TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Skivaffärer i Stockholm (Vinyl)

Posted by auranaut on May-05-2005 19:06:

Skivaffärer i Stockholm (Vinyl)

Sökes: Kvalitetsaffär med bra sortiment/urval. Jag vet inte vad jag letar efter, det får man se när man kommer dit.

Posted by CJ InterCity on May-05-2005 19:32:

just det ja, jag kan ju också passa på att fynda när jag kommer till sthlm! alla rekommendationer är välkomna!

Posted by gurra on May-05-2005 19:52:

Back To Plastic/SVAJ på Bjurholmsgatan 18 rekommenderas varmt. Mestadels techno och house. http://www.backtoplastic.com

Sen har vi ju Truly Vinyl på Åsögatan 136... http://www.trulyvinyl.com

... och Pitch Control, Ynglingagatan 2.

Posted by CJ InterCity on May-05-2005 19:55:

quote:
Originally posted by gurra
Mestadels techno och house.

finns det någon butik som har lite ASOT-typen av trance? det är en pina att få tag på den musiken i Malmö

Posted by gurra on May-05-2005 19:58:

pina i stockholm också i så fall, vet inte var man hittar sånt.

Posted by mr_fisken on May-05-2005 21:00:

+
fade på södermalm
megastore

Posted by Cham on May-05-2005 21:01:

Denna är också att rekomendera..Säljer house trance etc
Fade Records
Skåneg. 78, 116 37 STOCKHOLM Tfn/Fax 08-642 98 20
E-post [email protected]
Har dock haft en dålig erfarenhet där ifrån.. tror dock inte det kommer upprepas..

Posted by CJ InterCity on May-05-2005 21:14:

tackar!

Posted by auranaut on May-05-2005 21:52:

quote:
Originally posted by mr_fisken
megastore

Hm... så Megastore säljer vinyl. Visste jag inte.

Tack för rekommendationerna.

Posted by benni on May-26-2005 14:26:

fanns det inte skivaffärer i gamla stan eller nånstans i närheten?

är på väg till stockholm imorgon och skulle gärna vilja handla lite plattor (techno house stilen) ... men gatunamnen säger mig inte så mycket... har varit i stockholm typ 3 gånger förrut..

Posted by gurra on May-26-2005 15:42:

Milky Way Records ligger i gamla stan, men de säljer goatrance och sånt psykedeliskt flum var ett bra tag sen jag var där sist, men då var det i alla fall på Tyska Brinken 32 i samma lokaler som Saturn Return.

Men eftersom det är techno och house som gäller (som sig bör ), så är kolla upp affärerna som är nämnda tidigare i tråden. http://kartor.eniro.se hjälper dig att hitta rätt.

Posted by klappa on Jun-04-2005 17:28:

kom ihåg när jag var på back2plastic sist, rotade där i flera timmar. så jävla svårt och bläddra ibland dem, de är ju inpackade i ihåliga hyllor så det är risk att alla faller ut om man ska dra ut nån. kan säga att de hade mest skräp. pitch vetja hade bara en back med trance, det vill säga skit likaså megastore. Sen känner jag nån som bor i sthlm och nämnt en jävligt bra skivaffär som ingen har nämnt här, kommer fasen inte ihåg namnet, kan nån påminna mig?

Posted by mr_fisken on Jun-04-2005 18:01:

back2plastic konkade för rättså länge sedan, dock har dom kvar singa gamla skivor hos café svaj men dom beställer inte in något nytt. en fågel viskade i mitt öra att dom kanske skulle sälja ut det som fanns kvar till bra priser nångång

Posted by klappa on Jun-04-2005 19:24:

Säljer de ut allt så räkna med att jag är där. Angående den där affärn så var det Saturn. Heter tydligen Milky Way med. Nån som kan komma med adresser för dessa. Back2plastic, Fade, Saturn, Pitch. Vore schysst.

Posted by gurra on Jun-04-2005 19:30:

alla adresser du söker, finns redan i tråden

Milky Way Records/Saturn Return
Tyska Brinken 32

Back2Plastic/SVAJ
Bjurholmsgatan 18

Pitch Control/Megastore
Ynglingagatan 2

Fade Records
Skånegatan 78

Posted by klappa on Jun-04-2005 22:30:

tackar gurra!