TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Kwaliteit van de huidige dance scene
Pages (2): [1] 2 »

Posted by Djeebie on Apr-25-2005 17:37:

Kwaliteit van de huidige dance scene

Niet echt een onderwerp dat heel recent goed bediscussieerd is, dus vandaar deze thread.

Wat ik eigenlijk wil weten van iedereen is hoe je de kwaliteit van de huidige scene vindt. Bijvoorbeeld van de (verschillende stijlen van) muziek, van de apparatuur, maar ook van de feesten.

Ik heb het idee dat het bijzonder goed gaat namelijk. D'r komen heel veel goede platen uit op dit moment en dan heb ik het niet speciaal over een bepaalde stijl. Hoe het staat met de trance heb ik namelijk geen idee van, maar ik weet wel dat er zoveel leuke en wat meer experimentele dingen uitkomen. Dan heb ik het met name over producers als Mylo, Tiefschwarz, Petter, Nathan Fake, James Holden, Eric Prydz. Geen standaard werk, maar uitgebalanceerde producties die super klinken

Daarnaast heb je natuurlijk de enorme technologische vooruitgang. Niet langer wordt alleen met vinyl gedraaid. En mensen als Sasha en Richie Hawtin gaan nog een stapje verder door met de computer alles in de mix te gooien. Best wel baanbrekend mag je toch stellen. Die Sasha set in Orlando is wat dat betreft een heel mooi voorbeeld: remixen on-the-spot.

Ook de kwaliteit van de (organisatie van) feesten is erg goed te noemen. Ik kan niet uit eigen ervaring een vergelijking maken tussen Nederland en het buitenland. Maar als je de reacties na afloop van feesten hoort en zelf feesten bezoekt kun je maar tot ��n conclusie komen en dat is dat Nederland het heel goed doet op het gebied van feesten. Niet alles gaat altijd goed, maar een zekere hoge kwaliteit is toch altijd gewaarborgd.

Ook leuk om te zien is dat steeds meer internationale grote namen naar Nederland komen. Kijk alleen al naar de line-up van Dance Valley deze zomer. Dat is toch best wel om te kwijlen. Ook veel clubs doen goede zaken. Met name een club als Panama doet het erg goed met de programmering van grote namen

Kortom, ik denk dat we zeker niet mogen klagen over de huidige stand van zaken. Maar wellicht denkt iemand er wel heel anders over

Posted by jp on Apr-25-2005 17:47:

quote:
Dance is niet dood, wel uitgeput

Dance was het afgelopen decennium de motor van innovatieve jongerencultuur. Zeker in Nederland. Lukte het Neerlands popsterren nauwelijks om internationaal serieus genomen te worden, dance veranderde dat. Heren als Ti�sto werden wereldsterren. En een organisatie als ID&T zette de stroming hier nadrukkelijk op de kaart. Met Sensation had Nederland 'het grootste dance-event van de wereld'. Het ID&T / KPMG-rapport bewees de grote economische betekenis van de cultuur.

Maar er ontstaan barstjes in het dance-succes. In ieder geval in Engeland. Dance vecht om te overleven, luidden de lokale krantenkoppen. En Engeland is van oudsher een belangrijke motor voor de dancescene. Het voelt dus relevant hier nadrukkelijk bij stil te staan.

Wat is het geval? De Liverpoolse club Cream, ��n van de grootste ter wereld, is gesloten. Gatecrasher, ook een toonaangevende club, is teruggeschroefd. Nu ��n keer per maand in plaats van iedere week. En kwam recentelijk in Nederland na ID&T ook UDC met een eigen magazine, een internationale voorloper als Mixmag heeft te kampen met teruglopende oplage: -30%. Het Ministry of Sound-magazine, ook niet de minste, is zelfs opgeheven. De meeste kleinere magazines zijn al langere tijd over de kop. De media die nog bestaan praten inmiddels met serieuze merkenbureaus om zichzelf te 'herpositioneren'.

