TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- OT: Remi - en poetisk liten film

Posted by Laszlo on Apr-13-2005 18:17:

OT: Remi - en poetisk liten film

Rotade runt p� h�rddisken och hittade en film jag och ett par polare gjorde i h�stas i en kurs som heter Digital Video h�r vid V�xj� universitet. V�r l�rare som har drygt 30-�rig bakgrund p� SVT tyckte att vi skulle skicka in den till G�teborgs filmfestival i vintras...Vi var f�r fega f�r att v�ga ta tag i saken dessv�rre - kanske kan vi ta mod till oss och skicka in den n�sta �r.

Jag t�nkte i alla fall dela med mig av den till er (vet inte varf�r jag inte gjort det tidigare). Hur som helst �r det �r en poetisk liten kortfilm p� ca. sju minuter. Jag beg�r inte att ni ska f�rst� den - den �r lite djup Men allt som finns med i filmen finns d�r av en anledning...so pay attention

Ta p� mig (107 mb)

Och s� f�r ni g�rna kommentera - �ven om ni inte fattar n�got

Posted by jofawe on Apr-13-2005 21:12:

vackra bilder.. s�rskillt fr�n sj�promenaden vid sjukhuset =)

Fast.. jag f�rst�r inte riktigt.. �sch
Iofs.. schackspel.. sjunde inseglet osv.
Det g�r v�l upp f�r en n�r man sett den n�gra g�nger

Posted by P4z! on Apr-13-2005 21:21:

ska kolla in den!

P� tal om filmskapande, jag och 2 kompisar kom vidare med v�r film till final i en filmt�vling kallad V�rrullen. F�rsta priset �r 10 000 kr och ett mentorskap hos Jarowskij, s� man �r lite sp�nd f�r se hur det g�r den 23 april.

Posted by Laszlo on Apr-14-2005 00:06:

quote:
Originally posted by jofawe
vackra bilder.. s�rskillt fr�n sj�promenaden vid sjukhuset =)

Fast.. jag f�rst�r inte riktigt.. �sch
Iofs.. schackspel.. sjunde inseglet osv.
Det g�r v�l upp f�r en n�r man sett den n�gra g�nger

Merci...jag som ljussatt (schackscenerna) och filmat... tyv�rr hade vi v�ldigt begr�nsade resurser (pissd�liga DV-kameror osv), men vi f�rs�kte g�ra det b�sta av det...speciellt n�jd var jag med sk�rpef�rflyttningen vid biljardscenerna...det blev "ett par" omtagningar, om man s�ger s�

quote:
Originally posted by P4z!
ska kolla in den!

P� tal om filmskapande, jag och 2 kompisar kom vidare med v�r film till final i en filmt�vling kallad V�rrullen. F�rsta priset �r 10 000 kr och ett mentorskap hos Jarowskij, s� man �r lite sp�nd f�r se hur det g�r den 23 april.

Oj - lycka till F�r man se filmen? Jag och min polare (de andra tv� som var med och gjorde filmen har f�rsvunnit) hoppas p� att f� en fot in p� SVT h�r i V�xj�...filmfotograf �r n�got som jag hade kunnat t�nka mig att jobba som...Lycka till med Jarowskij!

Posted by P4z! on Apr-14-2005 00:57:

quote:
Originally posted by Laszlo
Oj - lycka till F�r man se filmen? Jag och min polare (de andra tv� som var med och gjorde filmen har f�rsvunnit) hoppas p� att f� en fot in p� SVT h�r i V�xj�...filmfotograf �r n�got som jag hade kunnat t�nka mig att jobba som...Lycka till med Jarowskij!

Tack! Jag kollade p� er film och den var mkt mkt bra gjord! Jag gillade "dubbel exponeringen" av kroppen + sj�len eller vad det nu skulle symbolisera. Ang. v�r film s� har jag inte en kopia av dvd:n hemma, och om jag hade det s� vore det lite sv�rt att rippa den med tanke p� att jag inte har en dvdspelare p� min dator heh Men den l�r nog dyka upp i min dator f�rr eller senare.

Filmfotograf vore ruskigt kul ja, och skriva filmmanus vore kul det ocks�. Jag har sj�lv planer p� att bli stillbildsfotograf, men att filma t.ex. Jean Pierre Jeunet's filmer skulle man inte tacka nej till

Du borde skicka in er film till n�gon filmfestival, en av dem som var med i v�r film visade upp en lista med l�nkar till ca 20 st filmfestivaler bara h�r i Sverige s� det borde ju inte vara n�gra problem.

Posted by jofawe on Apr-14-2005 14:42:

quote:
Originally posted by Laszlo
Merci...jag som ljussatt (schackscenerna) och filmat... tyv�rr hade vi v�ldigt begr�nsade resurser (pissd�liga DV-kameror osv), men vi f�rs�kte g�ra det b�sta av det...speciellt n�jd var jag med sk�rpef�rflyttningen vid biljardscenerna...det blev "ett par" omtagningar, om man s�ger s�

Jag k�nner ju iofs en som jobbar p� svt h�r i v�jx� .. fast har f�r mig hon jobbar med UR program.. typ.
Men �nd�..