TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Watskeburt
Pages (3): [1] 2 3 »
Watskeburt
AMSTERDAM - "Ons nummer Watskeburt is pure kunst, het is dat er een beat onder zit", zegt P. Dronq, ofwel Pepijn von Bi�reli�r, van de groep De Jeugd Van Tegenwoordig. "Maar ik zie in kroegen wel mensen met hun hoofd bewegen op onze muziek", zegt medebandlid Vieze Fur, ofwel Freddie van Nazareth, uiteraard geboren op eerste kerstdag. "Ja ik weet dat het gebeurt, maar daar is het nummer dus niet voor gemaakt", reageert P. Dronq.
Watskeburt circuleerde al langer op internet, maar lijkt nu echt door te breken. Deze week kwam het liedje binnen in de Mega Top 50 en ook is het veelvuldig op muziekzenders MTV, TMF en The Box te zien. De Jeugd bestaat uit drie personen, behalve P. Dronq en Vieze Fur, hoort ook Willy Wartaal, alias Oli�io KoBo� Moderno, nog bij de groep. "Maar ik doe niks hoor", verzekert hij.
Bout
Ondanks de muziek die makkelijk blijft hangen, moet de tekst van het nummer een paar keer worden beluisterd. De tekst klinkt wel Nederlands, maar is doorspekt van verzonnen woorden. Zo luidt een deel van het nummer: Wat is niau kauw watskeburt in de schuur / Is bij jouw alles rustig of gezeur met de buur? / Of zijn het biertjes voor gratis of gewoon pleurisduur / En ben je 'bout it bout it of een treurig figuur.
Portiek
De tekst hebben de heren niet zelf bedacht. P. Dronq zat op een dag stoned in de metro toen hij een verfrommeld papiertje vond. Daar stond de helft van de tekst op. De andere helft komt uit een computerprogramma van 'Dave van de fietsenwinkel met de bierbuik'. Ook de naam voor de groep komt niet uit het brein van de drie heren. "Zo noemen oude omaatjes ons altijd als we in hun portiek hangen en een biertje drinken."
Idols
Waar ze elkaar hebben leren kennen, daar bestaat geen twijfel over. "Bij de audities van Idols 1", aldus Willy Wartaal. "We zijn daar met de grond gelijkgemaakt", zegt P. Dronq. "We willen er verder ook niets meer over zeggen", meldt Vieze Fur.
Single
Een ander punt waar ze maar moeilijk over kunnen praten, is Luxemburg. "We hadden daar een proefballonnetje voor onze single gedropt. Ik bedoel, Luxemburg is het avant garde van Europa", weet P. Dronq. Uiteindelijk heeft De Jeugd naar eigen zeggen het land moeten ontvluchten. "Het was een gekkenhuis, medicijnkastjes werden leeggeroofd, maar volgens mij werd er wel goed op de single gereageerd."
| quote: |
| Props voor de highest rocker en de watskebuuurt Watskebizzy bizzle rob robber Mensen praten serieus maar ze weten van geen ene kaaaaankermoer watskeburt Maar dr gebeurt veel serieus Komen die vocalen nog of moet ik beginnen REFREIN: Je bent een sjembek dat zeurt Maar je weet niet watskeburt, watskeburt, watskeburt Je bent een MC dat dropt Maar je komt niet tot de grond, tot de grond, tot de grond Je bent een MC met crown Maar je weet niet wat is niau, wat is niau, wat is niau Je bent een sjembek zonder klauw En je bent niet 'bout it 'bout, 'bout it 'bout, 'bout it 'bout *ok vieze freddy is aandeburt* Vieze Freddy, alsof je dat niet wist En ik drink tot de motherfucking fles leeg is Heb pas doekoe als ik bierflesjes inwissel Dan ben ik pas stang yo uhh, fo' shizzle Je lacht maar ik maak hier geen motherfucking grappen Plus uit mn pik je kan een lauw biertje tappen Staat te spacen, maar ik ben niet van Star Trek Ook geen bhustabust maar ik breek wel je nek *ehehehehehe* Komt alleen uit m'n achterste Moeders met dochters ze verachten me Ben van baksteen. alsof je dat niet ruikt Want de een is dik en de ander gebruikt Ik ben tuig, van de eerste klasse En je wast je handen al tijdens het plassen Kijk me aan, je weet precies hoe laat het is Baksteen, de rest is geschiedenis [REFREIN] Wat is niau kauw watskeburt in de schuur Is bij jouw alles rustig of gezeur met de buur? Of zijn het biertjes voor gratis of gewoon pleurisduur En ben je baudibau of een treurig figuur Voor alle vrouwen en chickies, van Joure tot Maastrikkie Heb die vrouwen in m'n dickies yo we houden het jiggy Baudibau net als een gek met al dat goud in m'n mikkie Twee gezichten een formule als Lauda en Nikki [REFREIN] Watser, watser, watser, watser Watser met jou ouwe? Keeenker keeeenker je staat te spacen Serieus gek wat praat je met mij man keeeeenker Je praat maar je weet niet eens watser met jou Je weet niet eens watser met mij maar watser met jou ouwe Keenker keenker mensen zijn aan de crack tegenwoordig, serieus Ik liep laatst door het centraal komt er een junkie naar me toe voor een euro *euro, keeenker een euro?* Ik zeg hier heb je twintig cent, zegt-ie nee hoef je niet Dus ik zeg, ja ja is goed ik ken jou ik ken jou Je komt uit Noord - uhh ja ik kom uit Noord hoe weet je dat hoe weet je dat Zeg ik ja ik ken je moeder ik heb m'n krantenwijk voor dr bezorgt - Uhh m'n moeder m'n moeder? Ik heb haar al 25 jaar niet gezien Dus ik zeg fuck jou man ik verkoop dr crack stomme slet Kanker kanker kanker junkies op het centraal Serieus, enigste vette plek van centraal is de fucking pizzahut En uhh en en en en en de meeting point maar kanker die is dicht In ieder geval centraal is een baas, vieze freddy is een baas, baksteen is een baas, highest rocker is een baas. *watskeburt* *keenker* |
Inderdaad heersende onzin en een dikke parodie op al die rappers die zich zelf te serieus nemen. Watskeburt!?!??!?!?!?

