TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- ID&T heeft plannen voor grote concertzaal Amsterdam Noord

Posted by jp on May-25-2005 12:02:

ID&T heeft plannen voor grote concertzaal Amsterdam Noord

De voormalige NDSM-werf in Amsterdam-Noord ligt er ruig en verlaten bij, maar dat is slechts schijn. De vroegere scheepswerf, waar nog enkele oude hijskranen staan, is voorbestemd het creatieve hart van Amsterdam te worden. Niet alleen zullen dancebedrijf ID&T en mogelijk ook MTV Networks naar de locatie verhuizen, maar ID&T heeft ook plannen ��n van de loodsen om te bouwen tot een Music Hall.

ID&T heeft de plannen voor de concertzaal al gepresenteerd aan de gemeente en het bestuur van Mediawharf BV, zoals de oostelijke helft van het NDSM-terrein genoemd gaat worden. Een oude scheepsloods zou plaats moeten bieden aan duizenden bezoekers, ongeveer even groot als de HMH. Een veerverbinding met een hoge frequentie zal bezoekers ophalen vanachter het Amsterdamse centraal station. ID&T zal niet louter dance programmeren, maar samen met partners een breder scala aan muziek. Volgens conceptontwikkelaar Luke Bruins van Red Concepts, die samen met IMCA, Fort en BPO in het project investeren, is men niet in gesprek met Mojo.

De bedoeling is dat eind 2006 de eerste fase van Mediawharf opgeleverd gaat worden, die bestaat uit de nieuwe huisvesting van ID&T en mogelijk MTV Networks. Red Concepts zou de bouw van de concertzaal ook graag mee willen betrekken in de eerste fase. Wat betreft de tijdsplanning zal het niet aan de gemeente Amsterdam en de stadsdeelraad Noord liggen, want die juichen het vestigen van creatieve industrie toe.

ID&T heeft zich aangemeld voor vestiging in de Aarding Hal. MTV Networks heeft haar oog laten vallen op een oude timmerwerkplaats uit 1917, die verbouwd zou moeten worden tot een creatie van oude en nieuwe architectuur. MTV Networks heeft de contracten op dit moment nog niet getekend, omdat het nog steeds een locatie in Rotterdam zou overwegen. Red Concepts is nog op zoek naar andere grote mediabedrijven 'die zich op internationaal niveau begeven', die zich ook op de MediaWharf willen vestigen. In de kielzog van de grote mediabedrijven zullen andere creatieve bedrijven volgen.

Bij ID&T is directielid Sander Groet aangesteld als supervisor op het nieuwe project. In dit stadium van de plannen wil Groet echter nog niet reageren. Over vijf tot zes weken verschijnen de eerste tekeningen voor de Mediawharf op de website van het project.

Posted by basd on May-25-2005 12:15:

Re: ID&T heeft plannen voor grote concertzaal Amsterdam Noord

quote:
Originally posted by jp
Mediawharf BV

Gadverdamme.

Maar goed, dit is wel een stap dichter bij hun eigen party-eiland. Ze hoeven die troep daar alleen nog maar af te laten drijven.

Posted by Phortje on May-25-2005 12:29:

Waren hier niet ook die Awakeningsfeesten?

Posted by jp on May-25-2005 12:42:

Ja die zitten in dezelfde loods.

Duncan wil dus weg uit Sloterdijk en 'zich' in Noord gaan vestigen. Op deze wijze komen de kantoren van Q-Dance en ID&T weer een stukje dichter elkaar te liggen. Met tien minuten rijden ben je er. Geen files meer voor de coentunnel. Hij kan nu nog beter alles in de gaten houden. Vanuit dat oogpunt een sterke set. Oh trouwens, de locatie van ID&T op Sloterdijk kan met grote winst worden verkocht. Die betonnen bak in Noord zullen ze wel voor een Euro van de gemeente hebben aangeschaft. Wordt die troep daar eindelijk eens aangepakt. Iedereen blij (behalve de buurtbewoners)

Posted by SnuggLe on May-25-2005 12:54:

Ze hebben toch ook een gebouw richting het oude Mysteryland terrein (bij de Havens)?

Neem aan dat dit een soort HMH gaat worden. Op zich slim, als je dat zelf gaat exploiteren, maar toch wel een risico. Je moet het wel iedere keer vol zien te krijgen. Maar het past wel bij de lijn die ID&t in aan het zetten is, en wat men wil. En ik geef ze ook zeker geen ongelijk.

