TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Transavia/Basiqair upphör med NYO-RTM

Posted by ScuL on May-31-2005 17:26:

Transavia/Basiqair upphör med NYO-RTM

Som ämnet säger.. de upphör med linjen mellan Nyköping (Stockholm Skavsta) och Rotterdam Airport ifrån den 22. augusti 2005

De gjorde det för att de hade för stor konkurrens på deras linje mellan Rotterdam och Berlin och för att skapa lite mer budget tog dem detta beslut. Synd för de som använde precis denna linje för att flyga ner till Holland för att festa.

För övrigt har de också tagit bort linjen till Oslo, bara den till Köpenhamn finns kvar.

Transavia svarade att alternivet är att flygga mellan Amsterdam (Schiphol) och Stockholm (Arlanda) med KLM men det kostar mig minst €239 T&R istället för de €96 T&R jag brukade betala där.

Posted by CJ InterCity on May-31-2005 20:51:

De pris-sänkta rutterna håller oftast inte i längden. Lite synd, som du säger, för de som vill åka till Holland och festa. Vet du om de kommer fortsätta till Köpenhamn i alla fall? jag planerar en resa i augusti...

Posted by ScuL on May-31-2005 21:10:

De sa faktiskt att precis DENNA linje hade inte kommit i fara än, men de har slutat ändå för att de behövde pengarna till Berlin.

Vem fan vill nu till Berlin, man kan lika bra köra dit. suck

Och ja, den till Kph är fortf. kvar

Posted by Hauken on Jun-01-2005 14:00:

men SUG!

Aja hinner flyga ner en gång innan dom lägger ned iaf.

Man kan flyga med SAS Snowflake Arlanda - Schipol även, billigare än KLM.

Posted by ScuL on Jun-01-2005 14:03:

För svenskar ja, för holländare nej.

SAS Snowflake finns inte i Holland och en vanlig SAS ticket kostar €220 med..

Posted by mr_fisken on Jun-01-2005 15:56:

Mor sa att SAS har något erbjudande nu att om man åker tror det var 5personer och bokar resan inom ett visst datum (kan kolla upp det exakt om det är intressangt för någon) så blev det 1000kr per person tur och retur fattade jag det som. Skulle visst gälla i många städer i Europa.

Posted by staz on Jun-01-2005 20:58:

dusseldorf med ryanair är inte så långt från amsterdam iofs.

Posted by Hauken on Jun-02-2005 14:39:

Får du inte boka utan att vara svensk medborgare eller vad? För givet kan du flyga amsterdam - sthlm t&r...

Blir ca 1400:- t&r som billigast Visserligen från Arlanda.. så _så_ mycket dyrare blir det inte.

Såg inget om ngt 5-pers erbjudande.

Posted by Fashionized on Jun-02-2005 14:56:

Tråkigt! Då får man passa på att ta sig till Amsterdam i sommar. Synd bara att jag inte hinner med mysteryland i sommar :\