TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Industri hall
Pages (2): [1] 2 »

Posted by nils on Nov-16-2001 08:20:

Satan (eek!) Industri hall

Vore det inte ganska extremt ifall vi kunde samla ihop lite kunskaper, sl� ihop v�ra dunkande hj�rnor och f� ig�ng ett riktigt, riktigt, rikligt stort partaj? Typ Sno en gammal skitstor �vergiven industrihall (eller l�na) och fixa ihop lite lights, bjuda n�n stor spinner och planscha �ver hela mellan Sverige? Typ klass som Gatecrasher, fast i Sverige? Det vore ett m�l och uppfylla...
Verkar det f�r orealistiskt?? ... jag kanske har lyssnat f�r mycke p� Trance, (fast det kan man aldrig f� nog av...)

F�re:
Efter:

Posted by x-dream on Nov-16-2001 08:50:

Det l�ter som en klart fr�ck ide....Men det �r inte l�tt att fixa n�got s�dant....Kanske v�ran egna partyqueen Gaby kan fixa detta.....Vem vet....

Och trance kan man inte lyssna p� f�r mycket.....

Posted by nils on Nov-16-2001 09:53:

N�n�.. Aldrig p�st�tt att re e enkelt, men jag menar att eftersom vi �r ganska s� utspridda (all TA's i Sverige) s� borde vi kunna f� ihop ganska fet m�nga, och d� f�r man ekonomi, som man sedan betalar kalaset med, s� det blir lyckat s� att det kommer folk fr�n alla l�nder n�r man arrangerar detta n�sta g�ng ( eller iallafall England o o Norge, ifall dom lyssnar p� Trance) och s� blir man miljon�r, s� k�per man sig ett slott Jokkmokk, s� kan man starta ett eget skivbolag som kommer att ha alla stora artister under sig, som g�r en till "Emperor of the whole World!" Och vid den tiden s� har folk b�rjat flytta till m�nen (man kann k�pa tomter d�r nu ) och d� har man s� mycke pengar s� att man b�rjar civilicera Jupiter, sedan �r hela universum ens eget!! MUHAHAHAHAHA!!!... Aja, kanske �verdrev lite, men du fattar nog vinken

Posted by Ravesquad on Nov-16-2001 11:28:

quote:
Originally posted by KroTrance
N�n�.. Aldrig p�st�tt att re e enkelt, men jag menar att eftersom vi �r ganska s� utspridda (all TA's i Sverige) s� borde vi kunna f� ihop ganska fet m�nga, och d� f�r man ekonomi, som man sedan betalar kalaset med, s� det blir lyckat s� att det kommer folk fr�n alla l�nder n�r man arrangerar detta n�sta g�ng ( eller iallafall England o o Norge, ifall dom lyssnar p� Trance) och s� blir man miljon�r, s� k�per man sig ett slott Jokkmokk, s� kan man starta ett eget skivbolag som kommer att ha alla stora artister under sig, som g�r en till "Emperor of the whole World!" Och vid den tiden s� har folk b�rjat flytta till m�nen (man kann k�pa tomter d�r nu ) och d� har man s� mycke pengar s� att man b�rjar civilicera Jupiter, sedan �r hela universum ens eget!! MUHAHAHAHAHA!!!... Aja, kanske �verdrev lite, men du fattar nog vinken

Det e bra KroTrance! Man ska va manisk ..ok en chekclist:

1.lokal
2.dj
3.pr
4.folk

1.var ska vi va? vad kostar det o hyra docklands? kan ta reda p� det.. n�n som vet vem det va som hade hit Tiesto f�rra �ret?
krotrance du f�r kolla vad det kostar o ta hit PvD lr n�n
s� fixar gaby pr --det h�r kommer bli s� fett
hmm...undrar om man f�r best�mma n�n l�t? is�fall vill ja ha for an angel

Posted by nils on Nov-16-2001 11:40:

Jaha...
Var du spydig n�r detta skrevs? Ja, det l�t ganska 100% - 21% spydigt.
Men ifall du var allvarlig s� kan jag g�rna kolla...

