TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Lonsdale, Extreem-rechts, gabber??
Pages (2): [1] 2 »
Lonsdale, Extreem-rechts, gabber??
Oke, tijd voor weer eens een leuke discussie (voor zover dat kan hier
):
Lonsdale, gabbermuziek en extreem rechts. Een onderwerp dat eigenlijk uit den treure is besproken overal, maar toch. Gisteren was Premtime op televisie over dat onderwerp, naar aanleiding van die rellen in Venray.
In Premtime gingen ze op zoek naar de �organisatiegraad� van dat soort mensen, en hun binding met politieke partijen. Gelukkig zijn de meesten van hen ook echt te DOM (ja echt te DOM) om zoiets te doen/begrijpen. Niet normaal. Kijk: hij zat op buitenlanders te zeiken, op alles en iedereen, maar hij werkte wel bij een buitenlander, en dat kon dan weer wel. Het is ook altijd �hun hun hun� (niet eens zij, maar hun, Nederlands kunnen ze niet).... zelf doen ze nooit iets verkeerd. Het zijn altijd de buitenlanders. En dan komen ze met de cliches van �Ja zij moeten zich aanpassen� en de gouwe ouwe �zij komen altijd met 20 man�. Ik snap er echt niets van. Die mensen sporen gewoon echt helemaal niet.
En toevallig de twee �gekste� mensen, de twee diehards, die hadden een gebroken thuissituatie. Van beide jongens was er geen vaderfiguur... De een kon niet eens normaal stilzittten, volgensmij had hij meer drugs gebruikt dan heel colombia in een jaar exporteert.
De link met gabber was er natuurlijk ook weer. En dan kan iedereen nog steeds zo hard roepen dat ook die link er niet is, maar waarom zijn het dan wel altijd gabbers die met extreemrechts in verbinding worden gebracht, en gabbers die lonsdale aanhebben? Maar wat ik dan nog steeds apart vind, is dat Lonsdale nou zo wordt geassocieerd met extreem-rechts etc, en iedereen zegt van �Nah...das niet waar� et cetera. Maar als dat niet waar is, dan wil je toch niet meer in die kleding lopen???? (Als gabber zijnde bedoel ik dan) Als de discussie oplaaid, gaan alleen maar MEER mensen met Lonsdale lopen? Kom op, dan begrijp je het toch ook helemaal niet. En maar zeggen van �we hebben niets tegen buitenlanders� en �het heeft er niets mee te maken�. Volgensmij is het gewoon nog afzetten tegen alles en iedereen.
Nou, my 2 cents.... hoe denken jullie erover? Is Lonsdale etc nou speciaal iets van een lagere klasse of iets dergelijks? Hoe komt dit nou allemaal?
ps. Leuke poll op PF: hoogst genoten opleiding. Check maar eens
Ze zouden daar een kruistabel van moeten maken met de muzieksmaak 
Ik heb het gezien op premtime ja.
Die ene kerel heeft echt teveel dope gebruikt haha die kop alleen al. Maar goed die jongen is psychisch gewoon niet in orde (al dan niet door thuissituatie of drugsgebruik)
Ik zie trouwens op mijn school HBO in het oosten van het land (waar toch aardig wat lonsdalers zitten)
vrijwel geen personen die lonsdale dragen maar op het roc (mbo) naast mijn school is dat wel weer anders...
Een tijd geleden had Lonsdale volgens mij voor veel mensen nog niks met extreem rechts te maken. Maar sinds de media zich ermee is gaan bemoeien is al snel het nieuwe woord �lonsdale-jeugd� ontstaan. De media heeft het beeld gegeven dat mensen die Lonsdale dragen extreem-rechts zijn. Het is wat krom, maar als je nu dus met Lonsdale gaat lopen provoceer je wel en straal je bepaalde rechtse gedachten uit, aangezien dit beeld inmiddels algemeen bekend is (ook al heeft de media daar grotendeels voor gezorgd)
Ik heb gisteren ook een stukje zitten kijken. Wat ik me dan altijd afvraag, hoe ziet het er hier over 20 jaar uit? Komt verstand met de jaren?? Ik hoop altijd maar dat het voor het grootste deel meelopers zijn die uiteindelijk wel inzien waar ze mee bezig zijn.
