TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Israel
-- שופט קנדי: זה חוקי לשתף קבצים
שופט קנדי: זה חוקי לשתף קבצים
"אני לא מבין את ההבדל בין מכונת צילום בספרייה שבה מצויים חומרים המוגנים בזכויות יוצרים ובין שיתוף קבצים", אמר השופט
ארגון חברות תקליטים בקנדה (CRIA) עתר לבית המשפט בתקווה שיורה לחמש ספקיות אינטרנט לחשוף את שמותיהם, מספרי הטלפון והכתובות של 29 משתפי קבצים.
אולם השופט, ג'סטיס קונארד וון פינקנשטיין, פסק כי שיתוף קבצים הינו דבר חוקי ודחה את דרישתו של האיגוד. "אינני רואה שוני משמעותי בין הצבת מכונת צילום בספרייה שבה חומרים רבים המוגנים בזכויות יוצרים ובין מי שמאחסן קבצים במחשב המחובר לשירות P2P", אמר השופט.
ארגון חברות התקליטים בקנדה מסר שההחלטה הזאת פוגעת בתעשיית המוזיקה ובכוונתו להגיש ערעור.
-----
נקודה למחשבה..
אפילו שלדעתי יש הבדל משמעותי
יש הגיון בדבריו הרי שניהם מוגנים ע"י זכויות יוצרים ואף אחד לא מתלונן על אלו שמצלמים במכונות צילום וזה הרבה יותר שנים מרשת ה-P2P
אבל עדיין יש משהו שונה בין השניים...
א. אפילו אם מדובר בסכום קטן כל צילום עדיין עולה כסף למיטב זכרוני
וכדי לצלם ספר שלם העניין כבר הופך להיות ליקר יותר...
ב. האם אפשר להשוות בין שתי הדברים באמת?
צילום לשימוש עצמי לעומת חשיפת קטעים מוגנים לידי אלפי עשרות אלפי ומאות אלפי אנשים ברשתות הפיר 2 פיר כשאפילו לא אגורה שחוקה אחת מגיעה לידי היוצרים
אני מתפלא שאדם פשוט כמוני יכול תוך 2-3 דקות להעלות שתי טיעונים כאלה שמפריכים את מסקנתו של שופט שלמד משפטים במשך שנים והתעסק וחפר בתיק הזה בוודאי הרבה יותר ממני...
קודם כל אף אחד לא דיבר פה על
MP3
מוגנים
מדובר פה על
P2P
שזה דבר חוקי למהדרין
ומה זה שימוש עצמי בדיוק אילן?
הצילום פתוח לכל אדם בבית ובכל מקום וזה דבר חוקי לצלם
וכן אנשים מצלמים דברים לא חוקיים!
אין כזה חוק שנותן לך לצרוב משהו פיראטי או לצלם ספר שמוגן ואסור להעתיק אותו לשימוש עצמי!
אתה צריך להבין שמדובר פה על
P2P
שזה דבר חוקי ואם הוא לא היה חוקי אז ממזמן לא היה לנו קאזה
אז אדם פשוט שמכמותך תשים לב למה שרשום לפני שאתה מגיב
עוד דוגמא
דיסקמן mp3
נכון שאנשים שמים בדר"כ שירים לא חוקיים אבל זאת לא הייתה המטרה של המכשיר ועובדה שיש שירים חוקיים והמכשיר חוקי ,עושה את ההבדל
| quote: |
| Originally posted by m0sh וכן אנשים מצלמים דברים לא חוקיים! |
| quote: |
| Originally posted by m0sh P2P שזה דבר חוקי |
| quote: |
| Originally posted by m0sh עוד דוגמא דיסקמן mp3 נכון שאנשים שמים בדר"כ שירים לא חוקיים אבל זאת לא הייתה המטרה של המכשיר ועובדה שיש שירים חוקיים והמכשיר חוקי ,עושה את ההבדל |
כל ספר שתקנה
לדוגמא צופן דה וינצי
אנשים מצלמים נגיד דף אחד ל"שימוש עצמי" , זה לא חוקי!
מה חוקי ב
P2P?!
העובדה מדברת בעד עצמה
קאזה חי וקיים והיה משפט ועובדה והוא קיים
ונאפסטר עכשיו עולה כסף
הסיפור היה שהפיצו שם את האלבום של מטאליקה והם תבעו אותם
נאפסטר הפסידה בתביעה שהיא עושה בעצם מקום לגיטי למוזיקה פיראטית
P2P
לעומת זאת הוא לא דבר שהומצא בשביל המטרה הזאת והם לא אחראים לכך שאנשים עוברים על החוק כמו שמכשירי ה
mp3
לא אחראים על שימוש במוזיקה לא חוקית
כמו שהצילום לא אחראי בצילום של חומר לא חוקי!
שלל כתבות מכל הסוגים
http://news.com.com/2100-1027_3-5068421.html?tag=fd_top
http://www.theregister.co.uk/2003/1...rt_rules_kazaa/
http://www.macworld.com/news/2001/0...pster/index.php
http://www.wired.com/news/culture/0,1284,37831,00.html
| quote: |
| Originally posted by m0sh מה חוקי ב P2P?! העובדה מדברת בעד עצמה קאזה חי וקיים והיה משפט ועובדה והוא קיים ונאפסטר עכשיו עולה כסף הסיפור היה שהפיצו שם את האלבום של מטאליקה והם תבעו אותם נאפסטר הפסידה בתביעה שהיא עושה בעצם מקום לגיטי למוזיקה פיראטית P2P לעומת זאת הוא לא דבר שהומצא בשביל המטרה הזאת והם לא אחראים לכך שאנשים עוברים על החוק |
לא
קאזה זה משהו כבר שונה
יש הבדל ולא מדובר בהחלפת מוזיקה
שזה הקיום של נאפסטר היה
הסימן היכר פה שונה ועובדה שניסו לתבוע את קאזה וזה לא הלך ועובדה שהם עדיין קיימים
מסקנה?
