TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- [13/14-08-2005] Solar Weekend Festival - Maasplassen, Roermond

Posted by ArisE2 on May-06-2005 10:33:

Extrema - Solar Weekend Festival

Eerste namen Solar Weekend Festival bekendgemaakt

EINDHOVEN � Een kwart van de programmering van Solar Weekend Festival is al bekend! Het tweedaagse festival zal plaatsvinden op zaterdag 13 en zondag 14 augustus aan het strand van de Roermondse Maasplassen. Solar heeft in hartje zomer een superbreed programma dat bol staat van binnen- en buitenlandse muziektoppers. Organisator Extrema verrast met bijvoorbeeld een live-optreden van de Freestylers, Beef, Brainpower en dj-grootheden Johannes Heil, Kenny Larkin, Roog en Michel de Hey.

�Het Solar Weekend Festival staat voor het echte festivalgevoel�, vertelt Extrema-directeur Marcel Mingers enthousiast. �Gewoon lekker feesten en chillen op een zomers festival met een brede programmering boordevol pop, house, rock, techno, reggae en techhouse. En omdat het om een meerdaags festival gaat, heeft het festival natuurlijk ook een kampeerterrein! De Solar-camping ligt aan het water en je kunt er van vrijdag tot en met maandag heerlijk relaxen op het strand.�

Naast area�s en tenten waar van alles te doen is, telt Solar Weekend Festival maar liefst zes muziekarea�s. Op het hoofdpodium staan de mainstream hoofdacts geprogrammeerd en de 3FM-tent belicht vooral de poppy eclectische kant van het festival. Vanzelfsprekend is er ook aandacht voor elektronische muziek! In de Housetent wordt lekker Nederlands geprogrammeerd met onder meer Victor Coral, Roog en Benny Rodrigues. In de andere area staan internationale zwaargewichten uit de techno/techhouse-scene achter de decks. Ook introduceert MTV haar Art Lounge waar je naar je eigen muziek kunt luisteren en ondertussen een vet kunstproject bewondert. Hierover later zeker meer!

De laatste area is� The Beach! Geniet hier met je voeten in het zand van de ultieme vakantie-vibe! Op zaterdag zonnige latin �n bossasoul en op zondag eerst heerlijk chillen � la Ibiza en later op dag: party gehost door een bijzondere grootheid in het clubcircuit�

Okay, genoeg weggedroomd. To the point nu, want inmiddels is een klein deel van de programmering bekend en die willen we je natuurlijk niet onthouden! De volgende namen zijn inmiddels bevestigd:

FREESTYLERS *live // BRAINPOWER // JOHANNES HEIL *live // MICHEL DE HEY // REMY // BEEF // VICTOR CORAL // ROOG // BENNY RODRIGUES *2 days // KENNY LARKIN // CHUCKIE // QUAZAR *live // BRIAN S // MARCELLA // MATTHEW DEKAY

En dit is nog maar een kwart van alle acts die geboekt zullen worden voor Solar!!!

Wordt vervolgd�

Zaterdag 7 mei 2005 start de voorverkoop via TicketBox en de bekende voorverkoopadressen.

Solar Weekend Festival

Maasplassen Roermond

Zaterdag 13 augustus 2005 13.00 uur tot 01.00 uur

Zondag 14 augustus 2005 11.00 uur tot 23.00 uur

Camping Vrijdag 12 augustus 12.00 uur t/m maandag 15 augustus 12.00 uur

Tickets (excl.fee)

zaterdag � 38,-

zondag � 38,-

zaterdag + zondag � 58,-

za+zo+camping � 68,-

Posted by Partyhardy! on May-06-2005 12:41:

Matthew Dekay! klinkt erg chill dit! ben verder benieuwd naar de rest van de line-up! Ga zeker wel een dagje komen!

Posted by tijs08 on May-06-2005 12:48:

Mooi copy/paste werk Robin

Het zou leuk zijn als je er ff een eigen draai aan geeft! veel mensen weten niet dat jij zeer betrokken bent bij de organisatie van dit festival. Wat zo te lezen zeker wel potentie heeft: 'Heerlijk met je voeten in het zand langs het water genieten van Ibiza tunes'

Ben benieuwd naar de verdere line-up, maar kom zeker die tweede dag (zondag) ff genieten! DK idd!!