De reden? Dance-liefhebbers van het eerste uur raken uitgekeken op de beats. Dance is te weinig vernieuwend. En voor jonge muziekliefhebbers is de muziek vaak te mainstream. Diverse genres zijn bijna 'de muziek van je vader' geworden. Lounge-muziek is daarvan natuurlijk een goed voorbeeld. Dance is ook slachtoffer van het feit dat jongeren moe worden van 'de megalomane experiences', zie de vorige fris_licht. De grote feesten missen steeds vaker intimiteit en originaliteit. Tussen twee haakjes: interessant is dat het Nederlandse Crossing Border Festival dit jaar bewust een stuk 'moeilijker' gaat programmeren.

Maar dance is alles behalve dood. Volgens de Engelse experts is het vooral 'even rustend'. Het heeft het zo'n twaalf jaar uitgehouden en dat is lang. Fenomenen die zo oud worden, zijn gewoon genoodzaakt zichzelf op gezette tijden opnieuw uit te vinden.

Veel 'opinieleiders' richten zich daarom op de wat meer verborgen stromingen binnen de cultuur. Een goed voorbeeld hiervan is elektro. Kritisch beschouwd ��n van de weinige subculturen binnen de dance die nog echt vernieuwt. Interessant hierbij zijn de karakteristieken van de scene. Het genre probeert selectief te blijven en beroept zich op een 'hernieuwd underground-gevoel'. En op momenten dat zelfs een merk als Twix dance probeert te claimen, is dit natuurlijk niet zo'n slechte gedachte. (Hoewel we natuurlijk wel zo eerlijk moeten zijn te melden dat elektro-godin Peaches een nummer met Pink op gaat nemen. Maar positief gedacht, ze heeft gelukkig 'nee' gezegd tegen een soortgelijk verzoek van Britney Spears).

Elektro probeert zichzelf ook niet al te serieus te nemen. Terwijl de trance-DJ's als goden over de wereld worden gevlogen, doet elektro op een bijna vertederende wijze beroep op een kinderlijk nerd-gevoel. De mannen zien eruit als software-geeks. De vrouwen lijken Madonna te playbacken voor de spiegel in de slaapkamer. Ook interessant: het genre maakt een voorzichtige stap terug naar echte live optredens. De meeste DJ-optredens binnen immers weinig show. De show die Fischerspooner op Lowlands gaf was een goed voorbeeld. Veel muziek uit de computer, maar wel actief omlijst door ouderwetse zang & dans.

Tenslotte is het interessant dat een ander muzikaal genre, waarvan dance het einde inluidde, nu weer belangstelling geniet. Want rock is terug. Bands als The Strokes, The White Stripes and The Darkness gooien hoge ogen met hun rauwe gitaargeluid. Hang the DJ. Rock your strings.

bron: Frislicht

Dit past mooi in deze thread

Posted by ahp2002 on Apr-25-2005 17:51:

Het valt allemaal best wel mee, je moet alleen wat beter zoeken (geldt voor alles in de dancescene)

Posted by Djeebie on Apr-25-2005 17:55:

quote:
Originally posted by ahp2002
Het valt allemaal best wel mee, je moet alleen wat beter zoeken (geldt voor alles in de dancescene)

Wat valt mee?

Posted by Muppy on Apr-25-2005 18:01:

quote:

daar ben ik het mee eens...vroeger kreeg je alles nog voorgeschoteld op de buis en via de radio, tegenwoordig heb je toch echt een computer met hoge internet-snelheid nodig (en dan ook de juiste kanalen) om het beste van de scene te kunnen vinden.

wel vind ik dat er een overkill aan feesten is op het moment. elk weekend is er wel een groot feest voor 25.000 man. dat moet niet al te lang doorgaan, anders is daar de lol ook gauw vanaf denk ik.

Posted by basd on Apr-25-2005 18:15:

quote:
Originally posted by Muppy
daar ben ik het mee eens...vroeger kreeg je alles nog voorgeschoteld op de buis en via de radio, tegenwoordig heb je toch echt een computer met hoge internet-snelheid nodig (en dan ook de juiste kanalen) om het beste van de scene te kunnen vinden.

Heeft dat niet gewoon met je eigen veranderde smaak te maken? D'r is veel meer media-aandacht dan vroeger voor dance.

