TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Avkrminalisera MDMA (Ecstasy)
Avkrminalisera MDMA (Ecstasy)
De diskuterar saken i Brittiska formuet... tyckte bara det var lite intressant hur olika inst�llningen till ecstasy �r i England och Sverige...
Indeed Indeed...
Re: Avkrminalisera MDMA (Ecstasy)
| quote: |
| Originally posted by Vitryss De diskuterar saken i Brittiska formuet... tyckte bara det var lite intressant hur olika inst�llningen till ecstasy �r i England och Sverige... Indeed Indeed... |
F�r mig f�r folk pyssla med va fan dom vill men varken jag eller mina n�rmaste v�nner tar ens i droger (f�rutom alkohol som faktiskt e en drog)
Personligen tycker jag att alla droger inte ens borde finnas men...
M�nga p�st�r att dom flesta festerna och att dom fetaste st�llena p� Ibiza e s� bra och har s� bra st�mming beror p� alla drogerna. �r nog delvis sant. Musiken g�r ju sitt ocks�.
hur det sem st�r till i andra l�nder som England eller Holland e ju en helt annan sak, droger finns ju �ver allt �ven om det �r mer eller mindre liberalt i vissa l�nder.
Vet m�nga Holl�ndare som f�tt h�ra av andra att dom har trott dom tog droger bara f�r dom kom fr�n Holland, eller som n�r jag pratar med v�nner att jag ska till Holland p� stort dans party s� skojjar dom lite � s�ger "Ska du k�pa droger?"
Droga dom som vill, jag d�mmer inte den som g�r det, jag vet inte ens vilka dom e.
ses...
H�h�jaja, jag beh�ver v�l inte egentligen visa min �sikt h�r eftersom de flesta har koll p� den �nd�. M�nniskan �r en dum varelse som b�r skyddas fr�n sig sj�lv f�r sitt eget b�sta av lika dumma m�nnsikor. *SUCK*
Att k�ka E varje helg �r inget att rekommendera... en rolig h�st 2001 kan l�tt bli en deppig v�r 2002!
| Originally posted by Gaby Att k�ka E varje helg �r inget att rekommendera... en rolig h�st 2001 kan l�tt bli en deppig v�r 2002! |
| Originally posted by SteveTranz4ever F�r mig f�r folk pyssla med va fan dom vill men varken jag eller mina n�rmaste v�nner tar ens i droger (f�rutom alkohol som faktiskt e en drog) Personligen tycker jag att alla droger inte ens borde finnas men... M�nga p�st�r att dom flesta festerna och att dom fetaste st�llena p� Ibiza e s� bra och har s� bra st�mming beror p� alla drogerna. �r nog delvis sant. Musiken g�r ju sitt ocks�. hur det sem st�r till i andra l�nder som England eller Holland e ju en helt annan sak, droger finns ju �ver allt �ven om det �r mer eller mindre liberalt i vissa l�nder. Vet m�nga Holl�ndare som f�tt h�ra av andra att dom har trott dom tog droger bara f�r dom kom fr�n Holland, eller som n�r jag pratar med v�nner att jag ska till Holland p� stort dans party s� skojjar dom lite � s�ger "Ska du k�pa droger?" Droga dom som vill, jag d�mmer inte den som g�r det, jag vet inte ens vilka dom e. ses... |
Egentligen �r v�l mina �sikt om droger ocks� redan k�nd,
Men doping inom idrott...vafan, alla dopar sig juh redan. V�rldsrekordet p� 100 meter f�r herrar har f�rb�ttrats med ungef�r 1 sekund p� mindre �n tio �r, S� fort utvecklas inte m�nniskan.
L�t dem dopa sig, l�gg ner energi p� annat.
hmm, fundering..
