l�ngsiktiga p� detta problem, om man ska g� s� l�ngt som till roten av saker och ting att antingen totalt strypa marknaden genom full kontroll av privatpersoner, alt omforma narkotikastrategin och se till s� att det inte gick att tj�na olagliga pengar p� narkotikan genom att legalisera den.
Inget av alternativen �r dock troligt inom det n�rmaste seklet, s� jag tror att detta �r ett problem/dilemma som �r h�r f�r att stanna, den l�sning som ligger n�rmst i sikt f�r trancekulturen och dess rykte �r i min �sikt f�r�ndrade arbetsmetoder fr�n polisens sida
(tullen f�rst�r jag inte ens varf�r de bryr sig om en �bo-sthlm kryss d� stora partier narkotika smugglas in dagligen fr�n baltl�nderna. tror inte direkt att n�n f�rs�ker smuggla stora m�ngder fr�n ett land till ett annat p� en kryssning d�r m�lgruppen �r precis den som polisen har mest uppsikt �ver. - antar att polisen drar dit dem f�r att f� tillg�ng till deras hundf�rare) f�r oavsett hur m�nga som inte knarkar p� en trancefest s� kommer dom f� som g�r det att vara dom som syns i media iom. polisens arbetsmetoder. Hade polisen arbetat annorlunda hade det ev. kunnat st� i artiklarna idag n�t i stil med

"en man gripen f�r narkotikabrott - polisen hade kartlagt mannens verksamhet under en l�ngre tid och plockade in honom p� bar g�rning p� l�rdagskv�llen d� han var p� v�g hem fr�n en kryssning"

haha, hoppas b�r man annars d�r man.
N�t i stil med svartlistning av alla dem som �ker dit varje g�ng skulle kanske ocks� kunna funka till en viss niv�, men d� skulle man p� trancefest beh�va sitta o ta leg p� folk och j�mf�ra med en databas vilket skulle ta tonvis med tid och samtidigt skulle det inneb�ra ytterligare diskriminiring gentemot EDM scenen. P� l�ng sikt s� r�cker det dessutom inte med att behandla problemet p� ett st�lle f�r d� flyttar man bara p� det.
F�r �vrigt s� tycker jag hela grejen med att kolla varenda kotte utav drygt 1700 pers �r r�tt absurd.. Om alla dessa polisdivisioner skulle st�lla sig utanf�r en stureplansklubb en fredagkv�ll med Scenlampor uppsatta och knarkhundar o grejer skulle dom ju s�tta dit massa folk, men d� skulle nog alla p� den klubben tycka att det hela var helt vrickat och inte fattat VARF�R alls, s� varf�r ska vi beh�va st� ut med denna behandling bara f�r att vi tycker om en viss typ av musik??
Fan, t�nk om dom skulle g�ra samma grej p� en pension�rskryss med viking line och haffa �ldringar pga att dom har massa rohypnol och andra narkotikaklassade l�kemedel d�r receptgiltigheten g�tt ut :P
garvar vid tanken, men ffs, stand up for your rights. Alla som orkar tycker jag borde maila polispressansvariga samt redaktionsansvariga p� tidningar och KLAGA p� de missvisande rubrikerna samt siffrorna, f�r att n�t ska h�nda s� m�ste vi h�ras, annars kvarst�r den generaliserade bilden som media matar ut, att alla som lyssnar p� EDM �r s�na d�r ljusskygga schizofrena typer som hoppade av skolan i mellanstadiet med sprutor h�ngande ur armarna och fickorna fulla av piller, f�r att inte n�mna hotet vi utg�r mot samh�llet.

fan vade sp�rade ur, kanske borde skriva en bok

Posted by Laszlo on Feb-28-2005 05:01:

Staz, och alla andra: Kloka ord...jag har under kv�llen och natten blivit bombaderav av SMS och ICQ-meddelanden av v�nner och bekanta....vissa undrar hur det egentligen ligger till medans andra ganska omedelbart drar sina f�rutfattade meningar...s� j�vla tragiskt att man blir ledsen...av sina �ldsta polare bli kallad f�r pundare...insn�ade j�vla m�nniskor som inte f�rm�r att syna allt skitsnack som tidningarna skriver...

