TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Novalectra [Extrema] - Eindhoven (14/15 mei)
Pages (2): [1] 2 »

Posted by SnuggLe on Mar-18-2005 08:42:

Novalectra [Extrema] - Eindhoven (14/15 mei)

Ik denk dat ik Onno even voor ben, maar toch:

quote:
Novalectra gaat terug naar de bakermat van dance
Nieuw tweedaags indoor evenement in Eindhovense Philips-fabriek

EINDHOVEN � Novalectra is de naam van een nieuw muziekevenement dat op zaterdag 14 en zondag 15 mei, in het Pinksterweekend, zal plaatsvinden. Het indoor festival wordt georganiseerd in het markante Eindhovense Klokgebouw, gelegen op een oud Philips-industriecomplex. Novalectra is interessant voor de oude en nieuwe dance-generatie en voor zowel de muziekkenner als de gewone feestganger. Het beste van de hedendaagse elektronische muziek en die van vroeger komt aan bod met techno en electro geori�nteerde muziek als rode draad. Dit maakte organisator Extrema vandaag bekend.

Internationale helden van nu en de pioniers uit het verleden zullen op Novalectra de bezoeker door de evolutie van de elektronische muziek leiden. Novalectra is een belevingsevenement in het centrum van Eindhoven waar naast muziek genoten kan worden van games, films, audiovisuele kunst, soundscapes en meer.

Novalectra gaat terug naar de bakermat van dance. Centraal staan de twee steden die tot op de dag van vandaag van grote invloed zijn op de ontwikkeling van de elektronische muziek, Detroit en Berlijn. Dit zijn steden die net zoals Eindhoven een industrieel verleden hebben en waar sinds jaar en dag de undergroundscene dus erg bepalend is voor de muzikale ontwikkelingen binnen de elektronische muziek. Novalectra wil laten zien waar de hedendaagse muziek staat, maar ook en vooral waar het haar oorsprong vindt.

Naast het hoofdprogramma dat op zaterdag van 22.00 tot 07.00 uur en op zondag van 20.00 tot 07.00 uur zal plaatsvinden, wordt op dit moment nog hard gewerkt aan de invulling van het dagprogramma voor de zondagmiddag. Gedacht kan worden aan een �play and hang-out zone� met bijvoorbeeld een kleine platenbeurs, workshops, lezingen en showcases. Hierover zal later meer bekend worden gemaakt.

De volgende namen zijn al prijsgegeven door Extrema:

Joey Beltram (US),
Felix da Housecat (US),
Robert Hood (US),
Daniel Bell (US),
Fabrice Lig (BE),
Marusha (DE),
Stewart Walker (US/DE),
Jacek Sienkiewicz (PL),
Ellen Alien (DE),
Dj Godfather (US),
Dynamix II (US) Live,
Legowelt Live,
DMX Krew (UK) Live,
Marco Passarani (IT),

De complete line-up en achtergrondinformatie zal de komende tijd bekendgemaakt worden op: www.novalectra.com

De voorverkoop is inmiddels gestart bij Ticketbox en de bekende voorverkoopadressen.

Extrema presents Novalectra
Klokgebouw, Strijp-S � Eindhoven

Pinksterweekend
Zaterdag 14 mei 2005 22.00-07.00 uur
Zondag 15 mei 2005 20.00-07.00 uur
Zondag 15 mei 2005 13.00-18.00 uur (dagprogramma)

Capaciteit: max. 5000 bezoekers per dag

Tickets (ex.fee)

Zaterdag 14 mei � 35,-
Zondag 15 mei � 35,- (incl. dagprogramma)
Combiticket 14 + 15 mei � 50,- (incl. dagprogramma)

http://www.novalectra.com/

Leuk feestje van Extrema! Joey Beltram is een held, die wil ik nog steeds wel een keer live zien! Ook leuk dat er een dagprogramma bij zit, dat is wel wat anders dan anders! Mei wordt echt druk

Posted by @win on Mar-18-2005 11:10:

Wel een erg innovatief concept al zeg ik het zelf! Leuke namen ook

Posted by tijs08 on Mar-18-2005 12:26:

Vet concept inderdaad! En dat art work is ook weer errrg netjes gedaan... in de stijl van NYE

Line-up ken ik maar weinig van, maar ik denk dat dit een goede tegenhanger zal zijn voor Awakenings wat ook dat weekend is. Eens een andere soort line-up voor een groots techno/electro feestje...