Lokal: Men typ n�n plats (stad) smack i mitten av Sverige, och s� kan man ju kolla efter lador ox�... (inte s� troligt att man f�r l�na) eller i det lokala industri omr�det..
Eller fan, man kan ju ha'et ute! (sommar tider, HEJ!) Ps. Docklands ligger var?

Dj's: Kan man ju s�ga till tex. Ferry at ro hit, och s�ga att han kanske inte f�r 1 milj. men man kan t�cka resan, boende, mat o dryck, och lite f�r set:et... Det �r h�gst troligt att han/dom/hon inte g�r med p� det, men ifall en har lite hj�rta s� borde han kanske g� me p� ett. Jag menar, "it's for charity!"

Pr: Maila, messa, planscha, prata osv. "What goes around, comes around"

Folk: Ifall en TA s�ger till en kompis, som ber�ttar vidare (generation till generation)... och s� har en PR!

Ok, n�r jag l�ste igenom det jag skrivit s� l�t det inte s� g�la �vertigande, men mobba mig inte f�r mina dr�mmar/tankar/hobbies/familj/s�ng/fiskar/bil d�ck (ifall jag hade n�gra s�)/kompisar osv.

Posted by reveal on Nov-16-2001 11:59:

l�ter v�ldigt sv�rt att anordna, men inte om�jligt... och det �r ingen dum id�, det �r just s�nt h�r som saknas i sverige

Posted by Ravesquad on Nov-16-2001 12:21:

quote:
Jaha...
Var du spydig n�r detta skrevs? Ja, det l�t ganska 100% - 21% spydigt.
Men ifall du var allvarlig s� kan jag g�rna kolla...

Lokal: Men typ n�n plats (stad) smack i mitten av Sverige, och s� kan man ju kolla efter lador ox�... (inte s� troligt att man f�r l�na) eller i det lokala industri omr�det..
Eller fan, man kan ju ha'et ute! (sommar tider, HEJ!) Ps. Docklands ligger var?

Dj's: Kan man ju s�ga till tex. Ferry at ro hit, och s�ga att han kanske inte f�r 1 milj. men man kan t�cka resan, boende, mat o dryck, och lite f�r set:et... Det �r h�gst troligt att han/dom/hon inte g�r med p� det, men ifall en har lite hj�rta s� borde han kanske g� me p� ett. Jag menar, "it's for charity!"

Pr: Maila, messa, planscha, prata osv. "What goes around, comes around"

Folk: Ifall en TA s�ger till en kompis, som ber�ttar vidare (generation till generation)... och s� har en PR!

Ok, n�r jag l�ste igenom det jag skrivit s� l�t det inte s� g�la �vertigande, men mobba mig inte f�r mina dr�mmar/tankar/hobbies/familj/s�ng/fiskar/bil d�ck (ifall jag hade n�gra s�)/kompisar osv.

f�rl�t, nej jag e allvarlig! det kommer bli bra!

docklands ligger i sthlm o det e bra f�r det e centralt o l�tt o ta sig till..
undrar vad tiesto tog f�rra �ret?
Gaby vem hade hand om det?
Seri�st s� tror jag nog det h�r kan funka, varf�r inte? jag e med dig till 100% krotrance!

Posted by x-dream on Nov-16-2001 12:40:

Klart att det skulle funka fr�gan �r bara hur mycket stora namn tar f�r att spela s� att s�ga.....

Det �r ju inte speciellt billigt....

Posted by nils on Nov-16-2001 12:46:

quote:
Originally posted by Ravesquad

Seri�st s� tror jag nog det h�r kan funka, varf�r inte? jag e med dig till 100% krotrance!

Det d�r k�ndes frostigt sk�nt nere i kistan... Tack!
Och som Reveal sa: Det saknas s�nt h�r i Sverige. H�ller med till punkt och prick! Tillochmed, jag k�nner en Engelsman som flytta hit f�r 3 �r senn... Han tycker ett e as segt! Inge party, n�stan (N�STAN) inga festivaler osv. Jag tror att det skulle funka riktigt fint.

