TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Industri hall
Pages (2): [1] 2 »
Industri hall
Vore det inte ganska extremt ifall vi kunde samla ihop lite kunskaper, sl� ihop v�ra dunkande hj�rnor och f� ig�ng ett riktigt, riktigt, rikligt stort partaj? Typ Sno en gammal skitstor �vergiven industrihall (eller l�na) och fixa ihop lite lights, bjuda n�n stor spinner och planscha �ver hela mellan Sverige? Typ klass som Gatecrasher, fast i Sverige? Det vore ett m�l och uppfylla...
Verkar det f�r orealistiskt?? ... jag kanske har lyssnat f�r mycke p� Trance, (fast det kan man aldrig f� nog av...)
F�re: 
Efter: 
Det l�ter som en klart fr�ck ide....Men det �r inte l�tt att fixa n�got s�dant....Kanske v�ran egna partyqueen Gaby kan fixa detta.....Vem vet....
Och trance kan man inte lyssna p� f�r mycket.....
N�n�.. Aldrig p�st�tt att re e enkelt, men jag menar att eftersom vi �r ganska s� utspridda (all TA's i Sverige) s� borde vi kunna f� ihop ganska fet m�nga, och d� f�r man ekonomi, som man sedan betalar kalaset med, s� det blir lyckat s� att det kommer folk fr�n alla l�nder n�r man arrangerar detta n�sta g�ng ( eller iallafall England o o Norge, ifall dom lyssnar p� Trance) och s� blir man miljon�r, s� k�per man sig ett slott Jokkmokk, s� kan man starta ett eget skivbolag som kommer att ha alla stora artister under sig, som g�r en till "Emperor of the whole World!" Och vid den tiden s� har folk b�rjat flytta till m�nen (man kann k�pa tomter d�r nu
) och d� har man s� mycke pengar s� att man b�rjar civilicera Jupiter, sedan �r hela universum ens eget!! MUHAHAHAHAHA!!!... Aja, kanske �verdrev lite, men du fattar nog vinken 
| quote: |
| Originally posted by KroTrance N�n�.. Aldrig p�st�tt att re e enkelt, men jag menar att eftersom vi �r ganska s� utspridda (all TA's i Sverige) s� borde vi kunna f� ihop ganska fet m�nga, och d� f�r man ekonomi, som man sedan betalar kalaset med, s� det blir lyckat s� att det kommer folk fr�n alla l�nder n�r man arrangerar detta n�sta g�ng ( eller iallafall England o o Norge, ifall dom lyssnar p� Trance) och s� blir man miljon�r, s� k�per man sig ett slott Jokkmokk, s� kan man starta ett eget skivbolag som kommer att ha alla stora artister under sig, som g�r en till "Emperor of the whole World!" Och vid den tiden s� har folk b�rjat flytta till m�nen (man kann k�pa tomter d�r nu ) och d� har man s� mycke pengar s� att man b�rjar civilicera Jupiter, sedan �r hela universum ens eget!! MUHAHAHAHAHA!!!... Aja, kanske �verdrev lite, men du fattar nog vinken |
..ok en chekclist:
--det h�r kommer bli s� fett
Jaha...
Var du spydig n�r detta skrevs? Ja, det l�t ganska 100% - 21% spydigt.
Men ifall du var allvarlig s� kan jag g�rna kolla...
Lokal: Men typ n�n plats (stad) smack i mitten av Sverige, och s� kan man ju kolla efter lador ox�... (inte s� troligt att man f�r l�na) eller i det lokala industri omr�det..
Eller fan, man kan ju ha'et ute! (sommar tider, HEJ!) Ps. Docklands ligger var?
Dj's: Kan man ju s�ga till tex. Ferry at ro hit, och s�ga att han kanske inte f�r 1 milj. men man kan t�cka resan, boende, mat o dryck, och lite f�r set:et... Det �r h�gst troligt att han/dom/hon inte g�r med p� det, men ifall en har lite hj�rta s� borde han kanske g� me p� ett. Jag menar, "it's for charity!"