Posted by TranceFool on Apr-25-2005 18:18:

Ik denk dat het vooral aan jezelf ligt of je raakt uitgekeken op housemuziek. Als ik iets zat ben ga ik op zoek naar iets nieuws. Paar jaar geleden luisterde ik alleen naar trance. Nu eigenlijk groove / club / techno / progressive noem maar op. Die quote van JP vind ik dus eigenlijk nergens op slaan. Muziekstijlen veranderen in de loop der jaren omdat alles op een gegeven moment al is gedaan. Zo was er de switch van kleine feesten naar grote massale feesten en nu dus weer terug naar kleine feesten. Dingen veranderen nou eenmaal.

En ik vind dat het dus ook wel goed gesteld is met de huidige kwaliteit van de housescene. Kijk alleen eens naar de agenda van Partyflock, hoe verschrikkelijk veel feesten (groot en klein) ieder weekend druk bezocht worden. En ook qua release van platen zijn er in ieder genre mensen die zich van de rest onderscheiden

Posted by Muppy on Apr-25-2005 18:56:

quote:
Originally posted by basd
Heeft dat niet gewoon met je eigen veranderde smaak te maken? D'r is veel meer media-aandacht dan vroeger voor dance.

hmmm mijn smaak was vroeger trance en dat is het nu nog steeds...vroeger had je nog gewoon delerium op tv en nu special d.

Posted by Partyhardy! on Apr-25-2005 20:02:

quote:
Originally posted by Muppy
...vroeger had je nog gewoon delerium op tv en nu special d.

Je hebt nu ook nog "delerium-muziek" op tv, zag van de week Ethan - In my Heart en die remix van Max Graham Owner of a Lonely Heart nog voorbij komen...

quote:
Originally posted by jp
Ook interessant: het genre maakt een voorzichtige stap terug naar echte live optredens. De meeste DJ-optredens binnen immers weinig show. De show die Fischerspooner op Lowlands gaf was een goed voorbeeld. Veel muziek uit de computer, maar wel actief omlijst door ouderwetse zang & dans.

Dat hoeft voor mij niet, It's all about the music! hehe ik quote Exposure even maar ik hou niet van zo'n "concert vibe" en allemaal kijken wat er op het podium gebeurt

En om op het vraagstuk van Djeebie in te gaan =>
De kwaliteit van de huidige scene is inderdaad zeer goed te noemen. Veel verschillende stijlen van muziek en feesten. In de muziek zie je steeds meer stromingen samen vloeien wat erg lekker klinkt en qua progressive-feesten is het de afgelopen maanden weer enorm verbeterd. Vonden er een paar maanden terug nog weinig progressive-dj's de weg naar Nederland, nu richting de zomer komen ze allemaal weer naar Nederland dus ik ben een blij man!
Ook voor de andere stijlen is er een enorm aanbod voor feesten, dit is ook alleen maar goed, je kunt kiezen waar je naartoe wilt, beter kan niet toch?

Posted by basvh on Apr-25-2005 20:18:

Jezus wat is dat stukkie van Frislicht slecht zeg. Omdat het in Engeland slecht gaat is dance op sterven na dood?? Please zeg. ER zijn tijden geweest dat Engeland zeker de motor was van de internationale dance scene, maar volgens mij zijn ze die leiderschaps positie in 2001/2002 kwijtgeraakt.

Aan het einde van elk jaar wordt wel gezegd: Jezus wat is dit dance jaar qua releases slecht, vorig jaar was het veel beter en ik heb geen vertrouwen in volgend jaar. Ik denk dat het onzin is, in elk hokje in de dance is wel iets fris/leuks/goeds te vinden. Het is alleen de vraag of jezelf de moeite gunt om dat te vinden.

Qua feesten is er wel een overkill. Vroegah kocht ik maanden van te voren een kaartje, nu is het 1 of 2 dagen.

Afgelopen maanden ben ik veel naar groove feesten geweest, af en toe een trancert erbij, 3 weken terug coxy in ahoy en a.s vrijdag deep dish en sander k in de now and wow. Lekker afwisselen want dat houd het spannend

Posted by Partyhardy! on Apr-25-2005 20:36:

quote:
Originally posted by basvh
Qua feesten is er wel een overkill. Vroegah kocht ik maanden van te voren een kaartje, nu is het 1 of 2 dagen.