Posted by SnuggLe on Mar-18-2005 13:48:

quote:
Originally posted by tijs08
Eens een andere soort line-up voor een groots techno/electro feestje...

Dat is het inderdaad, eens 'wat anders'. Awa blijft teveel hangen in dezelfde namen, iets waar ik Extrema nog nooit heb kunnen betrappen.

Posted by Remy D on Mar-18-2005 13:51:

Marusha (DE)
Wat GAAF!!!!!!!!! heb haar 1 x zien draaien en dat was toch wel een �rg g�ve beleving.

Posted by New Wave on Mar-18-2005 16:47:

quote:
Originally posted by SnuggLe
Awa blijft teveel hangen in dezelfde namen,

Niet meer hoor

Melon 21:30 - 23:30
Ricardo Villalobos 23:30 - 01:30
Fumiya Tanaka 01:30 - 03:00
Richard Bartz 03:00 - 03:45
Adam Beyer 03:45 - 05:30
Marko Nastic 05:30 - 07:00

Alleen Adam beyer.
Ricardo Villalobos heeft enkel op festival gedraaid. In de westergas staan iedergeval een hoop nieuwe dingen op het programma. Alleen ga je niet mee.

Paul Hazendonk 22:00 - 24:15
Remy 24:15 - 01:45
Paul Kalkbrenner 01:45 - 02:30
Bart Skils 02:30 - 03:45
Exium 03:45 - 04:45
Oscar Mulero 04:45 - 06:30

Room 2
Hansz 22:00 - 23:45
Dave Miller 23:45 - 01:15
Misstress Barbara 01:15 - 03:00
Miss Djax 03:00 - 04:30
Sven Wittekind 04:30 - 06:00

Room 3
Carlos Valdes 22:00 - 24:30
Dinky 24:30 - 02:30
Break 3000 02:30 - 04:30
Makcim 04:30 - 06:00

Alle witte namen zijn vrij nieuw.
Niet fokken met Awakenings he

Posted by SnuggLe on Mar-18-2005 17:01:

Mjah, dat valt nog mee
Ik wil Remy wel weer eens zien eigenlijk.

Btw, True Techno is volgende week in de Poema: Estroe, Pascal FEOS, Jay Samuel en Joachim. Iets voor jou Tim? Ik wil er wel graag heen eigenlijk.

Posted by New Wave on Mar-18-2005 17:04:

quote:
Btw, True Techno is volgende week in de Poema: Estroe, Pascal FEOS, Jay Samuel en Joachim. Iets voor jou Tim? Ik wil er wel graag heen eigenlijk.

Je had toch geen geld hoer
Is misschien wel leuk. Maar ik moet zaterdag van 8:00 tot 18:00 werken, ik ga er over nadenken

Posted by SnuggLe on Mar-18-2005 17:26:

quote:
Originally posted by New Wave
Je had toch geen geld hoer
Is misschien wel leuk. Maar ik moet zaterdag van 8:00 tot 18:00 werken, ik ga er over nadenken

Tsja, dit is wat goedkoper
Maar ik weet het niet helemaal zeker hoor, even kijken of Anke meegaat. Estroe en FEOS wil ik nog wel graag een keer zien.

Posted by Partyhardy! on Mar-20-2005 17:37:

Dit wordt een mooi feestje voor de liefhebber van techno, electro en minimal Felix da Housecat is natuurlijk ook bij het grote publiek bekend. de rest van de line-up wordt van de week bekend gemaakt Verder heel erg gaaf om alle enthousiaste reacties te lezen op alle forums, het zijn ook echt eens een keer andere namen. Ellen Alien en Daniel Bell ben ikzelf zeer benieuwd naar Awakenings heeft er een goede concurrent bij,hehe

Posted by basd on Mar-20-2005 17:47:

Best inventieve line-up inderdaad.. Wel een paar grote namen die je niet zo snel ergens anders zal zien.. Jacek Sienkiewicz is misschien wel een leuke voor jou, Bram. Moet je maar eens iets van opzoeken als je em nog niet kent. Robert Hood was die ene keer dat ik em gezien heb een beetje jammer, beetje eentonig, niet echt wat ik bij zo'n grote naam zou verwachten. Joey Beltram heb ik nooit horen draaien.