Toch is de housescene groot en naar mijn mening best verzadigd. Ze willen meer de pop-kant op, maar de flop met N-Joy laat zien dat nog niet iedereen daar klaar voor is. Duncan en Sander denken groot, maar ik weet niet of in dit soort tijden dat rendabel is. Ik wens ze in ieder geval succes, want nieuwe initiatieven zijn altijd welkom.

Posted by New Wave on May-25-2005 13:11:

En ze gaan maar door en door en het flopt en het flopt.
ID&Flop.

Posted by Siesta on May-25-2005 13:26:

quote:
Originally posted by New Wave
En ze gaan maar door en door en het flopt en het flopt.
ID&Flop.

tja en toch rijdt duncan in een vettere auto dan jij

Posted by New Wave on May-25-2005 13:37:

quote:
Originally posted by DJ_Siesta

En wie bepaalt dat?

Posted by Muppy on May-25-2005 15:03:

quote:
Originally posted by DJ_Siesta

ik voel hier toch echt een hele dikke vette dis richting new wave

Posted by New Wave on May-25-2005 15:20:

quote:
Originally posted by Muppy
ik voel hier toch echt een hele dikke vette dis richting new wave

neuhoor, want ik heb een betere smaak dan Duncan Stotterhijn. Ik ben tervreden met wat ik heb. Een duurdere auto betekend niet meteen dat je meer bent dan een ander. Het gaat om de bestuurder. Niet om de auto. Ookal had ik zo veel geld als die patser, dan had ik nog in een normale auto gereden.

Posted by nwopper on May-25-2005 18:30:

Hmmm....zag Duncan en Sander nog op TE, ze liepen me straal voorbij met een hele entourage aan posse en drie camera's op hun snufferd......

Grappig...vooral als Duncan dan zegt 'Maar we zijn nog steeds gewoon gebleven'....

Kan ik best om lachen....

Posted by basd on May-26-2005 09:17:

quote:
Originally posted by nwopper
Hmmm....zag Duncan en Sander nog op TE, ze liepen me straal voorbij met een hele entourage aan posse en drie camera's op hun snufferd......

Grappig...vooral als Duncan dan zegt 'Maar we zijn nog steeds gewoon gebleven'....

Kan ik best om lachen....

Moeten ze iedereen dan een handje komen geven ofzo?

Posted by ahp2002 on May-26-2005 09:35:

Ik snap niet echt wat voor rol dat pand moet gaan vervullen. De Heineken Music Hall is toch echt al goed genoeg? Maar ja ben benieuwd, misschien fiksen ze er wel een hele gave tent van.

Posted by nwopper on May-26-2005 09:52:

quote:
Originally posted by basd
Moeten ze iedereen dan een handje komen geven ofzo?

Ja, hoezo?

Posted by MaGiK54 on May-26-2005 10:01:

quote:
Originally posted by nwopper
Ja, hoezo?

Ken je Jut en Jul van ID-T dan, want als het geen bekende van je zijn, dan isset natuurlijk logisch dat ze je straal voorbij lopen

Posted by ahp2002 on May-26-2005 10:06:

volgens mij is er gewoon een misverstand over "straal voorbij lopen"en "binnen een straal voorbij lopen"

Posted by nwopper on May-26-2005 10:06:

quote:
Originally posted by MaGiK54
Ken je Jut en Jul van ID-T dan, want als het geen bekende van je zijn, dan isset natuurlijk logisch dat ze je straal voorbij lopen

Ik wachtte op wat lui die nog gefouilleerd werden en ik werd nogal ruw opzij geduwd door zo'n kerel. Later zag ik pas dat t Duncan + Sander waren + beveiliging + camera en een paar mooie vrouwen die wilden passeren....

Posted by jp on May-26-2005 14:18:

Duncan is getrouwd, die mag helemaal geen mooie vrouwen om zich heen verzamelen

Posted by Passiva on May-26-2005 14:21:

quote:
Originally posted by jp
Duncan is getrouwd, die mag helemaal geen mooie vrouwen om zich heen verzamelen

Posted by jp on May-26-2005 15:09:

Face it, het imperium wordt steeds verder uitgebreid

Posted by Djeebie on May-26-2005 15:22:

Posted by franzelare on May-26-2005 16:15:

eerst een eiland, nu een concertzaal.

ze mogen blij zijn als ze uiteindelijk een stacaravan hebben