De vraag is natuurlijk of dat erg is? Als de helft van de feesten leeg blijft is er een probleem maar dat is nog niet het geval dus ik zie geen probleem in de hoeveelheid feesten op dit moment.
En wanneer je een kaartje koopt maakt natuurlijk ook niets uit, hoewel het wel relaxt is om een stapeltje toegangstickets thuis te hebben liggen Voorpret, hehe

quote:

Afgelopen maanden ben ik veel naar groove feesten geweest, af en toe een trancert erbij, 3 weken terug coxy in ahoy en a.s vrijdag deep dish en sander k in de now and wow. Lekker afwisselen want dat houd het spannend

Tsja, dit houdt het spannend wanneer je een brede muzieksmaak hebt. Wanneer je dat niet hebt is dat niet echt een aanrader want ik ga toch voor de muziek naar een feest (heeel dicht daarachter de sfeer natuurlijk) Af en toe een ander genre vind ik tof maar ik ben persoonlijk toch erg stijl gebonden dus ik ga veel liever steeds naar dezelfde muziekstijl. Bij komend voordeel is dat je vaak dezelfde gezichten tegen komt wat erg tof is

Posted by tijs08 on Apr-25-2005 21:03:

Mooie thread Djeebie

Ben het op alle punten met je eens dat het prima gaat in de dance scene. En al helemaal in het gebied van mijn muzikale voorkeur.

Een trend van de laatste tijden is ook dat meer en meer echte dance producers steeds meer richting pop schuiven. Ik noem een Thin White Duke, Trafik, Junkie XL, BCML, Killahurtz etc. Vette gitaar partijen en een bpm die niet veel afwijkt van een stevige pop song. Dit kan ik zeker waarderen! Wat Partyhardy dan zegt over het Live gebeuren dat iedereen stil zal staan ben ik het niet geheel mee eens. Het kan juist erg vet zijn om eens een 'band' te zien staan tussen de Djs door en dat er dan wel vette beats uit de boxen komen.

De kwaliteit van de feesten in Nederland is ook erg hoog inderdaad. Dit komt gewoon omdat Nederland zoveel feesten heeft wat de kwaliteit wel hoog houd, anders overleef je het gewoon niet. Men is hier in de loop der jaren zo verwent en ook heel kritisch geworden...

Wat ik in de toekomst graag zou zien is dat het genre 'break-beats' wat meer exposure krijgt en als eigen stroming verder voort zou kunnen gaan. Een feest met een line up als Shiloh, Steve Gerrard, Jonathan Lisle, Damien Heck, Breakfastaz, Evil Nine, Adam Freeland klinkt nog als toekomst muziek in de oren...

Posted by nwopper on Apr-25-2005 21:16:

Hmmmm, wat ik vooral merk aan de huidige dancescene is dat progressive sounds (melodic breaks, deephouse, prog. trance/house) enorm opkomt en dat gaat ten koste van de 'normale' (anthem/euphoric/superstring) trance die 2 a 3 jaar geleden nog hoogtij vierde.

Zelf weet ik niet wat ik ervan moet vinden. Aan de ene kant begin ik progressive sounds zeer te waarderen (Shiloh, Greg Benz, Digital Witchcraft, Elusive etc.), maar aan de andere kant ben ik niet zo'n fan van de hele additude die eromheen zit. Je merkt het ook op deze forums. Dat arrogante gedoe alsof je betere muziek luistert als je Sasha's cd opzet in plaats van die van Tiesto. Ik vind die algehele Sasha-adoratie hier op TA ook een beetje meh (sorry als ik iemand beledig), want om nou te zeggen dat 'ie God Op Aarde is.....

Wat wel weer leuk is dat genre's zich beginnen te vermengen enz. Dat producers beginnen te expirementeren en eens andere dingen gaan doen. Ik denk ook wel dat ik ooit eens een progressive feestje ga bezoeken, gewoon om te kijken hoe het is. Heb me ook prima vermaakt in de Yoshitoshi tent op Innercity tijdens Deep Dish dus zoveel moeite heb ik er niet mee.....

......maar of dit nou nog over de NL dancescene gaat......