En iedereen die Marusha boekt is natuurlijk sowieso goed bezig

Posted by SnuggLe on Mar-20-2005 18:30:

Ik wil hier maybe ook wel wat tijd voor vrijmaken, alleen kijken hoe ze het verdelen over de 2 dagen, dat is nog even afwachten.
Beltram is sowieso een held, zonder dat hij heeft gedraaid, zijn producties zijn werelds

Thanks for the tip, Bas. Ik zal eens kijken.
Iemand btw nog meer sets van Funk D'Void?

Posted by SnuggLe on Mar-30-2005 17:09:

Complete line up met uitzondering van de zondag overdag en zaal drie.

Zaterdag 14 mei
Joey Beltram (US)
Robert Hood (US)
Daniel Bell (US)
Fabrice Lig (BE)
Gideon
Felix da Housecat (US)
Ellen Allien (DE)
M�rtini Br�s (DE) *live
Zombie Nation (DE) *live
The Mysterious Mister O
Detroit Grand Pubahs- (US)
Seutek

Zondag 15 mei
Miss Djax
Marusha (DE)
Heiko Laux (DE)
Stewart Walker (US/DE) *live
Jacek Sienkiewicz (PL) *live
Estroe
El Greco
Juan Atkins (US) classics set
Dynamix II (US) *live
Dj Godfather (US)
DMX Krew (UK) *live
Marco Passarani (IT)
Legowelt *live
Lady A�da
Caz

Posted by Partyhardy! on Mar-31-2005 18:30:

Nou de line-up dus compleet en de verdeling over de dagen gemaakt
Ben heel benieuwd wat dit gaat worden! Super line-up in zijn genre! hopen dat dit ook bij het grote publiek aan gaat slaan!

Posted by ArisE2 on Apr-10-2005 11:33:

Wanted for Novalectra: deelnemers Music Fair

Novalectra is een tweedaags festival op zaterdag 14 en zondag 15 mei. Beide nachten wordt er flink gefeest en genoten van al die muzikale heerlijkheid, dat is inmiddels wel duidelijk. Zondagm�ddag wordt er echter een Music Fair georganiseerd op locatie. En daar kun jij aan meedoen!

Op de Music Fair vind je dj-gear, games en natuurlijk vinyl, maar het is veel breder. Dat laten we aan jou over. Alle idee�n zijn welkom. Heb je iets van het bovenstaande aan te bieden of denk je dat je anderszins je ding kunt doen op de beurs? Drop dan een mailtje bij [email protected] en de kans is groot dat we je uitnodigen voor de Music Fair op Novalectra zondagmiddag 15 mei. Je krijgt dan een door Extrema verzorgde stand toegewezen. Do your thing!

Posted by Divine9 on Apr-21-2005 20:34:

Thursday 21 April 2005
Novalectra brengt het beste van beide dagen op zaterdag

Omdat de Novalectra-zaterdag veel populairder is en de programmering van de zondag iets te vooruitstrevend blijkt, heeft organisator Extrema vanochtend besloten haar nieuwe Pinksterevenement Novalectra een extra speciaal karakter te geven. Dit doet Extrema door het beste van de zaterdagprogrammering te laten staan en daar een selectie van de besten van zondag aan toe te voegen. De tweede festivaldag, zondag 15 mei, komt hiermee te vervallen.

Op deze manier wordt een ticket voor de zaterdag bijzonder exclusief, maar ze zijn nog verkrijgbaar en kosten � 35,- (ex. fee). Je kunt ze bestellen via het online e-ticketingssysteem op Extrema.nl of gewoon op de old school-manier via TicketBox en de bekende voorverkoopadressen.