Folk vill va p� feta partaj (med Trance of course!) men det n�rmaste man kan komma �r antingen utomlands, eller p� b�gon bar (ibland s� f�rekommer mindre privata fester) men j�sses! Ifall man drog ig�ng n�tt som lockar alla h�rn o kanter i Sverige (eller iallafall delar), det skulle vara lyckat!

S�, nu f�r jag sluta perdika... Men jag tror benh�rt p� det h�r, join me! Det kommer funka!

Posted by Gaby on Nov-16-2001 13:40:

Jag �r me' alla g�nger!!! is samarbete med dom bakom trance.nu s� skulle man kunna f� ihop n�got...

Tyv�rr s� vet jag inte vem som fick hit Tiesto f�rra �ret... jag kan kolla va Dockan kostar... PR e minsta problemet ifall vi skulle ha n�got i Sthlm men n�gon annan stad klarar jag nog inte..

Posted by x-dream on Nov-16-2001 13:58:

The partyqueen has spoken......

Posted by nils on Nov-16-2001 15:49:

hmm... Aja, jag har skrivit mail till Ferry's och Dyk's "booker", s� jag f�r lite fakta snart. Men troligtvis s� kostar det f�r mycke, ifall det inte kommer mycket folk, vilket �r h�gt troligt. Eller gaby? Diagnos?

Posted by Gaby on Nov-16-2001 17:24:

Stora namn lockar men jag vet inte ifall man kan f� hit n�n... men man f�rlorar inget p� att kontakta och kolla...

Posted by reveal on Nov-16-2001 18:30:

jag �r n�jd om Tiesto, Corsten och Buuren kommer

Posted by x-dream on Nov-16-2001 18:49:

quote:
Originally posted by reveal
jag �r n�jd om Tiesto, Corsten och Buuren kommer

Ojd�....Det kan ju bli lite sv�rt....

En perfekt line-up f�r en kv�ll vore

B�rja lite lugnt med...

Tiesto
Corsten
Buuren
Gielen

Sen g�r vi p� lite h�rdare

Marco V
Fergie

Avslutar med...

Sven vath
Michel de hey

D� �r min kv�ll r�ddad....

Posted by nils on Nov-16-2001 19:48:

men ifall man skull f� hit n�n stor deck controller (gillar att kalla ett olika ) s� skulle de locka himla m�nga, som i sin tur skulle t�cka kostnaderna, dessutom beh�ver man inte varenda k�nd DJ... Utan man kan ju ta n�n bra fr�n alla TA's och l�ta en spinna ox�... Men det skulle nog j�mna ut sig, ekonomiskt sett.

Posted by Ravesquad on Nov-18-2001 14:58:

quote:
Men det skulle nog j�mna ut sig, ekonomiskt sett.

det tror jag me. n�n tog ju hit tiesto f�rra �ret och det gick nog bra...var ju kn�kfullt..

n�n som f�tt reda p� n�tt �n?

Posted by WhiteRussian on Nov-18-2001 16:44:

Smile

Det finns juh redan s�dana h�r fester...kallas brytafester, kanske inte s���� lagligt,

Man kanske inte direkt har Tiesto som DJ, men men, i brist p� annat s� funkar det v�l

Posted by Gaby on Nov-18-2001 16:59:

quote:
Originally posted by Vitryss
Det finns juh redan s�dana h�r fester...kallas brytafester, kanske inte s���� lagligt,

Man kanske inte direkt har Tiesto som DJ, men men, i brist p� annat s� funkar det v�l

Varf�r ha brytarfest? Jag menar det har man f�r att kunna knarka i fred! Nu �r vi v�l ute efter att ha feta djs, fet stor fest...inget som snuten kan stoppa? eller har jag missuppfattat det?