Posted by basvh on Apr-25-2005 21:16:

quote:
Originally posted by Partyhardy!
Tsja, dit houdt het spannend wanneer je een brede muzieksmaak hebt. Wanneer je dat niet hebt is dat niet echt een aanrader want ik ga toch voor de muziek naar een feest (heeel dicht daarachter de sfeer natuurlijk) Af en toe een ander genre vind ik tof maar ik ben persoonlijk toch erg stijl gebonden dus ik ga veel liever steeds naar dezelfde muziekstijl. Bij komend voordeel is dat je vaak dezelfde gezichten tegen komt wat erg tof is

Jah idd het ligt eraan of jezelf wat breder georienteerd bent of niet. Het heeft bijde zijn voordelen en nadelen. Ik ga natuurlijk ook voor de muziek, maar omdat ik dus meer hokjes leuk vind kan ik meer afwisselen.

Trouwens je moest eens weten hoeveel dezelfde gezichten ik tegen kom al feest hoppend door alle stromingen. M.a.w er zijn er heel wat die breed georienteerd zijn en veel verschillende stromingen/feesten bezoeken.

Posted by Partyhardy! on Apr-25-2005 22:41:

quote:
Originally posted by nwopper
Hmmmm, wat ik vooral merk aan de huidige dancescene is dat progressive sounds (melodic breaks, deephouse, prog. trance/house) enorm opkomt en dat gaat ten koste van de 'normale' (anthem/euphoric/superstring) trance die 2 a 3 jaar geleden nog hoogtij vierde.

Dat komt mijn inziens omdat de kwaliteit van de huidige anthem/euphoric/superstring tunes nog wel hoog ligt maar in een vele mindere kwantiteit komt. Nu zijn er een tiental platen die er tussen uit steken terwijl dat er 2 a 3 jaar geleden 100 waren. Omdat men m��r wil ga je op zoek naar andere stijlen waardoor je misschien bij progressive uitkomt. Ik vind niet dat trance "ten koste" gaat van progressive. Als er meer goede euphoric tunes uit zouden komen zou trance ook weer opleven. Overigens is trance nog zeker hot getuige een Trance Energy dat met 30.000 bezoekers volledig uitverkoopt en Armin is ook nog de man en ook de djmag top5 is trancy.

quote:

Zelf weet ik niet wat ik ervan moet vinden. Aan de ene kant begin ik progressive sounds zeer te waarderen (Shiloh, Greg Benz, Digital Witchcraft, Elusive etc.), maar aan de andere kant ben ik niet zo'n fan van de hele additude die eromheen zit. Je merkt het ook op deze forums. Dat arrogante gedoe alsof je betere muziek luistert als je Sasha's cd opzet in plaats van die van Tiesto. Ik vind die algehele Sasha-adoratie hier op TA ook een beetje meh (sorry als ik iemand beledig), want om nou te zeggen dat 'ie God Op Aarde is.....

Het is erg tof als een dj precies die platen draait die jij ook onwijs lekker vind, het gevolg is dan dat je hem waardeert. Als anderen dit ook vinden kun je die interesse delen en is dat helemaal cool. Dat je Dumonde ook erg gaaf vind is toch harstikke cool? ik kan er alleen niet over mee praten want ik houd ze niet meer in de gaten. En zo vind jij Sasha niks, ieder zijn ding toch? Ik vind ook zeker niet dat progressive "betere muziek" is maar het is meer mijn 'ding'

Posted by SnuggLe on Apr-26-2005 07:23:

Zeer interessante thread Djeebie, leuk onderwerp, altijd goed dat dit weer even gedaan wordt.

Als eerste vind ik de scene wel een stukje verbeteren, vooral ook om de redenen die je geeft. Als eerste heb je de technologie die verbetert, en vele housedj�s zijn daarmee aan het experimenteren, wat zorgt voor leuke crossovers. Daarnaast heb je een professionalisering in de organisatie van feesten. De markt is alleen wel verzadigd, omdat grote spelers het allemaal een beetje overheersen. Gelukkig zijn er weer leuke kleine initiatieven die toch ook weer op beginnen te komen, het lijkt alsof mensen zich een beetje van de grote dingen afkeren. Maar oke, door de marktwerking worden dat soort dingen wel duidelijk.