Pr: Maila, messa, planscha, prata osv. "What goes around, comes around"
Folk: Ifall en TA s�ger till en kompis, som ber�ttar vidare (generation till generation)... och s� har en PR!
Ok, n�r jag l�ste igenom det jag skrivit s� l�t det inte s� g�la �vertigande, men mobba mig inte f�r mina dr�mmar/tankar/hobbies/familj/s�ng/fiskar/bil d�ck (ifall jag hade n�gra s�)/kompisar osv.
l�ter v�ldigt sv�rt att anordna, men inte om�jligt... och det �r ingen dum id�, det �r just s�nt h�r som saknas i sverige
| Originally posted by KroTrance Jaha... Var du spydig n�r detta skrevs? Ja, det l�t ganska 100% - 21% spydigt. Men ifall du var allvarlig s� kan jag g�rna kolla... Lokal: Men typ n�n plats (stad) smack i mitten av Sverige, och s� kan man ju kolla efter lador ox�... (inte s� troligt att man f�r l�na) eller i det lokala industri omr�det.. Eller fan, man kan ju ha'et ute! (sommar tider, HEJ!) Ps. Docklands ligger var? Dj's: Kan man ju s�ga till tex. Ferry at ro hit, och s�ga att han kanske inte f�r 1 milj. men man kan t�cka resan, boende, mat o dryck, och lite f�r set:et... Det �r h�gst troligt att han/dom/hon inte g�r med p� det, men ifall en har lite hj�rta s� borde han kanske g� me p� ett. Jag menar, "it's for charity!" Pr: Maila, messa, planscha, prata osv. "What goes around, comes around" Folk: Ifall en TA s�ger till en kompis, som ber�ttar vidare (generation till generation)... och s� har en PR! Ok, n�r jag l�ste igenom det jag skrivit s� l�t det inte s� g�la �vertigande, men mobba mig inte f�r mina dr�mmar/tankar/hobbies/familj/s�ng/fiskar/bil d�ck (ifall jag hade n�gra s�)/kompisar osv. |
, nej jag e allvarlig! det kommer bli bra!
Klart att det skulle funka fr�gan �r bara hur mycket stora namn tar f�r att spela s� att s�ga.....
Det �r ju inte speciellt billigt....
| Originally posted by Ravesquad Seri�st s� tror jag nog det h�r kan funka, varf�r inte? jag e med dig till 100% krotrance! |
Jag �r me' alla g�nger!!!
is samarbete med dom bakom trance.nu s� skulle man kunna f� ihop n�got...
Tyv�rr s� vet jag inte vem som fick hit Tiesto f�rra �ret... jag kan kolla va Dockan kostar... PR e minsta problemet ifall vi skulle ha n�got i Sthlm men n�gon annan stad klarar jag nog inte..
The partyqueen has spoken......

hmm... Aja, jag har skrivit mail till Ferry's och Dyk's "booker", s� jag f�r lite fakta snart. Men troligtvis s� kostar det f�r mycke, ifall det inte kommer mycket folk, vilket �r h�gt troligt. Eller gaby? Diagnos?
Stora namn lockar
men jag vet inte ifall man kan f� hit n�n... men man f�rlorar inget p� att kontakta och kolla...
jag �r n�jd om Tiesto, Corsten och Buuren kommer 
| Originally posted by reveal jag �r n�jd om Tiesto, Corsten och Buuren kommer |
men ifall man skull f� hit n�n stor deck controller (gillar att kalla ett olika
) s� skulle de locka himla m�nga, som i sin tur skulle t�cka kostnaderna, dessutom beh�ver man inte varenda k�nd DJ... Utan man kan ju ta n�n bra fr�n alla TA's och l�ta en spinna ox�... Men det skulle nog j�mna ut sig, ekonomiskt sett.
