TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Köpa Skivor I Malmö Området.

Posted by ecccc on May-05-2005 14:26:

Köpa Skivor I Malmö Området.

Som vanligt inom denna genre så är det nästan omöjligt att hitta den skiva man vill ha i den lokala skivaffären. I de större städerna (sthlm, gbg och malmö) borde det ju finnas. Vet att det fanns en i Malmö som hette Cosmic One Records, Dessa har dock bytt namn och jag har ingen aning om deras nuvarande Namn. Någon som vet?
Det borde ju finnas flera skivaffärer i Malmöområdet som säljer go musik. Framför allt i Köpenhamn. några tips?
Skivorna jag Ska köpa är ISOS4 som jag hoppas att jag hittar eller kan få beställt i lokala affären. Sedan är det Gods Kitchen: Classics som jag inte hittar någon stans. finns den att köpa/betälla i Sverige?

Posted by benni on May-05-2005 14:42:

jag köper nästan alla mina skivor på nätet så jag brukar inte vara mycket i dom lokala skivaffärerna, men Cosmic One finns ju kvar (om dom bytt namn vet jag inget om) men den ligger på Torggatan 4... fråga där

sen finns det också Conzeppt records (http://www.conzzept.dk/) & Loud (www. ? .dk) i köpenhamn..

Posted by ecccc on May-05-2005 14:48:

tackar är fattig och kan inte betala frakten tycker det är dyrt nog som det är.

URL till loud var http://www.loudmusic.dk/ (tack google :E)

ingen av dessa hade Godskitchen skivan :/

Posted by CJ InterCity on May-05-2005 15:25:

Cosmic One finns kvar på samma svåråtkomliga ställe fast de har mest house & techno, du lär inte hitta ISOS4 eller Godskitchen. Men de gör special-beställningar så du kan ju traska dit och höra med dom

En bättre ide vore dock att gå till Malmö Skivhandel, på gågatan mellan Triangeln och Gustav Adofls Torg, för där har de en stor hylla med trance-musik, därav ett flertal Tiesto skivor

Posted by lacksesepsotygh on May-05-2005 16:03:

skippa skivbutiker.. gå in på www.cd-wow.se och beställ. de har båda skivorna, och det är fraktfritt. har beställt ungefär 10 skivor därifrån.

Posted by CJ InterCity on May-05-2005 19:41:

wow tack för tipset - beställde den med detsamma!