השופט לא נולד אתמול ומכיר את החוקים ועוד הרבה יותר וזה לא מפתיע שהוא קבע כי שיתוף קצבים הוא דבר לגיטימי
| quote: |
| Originally posted by Glenn-Holmes ממממ דוגמה? |

| quote: |
| Originally posted by Flotser ואילן כמו שאמרת שעולה כסף לצלם, אותו דבר עולה כסף החיבור לאינטרנט אבל שוב זה באמת לא דומה ![]() |
| quote: |
| Originally posted by Glenn-Holmes א. אפילו אם מדובר בסכום קטן כל צילום עדיין עולה כסף למיטב זכרוני וכדי לצלם ספר שלם העניין כבר הופך להיות ליקר יותר... ב. האם אפשר להשוות בין שתי הדברים באמת? צילום לשימוש עצמי לעומת חשיפת קטעים מוגנים לידי אלפי עשרות אלפי ומאות אלפי אנשים ברשתות הפיר 2 פיר כשאפילו לא אגורה שחוקה אחת מגיעה לידי היוצרים |
| quote: |
| Originally posted by Glenn-Holmes אני מתפלא שאדם פשוט כמוני יכול תוך 2-3 דקות להעלות שתי טיעונים כאלה שמפריכים את מסקנתו של שופט שלמד משפטים במשך שנים והתעסק וחפר בתיק הזה בוודאי הרבה יותר ממני... |
צודק בקשר של נאפסטר אבל זה לא היה הנושא שלי במילא
P2P LEGAL
וישאר ככה
והיום יותר מתרכזים איך מורדים את הפשיעה בתוך ה
p2p
| quote: |
| Originally posted by Rising למה להסתבך? יש קטעים שקונים אותם ב- EDM digital beatport audiojelly וכו.. כל קטע עולה דולר.. לצורך ההשוואה. |
חיבור לאינטרנט זה דוגמא גרועה אורן
ואתרים שהבאת הם חוקיים לחלוטין
מאחר והחומרים שהם מציעים הם ברשות מלאה של הלייבלים בהם חתומים הקטעים האלה ולכן הלייבלים כמובן מקבלים תשלומים מהאתר על כל קטע שחתום ומכאן שהאמן יקבל תמלוגים על ההורדות משם
אף אמן לא מרוויח חצי אגורה מהורדות של הקטע שלו ברשתות פיר 2 פיר
משהוא מרוויח זה חשיפה אבל זה כבר פתח לויכוח אחר
ובקשר לצילומים מספר...זה כמו סאמפל של קטע בגונו
זה קטע קטן מהספר
לא כל הספר
אז די עם ההשוואה הזו כי היא לא דומה... אני מוכן לדון על השוואות שהן דומות באופן ברור יותר...
ומוש אין ויכוח על זה שיש צדק בדברך רשתות הפיר 2 פיר כשלעצמןהן חוקיות
החומרים שמשתתפיה מעבירים הם לא חוקיים
אבל השאלה היא אחרת
האם מקימי קאזה כאלה תמימים להאמין שכל החומרים שיועברו בתוכנה שלהם חוקיים? אני בספק רב מאוד...צריך להיות מאוד נאיבי כדי להאמין לזה
| quote: |
| Originally posted by Glenn-Holmes אבל השאלה היא אחרת האם מקימי קאזה כאלה תמימים להאמין שכל החומרים שיועברו בתוכנה שלהם חוקיים? אני בספק רב מאוד...צריך להיות מאוד נאיבי כדי להאמין לזה |
| quote: |
| Originally posted by DjNumShum העניין הוא לא מה הם חושבים כי זה לא מעניין אף אחד מה הם חושבים העיקר שהשירות חוקי. |
| quote: |
| Originally posted by DjNumShum העניין הוא לא מה הם חושבים כי זה לא מעניין אף אחד מה הם חושבים העיקר שהשירות חוקי. |
| quote: |
| Originally posted by Glenn-Holmes נסכים על דבר אחד קאזה כיום נותנת חסות לפעולות לא חוקיות שמתרחשות דרכה ברור שכל עוד לא העומדים בראשה מבצעים את הפעולות הללו זה רק יאריך את פרק הזמן עד שיצא משהו מהתביעות הללו.... |
| quote: |
| Originally posted by Flotser אבל זה בכלל לא העניין שהשופט דן בו. זה בכלל תהיה החלטה טיפשית לסגור את קאזה, כי למשל תוכנות p2p טהורות כמו eMule (Kad-Network) אי אפשר בחיים לסגור. תוכנות שעובדות פרפקט גם בלי שרתים בכלל. השופט לא מדבר על קאזה חוקי - או לא. הוא מדבר האם ספקיות האינטנרט חייבות למסור לחברות התקליטים מידע אישי על הלקוחות שלהם, מידע שישמש להגשת תביעות. הוא יותר מדבר האם כל אדם שמשתף קבצים הוא פושע שחייבים להסגיר, או בעצם הפרטיות שלו קודמת. חוץ מזה ברור שספקיות האינטרנט עושות המוון כסף על חשבון חברות התקליטים, כי אם לא היה שירים וסרטים להורדה מהרשת, היו היום הרבה פחות משתמשים, ועוד יותר פחות משתמשים בפס רחב. ככה שספקיות האינטרנט ירצו ל"הגן" על הלקחות שלהם מאינטרסים כלכליים נטו. ובגלל זה זה עניין כל כך מורכב |
כנראה שהמצב לא ישתנה בקרוב לטוב ולרע
Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.