TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- fiskrensning i Norge
Pages (2): [1] 2 »
fiskrensning i Norge
N�gon som varit i Norge och rensat fisk tills f�rbannelse?
Verkar vara rena rama guldgruvan. T�nkte om det var n�gon h�r ifr�n som kunde dela med sig av eventuella erfarenhter.
mvh fISKEN
nope.. ett varningens finger dock, har l�st en mycket ing�ende artikel om just detta. n�r du s�ger att det �r "rena guldgruvan", ha d� i �tanke att jobbet �r ett rent helvete. kallt, tungt, fysiskt arbete dagarna i �nda.
de som �ker dit och tror det �r n�gon sorts semester (i.e bara h�rt de positiva sidorna) pallar inte trycket och �ker hem redan efter en vecka. men om du �r beredd att arbeta h�rt under j�vliga omst�ndigheter, d� �r det nog inte helt fel. man tj�nar ju r�tt bra, och eftersom man inte har tid/pallar g�ra n�got efter jobbet s� g�r man ju inte av med n�gra pengar heller. 
�sh vad�, en gammal r�rmockare som jag ska nog st� pall f�r lite h�rt arbete..
st�mmer nog det du s�ger, men man m�se inte jobba d�r i all livstid,l�ste om folk som varit d�r allitf�rn 2-8m�nader.
du kan v�l lika bra sticka till Spitsbergen och jobba i gruvorna hehe 
de s�ger att det tj�ner otroligt mycket ocks�
ujag fick ett erbjudande att jobba p� ett nybyggnation av ett oljeraffinaderi i nordnorge.
L�n 1000000kr hela byggtiden.
Saken var den att det var under vintern och i nordnorge, n�stan i ryssland.. typ.
Inget vidare.
^^^ F�r en miljon kronor kan man nog t�nka sig att jobba en vinter 
| quote: |
| Originally posted by reveal ^^^ F�r en miljon kronor kan man nog t�nka sig att jobba en vinter |
| Originally posted by jofawe -n� �r r�tt kr�sen med jobb. Det dummaste jag tackat nej till var en plats p� SR kronoberg som tekniker ... det var dumt gjort. |
Men d� m�ste du ha p� dig en prao-lapp ..
| Originally posted by Laszlo Du kan f� komma och prya hos oss p� V�xj� Club h�r p� studentradion Men d� m�ste du ha p� dig en prao-lapp .. |
| Originally posted by Laszlo Du kan f� komma och prya hos oss p� V�xj� Club h�r p� studentradion Men d� m�ste du ha p� dig en prao-lapp .. |

| Originally posted by reveal ^^^ F�r en miljon kronor kan man nog t�nka sig att jobba en vinter |

| Originally posted by St_Andrew indeed! en vinter g�r ganska snabbt ju ![]() men ass� hur mkt tj�nar man som fiskrensare d�? |
| Originally posted by mr_fisken Jag vet inga exakta siffror men man tj�nar ju upp�t 150kr timmen. Finns gott om jobb och bostad ska enligt uppgift inte vara n�got st�rre problem. �r ju r�tt popul�rt att tj�na pengar p� detta viset, jag k�nner mig peppad p� det nu i h�st iaf |
| Originally posted by St_Andrew e val helt okay, men satsar hellre pa natt mer civiliserat jobb med lika mycket eller mycket mer betalt |

| Originally posted by St_Andrew e val helt okay, men satsar hellre pa natt mer civiliserat jobb med lika mycket eller mycket mer betalt |
S�g en dokument�r om just fiskrensning i Norge, det var inget ovanligt att killarna (var bara killar i dokument�ren iaf) jobbade 35-40 timmar i str�ck med mycket h�rt fysiskt jobb. Inget som jag hade viljat g�ra kan jag s�ga
Men �r man bara beredd p� det, s� �r det nog ett s�tt att relativt snabbt f� ihop ett lager pengar 
Brorsan har varit uppe och jobbat med det.
Han stannade i 2 veckor...10ggr s� jobbigt som man tror tydligen.
hahaha...Du kommer inte att palla en vecka!!!!!!
| Originally posted by slam-tvd hahaha...Du kommer inte att palla en vecka!!!!!! |
jamen �k till Norge s� f�r du se d�!!!!
| Originally posted by slam-tvd jamen �k till Norge s� f�r du se d�!!!! |
fan, kom just hem fr�n jobbet, har jobbat fr�n kl 3 i natt tills nu, fick bara betalt fr�n 3-6 (allts� har jag jobbat 1.5 timma �vertid f�r inget betalt) och jag har inte ens delat ut H�LFTEN (jag orkade tamefan inte / f�r inte betalt f�r det) av alla tidningar jag skulle dela ut och l�r f� en j���vla massa skit f�r det imorgon. INGET jobb i ett i-land kan fan vara s�mre �n det jag har. �r helt inne p� att ringa och s�ga upp mig n�r jag vaknar imorgon.
du delar ut typ dn p� morgonen?
| Originally posted by slam-tvd hahaha...Du kommer inte att palla en vecka!!!!!! |

| Originally posted by Pjox Nice me lite trevligt folk h�r ![]() Jag har funderat p� det d�r me fiskrensning i norge. Inte p� n�tt st�rre allvar med tanke p� att det iaf �r ett �r tills jag kan t�nkas beh�va ett s�nt jobb. Men hur fixar man ett s�nt jobb? K�nns inte om om man sl�r upp nummret till alla fiskargubbar i nogre i telefonkatalogen |