Ik snap ook niet dat mensen zo in hokjes blijven denken (kom daar zo op terug als ik op mensen ga reageren ;-)). Wat jij zegt over producers als Mylo, Tiefschwarz en Petter: dat is hartstikke leuk! Er wordt vaak wat gezegd over progressive, dat mensen zich verheven voelen, dat is bull: progressive is eigenlijk ook geen hokje, en het is gewoon progressief, vernieuwend. Daar staat progressive voor. Sommige andere stijlen missen dat naar mijn mening, die zouden best wat meer mogen vernieuwen�.

Toch zie je naast de beweging voor meer intimiteit / nieuwe dingen ook gewoon de doorbraak (definitieve doorbraak) van Tiesto en daarmee dance op de wereldkaart. De media heeft veel meer aandacht voor dit soort zaken en iedereen in NL is wel eens op een houseparty geweest. Toch is er veel te winnen op mediagebied: house wordt nog TE veel met alleen maar drugs in verband gebracht, en dat is jammer. Maar dat zijn dan ook vaak de sensatiemedia. Toch is er ook daadwerkelijk veel drugs aanwezig op feesten, en ik snap niet dat op feesten zoals Masters of Hardcore en dat soort dingen er niet veel en veel strenger gecontroleerd wordt. Hop, schoenen uit, de wc�s om te poepen controleren (daar gaat iedereen meteen heen) et cetera�.

En dat stuk van Frislicht: tsja�. ID&T heeft gewoon een dikke stempel gedrukt op de scene, wat positief maar ook negatief is. Het kan verstikkend werken, omdat andere initiatieven daardoor sneller gedoemd zijn om te mislukken�. Het is gezeik dat dance (ik noem het liever house, dance = special D etc) niet vernieuwend is. Het is de meest vernieuwende muziekstroming. Frislicht heeft het totaal niet begrepen�..Dat van electro is ook BULL�.. dat is nu weer �hip�� en vernieuwend? Tsja, het is ook allemaal al gedaan hoor, het is een jaren 70-80 revival.

quote:
ik denk dat het vooral aan jezelf ligt of je raakt uitgekeken op housemuziek. Als ik iets zat ben ga ik op zoek naar iets nieuws. Paar jaar geleden luisterde ik alleen naar trance. Nu eigenlijk groove / club / techno / progressive noem maar op.

Ik heb het al vaker gezegd, en zeg het nog eens: evolutie.
Ik geloof echt dat mensen �evolueren� in de housemuziek. Je komt als eerste in aanraking met de �bekende/commerciele� dingen, en naarmate je je er meer in verdiept en breder kijkt, kom je terecht bij andere stromingen. Ik zeg daarmee niet dat die stromingen (zoals progressive) beter of moeilijker zijn, maar ik ken niemand die begint bij progressive, en daarna naar trance gaat luisteren. Daarmee is progressive niet beter, maar wel wat minder toegankelijk�.!

quote:

Ten koste?? Ik vind dat een beetje overdreven. Dingen komen, dingen gaan! Als je zelf nog steeds houdt van de �normale� trance, dan moet je die misschien zoeken met een vergrootglas, maar het is er nog wel. Zoals Onno het zegt:

quote:
Dat komt mijn inziens omdat de kwaliteit van de huidige anthem/euphoric/superstring tunes nog wel hoog ligt maar in een vele mindere kwantiteit komt. Nu zijn er een tiental platen die er tussen uit steken terwijl dat er 2 a 3 jaar geleden 100 waren. Omdat men m��r wil ga je op zoek naar andere stijlen waardoor je misschien bij progressive uitkomt. Ik vind niet dat trance "ten koste" gaat van progressive. Als er meer goede euphoric tunes uit zouden komen zou trance ook weer opleven. Overigens is trance nog zeker hot getuige een Trance Energy dat met 30.000 bezoekers volledig uitverkoopt en Armin is ook nog de man en ook de djmag top5 is trancy.

Daar ben ik het helemaal mee eens.

quote:

Zoals ik hierboven al zei vind ik dat heel apart. Kijk, Tiesto wordt ook dik en dik en dik geadoreerd. Het lijkt wel als er iemand wordt geadoreerd dat mensen dat raar vinden. Wat ik wel vind is dat progressive op het moment (als we toch in hokjes blijven) een stuk vernieuwender is dan de �normale� trance, die nu juist terugvalt op het oude succes. Kijk eens op de nieuwe TE-cd (die je, ik zag je reactie op mijn recensie op PF, slecht vond): kijk eens hoeveel �2004 of 2005 remakes� er op staan.

