TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- vinylförsäljning?
vinylförsäljning?
eftersom min far och hans bror arbetade som discjockeys under 70-talet och fram till tidigt 90-tal bestämde jag mig nyligt för att gräva lite i hans skivkartonger för att kolla om han hade nåt trevligt i elektronisk musikväg.
jag fann några promo- och retailvinyler av tidig chicago/detroit house/techno, samt stonebridge-, orbital- och paul oakenfold-remixar
min fråga är nu ifall det finns något värde i äldre elektronisk musik (85-95), och var man isåfall bör annonsera. är ebay det bästa sättet? jag lär inte annonsera ut det på blocket och få 100 SEK för alltihop ;/
kan bifoga lista när jag sammanställt allt jag hittat.
Du är inte intresserad att få sålt något av det som inte är elektroniskt?
Har en kompis som letar vinyl med 70 80 90 tals musik.. ej elektroniskt..
jo Ebay lär ju vara bästa stället där folk som kan sånt surfar på.. skriv gärna listan, finns säkert nåt jag skulle vilja ha 
säkerligen. jag har många tusen skivor att gå igenom. säg vilka artister/skivbolag etc. som är av intresse så ska jag se till att kolla upp det
okej, ska försöka kasta upp en lista under lördag eller söndag.
| quote: |
| Originally posted by lacksesepsotygh okej, ska försöka kasta upp en lista under lördag eller söndag. |
Re: vinylförsäljning?
| Originally posted by lacksesepsotygh eftersom min far och hans bror arbetade som discjockeys under 70-talet och fram till tidigt 90-tal bestämde jag mig nyligt för att gräva lite i hans skivkartonger för att kolla om han hade nåt trevligt i elektronisk musikväg. jag fann några promo- och retailvinyler av tidig chicago/detroit house/techno, samt stonebridge-, orbital- och paul oakenfold-remixar min fråga är nu ifall det finns något värde i äldre elektronisk musik (85-95), och var man isåfall bör annonsera. är ebay det bästa sättet? jag lär inte annonsera ut det på blocket och få 100 SEK för alltihop ;/ kan bifoga lista när jag sammanställt allt jag hittat. |
ww.discogs.com är såklart att bra ställe som n0bben påpekade! men där ser man inte vem som är enthusiast och villig nog att spendera en viss summa... men försöka går ju
lista gärna så mycket du kan här, kanske någon av oss är intresserad 
New Order - Blue monday är jag på jakt efter. Hojta till om du hittar den i samlingen 
ska kolla vidare efter new order, laszlo.
har skrivit upp allt som fanns i en vinylback + 7 lådor.
nu är det kanske 15 backar och 40 lådor kvar :D
www.lacksesepsotygh.se/upload/tolvor.xls
kan göra en html-fil senare för dem som saknar office och excel.
en lista med alla 7"-skivor kommer upp senare också.
pris disskuteras för varje enskild skiva. jag kollar upp ungefärvärdet på gemm och musicstack innan jag bestämmer nåt pris.
jag kommer inte att dra en vanlig blocket-grej och sälja allt för 2000 eller liknande ;/
moraliskt försvarbart.. mjo, det är det. annars skulle min farbror sälja allt för nån krona styck på tradera. bättre att sälja rariteterna och sånt som är eftertraktat innan man säljer resterande vinyler i kilo-
pris :)
jag har inte excel 
| Originally posted by lacksesepsotygh www.lacksesepsotygh.se/upload/tolvor.xls |
Men det kanske är lika bra det - annars hade det väl slutat mig att jag varit tvungen att sälja min kropp dyrt för att ha råd att köpa halva samligen
Ska köpa en tredje skivspelare inom kort så jag är på jakt efter schyssta åttiotalsplattor som man kan köra lite mashups med ovanpå technodängorna....
haha. bäst att du håller hårt i pengarna då :)
för excel-lösa stackare:
http://www.lacksesepsotygh.se/upload/tolvor.htm
listan uppdateras senare ikväll (förhoppningsvis). ska hämta ett par backar till (~500 vinyler till).
uppdaterad.
http://www.lacksesepsotygh.se/upload/tolvor.htm