| quote: |
| Originally posted by Ding Chavez Ik heb gisteren ook een stukje zitten kijken. Wat ik me dan altijd afvraag, hoe ziet het er hier over 20 jaar uit? Komt verstand met de jaren?? Ik hoop altijd maar dat het voor het grootste deel meelopers zijn die uiteindelijk wel inzien waar ze mee bezig zijn. |
| Originally posted by Ding Chavez Ik heb gisteren ook een stukje zitten kijken. Wat ik me dan altijd afvraag, hoe ziet het er hier over 20 jaar uit? Komt verstand met de jaren?? Ik hoop altijd maar dat het voor het grootste deel meelopers zijn die uiteindelijk wel inzien waar ze mee bezig zijn. |
| Originally posted by TranceFool Een tijd geleden had Lonsdale volgens mij voor veel mensen nog niks met extreem rechts te maken. Maar sinds de media zich ermee is gaan bemoeien is al snel het nieuwe woord �lonsdale-jeugd� ontstaan. De media heeft het beeld gegeven dat mensen die Lonsdale dragen extreem-rechts zijn. Het is wat krom, maar als je nu dus met Lonsdale gaat lopen provoceer je wel en straal je bepaalde rechtse gedachten uit, aangezien dit beeld inmiddels algemeen bekend is (ook al heeft de media daar grotendeels voor gezorgd) |
Er staat een aardig artikel over de mensen achter Lonsdale in de Nieuwe Revu deze week
Lonsdale is in Itali� en UK gewoon een merk als Nike en Adidas. Sterker nog, in Itali� is het zelfs een hip merk nu.
| Originally posted by Opti in Itali� is het zelfs een hip merk nu. |
Naar mijn insziens is Lonsdale net zoals de aussie vroeger. Als je het hebt, dan hoor je er bij, en anders niet. Ik was vroeger geen gabber, maar wilde wel een aussie. (die ik overigens niet kreeg:mad
Ik denk dus vooral dat een aantal jongeren het dragen om stoer te doen tegenover hun vriendjes. En de link die dan meteen gemaakt word naar extreem-rechts; tja ik weet het niet. Vaak zijn de meesten wel extreem-rechts. Niet iedereen, maarja net zoals ze zelf doen:iedereen die het draagt word over ��n kam geschoren...
Een kleine groep verpest het weer eens voor de rest en de media met hun linkse propaganda duikt er weer eens lekker bovenop. Zo wordt er een sfeer van haat en racisme gecreeerd die eigenlijk nergens voor nodig is en tevens een merk naar de verdommenis kan helpen.
Ik heb gisteren Premtime ook gezien. Kansloos die lui, eigenlijk ook het enigste wat je er over kunt zeggen. De media moet het natuurlijk weer flink overdrijven, net of er duizenden van deze kansloze figuren hier rondlopen? Echt niet dus. Je hebt een paar van die gekken die het verpesten voor de rest. Die gast ook.. Hitler is mijn vader?? Zeker nog nooit Der Untergang gezien
Weten ze echt niet wat Hitler & Co allemaal op hun geweten hebben? Het zelfde geldt ook voor die Marrokanen die vorig jaar in Amsterdam herdenkingsbeelden vernielden, etc....
Waar ik ook echt aan erger is de term "lonsdale jongeren". Noem ze dan een groep extreemrechtse jongeren. Eigenlijk gewoon schandalig van de media om dit met een kledingmerk te associeren. Net zoals ze al veel te veel generaliseren. Ik hoorde ook iets van "elke dorp in de driehoek Arnhem-Eindhoven- en nog een plaats ergens in Limburg)" heeft er last van? Wat een onzin zeg. In de meeste dorpen hier wonen niet eens buitenlanders
Nee serieus, het wordt echt overdreven. Het is net wat Raymond ook zegt er wordt een haat/racisme sfeer gecreerd.
aaach hou op over dit onderwerp, pleeaaseee!!!
Geen enkele moeite ga ik meer doen voor dit soort sukkels. Mijn mening heeft toch geen zin. Geen tijd aan verspillen. yak
Er is imo een deel van de jongeren die Lonsdale juist dragen vanwege de associatie met extreem rechts... Kan me best voorstellen dat domme rukkers dat als "stoer" zien... Maar er is ook een groot deel dat het alleen draagt om erbij te horen. Zo ken ik een meisje van een jaar of 18 die echt van top tot teen in Lonsdale loopt en naar gabber feesten e.d. gaat, maar ondertussen heeft ze allemaal Marokaanse vriendjes... Dus dan kan je niet echt spreken van extreem rechts lijkt me zo 

| Originally posted by New Wave aaach hou op over dit onderwerp, pleeaaseee!!! Geen enkele moeite ga ik meer doen voor dit soort sukkels. Mijn mening heeft toch geen zin. Geen tijd aan verspillen. yak |
London Mode stopt verkoop Lonsdale in Nederland
Lonsdale zal niet langer te koop zijn bij kledingketen London Mode in Nederland. Het bedrijf dat tien vestigingen heeft in Nederland is het beu dat het Engelse kledingmerk keer op keer in verband wordt gebracht met rechts-extremisten, de zogenaamde 'Lonsdalejongeren'.
Directeur Paul Comagne is niet te spreken over de Nederlandse politiek en media. ''Wij willen niet stoppen met de verkoop van Lonsdale want het is geen racistisch merk, maar Lonsdale wordt zo gestigmatiseerd dat we niets anders kunnen''.