Ik zeg daarmee niet dat Progressive beter is, maar momenteel is het zeker venieuwender dan trance. Ik zie ook veel meer experimenten met nieuwe technologie , zoals de DVD-mixer van Sander Kleinenberg en Sasha die lekker bezig is.

Waarom is dat adoratie? De man is gewoon steen- en steengoed bezig. Involver was verreweg het beste album van vorig jaar. Ik ken geen trance-producer die ook zoiets makkelijk zou kunnen maken. En dat meen ik. Om af te sluiten met wat wederom Onno zegt:
Ik vind ook zeker niet dat progressive "betere muziek" is maar het is meer mijn 'ding'

Posted by ahp2002 on Apr-26-2005 07:38:

Wat ik wel echt jammer vindt van veel trance djs, (sorry hokje), is dat ze een scala van platen uit ruim tien jaar muziek kunnen kiezen en dat ze het nog presteren om zoveel hetzelfde te draaien! Ongelooflijk toch, het is de kunst van een DJ om een vet originele, verrassende set neer te zetten en je hebt ik weet niet hoeveel platen tot je beschikking uit tien jaar tijd en dan nog hoor ik zovaak dezelfde platen voorbij komen.

ik vind dat oudere platen vaker voorbij moeten komen, niet een hele classics set ofzo, maar van die platen die je alweer vergeten was uit 97 ofzo, dat je denkt HEY vet!

is voor de mensen die minder lang in de scene zitten zelfs een totaal nieuwe plaat...

Posted by basd on Apr-26-2005 08:01:

Thumbs up

quote:
ik vind dat oudere platen vaker voorbij moeten komen, niet een hele classics set ofzo, maar van die platen die je alweer vergeten was uit 97 ofzo, dat je denkt HEY vet!

Dat heb ik hier geloof ik ook al eens gezegd, van alleen maar achter nieuwe releases aan zitten wordt je echt niet interessanter als DJ. Dat doen er al veel te veel.

Posted by Chicane on Apr-26-2005 08:15:

Ik moet een set voorbereiden voor een demo cd, ik heb een mooi archief van platen en het nieuwste spul op CD. Nu zit ik het nieuwe spul een beetje door te spitten om een leuke intro te bouwen, een pakkend middenstuk en een vet einde, blijkt dus dat al het spul gewoon leuk is tussendoor, maar niks te bieden heeft qua intro of outro. Automatisch val je dan terug op je ouwe platen Misschien ook wel dat je als 'ouwe' rot veel nostalgie hebt met de oudere platen, mensen die pas beginnen met luisteren naar trance of welke stroming dan ook beschouwen de platen van nu over 10 jaar misschien ook als nostalgisch, terwijl in mijn persoonlijke visie ik de platen van nu een beetje pliepjes en toetertjes vind.
Het leuke van een groot archief is, is dat je vaak platen tegenkomt die gewoon niet verouderen maar perfect mee kunnen doen in een huidige set, geldt voor alle stromingen wel denk ik, en ikzelf hoop mensen daarmee te kunnen entertainen op een dag

Over de muziek van nu om maar on-topic te blijven: Vind de electro cultuur meer doorbreken nu, al die minimale meuk is niet mijn ding, leuk voor de mensen die er van houden. Verder maak ik er maar geen woorden over vuil..

Posted by SnuggLe on Apr-26-2005 08:31:

quote:
Originally posted by basd
Dat heb ik hier geloof ik ook al eens gezegd, van alleen maar achter nieuwe releases aan zitten wordt je echt niet interessanter als DJ. Dat doen er al veel te veel.

Helemaal mee eens.
ook al heb ik nog geen draaitafels, ben al wel platen aan het kopen. En daar zitten zeker wel wat classics bij... dat vind ik ook supercool. Het is toch heel vet om oude knallers te horen??? Dingen die je zeggen van "oh ja!". Classics zijn altijd leuk.
Achter nieuwe releases aan blijven rennen kan je altijd doen, maarja, daar geloof ik ook niet in, altijd het nieuwste van het nieuwste te hebben. Maar smaken verschillen, en sommige mensen hier zweren bij 'al dat nieuwe spul'. Iets wat een maand oud is voor hen is al niet meer interessant, en dat vind ik bull.