| Originally posted by Gaby Att k�ka E varje helg �r inget att rekommendera... en rolig h�st 2001 kan l�tt bli en deppig v�r 2002! |
| Originally posted by Vitryss Egentligen �r v�l mina �sikt om droger ocks� redan k�nd, Men doping inom idrott...vafan, alla dopar sig juh redan. V�rldsrekordet p� 100 meter f�r herrar har f�rb�ttrats med ungef�r 1 sekund p� mindre �n tio �r, S� fort utvecklas inte m�nniskan. L�t dem dopa sig, l�gg ner energi p� annat. |
Oki, h�r �r en radikal id� ni aldrig trodde skulla komma fr�n mig. Sl�pp dopingen fri, l�t idrotten f�rst�ra sig sj�lv. Alla sponsorer dra in pengar och all publik svika t�vlingarna. Efter ett tag blir doping en oskriven regel att man inte sysslar med, trots att det �r till�tet, f�r att r�dda den urkraft som idrott �nd� inneb�r. F�r en oskriven regel bryter man inte mot, f�r d� f�rlorar man all v�rdighet. I dopingfallen nu, �r det precis som att filma, om man �r duktig kommer man undan, om man �ker fast s�ger man "g�r det s� g�r det". D�remot om dopingen skulle vara till�ten men ansedd bland de t�vlande som att det sysslar man inte med f�r d� spelar man inte p� lika villkor skulle man ALDRIG vilja bli ertappad med doping. D� kan man inte f�rklara bort sig med "g�r det s� g�r det", f�r det �r till�tet, men inte rumsrent hos ut�varna. Sug p� den! Men eftersom jag lever nu, vill jag inte under min livstid se idrotten g� under f�r att sedan kanske efter min d�d �teruppst�, s� d�rf�r �r jag f�r allt vad dopingkontoller och f�rbud heter.
| Originally posted by Vitryss Men doping inom idrott...vafan, alla dopar sig juh redan. V�rldsrekordet p� 100 meter f�r herrar har f�rb�ttrats med ungef�r 1 sekund p� mindre �n tio �r, S� fort utvecklas inte m�nniskan. |
Det d�r med doping suger....Lite som Aendy s�ger...skulle det bli lagligt s� skulle alla ta det vilket skulle betyda att om du ska bli idrottsstj�rna s� m�ste du knarka...vad �r det f�r ett samh�lle...n�h jag vill nog inte satsa p� idrotten f�r d� m�ste jag knarka....eller jag ska nog satsa p� h�jdhopp s� f�r jag knarka?
Idrottare som dopar sej f�rst�r inte bara f�r sig sj�lva utan �ven f�r sina dedikerade fans, sponsorer etc. Pajar idrotten �r vad dom g�r, det �r fusk! Jag vet inte om en E p�verkad snubbe (eller tjej) g�r andras tillvaro s�mre. Det f�rst�r inte trance-scenen enligt min uppfattning iaf, f�rutm m�jligen ger den en sl�ng d�ligt rykte.
Dessutom s� resonerar man i l�nder som Holland inte att droger �r bra, utan avlegaliserar dem med tanken att missbrukandet ska minska och f�r att l�ttare kunna kontrollera "produkterna" etc.
Detta skulle naturligtvis inte fungera i Sverige, n�r man till och med fortfarande har statligt monopol p� sprit.. (vilket t.o.m. kanske �r det b�sta alternativet)
Sj�lv �r jag drogliberal och skulle iaf vilja ha en allm�n debatt om legalisering av l�ttare droger, vilket �ger rum i i stort sett hela Europa..
D�remot kanske det �r som Aendy s�ger att m�nniskan �r dum och b�r skyddas.. ..men i vissa fall. Jag tycker det �r lugnt, s� l�nge man har sj�lvdisciplinen att kontrollera sitt "missbruk". D�remot k�nner jag folk som inte kan det, vilket �r sorgligt..
men
ja.. vad ska man s�ga...
om tunga droger (nu pratar jag inte om kaffe, teve eller sprit) hade varit f�rbjudna f�r att dom faktiskt hade skadat m�nniskor mer �n till exempel alkoholen g�r, s� hade jag varit p� deras sida.
men nu �r det juh inte s�...
s� jag tycker det �r upp till var och en att best�mma sj�lv vad f�r skit dom vill pilla i sig.
Re: men
| Originally posted by tjockis ja.. vad ska man s�ga... om tunga droger (nu pratar jag inte om kaffe, teve eller sprit) hade varit f�rbjudna f�r att dom faktiskt hade skadat m�nniskor mer �n till exempel alkoholen g�r, s� hade jag varit p� deras sida. men nu �r det juh inte s�... s� jag tycker det �r upp till var och en att best�mma sj�lv vad f�r skit dom vill pilla i sig. |
Re: men
| Originally posted by tjockis om tunga droger hade varit f�rbjudna f�r att dom faktiskt hade skadat m�nniskor mer �n till exempel alkoholen g�r, s� hade jag varit p� deras sida. men nu �r det juh inte s�... |