Lonsdale wordt in Nederland ge�mporteerd door BrandFusion Holland. De omzet van het bedrijf is de afgelopen tijd met tientallen procenten gedaald sinds het merk wordt geassocieerd met rechts-extremisme. Dat is ooit begonnen omdat wanneer je een lonsdale-shirt draagt en je je jas half open hebt, je de letters 'nsda' ziet, wat nazi-achtige jongeren 'leuk' vonden verwijzen naar de partij van Adolf Hitler: NSDAP. Ook stelden sommigen dat de letters Lonsdale zouden staan voor 'Laat Ons Nederlanders Samen De Allochtonen Langzaam Elimineren' danwel 'Laat Ons Nederlandse Skinheads De Allochtonen Langzaam Elimineren'.
Lonsdale is feitelijk een gerenommeerd sportmerk uit de jaren '60 dat werd gedragen door onder meer bokser Mohammed Ali. Het merk sponsort de voetbalclub Blackburn Rovers in de Engelse competitie. De link met extreem-rechts wordt enkel in Nederland en Duitsland gelegd. In Itali� bijvoorbeeld wordt het merk gedragen door een breed publiek. Het merk bracht eerder om aan de stigmatisatie te ontkomen al een Lonsdale love all colors shirt uit.

Originally posted by jp |
Ik ga wil hier niet WEER woorden aan vuil maken.....
Vind het belachelijk dat alle "gabbers" steeds weer over 1 kam geschoren worden.... Net zoals dat ALLE buitenlanders slecht zijn.
Werkt me behoorlijk op mijn zenuwen. tuurlijk zijn er stakkers bij. Maar het is een beperkt groepje wat het verziekt binnen de hele hardcore scene.
Zo krulden vorige week weer mijn tenen toen er een stukje op tv was van rechtse stakker waarvan er uitgerekend 1 met een Rotterdam Terror Corps jas liep (jawel 1! in een hele groep) en daar moet dan 1,5 minuut op ingezoemd worden... Staat de burgemeester te vertellen dat hij het maar nodig vind om hardcore feesten te verbieden....
Zielig zooitje allemaal....
Voor degene die denkt dat jongeren een bepaald gedachtengoed of een bepaalde houding wel weer ontgroeien: dat zou betekenen dat er tegenwoordig geen voetbalvandalisme meer zou zijn, omdat de stichters hiervan inmiddels van middelbare leeftijd of ouder zijn!
Je hebt toch immers altijd weer een jongere generatie die bepaalde idee�n overneemt?!?
Er was laatst op tv noord holland ook een docu. Ik vind het erg triest om naar te kijken. Daar wil ik wel bij zeggen dat ik vind dat de aandacht niet alleen op dit soort jongeren gevestigd moet worden! Je hebt natuurlijk ook nog de radicalisering van de allochtone jeugd.
En het feit dat veel dingen zijn zoals het gezegde is: 'jong geleerd, oud gedaan'. Als de oudere generaties nou een beter voorbeeld zouden geven, maar daar is het ook al allemaal mis. Als jullie het over kansloos hebben, is het misschien beter om in te zien dat de hele situatie in Nederland...�n de Westerse wereld tegenwoordig kansloos is! Ik lijk wel 80, maar WAAR GAAT t HEEN!! 
Misschien wordt het hoog tijd voor een tweede flowerpower
Met liefde en broederschap de alledaagse problemen te lijf gaan 
I'M BACK!!!!!!!!! 
| Originally posted by Miss Proximus I'M BACK!!!!!!!!! |
| Voor degene die denkt dat jongeren een bepaald gedachtengoed of een bepaalde houding wel weer ontgroeien: dat zou betekenen dat er tegenwoordig geen voetbalvandalisme meer zou zijn, omdat de stichters hiervan inmiddels van middelbare leeftijd of ouder zijn! Je hebt toch immers altijd weer een jongere generatie die bepaalde idee�n overneemt?!? Er was laatst op tv noord holland ook een docu. Ik vind het erg triest om naar te kijken. Daar wil ik wel bij zeggen dat ik vind dat de aandacht niet alleen op dit soort jongeren gevestigd moet worden! Je hebt natuurlijk ook nog de radicalisering van de allochtone jeugd. En het feit dat veel dingen zijn zoals het gezegde is: 'jong geleerd, oud gedaan'. Als de oudere generaties nou een beter voorbeeld zouden geven, maar daar is het ook al allemaal mis. Als jullie het over kansloos hebben, is het misschien beter om in te zien dat de hele situatie in Nederland...�n de Westerse wereld tegenwoordig kansloos is! Ik lijk wel 80, maar WAAR GAAT t HEEN!! Misschien wordt het hoog tijd voor een tweede flowerpower Met liefde en broederschap de alledaagse problemen te lijf gaan I'M BACK!!!!!!!!! |
?
volgens mij worden mensen met �cht goede idee�n in de politiek ondergesneeuwd door schreeuwlelijkerds als Wilders en Hirshi Ali.
dus, uh...nee
bovendien moet je dan altijd zo helder zijn. ik wil ook wel mijn mindere dagen kunnen hebben
JP ![]()