De line-up voor NOVALECTRA op zaterdag 14 mei:

TECHNO
Joey Beltram (US) // Robert Hood (US) // Marusha (DE) // Daniel Bell (US) // Fabrice Lig (BE) // Gideon

ELECTRO
Felix da Housecat (US) // Ellen Allien (DE) // DMX Krew (UK) *live // M�rtini Br�s (DE) *live // Marco Passarani (IT) // Zombie Nation (DE) *live // Lady A�da

CHILL OUT
Caz // Onanon // Herr Elektor *live
+ games en muziekdocumentaires

De mensen die inmiddels al een combiticket of een kaartje voor de Novalectra-zondag hebben gekocht, zullen ruimschoots tegemoet getreden worden. De gedupeerden worden verzocht te mailen naar [email protected] voor een correcte afronding.

Extrema presents NOVALECTRA
Klokgebouw, Strijp-S � Eindhoven
Pinksterzaterdag 14 mei 2005
22.00-07.00 uur
Tickets (ex.fee) �35,-

Posted by tijs08 on Apr-22-2005 11:36:

KarateKid

Goede zet van Extrema!
Jammer dat het niet werkte, maar het was ook iets te hoog gegrepen... Wel netjes dat ze de stap durven te zetten om dit te doen, want beter 1 top avond dan 2 laffe avonden waardoor het concept gelijk weer de prullenbak in kan.

Posted by SnuggLe on Apr-22-2005 13:04:

quote:
Originally posted by tijs08
Goede zet van Extrema!
Jammer dat het niet werkte, maar het was ook iets te hoog gegrepen... Wel netjes dat ze de stap durven te zetten om dit te doen, want beter 1 top avond dan 2 laffe avonden waardoor het concept gelijk weer de prullenbak in kan.

Inderdaad, dat is beter dan kaartjes weggeven.
Het was denk ik iets te hoog gegrepen ja. Nieuw concept, een nieuwe naam, en dan meteen 2 dagen...>MET de concurrentie van Awakenings...

Posted by Disney on May-11-2005 10:40:

Voor de mensen die hier naar toe gaan:

Techno Room
22.00-23.30 Gideon
23.30-01.00 Fabrice Lig (BE)
01.00-02.30 Daniel Bell (USA)
02.30-04.00 Robert Hood (USA)
04.00-05.30 Joey Beltram (USA)
05.30-07.00 Marusha (DE)
Visuals: VJ Stalker

Electro Room
22.00-23.30 Lady A�da
23.30-00.30 M�rtini Br�s (DE) *live
00.30-02.00 Marco Passarani (IT)
02.00-03.00 DMX Krew *live (UK)
03.00-04.30 Felix da Housecat (USA)
04.30-05.30 Zombie Nation (DE) *live
05.30-07.00 Ellen Allien (DE)

Chill Out
22.00-00.00 Short Films / Documentaries
00.00-02.00 Caz
02.00-03.00 Herr Elektor *live
03.00-05.00 Onanon
05.00-07.00 �
Visuals: Project Aurora

Posted by Partyhardy! on May-11-2005 20:02:

Thanks ik ga nog, jullie ook Disney?

Posted by Disney on May-12-2005 07:46:

quote:
Originally posted by Partyhardy!
Thanks ik ga nog, jullie ook Disney?

Nee denk het niet eigenlijk, maar kwam toevallig de timetable tegen.

Lineup en muziekstijlen zijn me deze keer geen 40 euro waard.

Moet wel snel even een kaartje voor Outdoor gaan halen, want wil niet het risico lopen dat ik zonder zit

Posted by SnuggLe on May-12-2005 08:15:

quote:
Originally posted by Disney

Moet wel snel even een kaartje voor Outdoor gaan halen, want wil niet het risico lopen dat ik zonder zit

Loopt het al hard dan? Ik moet ook nog 2 kaartjes halen.

Posted by Disney on May-12-2005 08:44:

quote:
Loopt het al hard dan? Ik moet ook nog 2 kaartjes halen.

Geen idee, maar ga 100% dus dan kan ik net zo goed maar meteen een kaartje halen. Je slaat jezelf voor je kop als je te laat bent straks...

Posted by HBtje on May-12-2005 08:49:

ik ben dr ook bij

Posted by franzelare on May-12-2005 18:02:

best jammer dat ik geen vervoer heb

anders was ik wel ff gaan kijken

Pages (2): [1] 2 »