TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Koptelefoon
Pages (6): [1] 2 3 4 5 6 »

Posted by Aur�lie on Apr-14-2005 16:47:

Koptelefoon

Heb een paar vraagjes voor de "kenners" onder de beta's. Ik moet nl een nieuwe koptelefoon hebben. Aan dat forum van dj2dj kan ik niet uit . Paar vraagjes en opmerkingen

-Vanaf welk bedrag spreek je van een degelijke koptelefoon ?
-Ik heb er eentje nodig die vrij luid moet kunnen
-Wat zijn de goeie merken en welke moet ik zeker links laten liggen ?
-Ik kan er een 125 euro tegenaan smijten
-Waar moet ik zeker opletten
-Adresjes in Antwerpen of Leuven waar ze me ni gaan afzetten ?

Thx dudes !

Posted by Phortastic on Apr-14-2005 17:01:

Voor ne goeie koptelefoon zijde 5000 frank kwijt, minstens. Wa nu de goeie merken enzo zijn heb ik geen idee van want kheb nog ne oude van men pa maar die koste toen in den tijd 10.000 frank zei men pa. En kheb al vaker gelezen da ge onder 5000 frank toch best ni gaat.

Posted by Aur�lie on Apr-14-2005 17:06:

Ik gebruikte tot nu toe een sony (vraag me ni welk model enz )van een 200 euro. Ik moet zeggen : goed materiaal ! Helaas is em ni van mij. Maar als beginner is dat iets te hoog gegrepen vind ik .

Posted by pooley on Apr-14-2005 17:13:

Sennheiser heeft altijd wel goed materiaal

Einde deze maand bestel ik deze :
Wij zijn verdeler van sennheiser dus kan die echt cheap vastkrijgen

Die stanton dat veel volk heeft (ook onder de beta's) vond ik zeer goed (die van desp op de fuif).
en die vind ge toch al rond de 80-90.
Het geluid van d emonitors werd echt goed afgeschermd!

Hogere modellen qua prijsklasse moet ge bij Sony etc zoeken. Wilt wel ni zeggen dat z ebeter zijn ofcourse

Posted by Aur�lie on Apr-14-2005 17:16:

Over welk model gaat het die stanton ? Is iets te klein om te kunnen zien.

Posted by pooley on Apr-14-2005 17:27:

Stanton DJ Pro 2000

En die Sennheiser is de 280

Posted by Phortastic on Apr-14-2005 17:30:

die oude van men pa wa ik heb is ook ne Sennheiser trouwens

De HD-530 II ofzoget

Posted by pooley on Apr-14-2005 17:33:

Staan bekend voor hun goeie kwaliteit en levensduur

Posted by Phortastic on Apr-14-2005 17:35:

quote:
Originally posted by pooley
Staan bekend voor hun goeie kwaliteit en levensduur

ja dat blijkt wel hehe
denk dat die 10 jaar oud is ofzo ondertussen en daar is nog nix aan. Wel natuurlijk al eens die kussentjes aan de binnenkant vervangen enzo. Maar voor de rest nog nix kapot aan ofzo
En ik gebruik die dagelijks...

Posted by Giesber on Apr-14-2005 19:21:

Sennheiser heeft idd zeer goede hoofdtelefoons: stevig en goede geluidskwaliteit.

btw, de hoofdtelefoon met de beste prijs-kwaliteitsverhouding die ik ken is de goedkoopste van Philips (SBC HP150 als da serienummer nog altijd hetzelfde is). Gaan vrij luid, en ik nog nooit van iemand gehoord dat ie kapot is gegaan.

Posted by BZRK on Apr-14-2005 20:20:

quote:
Originally posted by pooley
Einde deze maand bestel ik deze :
Wij zijn verdeler van sennheiser dus kan die echt cheap vastkrijgen

Ik heb die 2 maand geleden gekocht en was daar zeer ontevreden over. Direct teruggestuurd.
Klonk voor mij gewoon heel dof. Laat ook echt bijna niks van omgevingsgeluid door, wat ik redelijk ambetant vond.
Ik gebruik zo'n hoofdtelefoon wel nie om te dj-en, dus misschien is da voor u wel een voordeel.

Posted by Belgian Bonzai on Apr-14-2005 22:39:

Onderste rij:
http://www.sennheiser.com/sennheise...phones_high-end
Ik heb een HD 545 Reference; da's al om bij te kwijlen, trust me, en die is dan al zo oud, en die ingenieurs slapen daar bijna niet... Quality stuff. Kijk maar naar de tech specs Zuiver lawaai komt uit die spacey headsets, prijzen vergelijken geblazen dus
Zeker een circumauraal, open koptelefoon zou ik aanraden voor de genieters.

Posted by Phortastic on Apr-14-2005 22:55:

^ waarom staan der geen prijzen op de site?