Posted by HiGH_NrG on May-06-2005 13:02:

Toch geen tweede Njoy eh?

Posted by Partyhardy! on May-06-2005 13:02:

quote:
Originally posted by tijs08
Mooi copy/paste werk Robin

Het zou leuk zijn als je er ff een eigen draai aan geeft!

idd, wat een lambal!

Die foto van de Roermondse Maasplassen ziet er kick uit Tijs!

Posted by tijs08 on May-06-2005 13:05:

quote:
Originally posted by Partyhardy!
Die foto van de Roermondse Maasplassen ziet er kick uit Tijs!

Ja vet he?!! gewoon ge-copy/paste

Posted by ArisE2 on May-06-2005 15:51:

haha.. maar goed..Het gave van dit festival is dat dit het Extrema gevoel gaat overbrengen. feesten, relaxde sfeer, alles kan en mag (bijna)en vooral voor iedereen. Het gave is dat de decoratiestukken bijvoorbeeld worden gebouwd door de bezoekers zelf. In de week voor het festival zullen er bouwploegen bezig gaan die geselecteerd gaan worden aan de hand van een selectie via MTV. Het eigelijke motto is dan ook dat je alles kan doen waar je zin in hebt. Een beetje het oude hippie gevoel en dan modern. We zijn nog bezig met de uiteindelijke invulling maar zeker is dat er een super verrassende area bij komt. Om Solar in de markt te zetten zal er een Solarweekendtour plaatsvinden waarbij een oude militaire bus omgevormd is tot rijdende club. de 7 meter grote bus is compleet met graffiti gespoten en volgebouwd met alle apparatuur die nodig is. Deze bus inclusief de promomeiden zijn vervolgens aan te treffen op alle grote festivals. Sommige op het terrein maar ook gewoon bij de uitgang als een soort afterparty.

Posted by SnuggLe on May-06-2005 17:52:

Eh....wel een vraag daarbij: Vorig jaar Extrema moest ook het 'Extrema gevoel' zijn, maar dat waren 25.000 man... niet echt gezellig knus, maar gewoon druk. Hoeveel man mogen/kunnen hier max in?

Lijkt me nl. een leuk festival, gewoon voor de gezelligheid enzo!

Posted by ArisE2 on May-07-2005 13:21:

Outdoor is dit jaar ook beter geregeld. De mainstage staat achteraan dus mensen blijven beter verspreid over het terrein. En over Solar.. op beide dagen 6000 man.. Dus lekker klein

Posted by M_Peror on May-07-2005 19:33:

Dit is het betere werk en toffe locatie... ook al leuke namen op de line-up, benieuwd naar de andere driekwart. Met een beetje mazzel zijn we hier wel bij...!

Posted by tijs08 on May-08-2005 12:42:

quote:
Originally posted by M_Peror
Dit is het betere werk en toffe locatie... ook al leuke namen op de line-up, benieuwd naar de andere driekwart. Met een beetje mazzel zijn we hier wel bij...!

let wel, de eerste dag van Solar valt tegelijk met de FFWD Dance Parade, zaterdag 13 Augustus

Posted by tijs08 on May-08-2005 20:18:

Re: Extrema - Solar Weekend Festival

quote:
Originally posted by ArisE2
FREESTYLERS *live // BRAINPOWER // JOHANNES HEIL *live // MICHEL DE HEY // REMY // BEEF // VICTOR CORAL // ROOG // BENNY RODRIGUES *2 days // KENNY LARKIN // CHUCKIE // QUAZAR *live // BRIAN S // MARCELLA // MATTHEW DEKAY

En dit is nog maar een kwart van alle acts die geboekt zullen worden voor Solar!!!

Wordt vervolgd�

...MYLO... ook zeker wel een vette naam voor Solar Weekend Festival, kan je die nog fixen Robin?

Posted by M_Peror on May-09-2005 08:18:

quote:
Originally posted by tijs08
let wel, de eerste dag van Solar valt tegelijk met de FFWD Dance Parade, zaterdag 13 Augustus

I know, i know...
Zou voor het eerst in vier jaar zijn dat ik niet naar FFWD ging maar zit er toch wel over te denken.

