TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Pioneer DVJ X1

Posted by Pagani on May-06-2005 03:14:

Pioneer DVJ X1

Ten eerste wilde ik iedereen groeten.
Geweldige board zeg en geweldige mensen!

Goed,
Mijn vraag is of iemand toevallig ervaring heeft met de
Pioneer DVJ X1?
Yeah I know, het is een cd turntable.
Wordt toch eens tijd om zelf maar een te proberen te mixen, dus leek mij het beste om meteen maar professioneel spul te gaan halen. Heb al menige mense horen praten over de technics SLDZ 1200, echter was ik op Trance energy en volgens mij hadden ze daar toch echt geen Technics maar deze Pioneers.
Nu is mijn vraag dus of de Pioneer nu echt beter is?
Heb geen zin om dingen verkeerd aan te leren of over een jaartje te moeten overswitchen naar ander spul.Als je begint begin dan maar meteen goed, Ja toch?

Hier is een link naar de Pioneer.

http://www.pioneer-eur.com/eur/prod...onomy_id=44-106

Groetjes,
Pagani

Posted by MaGiK54 on May-06-2005 06:06:

Welkom op NLTA....... stel je zelf ff voor in deze thread: http://www.tranceaddict.com/forums/...&threadid=69074

En sorry ik heb zelf geen ervaring met die Pioneer.

Posted by magrec on May-06-2005 07:22:

Re: Pioneer DVJ X1

quote:
Originally posted by Pagani
Ten eerste wilde ik iedereen groeten.
Geweldige board zeg en geweldige mensen!

Goed,
Mijn vraag is of iemand toevallig ervaring heeft met de
Pioneer DVJ X1?
Yeah I know, het is een cd turntable.
Wordt toch eens tijd om zelf maar een te proberen te mixen, dus leek mij het beste om meteen maar professioneel spul te gaan halen. Heb al menige mense horen praten over de technics SLDZ 1200, echter was ik op Trance energy en volgens mij hadden ze daar toch echt geen Technics maar deze Pioneers.
Nu is mijn vraag dus of de Pioneer nu echt beter is?
Heb geen zin om dingen verkeerd aan te leren of over een jaartje te moeten overswitchen naar ander spul.Als je begint begin dan maar meteen goed, Ja toch?

Hier is een link naar de Pioneer.

http://www.pioneer-eur.com/eur/prod...onomy_id=44-106

Groetjes,
Pagani

Heb je enig idee hoe duur die dvj x1 is??
Zo'n dvj is alleen handig als je teveel geld hebt en ook nog graag met dvd's wil pielen. Als je met alleen cd-spelers wilt draaien en je wilt echt iets professioneels dan is de Pioneer CDJ-1000 MKII een goede maar wel een prijzige keus.

Posted by basvh on May-06-2005 07:39:

jah ik gebruik hem als dvd speler, dit om lange films op pitch +12 aftespelen zodat ze niet zo lang duren.

Zoals Magrec al zei is het alleen handig als je samen met beeld en geluid wil spelen. Z�n dvj x1 is ook geloof ik 2000 euro per stuk. Aardige bom duiten. De pioneer cdj1000mk2 is ongeveer 1100 euro.

Posted by Siesta on May-06-2005 09:19:

Die dvj moet je niet kopen, zit vol kinderfouten.

Koop gewoon een CDJ1000, is gewoon goeie shit. Staat overal in elke discotheek/feest. dus zou je ergens anders moeten draaien, dan heb je altijd vertrouwd spul. En de 1000 is gewoon een hele degelijke cd speler.

Posted by Pagani on May-06-2005 10:41:

Ok, thnx.
Dan word het de cdj1000.

Die Technics ziet er wel strakker uit, maar het gaat er inderdaad wel om dat waar je ook terecht mocht komen dat je altijd vertrouwd spul hebt.

Thnx.

Posted by Siesta on May-06-2005 10:51:

die technics ziet er leuk uit, maar die apparaten zijn EEN grote mislukking, niemand wil ze hebben. Die laadtijd van een cd is 20 seconden ofzo! echt dramatisch! En dan nog niet te spreken over (over) gevoeligheid van de draaiende schijf

Posted by Pagani on May-06-2005 11:24:

Shame / Disagreement

quote:
Originally posted by DJ_Siesta
die technics ziet er leuk uit, maar die apparaten zijn EEN grote mislukking, niemand wil ze hebben. Die laadtijd van een cd is 20 seconden ofzo! echt dramatisch! En dan nog niet te spreken over (over) gevoeligheid van de draaiende schijf

OMG!! 20 Sec laadtijd? LOL
Nee definiteley de Pioneer.

Posted by Chicane on May-06-2005 11:49:

20 seconden laadtijd is dikke bullshit, heb er 2 staan hier en binnen 5 seconden zijn ze speelbaar, de totale opstart tijd van power off naar spelen is hooguit 30 seconden ja, maar de laadtijd zelf is amper 5 seconden

Posted by Siesta on May-06-2005 11:56:

quote:
Originally posted by Chicane
20 seconden laadtijd is dikke bullshit, heb er 2 staan hier en binnen 5 seconden zijn ze speelbaar, de totale opstart tijd van power off naar spelen is hooguit 30 seconden ja, maar de laadtijd zelf is amper 5 seconden

ja dus de tijd totdat je kunt beginnen met beatmatchen is 30 seconden

Posted by Chicane on May-06-2005 11:59:

zet jij de stroom uit dan als je de volgende cd er in doet?

Posted by Siesta on May-06-2005 12:08:

quote:
Originally posted by Chicane
zet jij de stroom uit dan als je de volgende cd er in doet?

meestal wel ja.

anyways wanneer je een cd erin gooit, kun je eerst een kop koffie gaan halen wil je ermee beginnen te beatmatchen.

Posted by Little Theseus on May-06-2005 13:24:

Lange laadtijd of geen lange laadtijd, je mag gerust zeggen dat de pioneer cdj1000 de technics sl van de cdj's is.

Gisteren nog toen ik een gastoptreden deed was ik erg blij te constateren dat er behalve sl's 2 cdj1000's stonden; had een tas vol met platen bij me en een cd map, en, ik ben een turntablejunkie, maar heb desalniettemin alleen maar met cd's gedraaid.
kHeb het loopen inmiddels goed onder de knie, hotcue, en de scratch mode waarmee je imo beter (sneller) kan scratchen dan met vinyl.
Ik zie mezelf in de toekomst best met 2 cd-mappen onder de arm de discotheek binnenlopen, 2 geheugen kaartjes in de cdj1000's doen en mixenalseenmalle!

Posted by Creamfields23 on May-06-2005 13:49:

quote:
Originally posted by DJ_Siesta

anyways wanneer je een cd erin gooit, kun je eerst een kop koffie gaan halen wil je ermee beginnen te beatmatchen.

LOL!

Posted by AxePlode on May-06-2005 17:27:

verder heb je ook nog de cdj800, beetje uitgekleedde versie van de 1000, misschien meer iets voor als je wilt beginnen want ze zijn flink goedkoper.

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11173 cdj800
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=1048 cdj1000mk2

Posted by Tomaz on May-08-2005 10:36:

Tipje, koop je spullen in Duitsland, scheelt aanzienlijk in de kosten!

Posted by Passiva on May-08-2005 11:05:

Check vooral deze site eens:

http://www.thomann.de

Posted by Djeebie on May-08-2005 11:09:

Zo dat scheelt inderdaad nogal even zeg Dan kun je gewoon een paar honderd euro besparen. Dat is nogal wat.