Posted by Belgian Bonzai on Apr-14-2005 23:02:

Mmm. Straalt kwaliteit en comfort uit imho
^Idd Internet afschuimen dus

Posted by Phortastic on Apr-14-2005 23:07:

quote:
Originally posted by Belgian Bonzai

Mmm. Straalt kwaliteit en comfort uit imho
^Idd Internet afschuimen dus

idd die ziet er nice uit
maar ja zolang mijne oude van men pa nog gaat hou ik die nog

Posted by Hydra on Apr-14-2005 23:08:

Ik zou eerst beslissen of ge een Open of Gesloten koptelefoon wilt, en pas daarna naar de verschillende merken/modellen kijken.

Posted by Zehra on Apr-14-2005 23:09:

Is het om te draaien of om gewoon te luisteren? Specifi�er dat eerst al eens, want er zit een wereld van verschil tussen koptelefoons voor DJ's en koptelefoons voor gewoon luisterplezier!

Trouwens, voor prijzen: www.bekafun.com

Posted by pooley on Apr-14-2005 23:10:

als ge prijzen moet hebben, kan ze altijd navragen

Posted by Wildfir3 on Apr-15-2005 08:11:

op www.new-line.nl vindt ge ook wel vrij deftige reviews, alsook op www.aboutdj.tk

ik zou die stanton djpro 2000s aanraden... heb die ook gehad, en was superzalig om mee te draaien, �n betaalbaar

Posted by Wildfir3 on Apr-15-2005 08:13:

da is trouwens ook ne zalige online winkel om te bestellen... betere service zult ge denk ik nergens vinden

Posted by djcresto on Apr-15-2005 12:48:

ik heb die sony mdr v700. Ben er gematigd tevreden over. Om te draaien is hij zeer goed. beweegelijk, kan heel luid etc. Naar tschijnt wel breekbaar maar nog niets van gemerkt. Als je er gewoon mee naar muziek luistert beginnen je oren wel pijn te doen na een paar uurtjes.

Posted by Aur�lie on Apr-15-2005 17:25:

quote:
Originally posted by Zehra
Is het om te draaien of om gewoon te luisteren? Specifi�er dat eerst al eens, want er zit een wereld van verschil tussen koptelefoons voor DJ's en koptelefoons voor gewoon luisterplezier!

Trouwens, voor prijzen: www.bekafun.com

Om te draaien

Posted by Jasperovitsj on Apr-15-2005 17:42:

In dat geval, rekening houdende met al uw wensen en uw budget, zou ik toch ook voor de Stanton DJPro 2000 gaan! Zeker niet voor de DJPro 3000, want die hebben nog heel veel last van kinderziektes, onder andere het afbreken van de bevestiging tussen hoofdband en oorschelpen.

In uw prijsklasse is er nu wel ook een nieuw model van Sennheiser uit (HD 215: http://www.sennheiser.com/sennheise.../HD215_zoom.jpg ) die er heel goed uitziet qua uiterlijk en specificaties, maar ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om ze uit te testen. Sennheiser kennende zal het wel absolute topkwaliteit zijn! Iemand had ook al de Sennheiser HD 280 aangehaald, maar dat is een echte bankschroef op uw hoofd! Heel goed geluid wel, maar als je geen groot of dik hoofd hebt niet echt aan te raden!
Er is ook de HD 25 SP - het kleine broertje van de HD 25 pro - maar die zijn toch een beetje te plastiekerig en ook minder qua geluid dan de Pro, wat eigenlijk ��n van de beste DJ-hoofdtelefoons is!

In ieder geval, ga niet - ik herhaal, NIET - voor de Sony MDR-V500!! Een goedkoper model dan de bekende zilveren Sony MDR-V700, maar echt een crappy hoofdtelefoon om te DJ-en! Slecht geluid, crappy isolatie, en weerspannige oorschelpen die nooit zitten waar je ze wilt!

En voor de rest kan ik u gewoon het beste aanraden om gewoon naar de winkel te gaan en allerlei modellen uitproberen. Geluid en pasvorm - en zelfs design - is iets heel persoonlijk, en dat kan niemand voor u beslissen!

Posted by Aur�lie on Apr-15-2005 17:47:

Thx Jasper ik ga die Stanton maandag zeker ergens gaan testen. Als laatste iemand een tip voor een goeie shop in het Antwerpse/Leuvense ?

Posted by Jasperovitsj on Apr-15-2005 17:51:

In Leuen weet ik niks zijn, maar in Antwerpen moet ge op de Katelijnevest zijn!
Er zijn een paar kleineren hifi/DJ-shops, en natuurlijk ook de Light, Noise & Company. Persoonlijk zet ik daar geen voet meer binnen omdat die mij al 2 keer gelijk vuil hebben behandeld, maar ze hebben wel het grootste aanbod van alle winkels in het Antwerpse denk ik.

Pages (6): [1] 2 3 4 5 6 »