Overigens: lees daarvoor mijn recensie op PF over ID&T CLassics, best een leuk cdtje: http://partyflock.nl/review/161.html

En over de 'trancescene' heb ik hier een klein stukkie staan (waarbij ik ook reclame maak voor trance.nu ) http://partyflock.nl/review/161.html

Posted by New Wave on Apr-26-2005 09:31:

Kwa platen vind ik het belabberd. Veel rotzooi in de platenzaken. Technofeesten zijn nog zeker wel relaxed. Veel variatie. Elke weekend wel ergens een line-up met onbekende, beterbekende en zeer bekende dj's. Ene feest komt ander volk dan andere feesten dus daar moet je rekeningmee houden Awakenings in de westergas is natuurlijk ook weer helemaal prima!

Posted by SnuggLe on Apr-26-2005 09:58:

quote:
Originally posted by New Wave
Kwa platen vind ik het belabberd. Veel rotzooi in de platenzaken. Technofeesten zijn nog zeker wel relaxed. Veel variatie. Elke weekend wel ergens een line-up met onbekende, beterbekende en zeer bekende dj's. Ene feest komt ander volk dan andere feesten dus daar moet je rekeningmee houden Awakenings in de westergas is natuurlijk ook weer helemaal prima!

Bedoel je daarmee dat andere feesten niet relaxed zijn? Of hoe? Want volgensmij heb je weinig vergelijkingsmateriaal, als je het zo bedoeld. Je bedoelt gewoon "feesten" zijn nog wel relaxed neem ik aan?

Veel variatie etc is er ook in de trance/prog nl.

Posted by New Wave on Apr-26-2005 10:07:

quote:
Originally posted by SnuggLe
Bedoel je daarmee dat andere feesten niet relaxed zijn? Of hoe? Want volgensmij heb je weinig vergelijkingsmateriaal, als je het zo bedoeld. Je bedoelt gewoon "feesten" zijn nog wel relaxed neem ik aan?

Veel variatie etc is er ook in de trance/prog nl.

Er staat toch "technofeesten", dan heb ik het alleen over technofeesten........Heb toch niets over andere stylen gezegt? Snap jouw concludering dan niet helemaal. Waarom zou ik moeten vergelijken met andere feesten met een andere style. Dat zijn toch totaal andere feesten waar ik niet naartoe ga. Techno is ook een onderdaad van de dance scene he Bram. Trek het eens een keer niet naar het negatieve toe.

Posted by Roger on Apr-26-2005 10:23:

leuke draad dit heb er zelf alleen niet zo veel aan toe te voegen, want ik ga nog niet zo lang naar feesten. Dus heb ik niet echt veel vergelijkings materiaal..

wat ik wel wil zeggen is dat ik het afwisselen van oud en nieuw in een set zeker kan waarderen. dat maakt het djen zelf ook een stuk goedkoper

Posted by SnuggLe on Apr-26-2005 11:17:

quote:
Originally posted by New Wave
Er staat toch "technofeesten", dan heb ik het alleen over technofeesten........Heb toch niets over andere stylen gezegt? Snap jouw concludering dan niet helemaal. Waarom zou ik moeten vergelijken met andere feesten met een andere style. Dat zijn toch totaal andere feesten waar ik niet naartoe ga. Techno is ook een onderdaad van de dance scene he Bram. Trek het eens een keer niet naar het negatieve toe.

Kerel relaxed, ik vraag juist hoe je het bedoeld, ik geef toch geen mening? Want ik snapte het niet helemaal, want je zou uit je zinsnede op kunnen maken dat je juist een vergelijking maakt! Zoiets van "Technofeesten zijn juist nog zeker wel relaxed, ..de rest niet..." Dan had er moeten staan "In tegenstelling tot de technoplaten zijn technofeesten juist nog zeker wel relaxed". Chill, ik snapte gewoon niet helemaal wat je bedoelde, of dat je vergelek of het sec over techno had. Dus ik trek het helemaal niet naar het negatieve. Het is gewoon spraakverwarring, en daarom vraag ik netjes om uitleg.

Pages (2): [1] 2 »