| Originally posted by KroTrance Men det skulle nog j�mna ut sig, ekonomiskt sett. |
Det finns juh redan s�dana h�r fester...kallas brytafester, kanske inte s���� lagligt,
Man kanske inte direkt har Tiesto som DJ, men men, i brist p� annat s� funkar det v�l
| Originally posted by Vitryss Det finns juh redan s�dana h�r fester...kallas brytafester, kanske inte s���� lagligt, Man kanske inte direkt har Tiesto som DJ, men men, i brist p� annat s� funkar det v�l |
| Originally posted by Gaby Varf�r ha brytarfest? Jag menar det har man f�r att kunna knarka i fred! Nu �r vi v�l ute efter att ha feta djs, fet stor fest...inget som snuten kan stoppa? eller har jag missuppfattat det? |
Jo visst, det skulle vara h�ftigt med Armin och Dyk i en stor lokal h�r i Sverige, och jag kanske �r pessimistisk n�r jag s�ger att det aldrig kommer h�nda, inte inom den n�rmaste framtaiden iaf.
S� mycket folk LYSSNAR inte p� trance i Sverige, det �r mest mainstream shite som folk vill h�ra h�r. Det i kombination med att Sverige �r ett av v�rldens st�rsta pop/rock producent g�r att det inte �r n�gon efterfr�gan p� trance/techno/goa i Sverige.
Visst, det finns en del stolta (TAs!
) trance m�nniskor h�r men de �r inte direkt i majoritet.
I England och p� kontinenten har dans musik varit st�rre mycket l�ngre.
I Holland �r trance mainstream, i England l�r det vara det snart.
S� vi l�r f� v�nta minst 5-10 �r innan n�got riktigt stort, a l� Dancevalley och Gatecrasher h�nder i v�rt lilla avl�nga land.
Usch, vad pessimistisk jag �r....d�lig helg, 
Jag skulle faktiskt inte vilja att trance n�gonsin blev mainstream, p� n�t s�tt s� gillar jag inte mainstream, det f�r r�cka med den skit som �r p� NRJ och liknande kanaler, (sj�lv lyssnar jag mest p� P3 p� jobbet)
Allt mainstream blir s�t�ntigt hypat p� n�t s�tt.
Det finns m�nga trance �lskare i detta land och skulle man f� hit n�n som PvD s� �r jag s�ker p� att hanskulle kunna fylla dom flesta lokaler som finns.
Nu vet jag inget om hur stort trance �r i Finland men PvD var d�r f�r ett halv �r sen � lira p� n�t st�lle, vilket jag fick reda p� tv� dagar senare, annars hade man ju tagit b�ten �ver.
H�nde en liknande sak f�r ett �r sen d� jag var p� Ayia Napa , en kompis kom hem till hotellet klockan 6 � var helt lyrisk, trance kallas det f�r. Han hade av en h�ndelse trillat in p� en stor klubb d�r Paul Oakenfold lira, fan fan fan att man missa det....
vi ses...
PvD var v�l p� Labyrint i Finland... l�nk:www.labyrinth.fi
Paul Okenfold var p� The Castle i Ayia Napa...
Tror faktiskt ocks� att det �r fler m�nniskor i sverige som lyssnar p� trance �n vad man "tror"...
Problemet �r att "vi" inte har n�gonstans att tr�ffas...
Alla sitter hemma och diggar, finns juh ingen klubb (vad jag vet) som �r k�nd och k�r varje helg..!? huh
Damn, f�r bli att emigrera till Holland, ELLER s� f�r "vi" ta tag i detta..! 
Det �r nog det enda riktiga att g�ra om man ska ha tillg�ng till bra klubbar....
Vi har ju inga direkt stor events heller....Fan det skulle ju kunna vara n�got liknande som innercity med mera....
| Originally posted by SWE_TRANCE Tror faktiskt ocks� att det �r fler m�nniskor i sverige som lyssnar p� trance �n vad man "tror"... Problemet �r att "vi" inte har n�gonstans att tr�ffas... |