Posted by tijs08 on Jun-03-2005 00:36:

Solar Weekend Festival - Line up
De line-up van Solar Weekend Festival, zaterdag 13 en zondag 14 augustus:

Main Stage Zaterdag
Freestylers *live (UK) // Phats & Small (UK) // Marko (LaRocca)
// Benjamin Bates // Quazar *live // Flash Republic *live (SA) // Lucien Foort // Sandeep

Main Stage Zondag
Junior Jack & Kid Creme (B) // Dr. Kucho (SP) // Matthew Dekay // Postmen *live // Gene Farris (US) // Soulvation *live // 100% Isis // Bart van Wissen

House Zaterdag
Eric de Man // Roog // Brian S // Marcella // Nick-K // Dunca de la Funk & DD All Stars *live // Base // Jochem

House Zondag
Benny Rodrigues // Sebastien L�ger (FR) // Erick E// Victor Coral // Johnny Kelvin // Cleon Macnack // Don Londi // Dominggus

Techhouse Zaterdag
Marco Bailey (B) // Johannes Heil*live
(DE) // Jamie Anderson (UK) // Benny Rodrigues // Secret Cinema *live // Ren� Amesz // Jay Samuel // Flash Gordon

Techhouse Zondag
Kenny Larkin (US) // Steve Rachmad // Joris Voorn *live // Remy // Tony Thomas (UK) // Rho // 16 BIT Lolita�s // Eloy

3FM Zaterdag
Brainpower *live // Don Diablo // Joost van Bellen // Egbert Jan Weeber // Full Flavoured Dip *live // Juan Sanchez (with guitar) // Phunck (B) // Jim Aasgier

3FM Zondag
Beef *live // Chuckie // The Sheer *live// Laidback Luke // Di-rect (dj-set) // Edwin Diergaarde vs. Mr. Beatz // Hitmeister D // Big Rob

(bron:Arise@Extrema )

Posted by tijs08 on Jun-03-2005 00:39:

Main Stage Zondag
Junior Jack & Kid Creme (B) // Dr. Kucho (SP) // Matthew Dekay // Postmen *live // Gene Farris (US) // Soulvation *live // 100% Isis // Bart van Wissen

House Zondag
Benny Rodrigues // Sebastien L�ger (FR) // Erick E// Victor Coral // Johnny Kelvin // Cleon Macnack // Don Londi // Dominggus

Techhouse Zondag
Kenny Larkin (US) // Steve Rachmad // Joris Voorn *live // Remy // Tony Thomas (UK) // Rho // 16 BIT Lolita�s // Eloy

3FM Zondag
Beef *live // Chuckie // The Sheer *live// Laidback Luke // Di-rect (dj-set) // Edwin Diergaarde vs. Mr. Beatz // Hitmeister D // Big Rob

Wel leuke line up zondag!
Met goed weer word dat een leuk weekend!

Geen verrassende namen als Junkie XL jammer genoeg

Posted by Marc.....S on Jun-03-2005 16:54:

quote:
Om Solar in de markt te zetten zal er een Solarweekendtour plaatsvinden waarbij een oude militaire bus omgevormd is tot rijdende club. de 7 meter grote bus is compleet met graffiti gespoten en volgebouwd met alle apparatuur die nodig is. Deze bus inclusief de promomeiden zijn vervolgens aan te treffen op alle grote festivals. Sommige op het terrein maar ook gewoon bij de uitgang als een soort afterparty.

welke dj's draaien daar dan wel niet

Posted by djdavid on Jun-06-2005 11:31:

quote:
Originally posted by Marc.....S
welke dj's draaien daar dan wel niet

Posted by ArisE2 on Jun-11-2005 09:08:

De site is inmiddels online

Moet zeggen dat ie super is geworden.. Zelfs een geintje eraan toegevoegd... tip: Vlinder

oh ja.. Niet persoonlijk bedoelt vlindertje.. is toeval.. Zou ik nooit bij jou doen ...

hmm zatermorgen.. ook ik vergis me weleens :P

Posted by Roger on Jun-11-2005 10:26:

quote:
oh ja.. Niet persoonlijk bedoelt vlindertje.. is toeval.. Zou ik nooit bij jou doen ...

wie is vlindertje?