Posted by Ravesquad on Nov-18-2001 17:29:

quote:
Originally posted by Gaby

Varf�r ha brytarfest? Jag menar det har man f�r att kunna knarka i fred! Nu �r vi v�l ute efter att ha feta djs, fet stor fest...inget som snuten kan stoppa? eller har jag missuppfattat det?

Helt korrekt Gaby. Inga brytarfester, bara feta djs och fet stor fest

Posted by WhiteRussian on Nov-18-2001 22:01:

Smile

Jo visst, det skulle vara h�ftigt med Armin och Dyk i en stor lokal h�r i Sverige, och jag kanske �r pessimistisk n�r jag s�ger att det aldrig kommer h�nda, inte inom den n�rmaste framtaiden iaf.

S� mycket folk LYSSNAR inte p� trance i Sverige, det �r mest mainstream shite som folk vill h�ra h�r. Det i kombination med att Sverige �r ett av v�rldens st�rsta pop/rock producent g�r att det inte �r n�gon efterfr�gan p� trance/techno/goa i Sverige.

Visst, det finns en del stolta (TAs! ) trance m�nniskor h�r men de �r inte direkt i majoritet.

I England och p� kontinenten har dans musik varit st�rre mycket l�ngre.
I Holland �r trance mainstream, i England l�r det vara det snart.

S� vi l�r f� v�nta minst 5-10 �r innan n�got riktigt stort, a l� Dancevalley och Gatecrasher h�nder i v�rt lilla avl�nga land.

Usch, vad pessimistisk jag �r....d�lig helg,

Posted by SteveTranz4ever on Nov-18-2001 22:18:

Smile Tongue

Jag skulle faktiskt inte vilja att trance n�gonsin blev mainstream, p� n�t s�tt s� gillar jag inte mainstream, det f�r r�cka med den skit som �r p� NRJ och liknande kanaler, (sj�lv lyssnar jag mest p� P3 p� jobbet)
Allt mainstream blir s�t�ntigt hypat p� n�t s�tt.
Det finns m�nga trance �lskare i detta land och skulle man f� hit n�n som PvD s� �r jag s�ker p� att hanskulle kunna fylla dom flesta lokaler som finns.
Nu vet jag inget om hur stort trance �r i Finland men PvD var d�r f�r ett halv �r sen � lira p� n�t st�lle, vilket jag fick reda p� tv� dagar senare, annars hade man ju tagit b�ten �ver.
H�nde en liknande sak f�r ett �r sen d� jag var p� Ayia Napa , en kompis kom hem till hotellet klockan 6 � var helt lyrisk, trance kallas det f�r. Han hade av en h�ndelse trillat in p� en stor klubb d�r Paul Oakenfold lira, fan fan fan att man missa det....

vi ses...

Posted by SWE_TRANCE on Nov-19-2001 11:54:

PvD var v�l p� Labyrint i Finland... l�nk:www.labyrinth.fi
Paul Okenfold var p� The Castle i Ayia Napa...

Tror faktiskt ocks� att det �r fler m�nniskor i sverige som lyssnar p� trance �n vad man "tror"...

Problemet �r att "vi" inte har n�gonstans att tr�ffas...
Alla sitter hemma och diggar, finns juh ingen klubb (vad jag vet) som �r k�nd och k�r varje helg..!? huh

Damn, f�r bli att emigrera till Holland, ELLER s� f�r "vi" ta tag i detta..!

Posted by x-dream on Nov-19-2001 13:33:

Det �r nog det enda riktiga att g�ra om man ska ha tillg�ng till bra klubbar....

Vi har ju inga direkt stor events heller....Fan det skulle ju kunna vara n�got liknande som innercity med mera....

Posted by reveal on Nov-19-2001 14:13:

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Tror faktiskt ocks� att det �r fler m�nniskor i sverige som lyssnar p� trance �n vad man "tror"...

Problemet �r att "vi" inte har n�gonstans att tr�ffas...

japp, s� kan det mkt v�l vara

Pages (2): [1] 2 »