Sjeeezis....echt briljant!!
watskeburt!!! _o_
Heb pas doekoe als ik bierflesjes inwissel
Dan ben ik pas stang yo uhh, fo' shizzle
zoooooo grappig
Ik dacht al dat ik deze clip al een jaar of wat geleden een keer gezien had........waarom het toen niet doorgebroken is dan he....en nu wel.
Watser met jou ouwe!
.
jp is een sjembek
Re: Watskeburt
| Originally posted by jp Watskeburt circuleerde al langer op internet, maar lijkt nu echt door te breken. Deze week kwam het liedje binnen in de Mega Top 50 en ook is het veelvuldig op muziekzenders MTV, TMF en The Box te zien. |
http://home.tiscali.nl/eline/opkeplurt.mp3
Je kon er op wachten he
ga eens even dood ofzo!
Vette electro dit man! Die beat! 
dan vind ik zelfs darkraver nog beter...

Originally posted by DjRV |

heerlijk!!
opkepleurt
http://www.retecool.com/filmpies/duvelduvel.mpg
Duvel Duvel - Wie is ut 
paar keer gehoord deze week echt een lekker liedje!
| Originally posted by jp http://www.retecool.com/filmpies/duvelduvel.mpg Duvel Duvel - Wie is ut |
Die blonde mag haar tandenborstel wel op m'n nachtkastje leggen 
tis btw geproduceerd door Bastian, die gast van dat nummer "you got my love"
ook al? dat watskeburt nr ook. bastian op de 'hip hop' tour?
Die "Watskeburt" productie is echt netjes gedaan door meneer Bastian. Ik dacht dat Dre (Dr. Dre, niet Andr�) catchy produceerde, maar hij kan er ook wat van.
tsja, ben echt blij met op deze manier geproduceerde muziek als dj. Lekker makkelijk rond de 140 bpm, hotcuetje aan het begin van de eerste beat aanmaken met je cdj1000, doorspoelen naar de laatste 40 sec, een normale cue aanmaken op de tel en mixen maar!!!!!
wilde ik toch met jullie de volgende versie delen:
http://deman.herejezus.nl/Matteklop..._Watskeburt.mp3
Ga waarschijnlijk nog wat verschillende versie's van maken. Dus als je feedback hebt, laat het me even weten!