DN skriver i nuvarande stund den b�sta artikeln �n s� l�nge (de verkar ha uppdaterat den sedan ig�rkv�ll med lite citat fr�n forumet p� MB's hemsida), d�remot sj�nk deras trov�rdighet till botten med den j�vla rubriken de satte p� f�rstasidan....det �r tragiskt att n�gra svaga individer ska kunna f�rst�ra s� mycket f�r den stora massan...

Vad g�ller kryssningen s� rockade den som vanligt...har egentligen inget att till�gga som inte redan sagts femtioelva g�nger - d�remot vill jag se �zg�r p� det stora golvet n�sta g�ng!

Andreas Krome rockade - men satan vad han s�g likgiltig ut. R�rde inte en min och gjorde inte ens s� mycket som att gunga med till musiken...spelar i och f�r sig ingen roll d� det han levererade kn�ckte desto mer, men ett leende skadar ju som sagt aldrig..

Bilderna kommer upp s� sm�ningom....

Posted by Laszlo on Feb-28-2005 07:14:

Bilderna => Klicka p� mig

Posted by Vizay on Feb-28-2005 09:39:

nu heter det 33 anh�llna p� aftonbladet ist�llet f�r att halva b�ten var p�t�nd men givetvis st�r det inget i de stora rubrikerna om det. blir s� j�vla f�rbannad p� �ckelmedia som vinklar allt de f�r s�tta t�nderna i

den enda blaskan som g�r att l�sa i nul�get �r fan metro, tacka vettja kortfattade artiklar som inte hunnits med att bli vinklade!

Posted by Sorrow on Feb-28-2005 10:26:

Problemet �r att ord st�r mot ord. S� l�nge de anklagade inte kan motbevisa vad som s�gs, tja, d� blir det ju sv�rt.

En teoretisk l�sning skulle ju vara att faktiskt g�ra professionella tester p� ett stort antal resen�rer, f�r att ha en egen siffra att komma med som helt skulle sakna j�v. Men det �r s� gott som om�jligt i praktiken.

Jag tror dock att trance beh�ver en stor, lyckad antidrogfest snart, om �n s� bara f�r goodwill. Med den r�tta kontakten med media skulle det eventuellt kunna �ndra lite p� den allm�nna uppfattningen iallfall.

Just my two cents.

Posted by Dj P.A! on Feb-28-2005 10:36:

H�ller med delvis om att medierna vinklar detta till en skandalkryssning. Men det beror faktiskt ocks� p� n�got. Jag blir s� j�vla f�rbannad p� folk som f�rst�r f�r andra. H�r har man �kt p� en j�vla massa kryssningar f�r att se stora DJs spela och sedan �r det puckon som f�rst�r. Vafan vill de knarka f�r de v�l g�ra det i n�gon j�vla k�llare och inte f�rst�ra f�r oss andra. Att skylla p� polisen �r helt fel. Jag tycker polisen skall ta �nnu h�rdare tag s� vi blir av med packen - s� att vi vanliga trancefreaks f�r se killar och PvD och Armin van Buuren etc i v�rt land. Kryssningarna �r ju v�r enda chans till detta. D� skall inte n�gra pundarkids f� paja detta.

Misst�nker att det inte blir n�gon Ferry nu om 2 m�nader - och det �r INTE polisens eller mediernas fel....

Posted by Sorrow on Feb-28-2005 11:24:

Jag har absolut ingenting emot att polisen kraftsamlar mot knarket.

Det jag inte tycker om �r den information som sprids till media som saknar basis. Att gripa 30 pers av ca. 1700 och sedan utifr�n det h�vda att "mer �n h�lften var p�verkade" �r s� inskr�nkt att jag blir r�dd. Det var samma historia p� Devotion d� de testade 200 och en (1!) var p�verkad, men �nd� fick det till att "den stora majoriteten var drogp�verkade".

De kan testa precis hur mycket folk de vill, ha hur mycket knarkhundar som helst. Ju fler man f�r bort desto b�ttre. Men hitta inte p� resultat och statistik som det inte finns n�gon som helst backning f�r.

Pages (7): [1] 2 3 4 5 6 7 »