TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Ny film: Klubbkulturen i Sverige (kryssningsfilm)

Posted by Laszlo on May-26-2005 14:32:

Ny film: Klubbkulturen i Sverige (kryssningsfilm)

H�r kommer min senaste film...har pillat med den i tv� dagar nu...den �r skapad f�r ett projekt vi pillar med i skolan. Det var meningen att vi skulle g�ra n�gra vetenskapsfilmer, en humorfilm, en konstfilm och ett musikreportage. Vad �r inte b�ttre �n n�got om v�r underbara kultur?

Jag hatar Mac, Apple och deras satans standardformat, s� jag har inte lyckats koda om den till DivX eller annat format, s� ni m�ste ha quicktime f�r att se filmen. Hojtar till om jag l�ser det.

Filmen hittar ni p� min ftp:
host: 194.47.108.244
port: 10201
login: kryss
pass: kryss

och jag vill ha feedback f�r satan...�ven om det �r f�rsta g�ngen jag redigerar n�got liknande....

puss p� er

Posted by ScuL on May-26-2005 15:25:

det �r sk�nt redigerat iaf men du borde ha anv�nt deinterlace n�r du konverterade filen f�r att man ser linjer nu n�r man speler den p� en dator som kan vara lite st�rande.
brukar inte vara n�t problem alls om man k�r den p� TV:n

Posted by mr_fisken on May-26-2005 15:43:

Lite v�l deppig r�st fast det fanns ju ett syfte med att inte l�ta �verv�ldigad ocks�.. gillar ocks� redigeringen, sk�nt n�r man h�r lite st�mning av skrik samtidigt som en l�t spelas, mycket ibizas children �ver det, and I like it
nice film lazlo

Posted by hustler on May-26-2005 16:18:

Re: Ny film: Klubbkulturen i Sverige (kryssningsfilm)

quote:
Originally posted by Laszlo
Jag hatar Mac, Apple

Posted by hustler on May-26-2005 16:40:

Sen ett par ord om filmen ocks�.

Linjerna som Scul n�mnde var r�tt irriterande. Filmen i sig var bra, men r�sten i b�rjan kan gott och v�l bytas ut mot n�gon annan. Tycker inte att den passade in alls p� n�got s�tt.

P� det stora hela k�ndes den ocks� ganska "m�rk", men det kanske var meningen?

Posted by Gate 42 on May-26-2005 17:20:

K�ndes som en v�ldans l�ng introduktion f�r en film som �r totalt 3:30 l�ng.
Men attans s� sugen jag blev p� att dra p� kryssning igen

Har ingen uppfattning egentligen om hur man klipper och klistrar film s� jag ska inte f�rs�ka mig p� att kritisera n�got. Jag tycker den �r snyggt gjord, och sj�lv �r jag ju lite sm�f�rtjust i de d�r linjerna. Ser "underground" ut, hehe

Nice work Lazlo!

Posted by Laszlo on May-26-2005 17:22:

tja, anledningen till att vi tog hennes r�st var f�r att den helt enkelt var b�ttre �n min...vad g�ller linjerna s� ska jag �tg�rda det imorgon...lyckades g�ra om filmen till AVI s� imorgon s� f�r ni den i DivX...filmen tog s� l�ng tid att klippa ihop f�r jag hade ungef�r 15 timmar material att v�lja bland...inte det allra l�ttaste att plocka ut det b�sta fr�n s� mycket...tyv�rr var det mycket av det som var skitkasst...varf�r det �r m�rkt �r helt enkelt f�r att min kamera �r skitkass i m�rker..

Posted by jofawe on May-26-2005 18:57:

helt okej hastighet .. 1.2mb/s

�terkommer med kritik n�r jag sett den

ffs.. har inte f�tt den att funka.. j�vla quicktime!

Posted by St_Andrew on May-26-2005 20:45:

hur stor e den? f�r stor f�r en stackars kanadensisk modemanv�ndare antar jag?

Posted by Kvicket on May-26-2005 21:00:

quote:
Originally posted by St_Andrew

325 mb :PP

lazlo...

Musiken passar in perfekt, �ven riktigt sk�nt filmat stundtals
Det jag dock tyckte gjorde det hela till en kort komedi var r�sten i b�rjan, var ju total k�nslol�s/robot/l�sa direkt fr�n ett papper, k�ndes mer som en r�st i typ Mitt i naturen

F�rutom den s�

*edit Inget illa om tjejen med r�sten, k�ndes bara som att den inte passade in och inte var s� engagerad

Posted by jofawe on May-26-2005 21:10:

Tjohoo..

vilken film! (jag fixade det tillslut.. funkade om man "hackade" lite)

Speakern kunde ju iallafall f�rs�ka l�ta som en nyhetsuppl�sare, det hade varit ballt.
Sen kunde du ha klippt in ljud fr�n nyhetsrapporteringen i svt om knarkb�tar � allt vad de hittade p�... fast i uppspeedat tempo, det hade nog varit lite ballare, � mer effektfullt f�r sj�lva storyn?

I �vrigt.. helt okej, fyller sitt syfte � det m�rks ju att du gillar det d�r med editering

Grattis Laszlo!

Posted by DjAviander on May-26-2005 21:11:

F�tt hem den nu, kollar senare, feedback �nnu senare med andra ord

Posted by Laszlo on May-27-2005 07:08:

quote:
Originally posted by St_Andrew

Jag fixar till den idag....s�tter divX p� encoding innan jag drar till plugget, s� kommer det ligga uppe en ny version lagom till i eftermiddag EST.

Tack f�r kritiken alla andra...ska f�rs�ka f�rvr�nga r�sten lite grand, men jag tror det kan bli sv�rt att f� den att inte l�ta som att den �r inl�st fr�n papper - f�r det �r precis vad det �r...jag f�rfattade texten, hon l�ste in

Posted by Rikard on May-27-2005 19:27:

precis tittat klart p� den! som dem flesta sagt innan:

texten var bra skriven, men jag skulle faktiskt hellre h�ra dig l�sa upp det med lite mer inlevelse.

Bra klippt, men hade kanske varit skoj om texten var uppdelad i fragment �ver lite l�ngre tid och m�jligtvis mer film fr�n korridorerna som kunde bygga upp st�mmningen �nnu mer?

annars vare perfa!

Posted by DjAviander on May-27-2005 21:41:

Bra klippt, snyggt ljud och hyfsad kvalit�.
Vet inte om det bara var jag, men ut�ver "linjerna" s� k�ndes bilden lite grynig..?

Mer inlevelse i speaker-r�sten ocks� tack.
Just nu l�ter det bara r�tt upp o ner, fakta blaha blaha.
Det ska l�ta som att hon brinner f�r det

Snyggt jobb . Ser fram emot en editerad version sen