Met de boot; Yep, je mag het festival met een pleziervaartuig bezoeken. Het aan het festivalterrein grenzende water is de 'Noordplas' van recreatiegebied 'De Weerd'. Toegangskaarten voor het festival kunnen via reguliere kanalen aangeschaft worden. Er zal voor toegang tot de plas entree geheven worden. Deze fee geeft het recht om op de plas voor anker te gaan tijdens de festivaldagen en voorziet, indien er toegangskaarten voor het festival aangeschaft zijn, ook in een retourvaart met een watertaxi van en naar het terrein.

zeg engeltje, had je nog boot plannen?

Posted by ArisE2 on Jun-11-2005 11:51:

:P

Posted by _Supreme on Jun-13-2005 18:06:

Cool eindelijk een festival in mijn stad .
Ik ga het zeker uitchecken, het is inderdaad een coole locatie.
Het water is wel een beetje vies :P

Posted by Pykenike on Aug-04-2005 10:08:

*bump*

ik ben van plan om te gaan, maar kan maar 1 dag gaan, welke dag zouden jullie gaan..? ik persoonlijk neig naar de zondag maar wat vinden jullie

quote:

Main Stage Zaterdag
Freestylers *live (UK) // Phats & Small (UK) // Marko (LaRocca)
// Benjamin Bates // Quazar *live // Flash Republic *live (SA) // Lucien Foort // Sandeep

Main Stage Zondag

House Zaterdag
Eric de Man // Roog // Brian S // Marcella // Nick-K // Dunca de la Funk & DD All Stars *live // Base // Jochem

House Zondag

Techhouse Zaterdag
Marco Bailey (B) // Johannes Heil*live
(DE) // Jamie Anderson (UK) // Benny Rodrigues // Secret Cinema *live // Ren� Amesz // Jay Samuel // Flash Gordon

Techhouse Zondag

3FM Zaterdag
Brainpower *live // Don Diablo // Joost van Bellen // Egbert Jan Weeber // Full Flavoured Dip *live // Juan Sanchez (with guitar) // Phunck (B) // Jim Aasgier

3FM Zondag

Posted by M_Peror on Aug-16-2005 12:35:

Uiteindelijk ben ik toch voor FFWD gegaan. Nog mensen van hier voor Solar gekozen? Hoe was 't? Ben wel benieuwd want 't concept klonk goed.

Posted by tijs08 on Aug-16-2005 12:53:

quote:
Originally posted by M_Peror
Uiteindelijk ben ik toch voor FFWD gegaan. Nog mensen van hier voor Solar gekozen? Hoe was 't? Ben wel benieuwd want 't concept klonk goed.

Ja, ben ook benieuwd!

Dit feest is er een beetje bij ingeschoten... FFWD ging wat langer door dan geplannend Las op PF wel goede reacties over de zondag van Solar

Posted by Pykenike on Aug-17-2005 13:07:

ik ben geweest de zondag. en ik moet zeggen ik vond het goed geslaagd feesje

je merkte dat het nog wat kinderziektes had. zoals een slecht aangegeven ingang (ik ken de buurt perfect daar) een slecht opbouw van de stages (mainstage stond recht voor het water wat een mooi uitzicht belemmerde.) Stages waren te groot voor de hoeveelheid personen, dus het raakte nooit echt "vol" en in het begin draaide sommige dj's dan ook voor 10 man

maar de sfeer was echt super. heb 0 incidenten opstootjes of wat dan ook. was gewoon heerlijk relaxt.

House was voor mij verruit de beste tent. Eric E en johnny kelvin draaide iig erg stoer. Was ook wel vet dat het begon te regenen onder eric e's set waarna het dak alleen maar meer eraf ging (ja ja er was geen dak maar ik bedoel dan ook het spreekwoordelijke dak) Sebastian Leger heb ik te kort gezien om te oordelen

Ben nog naar matthey dekay gaan kijken maar die viel me een beetje tegen begon in ieder geval wat sloom aan z'n set ben na een half uur gegaan.

100% isis draaide best leuk maar werdt weer vrijgezeld door een irritante mc (lees de thread Van Energy 2005 in zurich maar en je weet wat ik bedoel)

soulvation was crap en junior jack & kid cream waren wel tof maar geen echt goede afsluiter.

Toch vond ik het een goed concept 3fm tent was voor de BrEeZaH chickies zodat de rest van het volk (wat voor de trance/house enz kwam) allemaal bij elkaar stond. Daardoor was de sfeer ook zo goed ondanks de regen.

3fm tent alleen ff bezocht toen Laidback Luke draaide. was wel leuk ondanks alle breezahchicks